Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-07-24, 14:13
Misiekh napisał/a:
65000 i wtryskiwacze do wymiany. Na gwarancji, bo z "Formułą non stop". Ale poczekać na nie trzeba - prawie 2 tygodnie.
To uroki fabrycznego LPG. U gazownika mają najpóźniej na drugi dzień, a zwykle zdejmują półki i montują...i
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Cześć!
W połowie miesiąca odebrałem moją nową Lodgy.
Dzisiaj, po przejechaniu 500km przełączyłem się na LPG.
Po przełączeniu słychać bardzo głośny stukot, który nasila się przy dodawaniu gazu. Po powrocie na benzynę, silnik pracuje cichutko.
Czy Ktoś z Was spotkał się z czymś takim w Waszych autach?
Działają głośniej niż Diesel, dlatego zastanawiam się, czy tak działają prawidłowo. W moim poprzednim aucie na LPG nie było widać praktycznie różnicy w głośności po zmianie na LPG.
Tutaj muszę bardzo bardzo pogłaśniać radio, aby zniwelować ten stukot.
Powiem, że ja jakoś różnicy nie słyszałem, ale przejechałem na gazie zapewne około 7km, bo później doczytałem na forum, aby docierać silnik do 3500km na benzynie bez gazu (na infolinii Dacii powiedział mi, że 3000km wystarczy).
jedna wielka bzdura .
Wystarczy zrobić jeden zbiornik benzyny a potem już śmiało można jeździć na lpg. Jak ktoś jest mega przezorny to może po okresie docierania (2-3 tyś) zrobić rundę na benzynie w celu przyuczenia korekt co powinno zaowocować spadkiem spalania .
Ja od razu jeździłem na lpg po prostu adaptacja sterownika rozłożyła się w większym czasie co zaowocowało większym spalaniem przez może 5 tyś km.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-07-26, 15:13, w całości zmieniany 2 razy
Działają głośniej niż Diesel, dlatego zastanawiam się, czy tak działają prawidłowo. W moim poprzednim aucie na LPG nie było widać praktycznie różnicy w głośności po zmianie na LPG.
Tutaj muszę bardzo bardzo pogłaśniać radio, aby zniwelować ten stukot.
Jak masz dostęp do wtryskiwaczy to spróbuj je wyciszyć jakąś matą poliuretanową.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2017-07-31, 20:46
jaro777 napisał/a:
Chciałbym nieśmiało zauważyć, że temat dotyczy instalacji fabrycznej, na dyskusję o innych jest oddzielny temat
Za długi ten wątek abym go dzisiaj przejrzał.
Szybkie pytanie - fabryczna LPG w Dacii 0,9litra z S&S ile km wytrzyma?
Pytam bo w pandzie na obecnej zrobiłem chyba ze 130tys i na razie tankuję i wymieniam filtry (brcsequent24)
Najsłabszym elementem są wtryskiwacze -- prędzej, czy później padną.
Przy większych przebiegach trzeba będzie regenerować reduktor (membrany -- każda guma twardnieje po pewnym czasie).
Jedyne wtryskiwacze, które robią duże przebiegi na polskim gazie to Keihiny i ich klony.
Landi Renzo "rozwiodło się" z Keihinem parę lat temu, więc odpowiedź brzmi: nie.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2017-08-03, 14:38
nawet poza ASO ale tak żeby działało z resztą fabrycznego gazu?
Z brc24sequent zrobiłem ~130tys i chodzą ale myślę że max co wytrzymają to 15-20tys km.
nawet poza ASO ale tak żeby działało z resztą fabrycznego gazu?
Z brc24sequent zrobiłem ~130tys i chodzą ale myślę że max co wytrzymają to 15-20tys km.
To Cię pocieszę. Też mam brc24sequent w Octavii i zrobione na wtryskach 190tys i dalej chodzą. Przy ostatnim przeglądzie gazowym gadałem z gazownikiem odnośnie trwałości wtrysków BRC to stwierdził, że to moje 190tys to żaden wyczyn, przyjeżdżają do nich auta z większymi przebiegami. Podstawowa sprawa to regularna wymiana filtrów. Robię przegąd instalacji z wymianą filtrów co 10tys.
Ostatnio zmieniony przez Aronus 2017-08-04, 14:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2017-08-05, 18:39
no ja co 15 jeden a co 30 oba choć ostatnio to oba dopiero co 25-30tys zrobiłem ;)
Pytanie aktualne - czy idzie podmienić wtryski w fabrycznym gazie, poza ASO oczywiście aby współpracowały z kompem który montują fabrycznie (odblokowany oczywiście).
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Kwi 2014 Posty: 55 Skąd: Niemcy
Wysłany: 2017-08-20, 16:42
Koledzy mam pytanko, gdzie kupujecie części do fabrycznej instalacji? Oczywiście oprócz zamawiania w ASO. Skończyła mi się gwarancja a padł mi elektrozawór i muszę go wymienić tylko gdzie najlepiej przez neta go kupić.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Kwi 2014 Posty: 55 Skąd: Niemcy
Wysłany: 2017-08-25, 20:27
Dzięki kolego za informację. Już jestem pewien w 100% że padł mi elektrozawór. Nie pyka, nie przechodzi sygnał miernika, mówię oczywiście o elektronice. Znalazłem elektrozawór LR med o tym samym nr ale do opla, kupiłem i lipa nie pasuje. I tu pies pogrzebany że do naszych inst. gazowych nie kupimy nigdzie części oprócz ASO.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum