No i doszliśmy do konsensusu
A propos VAGa - Karoq i Ateca to chyba to samo auto, zaś odpowiednikiem Kodiaqa jest przedłużony Tiguan...
Reszta faktycznie na razie nie ma odpowiednika w rodzinie.
Ostatnio zmieniony przez funyo 2017-11-02, 16:05, w całości zmieniany 1 raz
Nie mm cav przecież wiadomo ze to pomyłka pisarska jak auto może mieć 14 cm szerokości chyba resorak
Dane mówią same za siebie ale nie będę Cię przekonywał kup sobie sandero ja zostaje przy dusterze
Ostatnio zmieniony przez marcinonline 2017-11-02, 20:34, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-11-02, 21:47
funyo napisał/a:
Nie ma co drążyć tematu i przekonywać siebie nawzajem. Skoro uważasz, że Stonic jest bliźniakiem konstrukcyjnym Kony, to niech tak zostanie. Pozwól mi mieć jednak odmienne zdanie, oparte choćby na możliwości zastosowania odmiennych napędów w tych samochodach.
Co do terminologii - jest ona płynna i każdy producent dostosowuje ją do potrzeb. W wielkim skrócie, oczywiście moim zdaniem, SUV to pojazd umożliwiający zjechanie z utwardzonych dróg dzięki m.in. napędowi 4x4 i wyższemu prześwitowi, co umożliwia prowadzenie szerszej aktywności przez właściciela. Ważny jest też wygląd zbliżony do aut terenowych.
Crossover natomiast jest miksem kilku rodzajów pojazdów, ale bardziej optycznie, niż faktycznych cech danej grupy, np. Stonic - niby SUV, ale to tylko podwyższony maluch. Albo C3 Aircross - niby SUV, niby van, a w sumie to żaden z nich. Albo Renault Espace, Opel Crossland, Octavia Scout itd, itp, itt...
Co to jest SUV wynika wprost z nazwy - sport utility vehicle - czyli samochód do którego wrzucisz rower, deskę surfingową, sprzęt wspinaczkowy czy co tam jeszcze używasz i dojedziesz w miejsce uprawnienia aktywności fizycznej. Nic tu nie ma o wyposażeniu, mocy czy innych cechach
Marka: Skoda / Kia
Model: Rapid / Carens
Silnik: 1.2 TSI / 1.6 GDI
Rocznik: 2013 / 2014
Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 126 Skąd: Siechnice / Wrocław
Wysłany: 2017-11-03, 23:48
Mam świadomość, że "historycznie" oraz użytkowo SUV i crossover to nie to samo, ale trzeba przyznać, że aktualnie różnice coraz bardziej się zamazują. Po prostu, projektując crossovera, żadna marka nie zrobi tego inaczej, jak mniej lub bardziej nawiązując do stylizacji nadwozia typu SUV. Nawet w nazewnictwie segmentów stosuje się zamiennie miejski crossover i B-SUV lub kompaktowy SUV/crossover. A co do Dacii Duster, to w zasadzie otwiera swoimi gabarytami segment kompaktowych SUVów/crossoverów, więc naturalne są porównania również w większymi przedstawicielami miejskich crossoverów. Podobała mi się kompleksowa (159 modeli) klasyfikacja modeli crossover/SUV/terenowe przygotowana przez "Motor" w jednym z ostatnich numerów (artykuł "Wielki przewodnik po klasie SUV"). Podzielono modele crossover/SUV/terenowe na segmenty: B do 4,30 m, C - 4,31 - 4,60 m, D - 4,61 - 4,80 m, E - 4,81 m i więcej. Ja bym jeszcze wyróżnił segment A (do 4 m), rozpoczynając segment B od 4,01 m. Co prawda w A jest w zasadzie tylko Suzuki Ignis, a z terenowych Suzuki Jimny, ale sądzę, że takich maluchów będzie przybywać.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-09, 11:57
marcinonline napisał/a:
Nie mm cav przecież wiadomo ze to pomyłka pisarska jak auto może mieć 14 cm szerokości chyba resorak
Dane mówią same za siebie ale nie będę Cię przekonywał kup sobie sandero ja zostaje przy dusterze
Pisałeś o 10 cm różnicy na szerokość, a gdy sam podałeś wymiary wyszło że różnica to 1 cm.
O czym piszesz teraz - nie mam pojęcia.
HINT: 1400 mm to nie 14 cm, tylko 140 cm - i tyle właśnie jest.
Widzę że takie proste przeliczniki Cię przerastają, może stąd te Twoje błędne wyobrażenia o wielkości wnętrz.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2017-11-09, 12:01, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-09, 12:13
Ponowne oględziny Kony, tym razem z dłuższą jazdą próbną autem z silnikiem 177 KM i 4x4, również jako pasażer tylnej kanapy - i wrażenia bardziej pozytywne.
O dziwo, zmieściłem się na tylnej kanapie bez problemów.
Warunek jest taki, że przedni fotel nie może być ustawiony "pode mnie", musi tam zasiadać ktoś mniejszy.
Ale wysokość z tyłu jest ok - mieszczę się z dużym zapasem.
No i napęd miodzio - cena crossovera, a osiągi hot-hatcha (7,9 do setki i Vmax 205).
Jednak trzeba przemyśleć jeszcze raz czy nie kupić tego auta.
Zwłaszcza, że właśnie sprawdziłem, iż konkurencja (CX3, Renegade) o podobnych parametrach (wymiary, moc 150-180 KM, 4x4, skrzynia automat, nawigacja) kosztuje 20-25 tys więcej.
Więc cenowo też Hultaj wymiata.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2017-11-09, 12:15, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-11-09, 13:25
Zbój napisał/a:
Mam świadomość, że "historycznie" oraz użytkowo SUV i crossover to nie to samo, ale trzeba przyznać, że aktualnie różnice coraz bardziej się zamazują. Po prostu, projektując crossovera, żadna marka nie zrobi tego inaczej, jak mniej lub bardziej nawiązując do stylizacji nadwozia typu SUV. Nawet w nazewnictwie segmentów stosuje się zamiennie miejski crossover i B-SUV lub kompaktowy SUV/crossover. A co do Dacii Duster, to w zasadzie otwiera swoimi gabarytami segment kompaktowych SUVów/crossoverów, więc naturalne są porównania również w większymi przedstawicielami miejskich crossoverów. Podobała mi się kompleksowa (159 modeli) klasyfikacja modeli crossover/SUV/terenowe przygotowana przez "Motor" w jednym z ostatnich numerów (artykuł "Wielki przewodnik po klasie SUV"). Podzielono modele crossover/SUV/terenowe na segmenty: B do 4,30 m, C - 4,31 - 4,60 m, D - 4,61 - 4,80 m, E - 4,81 m i więcej. Ja bym jeszcze wyróżnił segment A (do 4 m), rozpoczynając segment B od 4,01 m. Co prawda w A jest w zasadzie tylko Suzuki Ignis, a z terenowych Suzuki Jimny, ale sądzę, że takich maluchów będzie przybywać.
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie o różnicę pomiędzy SUV-em a crossoverem - crossover jest po prostu szosowym samochodem stylizowanym na SUV-a, tak jak np Porsche Cayenne jest sportowym samochodem stylizowanym na SUV-a.
Prosty przykład - crossover Nissan Quashquai kontra SUV Dacia Duster - zewnętrznie podobne, crossover lepiej wykończony i wyposażony, tylne zawieszenie lepsze na szosie
( wielowahaczowe) ale podejrzewam że jakby je potraktować kilka razy w tygodniu polną droga z dziurami przez 7 lat jak mojego Dustera to by było już coś do wymiany - a belka Dustera wytrzymuje to bez problemów. Coraz więcej firm rezygnuje świadomie z SUV-ow na rzecz crossoverów - bo badania pokazują że zdecydowana większość nie zjeżdża z szosy - najprostszy przykład Suzuki Vitara - poprzedni model - SUV, obecny - crossover.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-09, 13:27
PiotrWie napisał/a:
Prosty przykład - crossover Nissan Quashquai kontra SUV Dacia Duster - zewnętrznie podobne, crossover lepiej wykończony i wyposażony, tylne zawieszenie lepsze na szosie
( wielowahaczowe) ale podejrzewam że jakby je potraktować kilka razy w tygodniu polną droga z dziurami przez 7 lat jak mojego Dustera to by było już coś do wymiany - a belka Dustera wytrzymuje to bez problemów.
Tyle że Duster 4x4 również ma z tyłu wielowahacz, prawie taki sam jak QQ.
No a bez 4x4, czyli z belką, Duster również nie jest suvem, a tylko go udaje.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-11-09, 13:57
Cav napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
Prosty przykład - crossover Nissan Quashquai kontra SUV Dacia Duster - zewnętrznie podobne, crossover lepiej wykończony i wyposażony, tylne zawieszenie lepsze na szosie
( wielowahaczowe) ale podejrzewam że jakby je potraktować kilka razy w tygodniu polną droga z dziurami przez 7 lat jak mojego Dustera to by było już coś do wymiany - a belka Dustera wytrzymuje to bez problemów.
Tyle że Duster 4x4 również ma z tyłu wielowahacz, prawie taki sam jak QQ.
No a bez 4x4, czyli z belką, Duster również nie jest suvem, a tylko go udaje.
To podaj jakieś modele które spełniają według Ciebie definicję Sport Utility Vehicle i czego brakuje Dusterowi
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-09, 14:03
PiotrWie napisał/a:
Cav napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
Prosty przykład - crossover Nissan Quashquai kontra SUV Dacia Duster - zewnętrznie podobne, crossover lepiej wykończony i wyposażony, tylne zawieszenie lepsze na szosie
( wielowahaczowe) ale podejrzewam że jakby je potraktować kilka razy w tygodniu polną droga z dziurami przez 7 lat jak mojego Dustera to by było już coś do wymiany - a belka Dustera wytrzymuje to bez problemów.
Tyle że Duster 4x4 również ma z tyłu wielowahacz, prawie taki sam jak QQ.
No a bez 4x4, czyli z belką, Duster również nie jest suvem, a tylko go udaje.
To podaj jakieś modele które spełniają według Ciebie definicję Sport Utility Vehicle i czego brakuje Dusterowi
Dusterowi 4WD nic nie brakuje - jest takim minimum kompaktowego suva (tyle że powolnym i kiepsko zrobionym).
Wersji 2 WD, podobnie jak np. Peugeotowi 3008 brakuje napędu na 4 koła, żeby można je nazwać suvami.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-11-09, 15:49
W definicji SUVa nie ma nic o napędzie na 4 koła - ma to być samochód przydatny przy aktywności sportowej - w Dusterze woziłem rowery, sprzęt wspinaczkowy pod ścianę, da się dojechać z kajakiem nad brzeg jeziora - i tylko to jest w definicji - nic na temat napędu, mocy czy wyposażenie. Jak nie rozumiesz co znaczy "sport utility vehicle " to poproś kogoś by Ci przetłumaczył
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2017-11-09, 15:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-09, 16:11
PiotrWie napisał/a:
W definicji SUVa nie ma nic o napędzie na 4 koła - ma to być samochód przydatny przy aktywności sportowej - w Dusterze woziłem rowery, sprzęt wspinaczkowy pod ścianę, da się dojechać z kajakiem nad brzeg jeziora - i tylko to jest w definicji - nic na temat napędu, mocy czy wyposażenie. Jak nie rozumiesz co znaczy "sport utility vehicle " to poproś kogoś by Ci przetłumaczył
Po pierwsze - to Ty raczej masz problem z rozumieniem tego co sam piszesz.
Zarzuciłeś QQ, że ma wielowahacz i że to go dyskwalifikuje, w przeciwieństwie do Dustera.
Ja Ci tylko napisałem, że tak nie jest, choćby dlatego że Duster RÓWNIEŻ w sensownych wersjach ma ten sam wielowahacz, a jak najbardziej suvem jest,
Owszem, QQ to crossover a nie suv, ale z zupełnie innych powodów niż Ty podałeś.
Tylko o to szło.
Dwa - dla mnie brak 4x4 z miejsca eliminuje możliwość aktywności w terenie takiego pojazdu.
Owszem, byłem kiedyś na rajdzie 4x4, w którym brał udział Duster 2WD.
Ale skutek był taki, że co chwilę trzeba było go wyciągać z piachu, w miejscach gdzie mój 4WD przejeżdżał bez problemu.
Wersja 2WD nadaje się wyłącznie do jazdy po bardziej dziurawych drogach.
A i to tylko wtedy gdy nie ma błota.
O terenie zapomnij.
Dla mnie to nie suv. co najwyżej jego atrapa, więc nie spełnia warunku aktywności - to się rozumie samo przez się i nie trzeba tego wpisywać w definicji.
Osobiście w lekki teren wolałbym pojechać QQ z 4WD niż Dusterem 2WD,
Czułbym się pewniej, mimo że to tylko crossover.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2017-11-09, 16:12, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-11-09, 16:31
No niestety widać że nie jeździłeś wersją 2WD, a się wypowiadasz . Jeżdżę jak najbardziej po błocie, na przełaj przez pola ( oczywiście nie świeżo zaorane) i jakoś nikt mnie nie wyciągał.
A oczywiście SUV wcale nie musi się nadawać do rajdu 4x4
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-09, 19:49
PiotrWie napisał/a:
No niestety widać że nie jeździłeś wersją 2WD, a się wypowiadasz . Jeżdżę jak najbardziej po błocie, na przełaj przez pola ( oczywiście nie świeżo zaorane) i jakoś nikt mnie nie wyciągał.
A oczywiście SUV wcale nie musi się nadawać do rajdu 4x4
Jeździłem wersją 2WD, a oprócz tego wyciągałem taką kilka razy z piachu.
A rajd był turystyczny.
Ale nadal 4x4 i trzeba było w kilka zapiaszczonych miejsc wjechać.
Co do zabłoconego pola - to jest wyzwanie nawet dla 4x4 z crossowymi fabrycznymi oponami, więc jeśli nie masz przynajmniej opon AT, to słabo tam widzę 2WD.
One nawet crossowych opon w standardzie nie miały.
Producent dobrze wiedział, do czego się to nie nadaje, tzn. do zjeżdżania z drogi.
Co to są crossowe opony? AT, MT, Simex, Rolnik to wiem. Wsadzenie do auta 2WD opon MT lub AT mocno podnosi sprawność w terenie, ale dalej ma sporo ograniczeń.
Dacia Duster jest lepsza w teren od QQ, czy innej Kony, bo go mniej szkoda, a nadgniotki dodają mu uroku osobistego. Słowem, jest się dużo odważniejszym w terenie, jadąc Dusterem niż jakąś współczesną Kia. Pierwszy Sportage, bije te wszystkie konstrukcje na głowę, pod względem dzielności w terenie, a był sprzedawany jako SUV
Pojęcie SUVa sie nieco zmieniło od lat 90tych. Range Rover, Discovery to były SUVy, terenówka to był tylko Defender...
Sprawdzaj w sklepach rowerowych; w rowerach funkcjonuje taka kategoria, jak cross i specjalne opony do tej kategorii rowerów
A co do terenowej dzielności Dustera - wynika ona nie tylko z faktu, że go "nie żal" tak bardzo jak NQ, ale że jest dzielniejsza w terenie, o czym świadczy m.in. fakt skutecznego przygotowania rajdowej wersji seryjnego auta i organizacji terenowej rywalizacji Dusterów, a także liczne testy, które potwierdzają wyższość Dustera w terenie nad innymi SUVami.
W rowerach i motocyklach, pojęcie crossowej opony, nie jest mi obce. W autach nie słyszałem...
Duster jest całkiem dzielny, niewiele ustępuje nieprzygotowanym terenówkom. Ale dobrze przygotowana terenówka, to już inna bajka. Tylko że Duster pojedzie wszędzie tam gdzie ja potrzebuję, a w terenie jeżdżę sporo. Są oczywiście miejsca, gdzie Duster nie da rady, ale to nie są miejsca gdzie się da z buta przejść...
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-20, 20:00
Dziś rozpocząłem 3 dniowy test Crossland'aX. Wybrałem silnik 1.2 z fabrycznym lpg żeby zobaczyć jak to jest z tą oplowską fabryczną instalacją. Moc wg danych 81KM i coś ok 115Nm. Nie jest to rakieta ale dość szybko dochodzi do 120-130km/h i zupełnie nie czuć aby się silnik męczył, maks na autostradzie to licznikowe 165 w tym egzemplarzu. Elementy bardzo dobrze spasowane i przyjemne w dotyku oraz wizualnie, nie czuć taniości. Wyciszenie takie że przy 120-130 swobodnie można rozmawiać. Zrobiłem dziś 190 km, cały czas na gazie. Jutro może trochę pojeżdżę na benzynie i porównam.
Nie kupiłem samochodu, byłem tylko w salonie.
Chcę Dacie Sandero Open lub Laureat. Salon Dacia/ Fiat Auto Spektrum
Salon nie posiada żadnego samochodu do oglądania ani zarejestrowanego, żeby się nim przejechać.
Cena wyliczona jest taka sama jak na stronie internetowej, nie można liczyć na żadne dodatki, promocje itp. Samochód w kolorze biały, wyposażenie seryjne z kołem do natychmiastowego odbioru. Pakiet ubezpieczeniowy OC+AC+NNW 300zł, pakiet serwisowy 900zł.
W tym samym salonie oglądałem fiata pandę, cena taka sama jak Sandero, samochodu demo nie mają, mozna pooglądać w salonie. Cena niższa niż na stronie i zachęcają że znacznie lepszy niż dacia.
Nie kupiłem samochodu, byłem tylko w salonie.
Chcę Dacie Sandero Open lub Laureat. Salon Dacia/ Fiat Auto Spektrum
Salon nie posiada żadnego samochodu do oglądania ani zarejestrowanego, żeby się nim przejechać.
Cena wyliczona jest taka sama jak na stronie internetowej, nie można liczyć na żadne dodatki, promocje itp. Samochód w kolorze biały, wyposażenie seryjne z kołem do natychmiastowego odbioru. Pakiet ubezpieczeniowy OC+AC+NNW 300zł, pakiet serwisowy 900zł.
W tym samym salonie oglądałem fiata pandę, cena taka sama jak Sandero, samochodu demo nie mają, mozna pooglądać w salonie. Cena niższa niż na stronie i zachęcają że znacznie lepszy niż dacia.
Jaka róznica ceny między dacią i fiatem? Jaka różnica w wyposażeniu? Żeby się nie okazało, że za fiata ABC płacisz tyle, co za dacię Techroad...
Napisz do tego gościa, co się tu ogłaszał z Katowic, żę dacii oferty przygotowuje bo w salonie pracuje - z BB do Katowic nie ma daleko a jak będzie z tysiac czy dwa róznicy to warto pojechać te 70 czy ule tam jest km.
Nawet na dacii ten symboliczny tysiąc rabatu da radę osiągnąć...
Z tego co widzę, cennikowa najtańsza panda to 40.100. Odpowiadająca jemu z klimą dacia to jakieś 36500. Za 3.5 tysiąca więcej dostajesz mniejsze auto. Jeśli Ci wystarcza takie małe, to pytanie ile rabatu jest by te 3500 zmniejszyć. I ile gdzie indziej dostaniesz przy dacii.
No i potem pytanie - skoro płacę więcej o x zł za mniejsze auto - co dostaje w zamian?
Nie kupiłem samochodu, byłem tylko w salonie.
Chcę Dacie Sandero Open lub Laureat. Salon Dacia/ Fiat Auto Spektrum
Salon nie posiada żadnego samochodu do oglądania ani zarejestrowanego, żeby się nim przejechać.
Cena wyliczona jest taka sama jak na stronie internetowej, nie można liczyć na żadne dodatki, promocje itp. Samochód w kolorze biały, wyposażenie seryjne z kołem do natychmiastowego odbioru. Pakiet ubezpieczeniowy OC+AC+NNW 300zł, pakiet serwisowy 900zł.
W tym samym salonie oglądałem fiata pandę, cena taka sama jak Sandero, samochodu demo nie mają, mozna pooglądać w salonie. Cena niższa niż na stronie i zachęcają że znacznie lepszy niż dacia.
W takim razie zmień salon i zanim kupisz to się przejedź, możesz nawet nie raz. Ja na Podkarpaciu mam właśnie tego dealera Auto Spektrum i też w marcu 2018r jak zamawiałem Dusterka, to się kręcili aby cokolwiek dać w gratisie. Dawali mi 800 zł ale już o dywanikach nie chcieli słyszeć. Zacząłem szukać dalej od domu i wylądowałem w Katowicach u Ziemby . A tam, całkiem inny świat.W gratisie wytargowałem automatyczny hak wraz z darmowym montażem co dawało już prawie 1500 zł. Do tego dostałem 1400 zł upustu w gotówce oraz dywaniki gratis. Pakiet Easy Serwice kupiłem w promocji za 1800zł (4 lata/60 tyś km). Co najważniejsze, wszystkie formalności załatwiliśmy przez telefon i przez e-mail a jedyna wizyta w salonie była przy odbiorze auta. Jak dla mnie warto było jechać po auto nawet te 250 km.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2019-04-18, 17:03, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum