Wojtus możesz się podzielić Twoimi odczuciami jeśli chodzi o jakość wnętrza? W "jedynce" czułem się troszkę jak w Kangoo albo Berlingo. Czy Duster 2 zbliżył się już nieco do konkurencji?
Szkoda, że w Prestige będzie trzeba dopłacać za automatyczną klimatyzację (i to pewnie jednostrefową).
_________________ Nie mam jeszcze Dustera, jasna chol....ra :(
W tym wydaniu Duster nie ma się czego wstydzić, niczym nie ustępuje autom spod znaczka Renault, ale to moje subiektywne odczucie.
Z ciemawostek to podwyższanie fotela jest na "pompke".
To co mni się nie podoba to odstający ekran nawigacji, ale to już chyba taka nowa moda w nowych samochodach.
hohnender napisał/a:
Wojtus możesz się podzielić Twoimi odczuciami jeśli chodzi o jakość wnętrza? W "jedynce" czułem się troszkę jak w Kangoo albo Berlingo. Czy Duster 2 zbliżył się już nieco do konkurencji?
Szkoda, że w Prestige będzie trzeba dopłacać za automatyczną klimatyzację (i to pewnie jednostrefową).
wojtus, dzięki wielkie! Wnętrze wygląda świetnie! Jeśli Dacia nie przesadzi z ceną (najlepiej gdyby została na tym samym poziomie co DD1), to pewnie będzie hit sprzedaży :)
_________________ Nie mam jeszcze Dustera, jasna chol....ra :(
Dziś oglądałem DD na targach - do Renault brakuje jeszcze trochę lepszych materiałów. Nie ma miękkich tworzyw, które występują nawet w Clio. W Dacii wszystko jest twarde, ale samo tworzywo i jego faktura bardzo zbliżone do tych twardych z Renault.
Z obserwacji szczegółów na plus - miękkie wyściółki na boczkach drzwi przednich (nie tylko w pionie, ale także w poziomie pod łokciem); ani kawałka gołej blachy, nawet w bagażniku, czy na podszybiu ; w końcu nie widać tej dziwnej gąbki u szczytu deski rozdzielczej, pod samą szybą; wygodniejsze, większe fotele, czarne "wykończenie" tylnych nadkoli; nieco węższe progi.
Na minus plastikowe klamki wewnętrzne (w schodzącym modelu były chyba metalowe?); mniejsze szyby, głównie przednia; "mydełkowaty" wygląd obudowy radia/medianavu.
Szkoda też, że nie przybyło nieco miejsca na nogi z tyłu, reszta ok. no może poza smutną kolorystyką (prezentowane auto miało jednolitą czarną, skórzaną tapicerkę).
Całościowo auto zyskało znacznie na jakości i dopracowaniu szczegółów i w zasadzie nie powiela żadnych niedociągnięć poprzednika. Stało się w pełni "cywilizowane" i nie ustępuje jakością np. Suzuki Vitarze.
Jeszcze słowo o twardości plastików - premierowa Kia Stonic również w całości wewnątrz jest wykończona "na twardo", podobnie jak nowiutki VW T-Roc, zaś Hyundai Kona ma zaledwie mały skrawek miękkiego tworzywa przed pasażerem. Ale fakt, że wszystkie one są bardziej kolorowe wewnątrz i mają większą różnorodność faktur.
Ostatnio zmieniony przez funyo 2017-10-30, 00:38, w całości zmieniany 1 raz
A może ktoś ze znawców typologii samochodowej odpowie mi na proste pytanie czy nowy Duster będzie miał taki sam rozstaw śrub, jak obecny, jaka będzie wielkość felg, opon? Czy koła które mam teraz jako terenowe nadadzą się do nowego? Podobnie opony - czy zimówki - czy podejdą do nowego?
Duster jest oparty na platformie Logana MCV, ma wiele wspólnego z SS, ale jednak nie to samo. No Duster jest większy, ale do standardów klasy Compact mu daleko. To jak ze Skodą Rapid, albo Oktavią, która pretenduje do klasy C, albo Superbem, co to aplikuje do klasy D
Superb nie pretenduje do klasy D. Superb jest klasa D+.
Superb pretenduje do klasy wyzszej, i probuje udawac auto wieksze od A6... zreszta udawac nie musi, bo jest wiekszy. Jedynie prestiz nie ten.
Jasne macie rację można sprawdzić empiryczne w salonie ale jak ktoś jest leniwy jest coś takiego jak wymiary auta i suche fakty podane przez producenta
Duster szerokość pomiędzy nad tylnymi podlokietnikami 1438 mm
Sandero stepway 1425 mm
Witam, przymierzam się do zakupu właśnie magicznego pojazdu o nazwie Duster. Czytając posty jednocześnie trafiłem właśnie tutaj i się okazuje że jest nowa wersja a bardziej lift, który obejmuje lekką modyfikację budy i wnętrza. Nowy Duster podobno na razie nie jest dostępny w Polsce :(. Pytanie: więc kiedy nowszą wersję będzie można oficjalnie zamówić, czy skonfigurować do własnych potrzeb. Ponadto mam również pytanie do szanownych kolegów czy warto kupować ten model czy szukać czegoś podobnego i zapewne droższego wśród innych marek? Zależy mi na trwałości pojazdu, aby nie była to jednorazówka, z którą będę się musiał potem prowadzać po serwisach albo mechanikach. Widziałem kilka postów wyżej, wątek związany z propozycja wyboru np. Kony. Po wejściu w konfiguratora HYUNDAIa można wstępnie wycenić że "golas" z silniczkiem 1L to wydatek rzędu 74k.
Jak się sprawują dotychczasowe Dustery? Czy są jakieś problemy?
Ostatnio zmieniony przez kosster 2017-11-02, 00:18, w całości zmieniany 1 raz
Zapisy pewnie lada dzień będą przyjmowane bo standardowy czas oczekiwania od zamówienia to 3 miesiące , czyli zamawiając pewnie w najbliższych dniach otrzymasz samochód w okolicach końca stycznia.
Masz rację to taki większy lift, poprzedni był w 2013 roku.
Większość podzespołów się nie zmienia dodano kilka "nowych" czyli starych - od dawna używanych w droższych samochodach koncernu.
Co do trwałości - poczytaj wątki o przebiegach innych kolegów.
Ja DD z silnikiem dCi 110 na razie dobijam 80 kkm przez 3.5 roku czyli niewiele. Oprócz lania paliwa, wymiany filtrów, olejów i wycieraczek niczego więcej nie robię.w tym tempie to następny przegląd pewnie dopiero na 4 lecie przy około 95kkm. Z tego co mi wspominał syn , to podejrzewa że pewnie trzeba będzie robić sprzęgło ( ma porównanie bo on tez na dłuższe trasy używa Sanderki co prawda 1,2 bo tez na jazdy na uczelnię ma swojego elektryka)
Może dlatego tak mało że do jazd po Warszawie używam wyłącznie elektryka a Dusterek służy wyłącznie do jazd dłuższych , w szczególności na hacjendę na Roztoczu czy też wyjazdów wakacyjnych
Dziękuję jas_pik za szybką odpowiedź. Wybrać się muszę do salonu i posiedzieć sobie w Dusterze, może się przejechać jak będzie taka możliwość. Loganem wielokrotnie jeździłem ale do Dustera nawet przez szybę nie zajrzałem. Mam sporo niewiadomych i nie mogę rozwiązać równania które da mi ostateczny wynik. Z kolei co do Dokkera który jest u nas w firmie mam wiele zastrzeżeń, drzwi przesuwne się nie domykają i trzeba trzaskać jak w żuku, blacha na błotnikach to porównywalna jest z pergaminem. Szarpanie, i uczycie nadsterowności na zakrętach powoduje że jedzie się powoli i ostrożnie. Troszkę mnie to zniechęca, Ale coś jednak jest w tym Dusterze że jest aktualnie na 1 miejscu na liście zakupów.
mam również pytanie do szanownych kolegów czy warto kupować ten model czy szukać czegoś podobnego i zapewne droższego wśród innych marek? Zależy mi na trwałości pojazdu, aby nie była to jednorazówka (...)
Jak się sprawują dotychczasowe Dustery? Czy są jakieś problemy?
5 lat bezawaryjnej i bezproblemowej eksploatacji, zrobione 120tys km z czego 80 na gazie - aktualnie czekam na cennik nowego, ale sam nie wiem czy chce się pozbywać tak fajnego samochodu (a musiałbym sprzedać lub zostawić w rozliczeniu)
Ostatnio zmieniony przez aksel 2017-11-02, 08:45, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-02, 09:33
aksel napisał/a:
kosster napisał/a:
mam również pytanie do szanownych kolegów czy warto kupować ten model czy szukać czegoś podobnego i zapewne droższego wśród innych marek? Zależy mi na trwałości pojazdu, aby nie była to jednorazówka (...)
Jak się sprawują dotychczasowe Dustery? Czy są jakieś problemy?
5 lat bezawaryjnej i bezproblemowej eksploatacji,
Bywa też odwrotnie - tak jak u mnie - 3 lata problemowej i awaryjnej eksploatacji, serwis nie potrafił do końca doprowadzić auta do porządku.
W końcu właśnie z tego powodu pozbyłem się gniota i bardzo się z tego cieszę.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-02, 09:35
marcinonline napisał/a:
Jasne macie rację można sprawdzić empiryczne w salonie ale jak ktoś jest leniwy jest coś takiego jak wymiary auta i suche fakty podane przez producenta
Duster szerokość pomiędzy nad tylnymi podlokietnikami 1438 mm
Sandero stepway 1425 mm
Czyli jednak 1 cm, a nie 10 cm, jak pisałeś na poprzedniej stronie?
Widzę poprawę u kolegi - i tego się trzymajmy.
Różnica jest faktycznie pomijalna, tak jak pisałem.
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-11-04, 21:09
luckyluke napisał/a:
Superb nie pretenduje do klasy D. Superb jest klasa D+
Mam nadzieję, że żartujesz...
Odnośnie Dustera: widać tendencję rynkową - wszystko idzie w kierunku SUV'a :(
Zarówno to, co było kiedyś wołem roboczym (Duster I gen.), jak i to, co było VAN'em (vide: Espace).
Ostatnio zmieniony przez Dyziek 2017-11-04, 21:10, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-11-07, 12:59
Duster SCe 115 z pięciobiegową skrzynią manual 4×2 – 11.990 euro = 50.837 PLN
Prestige dCi 110 z sześciobiegową skrzynią manual 4×4 – 20.650 euro = 87.556 PLN
na bogato
Duster SCe 115 z pięciobiegową skrzynią manual 4×2 – 11.990 euro = 50.837 PLN
Prestige dCi 110 z sześciobiegową skrzynią manual 4×4 – 20.650 euro = 87.556 PLN
na bogato
dodaj do ceny lakier metalik,relingi, koło zapasowe + inne pierdoły i zrobi się 58 tys na obecne 39.900 raczej nie ma co liczyć gdyż za dużo "dobra" na starcie już do autka dają
Nie wiem czy tylko mnie nowa deska rozdzielcza razi swoją kwadratowością + media naw doczepiony na siłę? - w obecnym modelu deska jest taka poczciwa "daciowa" a tu jak mebel z Ikei chyba że na żywo odczucia będą zupełnie inne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum