Jutro w końcu będę miał wymienianą skrzynię biegów na nową. Czy ktoś mógłby mi poradzić czy powinienem naciskać na jednoczesną wymianę sprzęgła? Usłyszałem opinię, że sprzęgło w jakiś tam sposób dopasowuje się do skrzyni i po wymianie na zupełnie nową może być z nim problem. Czy to prawda? Zapewne przy okazji zakładania skrzyni byłaby taka wymiana sprzęgła korzystna cenowo (gdybym miał płacić za część w ASO).
OK. Dzięki. ASO zapewne oceni stan sprzęgła przy wymianie skrzyni. Zakładam, że wiedzą co robią. Jedynie otrzymałem od ASO informację, że wymienia się wysprzęglik.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2017-09-11, 12:11, w całości zmieniany 2 razy
OK. Dzięki. ASO zapewne oceni stan sprzęgła przy wymianie skrzyni. Zakładam, że wiedzą co robią. Jedynie otrzymałem od ASO informację, że wymienia się wysprzęglik.
Dzisiaj w południe odbieram samochód z ASO (po 67 dniach naprawy). Trzymajcie kciuki...
Edycja 14:08
Odebrałem właśnie samochód po wymianie skrzyni:
PLUSY:
1. Skrzynia teraz jest cichsza niż w użytkowanym Clio zastępczym. Biegi wchodzą bezproblemowo. Nic także nie stuka przy wysprzęglaniu (a myślałem, że TTTM).
2. Wymieniono zgłoszony w lipcu wentylator nawiewu - też nic już nie buczy huczy i piszczy.
3. Dodatkowo wymienili zawór rozprężny klimatyzacji lecz z oczywistych względów nie miałem okazji sprawdzić poprawy działania w upałach.
4. W ramach rekompensaty za czekanie 64 dni zrobiono mi 3-ci przegląd gwarancyjny z wymianą oleju i filtrów - bezkosztowo. Podbito książkę. Sprawdziłem w ramach ograniczonego zaufania do ASO... są nowe filtry i ślady świeżego oleju na korku. Więc chyba uczciwie.
5. Bezdyskusyjnym plusem jest użytkowanie i eksploatacja samochodu zastępczego ponad 2 miesiące (5500km) , łącznie z wyjazdem na wakacje - oczywiście bezkosztowo.
MINUSY:
1. Obite drzwi pasażera z prawej w paru miejscach. Całe szczęście zwróciłem uwagę i przejechali polerką..."prawie" nie widać. Moja uwaga spotkała się z oburzeniem, że przecież u nich to niemożliwe i są pewne standardy. Tak się złożyło, że parę minut wcześniej czekając obserwowałem pracownika, który podstawiał samochód i bez skrępowania otworzył drzwi centralnie w bok sąsiedniego auta. Standardy mogą sobie schować.
2. W samochodzie śmierdzi stęchlizną i chyba sobie kupię drzewko :) W końcu 2 miechy na placu.
3. Umyli owszem karoserię ale w środku syf. Nawet drobnych papierków nikt nie zebrał. Tylko dywaniki wypłukali i przetarli silikonem.
4. Trochę żałuję, że nie padło na koniec z ich strony zwykłe ludzkie "przepraszamy za cała historię", no ale cóż pewnie za dużo wymagam.
Raczej tam już więcej nie pojadę... kończy się gwarancja i następne serwisowanie zlecę komuś innemu.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2017-09-15, 13:12, w całości zmieniany 1 raz
Ktoś spotkał się z muczącą skrzynią na 4. biegu przy 50-60 km/h w nowym Loganie/Sandero?
Ja się spotkałem... :( Od 1 do 4 skrzynia była trochę głośniejsza niż standardowo. Skończyło się wymianą. Ale wcale nie twierdzę, że u ciebie musi być to samo.
Obite drzwi pasażera z prawej w paru miejscach. Całe szczęście zwróciłem uwagę i przejechali polerką..."prawie" nie widać. Moja uwaga spotkała się z oburzeniem, że przecież u nich to niemożliwe i są pewne standardy. Tak się złożyło, że parę minut wcześniej czekając obserwowałem pracownika, który podstawiał samochód i bez skrępowania otworzył drzwi centralnie w bok sąsiedniego auta. Standardy mogą sobie schować.
Miałem rację.
W moim przypadku był opór przy diagnozie dzwięków ze skrzyni. dopiero po zakomunikowaniu że jestem wielo letnim pracownikiem jednego z pod poznańskich ASO aut ciężarowych wykorzystując swoje znajomości w poszczególnych warsztatach jednoczesnie dochodząc do konkretnego warsztatu moje słowa zaczęły sie liczyc, a mechanik przestał kwestionować moje słowa które agrumentował deilizmami.
Co moge powiedziec... dobrze że nie doszło do naprawy. na pewno nie czekał bym 67 dni, a już maks po 14 Aso macieżysty by fruwał pod sufit.
Ostatnio zmieniony przez kochelet1 2017-09-15, 22:54, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2017-09-21, 10:30 ten sam problem - akcja serwisowa skrzynia biegów
Mam samochód od 2 tygodni, 500km przebiegu, buczy tak samo przy 1800-2000 obrotów od 3, 4 biegu itd.
Stwierdzili, że to skrzynia biegów i ją wymienili. Napier***a dalej. Koleś z serwisu z dumą ze mną wsiadł, po czym po próbnej przejażdżce stwierdziłem, ze problem nie został rozwiązany.
Poszła z ich strony bajka o kulturze pracy silnika i każdy Duster tak ma.
Najlepsze jest to, że powiedzieli o wadliwych skrzyniach biegów oraz o takiej informacji z fabryki. WIĘC POWINNA BYĆ OGŁOSZONA AKCJA SERWISOWA!!!
Ze skrzynia moim zdaniem nic nie było. Podobno wyszły z wadą więc atakujcie serwisy z tą skrzynia bo rozlecą się zaraz po gwarancji.
BUCZY DALEJ I DENERWUJE.
Witajcie! Jestem nowym posiadaczem Dustera Sce 4x2 z 2017 roku i martwi mnie jeden problem. Od momentu przyprowadzenia auta z salonu po puszczeniu sprzęgła na wolnych obrotach słychać pracę skrzyni biegów (szum). Wewnątrz tego nie słychać ale na zewnątrz jest dość znaczna różnica pomiędzy pracą na wciśniętym a puszczonym sprzęgle. Czy u Was jest podobnie? Dodam tylko że najlepiej posłuchać tego w garażu bo w miejskich warunkach może być niesłyszalne. Zwracam się szczególnie do uzytkowników 1.6 Sce, gdyż w starym, dobrym 1.6 16V mogła być inna skrzynia a wówczas porównanie jest niemiarodajne. Dodatkowo bardzo cicho pracuje silnik Sce dlatego na takich porównaniach mi zależy. Dziękuję.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-01-03, 19:34
Nie wiem czy to standardowa przypadłość skrzyni biegów silnika 1.6 SCe ale w Sandero I i motorze 1.4 8v to był standard tak samo jak w Sandero/Logan II 1.2 16v.
U mnie też był podobny efekt po zmianie skrzyni biegów na fabrycznie nową (gwarancja ASO).
Na luzie przy otwartych drzwiach był szum, który znikał po wciśnięciu sprzęgła. Po pół roku nic już nie słychać. Prawdopodobnie wszystko się tam jeszcze przez jakiś czas układa.
Kolego sobol1976, bardzo cenna wskazówka. Poobserwuje to wszystko, może się dotrze. Jeśli mogę wiedzieć, co było przyczyną wymiany skrzyni na nową w Twoim aucie?
Ostatnio zmieniony przez Jacenty85 2018-01-05, 14:03, w całości zmieniany 1 raz
Kolego sobol1976, bardzo cenna wskazówka. Poobserwuje to wszystko, może się dotrze.
Chcę dodać, że nic się nie dotrze może być najwyżej gorzej. To szumi łożysko oporowe sprzęgła bo takie badziewie wkładają. Jak wciśniesz pedał to jest odłączone i dlatego nie szumi.
Pzdr
Ostatnio zmieniony przez laisar 2018-01-08, 13:35, w całości zmieniany 1 raz
Jak wciśniesz pedał to jest odłączone i dlatego nie szumi.
Pzdr
Kolego albo się pomyliłeś albo nie znasz zasady pracy układu sprzęgła.
Jak wciskasz pedał to akurat łożysko pracuje naciskając na docisk tarczy, tzw. słoneczko. Jeżeli z nim jest coś nie tak to właśnie wtedy go słychać.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2018-01-08, 05:38, w całości zmieniany 1 raz
Witaj u mnie w Lodgy tyko sinik słychać jak cyka po mojemu jest zbyt mały stan oleju w skrzyni, a jak w czasie jazdy? najlepiej spradz stan oleju. Dla mnie jak zmieniali olej w siniku w aso naleli tyle że wywaliło odmą i poszło na intelcoolera
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum