Mam obecnie dwie Renówki 1.4TCe H4Jt (1397cm), to taki twór Renówkowo-Nissanowy produkowany w latach 2009 do 14. blok HR16DE zmniejszony skok tłoka + turbo, rozrząd na łańcuchu, głowica jest na szklankach, oba moje TCe są zestrojone na 158 i 162KM i jeżdżą na LPG już prawie 100tys.km bez problemów. Mam kontakt z użytkownikami 1.4TCe LPG, niektórzy mają najechane po 150, 180 i 260tys.km, a jeden ponad 300 z czego 130 na LPG i nigdy głowicy nie ruszali ! W ASO Renault też nie słyszeli, żeby ktoś wymieniał szklanki.
Ostatnio zmieniony przez h4jt 2017-10-13, 17:57, w całości zmieniany 1 raz
Loguje się tu jako własciciel Dokkera 1.6 Sce 2017 z fabrycznym LPG.
Auto kupione do użytku prywatno-służbowego, odebrane w polowie kwietnia i do tego momentu mam już 15 tys km.
Co do usterek to praktycznie po wyjezdzie z salonu mialem poprawiane 2 rzeczy - zamek bocznych drzwi bo ciezko sie domykały oraz robiona zbieżność (kierownica byla krzywo co mnie zawsze wkurza). Poza tym zero problemow.
Pierwszy 1000 km zrobilem na benzynie, reszta LPG. Monitoruje spalanie i auto pali ok 9 l/100km głównie w trybie jazdy miejsko-podmiejskim. Przy bardzo delikatnej jezdzie mozna zejsc pewnie do 8l/100. Mialem trase po europie 3000km w dwie strony - spalanie srednie przy predkosci do 140km/h to 10l/100km. Dodatkowo PB wzial na tej trasie srednio 0,1l/100km. Poza tą trasą na rozruchy (i dotrysk ? - wkoncu nie wiem czy jest bo nawet w salonie na 100% nie mogli mi potwierdzic ?) bierze mi 0,3-0,6l/100km. Także jesli chodzi o koszta to BARDZO przyjemnie.
Jesli chodzi o samą jazde to jestem zadowolony z auta - silnik chodzi równo, cicho i bezproblemowo. Auto zastąpiłem wysłużonym Doblo 1,3 jtd - i on byl glosny przy Dacii jak traktor. Jak narazie mogę polecic.
Co do serwisow to w salonie bylo kilka wersji czy regulacje zaworow maja byc platne czy nie. Wspominali cos o koszcie 800 zł, mam wykupioną tą dodatkową obsługe serwisową easy i wsumie jeszcze nie mialem czasu wczytac sie czy zrobią to gratis czy nie. Z tego co pamietam to w tych papierach o regulacji nic nie bylo.... Zobaczymy. Padło tez hasło ze to jest tylko zalecane a nie wymagane a zalecają robic tak po 40 tys...
W 1.6 SCe (H4M) zaworów się nie reguluje bo są szklanki, które się wymienia jak się zużyją, więc lekko 150tys. km jazdy przed tobą. Co do dotrysku paliwa, mogli go włączyć profilaktycznie dla górnych zakresach obrotów, po gwarancji udaj się do dobrego gazownia, aby ponownie zestroić instalację najlepiej pod obciążeniem i z sondą AFR lub na hamowni.
Ostatnio zmieniony przez h4jt 2017-10-15, 20:51, w całości zmieniany 3 razy
Mogą to sobie nazywać regulacją, jednak niczego się tam nie reguluje, zdjąć pokrywę głowicy, odkręcić koniki, rozrząd, wyciągnąć wałki, wyjąć szklanki sprawdzić grubość i ewentualnie założyć nowe.
szklankiHR16.JPG
Plik ściągnięto 431 raz(y) 193,14 KB
Ostatnio zmieniony przez h4jt 2017-10-15, 21:38, w całości zmieniany 1 raz
W moich 1.4TCe niczego jeszcze nie robiłem, bo nie ma takiej potrzeby, mamy w tej chwili rozebrany H4JT klienta przebieg 164tys.km od 90tys.km na LPG, klient robi u nas wyciek z pod pokrywy rozrządu, wymianę rozrządu i łańcucha, który był już rozciągnięty, sprawdzenie głowicy i przy okazji sprzęgło.
Silniczek jest w bardzo dobrej kondycji, zawory i gniazda szczelne, szklanki, delikatne i nieznaczące ryski na wałkach to efekt jeżdżenia na oleju po 30tys.km
W jednym z moich TCe obserwuję jedynie delikatne pocenie się przy pokrywie rozrządu, ale to norma w tych silnikach.
Ostatnio zmieniony przez h4jt 2017-10-16, 10:09, w całości zmieniany 1 raz
Prześledziłem wątek i wynika z niego że regulację luzu powinno się robić co 30tyś ale nikt nie robi bo serwis uznaje że robi się ją w razie potrzeby a potrzeby nie widzi więc jeździć i się nie martwić. Zgadza się?
Czy silnik sprzedawany z lpg różni się czymś np wzmocniona głowica? Czy jak kupię bez lpg i założę za 2 lata to wyjdzie na to samo?
Czemu duster 4x4 jest sprzedawany bez lpg? Tylko ze względu na koło zapasowe zlokalizowane w innym miejscu?
Dzięki za odpowiedz, sporo się dowiedziałem, czyli jak chce mieć lpg trzeba zrezygnować z 4x4...
Nie koniecznie .
Przyczytałeś to ?
Kupujesz wersję 4x4 na Pb i dopłacasz zgodnie z ta tabelka i masz 4x4 Lpg
Sam musisz policzyć czy to Ci sie opłaci.
Jak parkujesz w garażu podziemnym to nie możesz montować.
Jak już wcześniej pisałem w H4M regulacji luzu się nie robi, można go jedynie sprawdzić i wymienić szklanki o ile zachodzi taka potrzeba.
Silniki H4M (HR16DE) świetnie sobie radzą z LPG, warunek to solidne zestrojenie z sondą AFR i pod obciążeniem, hamownia mile widziana, a przede wszystkim ogarnięci wiedzą instalatorzy i można się później cieszyć jazdą za półdarmo.
Mój dobry znajomy Nissanem Qashqai 1.6 (HR16) zrobił już ponad 100kkm na LPG i niczego nie ruszał, a jeden z naszych klientów ma Scenika Grand 2009r. 1.4TCe (H4JT) z przebiegiem 308kkm z czego połowa na LPG i szklanki ma fabryczne, za to już dwa razy łańcuch wymieniał Ja na H4JT z LPG przejechałem już blisko 80kkm i wszystko jest w najlepszym porządku.
Uważam, że lepiej kupić benzynę i samemu założyć LPG w konkretnym zakładzie, bo:
- wyjdzie Ci taniej
- Ty wybierzesz rodzaj i producenta instalacji
- będziesz miał większy zbiornik (a nie marne 42L)
- strojenie i regulacja będzie przeprowadzona dokładniej najlepiej z AFR i konkretnie Twoim modelu
- dobrze zainstalowana i zestrojona instalacja LPG nie potrzebuje wcale dotrysku paliwa !
- Ty ustalisz z instalatorem, gdzie ma być przełącznik LPG
- połączenie ze sterownikiem LPG będzie dostępne nie tylko dla serwisu Dacia/Renault
Zgadzam się w 100% tylko problem z gwarancja, muszę przeliczyć to wszystko bo gwarancje z pakietem serwisowym chciałbym na 4 lata wiec jeśli wezmę wersje bez lpg muszę jeszdzic 4 lata na benzynie dlatego pytanie czy nie lepiej wziąć jednak z lpg? Co innego jak była gwarancja na 2 lata to można poczekać a instalacja wg cennika kosztuje 3500 a u gazownika około 3tys wiec cena nie jest mocno wygórowana a jaka to instalacja ta z cennika landi omegas?
Dzięki za relacje odnośnie przebiegu, to chciałem usłyszeć czyli czekam na styczeń i zamawiam dustera 2 z lpg, u mnie auto jeździ do 100 tys a później sprzedaje żeby cieszyć się bez problemowa jazda 😊
Kolego marcinonline jest ubezpieczenie, które można wykupić przy instalowaniu LPG, ubezpiecza ono silnik wyłączając go ogólnej gwarancji na samochód.
Mój znajomy zagazował nowego Opla Zafire 1.4T 2016r, był już na przeglądzie w ASO Opel i nawet słowem nie pisnęli, że jest założona instalacja LPG, podobnie było z moim Scenikiem, którego zagazowałem przy przebiegu 4,2 tys.km.
Trochę gorzej jest przy autach branych na kredyt lub w leasing.
Ostatnio zmieniony przez h4jt 2017-10-27, 10:47, w całości zmieniany 3 razy
Nie koniecznie .
Przyczytałeś to ?
Kupujesz wersję 4x4 na Pb i dopłacasz zgodnie z ta tabelka i masz 4x4 Lpg
Obrazek
Sam musisz policzyć czy to Ci sie opłaci.
Jak parkujesz w garażu podziemnym to nie możesz montować.
Zapytaj w salonie. Masz listę. W lipcu listy nie było i salony tego nie robiły (wtedy mnie to bardzo interesowało), teraz jest to robią (chociaż nie wiadomo jak długo), może zrobią i w Euro6 (teraz mógłbym w Sanderce zrobić ale mój garaż pod budynkiem dostał tabliczkę zakazu wjazdu samochodów z LPG - któryś z uczynnych sąsiadów doniósł na innego który miał a spółdzielnia dorobiła tabliczkę z zakazem wjazdu).
Na razie jeździ na benzynie - ale coś mało bo w ciągu ostatnich 3 miesięcy każdy z elektryków zrobił po 3000 km a Sanderka dopiero 1500 km :)
Ciekawe czy Nissanowski silnik 1.6 16v 100km SCe jest w stanie dobić chociaż do 150 tys km na samym LPG bez roboty w głowicy/gniazdach zaworowych
Podpinam pytania pod wątek dla silnika 1.6 SCe (nie 1.6 MPI 84km):
- co ile tys km kontrola/regulacja luzów zaworowych ?
- koszt wymiany szklanek z robocizną ?
- dlaczego serwis Dacia twierdzi, że nic takiego nie trzeba przy tym silniku robić?
Kolega brał na firmę Lodgy z silnikiem SCe z LPG, nic o regulacji luzów zaworowych nie wiedział - przy ok 110tys km ofc po gwarancji padła głowica
Myślę o nowym Dusterze w przyszłym roku z 1.6 SCe właśnie z opcją LPG na dobre 200-250 tys km jak obecne auto rodzinne i nie mam opinni od osób z tym silnikiem i LPG powyżej 100 tys km. To że stary 1.6 MPI jest twardy jak czołg to każdy wie :D
Wątek prześledziłem bez jednoznacznej odp - jedni twierdzą że co 30-40 tys km z kosztem ok 2 tys zł a inni czekają na koniec gwarancji (i silnika ) i twierdzą że co 120-150tys lub czekają do pierwszych dźwięków, które pojawią się kiedy jeden krok dzieli zawór od podparcia :D
Witam,
wlasnie rozmawialem z jednym z dealerow i twierdzi on ze tak sie moglo dziac jak ktos sobie sam dokladal LPG a nie jak kupuje juz z LPG delaerskim.
Twierdzi kategorycznie ze to Landi co jest seryjnie montowane ma zarowno dotrysk paliwa jak i lubryfikacje - co wyklucza zeby moglo sie cos dziac z gniazdami zaworowymi w tych silnikach.
I gdzie tu prawda?
Rowniez jak widac Dacia dalej sprzedaje zarowno Dokkery jak i Dustery z LPG - a nie jak ktos tu pisal ze sie z tego wycofali :(
pzdr
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum