Wysłany: 2017-10-29, 10:33 Re: Interfejsy ELM327 działające z DDT4ALL i Pyren
tosiek napisał/a:
Interfejsy ELM327 działające z DDT4ALL i Pyren
Najlepiej interfejs testować programem Pyren. Jeśli wyskoczy komunikat Fake Adapter przy połączeniu to można go wyrzucić na śmieci.
Z interfejsami może być loteria bo obudowy są takie same - liczy się wnętrze i może być różne między partiami. Często montują podróbki chipów w jakimś trybie emulacji (najtańsze interfejsy).
Szukam interfejsu diagnostycznego do Sandero II aby dobrze współpracował z programem ddt4all lub python aby zmienić aktywować ustawienie temperatury zewnetrznej na zegarze (mój model posiada ten czujnik w lusterku + okablowanie) czy to jest możliwe?
Jesli tak to jaki interfejs kupić iCar 2 czy 3 lub inny?
Ten sprzedawca http://allegro.pl/uzytkow...e-28413?order=m oferuje różne rodzaje który z nich bedzie najlepszy do mego auta i jaki program polecacie i ewentualnie ktoś moze aktywował wyswietlanie temperatury zewnetrznej ?
rysiek223, jak nie będziesz łączył się telefonem to może być interfejs na USB do komputera. Mam wrażenie że jest szybciej i stabilniej. BT działa OK ale mam porównanie do USB i wolę się męczyć z kablem.
Nie kupuj na WiFi, za dużo problemów i kombinowania.
Mam pytanie odnośnie instrukcji korzystania z Pyrena i DDT4All.
Kolega tosiek na samym początku pisze :Pod żadnym pozorem nie klikajcie w przyciski takie jak: Reset, Reset Config, Restore defaults i inne tego typu. W większości one zerują ustawienia wybranego komputera i zostanie tylko programowanie sterownika w ASO!
Natomiast na dole strony przy omawianiu aktywacji asystenta ruszania pod górę, zarówno przy Pyrenie jak i DDT4AL:
Z listy HSA Function Activation wybierz: Activated by diag. Kliknij Write HSA config.
Kliknij Soft Reset na dole
To jak jest w końcu z tym zapisaniem danych - klikać w "soft Reset", czy nie ??
Miałem zamiar zrobić w Sandero II trzy zmiany: kierunki autostradowe, usunięcie piszczka pasów i asystent ruszania pod górę. Kierunki autostradowe aktywowały się bez problemu, HSA niestety nie zaskoczył, a piszczyk pasów dalej piszczy, lecz zgasła kontrolka niezapięcia pasów.
Używałem Pyrena, podejrzewam, że wgrałem do ecus złą bazę, ponieważ wyszukał tylko 6 modułów ecu, a w DDT4ALL bałem się użyć "soft reset"
Nie mam bieżącego dostępu do Dacii, więc najpierw staram się przygotować do ew. zmian.
Bardzo proszę o jednoznaczną odpowiedź na temat przycisku "soft reset", ponieważ unieruchomienie Dacii byłoby bardzo kłopotliwe.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-29, 20:43
Albo klikasz to co tosiek pisze i masz pewnosc ze nie uceglisz auta, albo nikogo niesluchasz (tak jak ja) i naciskasz co chcesz ale na twoja odpowiedzialnosc.
Pentium, tylko w tym przypadku soft reset jest bezpieczny, uruchamia ponownie modul.
Wszystkie instrukcje testuje u siebie dlatego nie pojawiaja sie czesto i opisuje wszystkie osobno.
Np. zeby opisac aktywacje temperatury musze poszukac numerow czesci czujnika w lusterku i info gdzie go podpiac bo bez tego zegary u kogos odczytaja stan nieokreslony i wywala blad. Dlatego nie nalezy ruszac reszty nie opisanych opcji a nie dlatego ze jestem slepy i pominalem a ktos zauwazyl ;) shrek uwalil zegary i naprawil ale inne moduly bez aso sie nie uda.
Aktywacja hill holdera jest ciezka, najlepiej pyrenem albo clipem. Przy czym pyren u mnie zadzialal bez zaplonu, opisywalem to gdzies.
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-10-29, 23:03, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-11-04, 23:18
Znalazlem dzis troszke wolnego czasu, wiec posiedzialem w aucie i chcialem aktywowac tempoma, ale :
- Zaznaczylem i aktywowalem (foto2)
- W zegarach zaznaczone cc/sl, ale nic to nie zmieniachyba trzeba nowsze zegary.
- Wracajac na strone konfiguracji pomimo zmiany na Enabled to tempomat jest caly czas na without ( foto1)
- pin A2 do kompa podlaczone (foto3). Brak R i O , ale bez tego tempomat powinien dzialac.
- Dlaczego pokazuje mi w programie, ze pedal hamulca jest ciagle wcisniety(foto'), a nie jest? Mam czujnik na pedale hamulca i sprzegla. Ten od sprzegla pokazuje prawidlowo.Ten z hamulca chyba tylko do swiatel stop jest chyba, ze musze jeszccze dolozyc piny E3 i E4 do komputera i polaczyc do pedalu.
- Mozliwe, ze ten sterownik na 100% nie ma tempomatu.
Temat pare lat temu nie byl do ogarniecia na sterownikach continentala. Teraz troszke lepiej ale i tak lipa.
Moze ktos ma jakis pomysl?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-11-05, 09:05
tosiek napisał/a:
Zmiterm opisuje że aktywował pyrenem ale nie widzę takiej opcji u siebie. Pewnie zostanie clip.
W Reno wystepuja sterowniki delphi, w ktorych podlaczasz kabelki i dziala, bocha i continental, w ktorych do konca nie wiadomo czy jest ten tempomat czy nie.
shrek, zostaje jedynie aktywacja clipem a potem zobaczyć co się pozmieniało w ecu silnika i zegarach i BCM - jak nie będzie w clipie nawet w opcjach to się nie da.
Żeby aktywować ddt4all trzeba by było zrobić zrzut ustawień wszystkich modułów. Aktywować clipem. Zrobić zrzut po aktywacji i porównać.
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-11-05, 11:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Clio IV
Silnik: 0,9 Tce
Rocznik: 2013
Dołączył: 11 Mar 2016 Posty: 140 Skąd: Holandia/ Chojnów/Radomsko
Wysłany: 2017-11-05, 15:42
Z tego co wiem to w autach Renault jest czujnik pedału inny w autach z tempomatem i inny jak tempomatu brak. (Jak potrzebujesz to zrobię tobie zdjęcie w moim Clio)
Pamiętam instalacje z laguny 2 i 3 oraz Megane . mimo włączenia tempomatu czasem trzeba było wymienić czujnik hamulca.
Pamiętaj najważniejsze aby nawet ikonka tobie się włączyła są czujniki sprzęgła i hamulca
Ostatnio zmieniony przez polon18 2017-11-05, 15:50, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-11-05, 15:45
Dawaj nie pytaj. Foto numerow czyjnika i wtyczki.
Dzieki.
W uch wszystko zaznaczone zeby widzial hamulec, aitak nie widzi. Chyba trzeba pociagnac linie e3 e4
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-11-05, 16:18
@Tosiek to co mi podsylasz to jest silnik w benzynie. W benie wiem ,ze da sie aktywowac.
Juz sprawdzone na 100% zegary do wymiany ,bo nie przyjmuja zmiany, kalkulator pomimo zmiany na tak nie obsluguje tempomatu, nawet jak zmieniamy w uch, zeby ecu widzial pedal hamulca i tak go nie widzi. Brak lini E3,E4 , to nie problem. Problem jest w tym , ze te sterowniki conti chyba naprawde nie posiadaja tempomatu.
Marka: Renault
Model: Clio IV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Sie 2017 Posty: 60 Skąd: Dublin
Wysłany: 2017-11-12, 13:40
mam fabrycznie opony 205/45 R17 i (o ile nikt wczesniej nie zmienial) ustawione wlasnie 1879 mm obwodu kola. napompowane zgodnie z nalepka a licznik i tak klamie: zawsze pokazuje o 4 km/h za duzo :/
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-11-12, 13:52
Kazdy licznik klamie. Srednica kola zmienia sie z kazdym przejechanym kilometrem i dlatego sa przyjete srednie wartosci dla danego rozmiaru.
Bardzo fajnie widac roznice predkosci jak masz calkiem lyse opony i potem zakladasz nowe, ktore sa wyzsze o 14mm .No i jeszcze lepiej na ciezarowce, bo tam sa wieksze roznice srednic.
mam fabrycznie opony 205/45 R17 i (o ile nikt wczesniej nie zmienial) ustawione wlasnie 1879 mm obwodu kola. napompowane zgodnie z nalepka a licznik i tak klamie: zawsze pokazuje o 4 km/h za duzo :/
Błąd wskazań wynikły z obwodu powinien być procentowy, a nie stałe 4km/h.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum