Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-01, 10:44
dacialoganmcv napisał/a:
Auto nowe, 20.000 km, gwarancja, bez gazu, który jest dopuszczony przez Fiata oficjalne - instalacja Tartarini. Sam chciałem kupić Tipo 1.6 eTorq z LPG, ustalałem w AutoGaz Śląsk, który to montuje, to silniki dopuszczone, Fiat obejmuje gwarancją, itd.
Tu kwestia jest inna. W rozmowie z chłopakiem z Tartarini sam powiedział, że w Bravo były problemy z tym 1.4 90 KM i na Pb nie dojeżdżały 20.000 km. Potem zmienili zawory i silnik niezniszczalny. Teraz znowu próbowali przyoszczędzić i wstawili zawory zamówione przez księgowych. On ma auto z rodziny na gwarancji, które robi i chce wstawić używane zawory zamiast oryginalnych, aby po gwarancji znowu nie było problemów. Bo w którymś aucie po wymianie, bez LPG, objaw ten sam. Po prostu innych na razie na magazynach nie ma. I tylko o to chodzi.
Dziwna sprawa. Silnik 1.4 od Fiata cieszy się bardzo dobrą renomą i jest bez zastrzeżeń polecany do LPG. Przeszukałem Internety w sprawie zaworów i nic niepokojącego nie widzę. Osobna rzecz, że Fiat ma dwa rodzaje silników 1.4. Jeden swój - fiatowski - a drugi pochodzi od Peugota i też jest wstawiany do niektórych Fiatów.
Przyznam też, że kompletnie nie widzę sensu we wstawianiu używanych zaworów w aucie na gwarancji. Teraz powinien naprawić Fiat, a jak się popsuje po gwarancji (albo nie popsuje) to można coś kombinować. Teraz wstawi coś dziwnego i od razu starci gwarancję na silnik. Trochę bez sensu...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-08-01, 10:45
Robi to mechanik, który obsługuje to auto... W Bravo na początku też były problemy z tym silnikiem, potem księgowość odpuściła. Ale to temat o H4M w Dacii/Renault, więc jak masz pytania to pisz na PW.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2017-08-01, 10:45, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-01, 10:53
dacialoganmcv napisał/a:
Robi to mechanik, który obsługuje to auto... W Bravo na początku też były problemy z tym silnikiem, potem księgowość odpuściła. Ale to temat o H4M w Dacii/Renault, więc jak masz pytania to pisz na PW.
Temat o Dacii, ale skoro zacząłeś to wrzucę jeszcze jeden wpis.
Rozumiem, że wóz na gwarancji jest z jakichś powodów naprawiany poza ASO. Dziwne.
Poza tym Fiat miał silnik 1.4 turbo w dwóch wersjach. Pisał o tym AŚ. Chodziło o jakiś "nowatorski" sposób wtrysku. I rzeczywiście jeden z tych turbo nie jest polecany, a wręcz odradzany, nie tylko na LPG, ale też na benzynie.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-08-01, 10:55
Piszę o 1.4 90 (95) bez turbiny. Tjet to oddzielna sprawa (turbo 120 i 150 KM). I jest robiony w ASO. Mechanik też pracuje w ASO. Tylko chcąc uniknąć rodzinnych problemów za rok czy dwa szuka rozwiązania na własną rękę, bo centrala oficjalnie siedzi cicho śląc to co mają na magazynie. I tyle. I aż tyle. 4 auta innych, obcych klientów ma w nosie. I widzi, że 2 już wróciły z powrotem na to samo po 15.000 km. I uspokajam, nikt nie gazował aut.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2017-08-01, 10:58, w całości zmieniany 2 razy
Minęło już trochę czasu od wprowadzenia fabrycznego 1.6 Sce LPG. Część osób zaryzykowała i może zdobyła już konkretne doświadczenia.
Czy z Waszych obserwacji potwierdzają się obawy o konieczności częstej regulacji zaworów?
Jeżeli tak, jakie są aktualne koszty w Lodgy/Dokker i w Dusterach?
Czy Aso wykonują regulacje w ramach gwarancji lub umów Easy-Serwis, czy upierają się, że przed 120tys. km nie trzeba?
Pytałem o to mailem Nazaruka i Carrarę, ale o ile wcześniej odpowiadali na maile błyskawicznie, tak teraz jakoś zamilkli...
Innymi słowy, czy warto? Czy oprócz konieczności regulacji zaworów występują jakieś problemy?
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-08-30, 14:47
Słuchaj, diler Cię oleje. Jak każdego z nas po zakupie auta. W innym wątku opisywałem jak moja poprzednia Logan MCV pojechała w ramach gwarancji na naprawę, nic nie zrobili i kolega dopłacił za wymianę świeżo wymienionych świec zapłonowych. A problemu nie usunęli. Sprzedawca sprzeda auto, a diler najchętniej naprawiałby wszystko za pieniądze i po gwarancji. Przerabiałem to z różnymi modelami Fiata, teraz Dacii. W Kii jeździ u mnie jedno auto i jedyne co było to wymiana spinek pod deską rozdzielczą, bo trzeszczało. Ale to też musiałem sam jechać, bo nikt mnie do serwisu nie zapraszał.
Więc zapomnij o bajkach opowiadanych przez dilerów, że będą pomagać. Guzik prawda, sami pojęcia o tym nie mają co w tych autach siedzi. Jedyne co potrafią i z czego się uczyli, to jakieś śmieszne szkolenia i teoria z dokumentów serwisowych. Przerabiałem kontakt z Landi Renzo Polska w sprawie konfiguracji w Logan MCV. Rozłożyli ręce, bo Renault samo robi te konfiguracje, od nich tylko sprzęt biorą. W sumie nie od nich, tylko od Landi Renzo Spa czyli Włochy. Od 5 lat LR nie świadczy wsparcia dla Renault, bo myślą że już wszystko wiedzą. Landi Renzo w Dacii/Renault to jedynie urządzenia, a całe wsady i myśl technologiczna to Renault. Samo to że auta są strojone gdzieś w świecie, a nie tam gdzie będą jeździły, to już jest chore samo w sobie. Wszędzie są różnice ciśnień, inne paliwa, różnice temperatur, itd. A w przypadku LPG ryzyko do pomyłki jest większe niż w przypadku PB czy ON, gdzie strojenie może być mniej "dokładne".
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2017-08-30, 14:50, w całości zmieniany 1 raz
To ja tylko sprostuję, że jednak pytanie o LPG skierowałem tylko do Carrary i dostałem odpowiedź po kilku godzinach, ale nie miałem kiedy tu wkleić. Do Nazaruka poszedł inny mail, w którym o LPG i zawory nie pytałem.
Poniżej odpowiedź z Carrary:
Cytat:
> 1. Czy ten silnik z fabryczną instalacją LPG wymaga regulacji zaworów, jeżeli tak to:
tak wskazana jest regulacja zaworów,
> 2. Przy jakich przebiegach?
producent nie określa przebiegów, w tabeli przeglądów nie ma takiego wskazania, jest to uzależnione od indywidualnej konieczności
> 3. Ile kosztuje taka regulacja i czy jest objęta pakietem easy-service?
koszt regulacji nie jest określony przez producenta, oraz jeszcze jej nie robiliśmy,
tak usługa easy service obejmuje regulację zaworów, strona 6 załączonej ulotki zawiera wykaz czynności
> 4. Czy osoby, które kupiły samochody z lpg przyjeżdżają do Państwa na regulację częściej niż jest to wskazane w dokumentacji, a jeżeli tak, to czy potrzeba regulacji okazuje się uzasadniona w takich przypadkach?
na chwilę obecną nie mieliśmy klienta, w samochodzie którego wymagana by była regulacja,
Czyli albo nie jest tak źle, albo ludzie nie jeżdżą do aso regulować zaworów, bo z góry zakładają, że gdzieś indziej będzie taniej, a nie mają kontraktów serwisowych... Albo to gadka handlowca, który chce sprzedać auto a prawda może być różna
Czym objawia się "potrzeba regulacji" zaworów? Czy jako osoba jeżdżąca od 10 lat benzyniakiem, ale nigdy z gazem, mam szansę zauważyć i rozpoznać objawy niewłaściwego luzu zaworowego?
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-09-01, 11:14
SWilk napisał/a:
To ja tylko sprostuję, że jednak pytanie o LPG skierowałem tylko do Carrary i dostałem odpowiedź po kilku godzinach,
Ja też dostałem odpowiedź od Carrary, że zawory w 1.6 sce Lodgy są regulowane hydraulicznie. I po tej informacji dałem sobie spokój z nimi.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 369 Skąd: KR
Wysłany: 2017-09-01, 12:24
Luzy zaworowe będą się zmniejszać, aż z czasem zawory zostaną całkowicie podparte i wypalone.
Objawy: nierówna praca na wolnych obrotach, wypadanie zapłonów, utrata mocy, problemy z uruchamianiem.
Dotyczy to zwykle zaworów wydechowych.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Marka: Dacia
Model: Duster Open 4x4
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2016
Dołączył: 30 Maj 2016 Posty: 49 Skąd: KCH
Wysłany: 2017-09-21, 20:28
Prosiłbym o zabranie głosu osoby z podtlenikiem biedy w naszym silniku. Najlepiej tych z fabryczną instalacją oraz tymi którzy założyli. Fajnie by było jakbyście opisali wasze odczucia, jakie macie instalacje, dodatkowe ficzery typu lubryfikacja, dotrysk benzyny.
Pytam bo wykonywałem dzisiaj usługę dla jednego z większych i renomowanych stacji montujących lpg spece poinformowali mnie, że przy prawidłowym skalibrowaniu instalacji, nie mam z tym silnikiem żadnych problemów.
Mam owego dustera 2017 (z lutego), z fabrycznym (czytaj montowanym w fabryce) gaziorem landi renzo. Wtryski boscha itd itp.
Spalanie - ca 10/100. Jak delikatnie to i 8. Nieważne, bo nie do tego post zmierza.
Przed zakupem dowiadywałem się w 3 serwisach, czy ten silnik ma szklanki, czy samoregulatory - wszyscy, jak jeden krzyczeli, ze po modernizacji są samoregulatory i nic grzebać nie trzeba.
Po sprzedaży okazało się, że samoregulatory magicznie uległy zamianie na szklanki jednak, bo tak wychodzi z VIN (pol roku po sprzedazy), a regulacji sie raczej i tak nie robi, no chyba ze trzeba.
Czy trzeba - nie wiem. Dwukrotnie poki co po odpaleniu zimnego cos tam sie telepalo lekko na niskich obrotach. Przebieg 13 300 km poki co, raczej w wiekszosci na trasie.
Reszta odczuc z Dacia zwiazanych - no rewelacji sie nie spodziewalem, ale w tym przebiegu na gwarancje idą już:
- uszczelka drzwi kierowcy - przetarcie
- regulacja zamka maski - trzaska niemiłosiernie na dziurach
- trzescząca na nierównościach podsufitka
- dwa prawe głośniki harczą niezależnie od głoścności.
Z odczuć jazdy na LPG - raczej różnicy nie czuję. 160 km/h ani na benzynie ani na gazie osiągnąć mi się nie udało. 155 i w sumie koniec.
Najpierw odbilem sie od Renault Polska, ktore skierowalo mnie ze sprawa do jednego z serwisow w Warszawie, ktory podobno jest godny zaufania. Tam po dluzszych poszukiwaniach i gdybaniach wyszlo, ze silnik nie ma samoregulatorow, a owe szklanki.
Co prawda nikt nie rozkrecal i na oczy nie widzial - ale skoro z dokumentacji tak wynika, to prawdopodobnie tak wlasnie jest.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3753 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-22, 09:00
Ale nad czym tu dywagować , ten silnik od ponad 10 lat występował w Nissanach i nigdy samoregulatorów nie miał. Producenci silników rezygnują z nich, bo komplikują budowę głowicy i zwiększają opory wewnętrzne silnika. 99% samochodów z tymi silnikami jeździ na benzynie i prędzej budę zażrą korniki niż regulacja będzie potrzebna w takim wypadku.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2017-09-22, 09:00, w całości zmieniany 1 raz
Ano nad tym kolego, ze gdybym wiedzial, ze tam szklanki, to bym diesla a nie LPG kupil ;) Ewentualna różnica 5zł / 100 km wróciłaby mi się szybko w formie oszczędności ewentualnych na regulacji zaworów.
Wstrzymywałem się z zakupem do 2017, bo miała być modernizacja H4M. I podobno była, choć póki co nie za bardzo wiem, czego dotyczyła.
Mam co prawda umowe serwisowa - ale serwis wlasciwy zapytany o regulacje zaworow robi poki co duze oczy, tak w zakresie kosztow jak i w ogole jej koniecznosci.
Stad - jako posiadacz Dustera czuję się lekko niepewny.
Ostatnio zmieniony przez pidzej35 2017-09-22, 09:18, w całości zmieniany 1 raz
Zakres kosztów regulacji zaworów już Kolega Laisar podawał: 1500-2000 zł. Natomiast kluczowe jest, czy silnik z fabrycznym LPG ma wzmocnioną głowicę. Podobno tak, ale ile wytrzyma bez regulacji zaworów to nikt nie wie - okaże się po doświadczeniach użytkowników.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3753 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-22, 11:00
pidzej35 napisał/a:
Ano nad tym kolego, ze gdybym wiedzial, ze tam szklanki, to bym diesla a nie LPG kupil ;)
No to się trzeba było tutaj zapytać - dostałbyś odpowiedź. Zresztą wystarczy logicznie pomyśleć, czy koncernowi Renault Nissan opłacałoby się konstruować nową głowicę tylko po to by zadowolić ten promil użytkowników z fabrycznym LPG ?
Promil z LPG? statystyki sprzedazy jako tako koledze znane, bo te mi znane mówią, że 1.6 16v LPG w Duster stanowi znaczny %, nie promil sprzedaży, przynajmniej w Polsce. Do tego z resztą stopnia, że jak widać Dacia po przerwie opatentowała działające LR do H4M, inwestująć w to i czas, i materiały. Wymóg rynku. Podobnie jak zmodernizowana głowica.
Nie wdając się w dalsze dywagacje filozoficzne - po co kupiłem Dustera - ponieważ jakość/cena jest nie do ruszenia, nawet jeśli przyjdzie mi regulować zawory. Gwarancja się skończy i tak przyjdzie następne, a bieżące posłuży komuś, kto dokona wymiany za kompromisową ilość gotówki. Dla mnie auto to tylko narzędzie. Ma jechać względnie tanio, bezawaryjnie i tyle. Plastiki mi nie straszne. Amen.
Ponadco - skoro rozne, niepowiazane niczym, poza asortymentem sprzedazy punkty dealerskie mowily o samoregulatorach, to czego jeszcze mialem szukac na forum? (skądinąd akurat na największe zdaje się forum Dacii w Polsce przypadkiem wpadłem dopiero teraz...)
Tak, w ES stoi ze regulacja zaworow jest w pakiecie i w razie co dokladnie tym sie bede podpieral. Niemniej - aso albo udaje ze nie wie, albo faktycznie nie wie co i jak z tym silnikiem ;) a informacji od uzytkownikow jak widac.
Koniec offtopa, bo to nic nie wnosi do tematu nowego. Dziękuję za merytoryczne wpisy, do których w dalszej ich kolejności mam nadzieję raz po raz wrzucić coś sensownego.
@Fruxo - tak, zdecydowanie jest tam Bosch. Ów Bosch cyka po załączeniu na tyle skutecznie, że ludzie są przekonani, że duster to diesel.
Ostatnio zmieniony przez pidzej35 2017-09-23, 20:25, w całości zmieniany 1 raz
No to nareszcie zmienili bo te medy to tragedia była psuło się to na potęgę.
Ciekawe czy w ES wchodzą filtr lpg i sam przegląd instalacji w końcu to też sa filtry paliwa
Fruxo, zadaj pytanie w ASO. Jak się interesowałem ES to pytali centrali Renault i centrala niby potiwerdziła, że jeśli instalacja fabryczna to wymienna filtry gazu w ramach ES.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum