Wysłany: 2017-09-02, 11:42 [MN] [MNEVO] Sekretne menu w naszych MediaNav
Polecam obejrzenie filmu mojego autostwa o nowo odkrytym menu w naszych MN.
Dotyczy także wersji standardowych i Evolution.
Wiele rzeczy da się zrobić samodzielnie ( ale to w następnych odcinkach i filmach)
Sposób wejscia pokazany jest na filmie
Marka: Renault
Model: Clio IV
Silnik: 0,9 Tce
Rocznik: 2013
Dołączył: 11 Mar 2016 Posty: 140 Skąd: Holandia/ Chojnów/Radomsko
Wysłany: 2017-09-02, 13:17
Fajnie bo w dab + > data info
Pokazuje siłę zasięgu SNR danej stacji dab+ .Tego właśnie brakuje w tym radiu abu w menu wskazywał zasięg stacji (tak miałem we wcześniejszym adapterze dab
W przyszłości opublikuję jeszcze inne kody pozwalające na sporo zmian .
Także wejście do Windowsa bezpośrednio z kodu :)
Może uda się więcej rzeczy zrobić :)
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1252 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-02, 19:13
jas_pik napisał/a:
Tak ale na dziś działa tylko kod 1111 z informacjami
oraz 5555 z informacjami o błędach
Wielkie dzieki jas_pik
OK. Sprawdziłem , ale musiałem wpierw wyostrzyć swój refleks, bo na filmie robiłeś to jak przy grze w trzy kubki
Tak łopatologicznie to po wejściu w wersje systemu dotykamy miejsc;
1. Napis Wersja systemu
2. prawa strona znaczka "wróć"
3. miejsce wyświetlanego czasu
4. centralne miejsce nad napisem "Wersja systemu.."
5. prawy dolny róg ekranu
Wyświetla się TEST MODE podobny jak przy wpisywaniu kodu radia
Jak się nie uda tego uzyskać, trzeba z powrotem wrócić do wersji systemu i zacząć od pkt.1
Dla mnie super sprawa, jak do tego doszedłeś? Trzeba było nieźle "obmacać" ten ekran
rzyczywiście trzeba uważać bo możemy dojść do tego tajemnogo menu które steruje wieloma rzeczami ale łatwo może uwalić
Na razie nie podam kodu wejścia do tego menu
W każdym razie można zmieniać i uruachamiać wszystko nawet w wersji 8.0.5
łacznie z trybem 4x4
Na MNE warto zmienić ze względu na TMC.
Dzięki tej funkcji w czasie ostatniej podróży przez Niemcy tydzień temu zaoszczędziłem co najmniej 6 godzin stania w zatorach.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-09-02, 20:23
wat napisał/a:
uważaj bo jak schrek w to wejdzie to na czerwono wyskoczy critical error i znowu będą jaja
Jak to przeczytalem, to prawie padlem na pysk . Smialem sie glupi.
wat, a tak wogole to jestem z jas-pik-iem na ty i zawsze do niego dzwonie z zapytaniem. Co trzeba zrobic? Tylko i wylacznie po to , zeby mu roboty nie dokladac.
Ale i to nie zawsze wychodzi .
jas_pik napisał/a:
Na MNE warto zmienić ze względu na TMC.
Dzięki tej funkcji w czasie ostatniej podróży przez Niemcy tydzień temu zaoszczędziłem co najmniej 6 godzin stania w zatorach.
A ja w trasie powrotnej spedzilem 2h w korkach nie podpowiedziala mi nic.
Wiec albo byl to swierzy wypadek albo cos sie popindolilo. Pozniej kokazywala juz korki i roboty drogowe normalnie.
jas_pik napisał/a:
Tak ale na dziś działa tylko kod 1111 z informacjami
oraz 5555 z informacjami o błędach
jas-pik nie podawaj tych kodow. Plissssss.
Bo wiem czego nie wolno dotykac, ale i tak mnie korci.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-09-02, 20:34, w całości zmieniany 3 razy
A ja w trasie powrotnej spedzilem 2h w korkach nie podpowiedziala mi nic.
Wiec albo byl to swierzy wypadek albo cos sie popindolilo. Pozniej kokazywala juz korki i roboty drogowe normalnie.
Jeśli widzisz na ekranie zwiększenie czasu jazdy to klikasz na znaczek i w tym momencie wyznacza Ci nową trasę która może byś dłuższa ale zaoszczędzi Ci czasu.
Na niemieckich autostradach może Ci pomóc tylko wtedy gdy znajdzie alternatywną drogę o krótszym czasie przejazdu - a to nie zawsze w przypadku niemieckich autostrad jest możliwe bo nie mają dróg krajowych równoległych tak jak jest we Francji czy w Polsce
A kodów do tych niebezpiecznych tajnych ekranów na razie nie będę udostępniał
Wiadomo co można zrobić - to wszystko co się robi przez CLIP-a czy specjalistyczne oprogramowanie .
Ale ryzyko jest zawsze.
Pamiętaj to zwykły komputer z zawodna wersją windowsa.
Nawet przy codziennym użytkowaniu może sie uszkodzić kość pamięci bo w czasie pracy następują ciągłe zapisy o odczyty do tej pamięci . Wystarczy mały błąd zapisu , spadek napięcia akumulatora, czy też skok napięcia w instalacji elektrycznej samochodu i już możemy mieć problem.
Problemy są widoczne najczęściej jako artefakty na ekranie przy podgłaśnianiu czy też utrata pamięci zaprogramowanych stacji radiowych czy też wersji językowych .
Ale większośc tych problemów juz się udaje rozwiązywać.
Oczywiście MN jak i każde inne nie jest odporne na działanie sił fizycznych / wilgoci/zalania itp.
Marka: Ranault
Model: Captur
Silnik: 1.2 TCe Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Maj 2017 Posty: 120 Skąd: Małopolska
Wysłany: 2017-09-03, 07:19
@jas_pik
Czytałem u ruskich, że po wejściu w tego MicomManager aby coś aktywować to trzeba włożyć dysk flaszujący z pustym plikiem mcmtest_activate.ini.
Faktycznie ma być pusty czy coś sobie źle przetłumaczyłem. Rosyjski miałem w szkole średniej a to już trochę czasu minęło.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kiniu_tar 2017-09-03, 07:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Ranault
Model: Captur
Silnik: 1.2 TCe Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Maj 2017 Posty: 120 Skąd: Małopolska
Wysłany: 2017-09-03, 11:52
Wszedłem do MicomManager i kliknąłem AHA na on, ale ..... dalej jest nie aktywne. Zrobiłem restart navi, wchodzę ponownie do MicomManager i AHA jest na off. Czy te zmiany trzeba jakoś zapamiętać czy wychodzimy przez przycisk zasilania i powinno działać ?
EDIT: spróbowałem jeszcze z 4wd na on, ale też nie włączyło tego menu 4x4. Po restarcie dalej opcje na off.
Ostatnio zmieniony przez kiniu_tar 2017-09-03, 11:53, w całości zmieniany 1 raz
Uważaj bo takie zabawy sa niebezpieczne , niewłaściwe kliknięcie zaprowadzi Cię w drogę bez powrotu ( prawie) czyli "Connect Diag Tool" a wtedy tylko ASO i koszty ( o ile będą wiedzieli jak przywrócić)
Na MN1 raczej nie bęą działac funkcje 4WD.
Ale wyświetlanie informacji ECO powinno ale rozpocznij od zdobycia modułu BIC .
Wg moich informacji na pewno działa układ o symbolu 283468105R
model 280380655R podobno działa w Dusterze ale nie działa w Sandero/Logan
model 283463540R podobno działa ale nikt tego nie potwierdził na 100 %
Podobno dziła 2834661870R ale to jest info od Der Baum.
Opis połaczeń w którymś z postów podałem.
Menu 4x4 jest zawarte wyłacznie w sofcie 8.0.5 na MNEvolution .
Ale nie ma jeszcze poprawnej metody na uwolnienie tego softu.
Zaś z całego menu
podobno na razie działa tylko kompas - podobno biorąc dane z GPS-u zaś pozostałe dane dotyczące pochyleń i przechyleń prawdopodobnie bierze z czujnika przeciążeń ale nikt sie chyba jeszcze nie chwalił że poprawnie to działa. Może wymaga innego czujnika niż standardowy - pewnie jakiś nowy moduł o nowym numerze ref.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum