Hej,
mam dokładany zestaw czujników cofania - fabryczny zamontowany w ASO przed moim odbiorem samochodu. Taka kombinacja nie przewiduje wyłącznika, który fabryka zawsze montuje koło gałki regulacji lusterek.
Mam taki przycisk kupiony - pytanie gdzie i jak podłączyć - podejrzewam do UCH - kabelki, abym mógł korzystać z możliwości wyłączania tych czujników?
Hej,
mam dokładany zestaw czujników cofania - fabryczny zamontowany w ASO przed moim odbiorem samochodu. Taka kombinacja nie przewiduje wyłącznika, który fabryka zawsze montuje koło gałki regulacji lusterek.
Mam taki przycisk kupiony - pytanie gdzie i jak podłączyć - podejrzewam do UCH - kabelki, abym mógł korzystać z możliwości wyłączania tych czujników?
A ja podejrzewam, że wystarczy poszukać gdzieś przy czujniku biegu wstecznego.
Podejrzewam, że jest to możliwe miejsce włącznika, albo to jest podłączone pod lampy cofania.
Jednakże wyłącznik ten nie jest taki dwu-pozycyjny tylko "do klikania" jak wyłącznik systemu S&S. Takie zwykłe wpięcie w obwód raczej nie pomoże ;)
Podejrzewam, że jest to możliwe miejsce włącznika, albo to jest podłączone pod lampy cofania.
Jednakże wyłącznik ten nie jest taki dwu-pozycyjny tylko "do klikania" jak wyłącznik systemu S&S. Takie zwykłe wpięcie w obwód raczej nie pomoże ;)
Mogę się mylić ale czujnik parkowania ma działać wraz z lampą wsteczną, zatem to jest dokładnie ten sygnał. A skoro były dokładane później to i do lampy wstecznej można je podłączyć. Trzeba znaleźć miejsce gdzie fachmani w ASO podłączyli sterownik. Bo po cóż ciągnąć przewód przez cały samochód do tyłu skoro sygnał jest już dostępny z tyłu ?? zatem wyłącznik ów który chcesz zamontować, zamontuj na linii zasilającej sterownik czujników, który jest gdzieś z tyłu.
Poza tym tu jest cały wątek o czujnikach parkowania
Ostatnio zmieniony przez benyo 2017-08-23, 13:51, w całości zmieniany 1 raz
Wszystko fajnie ładnie, nawet odnajdę centralkę, wracam do kwestii przycisku. Nie działa on jak typowo kołyskowy, czyli włącz, wyłącz. Tam jest przycisk, który nie zachowuje stanu, a jedynie zwiera piny. Pytanie teraz które w centralce czy innym miejscu trzeba nim zewrzeć :)
Ok. Mam komputer z czujników. Pytanie teraz gdzie się wlutować ;) wszystkie gotowe konektory są zajęte. Te po lewej są od czujników, po prawej to zasilanie i głośnik.
Druga kwestia to sam przycisk. Jak się okazało mam gotowa instalację, a właściwie fragment, czyli kable razem z wtyczka gdzie ten przycisk powinien być fabrycznie w panelu. Kolory niebieski i czarny to pewnie plus i masa, a brązowy i taki blado fioletowy pewnie ma iść do kompa od czujników. Pytanie czy te kable chociaż dochodzą do UCH ;) miałbym już tylko dwa kable do poprowadzenia. Te 4 kable z wtyczki dochodzą do bardzo grubej wiązki kabli, sklejonej razem taśmą całkowicie, przez co ciężko mi po nitce do kłębka dojść gdzie idą - a kolory są jak widziałem powtarzają się przy innych komponentach.
Przycisk mam podłączony odnalezioną wtyczką - ma on podświetlenie, gdy włączę światła - więc te dwa kable mam z głowy (niebieski i czarny) i są one podłączone. Teraz chciałbym podłączyć pozostałe dwa - niestety nie ma ich nigdzie w bagażniku, a wiązka z wtyczki z przodu idzie "w podłogę" pod dywanik, nie bardzo chcę to "ruszać" bo nie mam gwarancji, że odnajdę koniec.
Poprowadzę osobną wiązkę do komputera czujników cofania, tylko pytanie gdzie je podłączyć do niego samego?
Dzięki, miałem już ten plik. Nie ma w nim niestety nic o wyłączeniu. W ogóle to mam wrażenie ze mam inny moduł niż byc powinien, a przynajmniej inny niż montowany fabrycznie. Czyli jak doposażamy w ASO to nie koniecznie na oryginalny zestaw. Być może do niego nie można tego fabrycznego wyłącznika podłączyć. Ale może jest szansa bo na płytce są miejsca na jakieś złącza dodatkowe.
@laisar - o jakim złączym w tylnym lewym słupku wspominałeś?
Ostatnio zmieniony przez Jacek Gliwice 2017-08-31, 07:07, w całości zmieniany 1 raz
na zdjęciu widać, że ma jakieś piny obok tych od zasilania oraz suwak- u mnie ich nie ma, ale to nie problem. Ma ktoś jakiś pomysł?
Podejrzewam, nad napisem BRM066b jest suwak do czułości/kalibracji. Pozostaje to obok ,gdzie jest +5V, GND, NC, NC
Podnieś dywanik w okolicy środkowego lewego słupka za fotelem kierowcy i odszukaj luźne wtyki.
A jak je znajdziesz, to przedzwoń je i może znajdzie się końcówka od wyłącznika.
A jak nie to pozostaje fizyczne szukanie po kabelku od wyłącznika, którędy i dokąd idą...
A na module są piny zasilania, do czujników cofania, do brzęczyka lub/i do wskaźnika odległości.
A wyłączanie modułu to po prostu odłączanie zasilania 12V i tyle.
Jak kupowałeś moduł to powinien być schemat podłączenia.
5V ???? Instalacja auta ma 12 V, jak je podłączysz to od razu uwalisz je moduł.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-08-31, 07:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3951 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-31, 08:17
Jacek Gliwice napisał/a:
na zdjęciu widać, że ma jakieś piny obok tych od zasilania oraz suwak- u mnie ich nie ma, ale to nie problem. Ma ktoś jakiś pomysł?
Rozumiem, że masz wersję taką jak na wstawionym zdjęciu? Ten sam moduł jest sprzedawany w wielu wersjach- ty masz najprostszą, bez wskaźnika czy wyświetlacza. Złącze nie zamontowane na płytce służy do podłączenia różnych wersji wyświetlaczy (LED, LCD). Stąd te +5V opisane na płytce przy niezamontowanym złączu. Brakujący obok przełącznik do zmiany polaryzacji (nie doczytałem czego). Po przejrzeniu instrukcji montażu analogicznego bogatszego modułu, wydaje mi się, że nie ma tam nigdzie wyprowadzonego żadnego specjalnego PIN-u do wyłącznika monostabilnego. Wyłączenie czujników może odbywać się albo poprzez odłączenie zasilania od modułu, albo poprzez rozłączenie obwodu włączającego czujniki (przewód dostający napięcie po włączeniu wstecznego biegu). Chyba u Ciebie moduł jest po prostu zasilany napięciem świateł biegu wstecznego. Nic innego nie wyczaisz, po prostu musiałbyś dołożyć do fabrycznego przycisku jakiś przekaźniczek bistabilny aby impulsowo odłączać napięcie od modułu.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2017-08-31, 09:51, w całości zmieniany 7 razy
Podnieś dywanik w okolicy środkowego lewego słupka za fotelem kierowcy i odszukaj luźne wtyki.
A jak je znajdziesz, to przedzwoń je i może znajdzie się końcówka od wyłącznika.
A jak nie to pozostaje fizyczne szukanie po kabelku od wyłącznika, którędy i dokąd idą...
A na module są piny zasilania, do czujników cofania, do brzęczyka lub/i do wskaźnika odległości.
A wyłączanie modułu to po prostu odłączanie zasilania 12V i tyle.
Jak kupowałeś moduł to powinien być schemat podłączenia.
5V ???? Instalacja auta ma 12 V, jak je podłączysz to od razu uwalisz je moduł.
Jakbym to sam monotowal to bym nie pytal o schemat ;) Mam to zamontowane w ASO jsk odbieralem samochod.
Pytanie tylko nawet jak znajde ten wtyk to gdzie go wcisne? ;)
@Dymek Zasilanie mam podpiete pod lampy cofania wiec chyba masz racje nic więcej tu nie wskuram. Dzieki i tak za pomoc
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3951 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-01, 09:53
Gdy potrzebowałem takiego impulsowego sterowania (lub jakiegoś nietypowego czasowego sterowania) w samochodach zazwyczaj używałem gotowych samochodowych przekaźników stąd: ASE Świetne wypróbowane moduły.
Gdy potrzebowałem takiego impulsowego sterowania (lub jakiegoś nietypowego czasowego sterowania) w samochodach zazwyczaj używałem gotowych samochodowych przekaźników stąd: ASE Świetne wypróbowane moduły.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-09-01, 13:58
Dymek napisał/a:
Gdy potrzebowałem takiego impulsowego sterowania (lub jakiegoś nietypowego czasowego sterowania) w samochodach zazwyczaj używałem gotowych samochodowych przekaźników stąd: ASE Świetne wypróbowane moduły.
Ostatnio dowiedziałem się, że jest to niby fabryczny moduł, ale montowany w salonie - czyli dokładany - stąd problem z kompatybilnością z fabrycznym wyłącznikiem.
Jedyny sposób to obsługa tego wyłącznika przez przekaźnik.
Czy ktoś z tego forum zakładał przednie czujniki parkowania? Czy ten ochydny wyłącznik montowany fabrycznie (na taśmę 3M i po zrobieniu dziury w plastiku) przy joystiku lusterek i przycisku BSW (w Prestige) nie da się pominąć i spiąć go razem z włącznikiem na "fortepianie" nad pokrętłami klimy? Wówczas jednym przyciskiem możnaby wyłączyć tył i przód... przerabiał ktoś ten temat?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum