Po długich 5-ciu miesiącach oczekiwania wreszcie jest zamówiona Lodgy i czeka na odbiór.
Przede mną kilka formalności związanych z zakupem, zarejestrowaniem i ubezpieczeniem aż w końcu będzie można zmienić styl jazdy.
Trochę obawiam się jak się będę czuł za kierownicą, 15 lat jeździłem polonezem i teraz taka "lymuzyna" toż to szok
Po odbiorze dołączę zdjęcia nabytku.
Pozdrowienia dla użytkowników marki Dacia
Ostatnio zmieniony przez marko 2017-09-14, 13:29, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 214 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2017-09-05, 19:14
Dzięki i mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu odbiorę 4 koła dosłownie i w przenośni.
Dzisiaj dealer dzwonił, że jak byśmy poczekali jeszcze miesiąc to będę miał tegoroczne opony . Odniosłem wrażenie, że wzorem byłego daewoo sprowadzają do Polski te samochody w częściach i na placu składają. Nic bardziej mylnego, chodziło dealerowi o opony zimowe. Złośliwie miałem powiedzieć, że zaczekajmy jeszcze ze 2 miesiące to od razu będzie można założyć nówki na felgi .
Trochę dziwna sytuacja, tak jak bym nie mógł odebrać najnowszych tegorocznych opon za miesiąc a samochodu od razu
Edit: Specyfikacja Lodgy to podstawowa wersja kolorystyczna błękit morski "OVD42"; tapicerka jak w wersji outdoor, szyby tylne oczywiście elektryczne, obręcze aluminiowe, koło zapasowe. Instalacji LPG na chwilę obecną nie chciałem z uwagi na roczne przebiegi rzędu 5kkm.
Ostatnio zmieniony przez marko 2017-09-05, 19:20, w całości zmieniany 1 raz
Gratuluję!
Szybko się ogarniesz nad nowymi gabarytami auta. Ja ze Skody Felicji HB przesiałem na Scenic, a dopiero na Lodgy. Warto zamontować czujniki cofania.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 214 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2017-09-09, 14:15
Dziś byliśmy obejrzeć auto na placu u dealera. Samochód rozpoznawalny dzięki lusterkom, które nie są w kolorze nadwozia. Zatem już zza ogrodzenia wiedziałem, który to nasz egzemplarz.
Wrażenia jak najbardziej pozytywne, że tak powiem już się by chciało nim wyjechać za bramę ale jeszcze trzeba dopełnić formalności urzędowych.
Nie dopatrzyłem podczas zamówienia, że auto nie posiada fabrycznego haka.
Teraz za taką "przyjemność" dealer sobie 1733 zł winszuje za tzw. "pakiet country" , trochę przesada za sam hak, wiązkę kablową i chlapacze .
Druga sprawa to brak dywaników gumowych tylko tekstylne. Za gumowe trzeba dodatkowo zapłacić, w polonezie 18 lat temu nie dopomyślenia
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 214 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2017-09-09, 15:33
Oczywiście że sobie daruję przynajmniej ten jedynie słuszny od Dacii, trochę za wysoka półka cenowa moim zdaniem. Sprawdziłem w sklepie internetowym koszt takiego haka o którym napisałeś to 528zł a z automatycznym wypinaniem (bez narzędzi) to 770zł.
Widziałem i haki firmy "STEINHOF", malowane na czarno, również wypinane (potrzeba odkręcenia śrub) w cenie 363zł.
Montaż we własnym zakresie myślę że jedno popołudnie sobotnie wystarczy.
Ostatnio zmieniony przez marko 2017-09-10, 10:58, w całości zmieniany 1 raz
Oczywiście że sobie daruję przynajmniej ten jedynie słuszny od Dacii, trochę za wysoka półka cenowa moim zdaniem. Sprawdziłem w sklepie internetowym koszt takiego haka o którym napisałeś to 528zł a z automatycznym wypinaniem (bez narzędzi) to 770zł.
Widziałem i haki firmy "STEINHOF", malowane na czarno, również wypinane (potrzeba odkręcenia śrub) w cenie 363zł.
Montaż we własnym zakresie myślę że jedno popołudnie sobotnie wystarczy.
Hej, jesli chodzi o haki STEINHOF, to z wlasnego doswiadczenia wiem ze szybko rdzewieja. Moj montowany w Fabi po zimie zaczal korodowac. Dopiero jak sam go pomalowalem warstwa podkladu oraz paroma warstwami farby zaczal sie trzymac i po 6 latach nic nie wyszlo.
Nie wiem jak teraz je maluja ale podobno jakis czas temu malowali je w ten sposob ze zamaczali raz w farbie na lini montazowej. Ja w Lodgy zamontowalem jednak hak Galia, podobno lepiej zabezpieczony, ale to sie dopiero u mnie okaze pozniej.
Mi zamontowali automat z AUTO-HAK z złączem 13-pinowym. Działa narazie elegancko, chociaż musiałem doginać blachę z gniazdem, bo mi zderzak przeszkadzał.
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 214 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2017-09-14, 12:26
Witam kolegów, szczęśliwych posiadaczy Dacii Lodgy.
Zmieniłem nazwę tematu, bowiem "błękit morski" to nazwa handlowa a faktyczny kolor to "niebieski", podobnie jak "stepway" czy "outdoor".
Wczoraj po 20 minutach w wydziale komunikacji i 6 tablicach do wyboru auto jest zarejestrowane.
Ubezpieczenie wykupione i auto odebrane. Zatankowane na full, weszło 42,4 litra ET98. Przy odbiorze przebieg 16km.
Cyknąłem telefonem kilka fotek, otoczenie mało obiecujące (w pracy) ale auto wygląda schludnie.
Pierwsza jazda i wrażenia pozytywne. Po przesiadce z poloneza 1,6 z monowtryskiem boscha w aucie jest cisza jak w kościele a i auto czuć że bez wysiłku jedzie.
Na razie bez szaleństw, maksymalnie 2,6 tyś obr/min i V maks. 90 km/h.
WP_20170914_11_41_12_Pro_LI.jpg
Plik ściągnięto 124 raz(y) 65,75 KB
WP_20170914_11_40_36_Pro_LI.jpg
Plik ściągnięto 132 raz(y) 82,81 KB
Ostatnio zmieniony przez marko 2017-11-08, 16:47, w całości zmieniany 2 razy
Co do benzyny, to nie wiem czy tak warto lać noPb 98?
Wystarczy noPb 95 i tak pojedzie normalnie (tak przewiduje producent).
Jednak Twoje auto, Twoja sprawa.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Słyszałem taki przypadek, że jeden gość tankował tylko ET98 mimo zalecenia producenta ET95, to podobno po jakimś czasie wypalił zawory... ale to nie bardzo w to się wierzę, bo elektronika w tym czuwa przy spalaniu.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
TLDW: Najlepiej tankować takie paliwo, jakie zalecił producent, a wyższa liczba oktanowa w nieprzystosowanym silniku, to tylko strata pieniędzy, bo ani mocy nie podniesie ani spalania nie obniży.
Tak przy okazji, jakie paliwa są zalecane do SCe 1.6 a jakie do TCe 1.2?
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 214 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2017-09-14, 15:10
Na naklejce przyklejonej na klapce od wlewu paliwa napisane jest że może być benzyna 95 i 98 oktanów, zatem zapewne różnica w tankowaniu tylko w cenie.
W polonezie faktycznie ET98 lekko pomagała jeśli chodzi o spalanie stukowe, Lodgy zapewne poza większym apetytem na paliwo w przypadku większej "LO" nie pokaże innych rzeczy pozytywnych ale tak jak mówię cena dziś ta sama co za ET95 to można lać.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-09-14, 20:44
gratulacje, niech się toczy a z tym 2,6 bez przesady, spokojnie możesz kręcić co najmniej do 3-3,5
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-09-14, 20:45, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum