Wysłany: 2017-11-11, 21:50 Lodgy 1,6 7os - z gazem czy bez?
Dzień dobry,
Z okazji tego, że wpadł mi do głowy dziwny pomysł na zakup Lodgy (hehe) postanowiłem się zarejestrować i zadać pytanko. Otóż - koncepcja do tej pory jest następująca: Lodgy Laureate 7os SCe 100 (1.6, 102KM) LPG. Mam już nawet ofertkę na taką, 52 kPLN z czujnikami cofania i elektr. szybami z tyłu.
Zacząłem się jednak zastanawiać nad tym gazem. Różnica w cenie nie jest jakaś ogromna bo to 3 kPLN, ale lepiej mieć, niż nie mieć. Pan w salonie straszył, że jeśli LPG, to raczej już z fabrycznym od nich, a nie później, np. samemu po okresie gwarancji. Twierdził, że w fabryce muszą odczynić pewne zaklęcia pod kątem regulacji zaworów. Hmm...
Gerelanie pytanie jest następujące - czy ktoś z forumowiczów ma Logdy z tym silnikiem i mógłby pochwalić się spalaniem zarówno na benzynie, jak i lpg? Auto rocznie raczej nie będzie robić więcej niż 10 kkm. Przyjąłem sobie dla ułatwienia, że na benzynce w mieście spali ok. 7l, z kolei na gazie - 10l. To z grubsza daje mi różnicę 10PLN / 100 km (przy dzisiejszych cenach), czyli 3000 PLN na instalację zwróci się za 25-30 tys. km. Czyli w ok. 2,5-3 lata. Generalnie - byłby w tym sens. Pytanie pozostaje następujące - czy spalanie założone przeze mnie ma "ręce i nogi"?
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-11-11, 21:56
To może zacznę i uprzedzę resztę, która w 3/4 napisze Ci, żebyś dał sobie spokój z gazem przy 10kkm rocznie. 7 litrów w mieście? Ja bym dodał ze 2 litry jeszcze. Mój pali dyszkę według katalogu.
hi, ja tylko dopowiem, że moja Lodgy 102ps pali ok 8,5 l w mieście, więc 7 to całkowity Eco-driving, a jest do tego specjalny przycisk:) jeśli chcesz mięć auto minimum 4 lata, to gaz ma sens.
OK, dzięki za odpowiedzi, wobec tego zakup LPG to oczywista oczywistość. :)
Owszem poczytałem na forum i nie spotkałem się z ani jednym postem, który w jednoznaczny sposób mówiłby, że zakładanie gazu do SCe to "kiepski pomysł". (Pod tym kątem najciekawsze są chyba ten i ten wątek).
Dotąd zawsze podawano roczny przebieg 20 000 jako dolną granicę opłacalności. Oprócz opłat za rejestracje i regulacje dolicz smród gazu i niesmak z powierconego kolektora i pociętych węży, a także sporadyczne piszczenie i miganie kontrolek.
Kuchenkę też masz elektryczną, żeby Ci nie śmierdziało? Jedbemu śmierdzi gaz, drugiemu benzyna. Powiercony kolektor problemu nie robi, bo tak ma być i tyle. Szukanie problemów na siłę, a instalacja zwróci się i przy 10k km rocznie, tyle, że w dłuższym czasie.
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 214 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2017-11-12, 11:37
Mój dealer przy zakupie Lodgy stwierdził, że gaz to do kuchenek gazowych
Jeśli chodzi o koszty eksploatacyjne to faktycznie wydają się one dużo niższe, oczywiście przy założeniu, że cena LPG będzie na takim poziomie jak kształtuje się od kilku już lat a jednocześnie ceny benzyny nie wzrosną drastycznie. Natomiast co do spraw technicznych to nie mamy pewności jaka będzie trwałość tego silnika przy eksploatacji na LPG po 100 tyś km i czy w sumie pozorna oszczędność nie wyjdzie drożej niż jazda na paliwie na jakie silnik został skonstruowany.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-11-12, 12:00
kamsonowicz napisał/a:
Owszem poczytałem na forum i nie spotkałem się z ani jednym postem, który w jednoznaczny sposób mówiłby, że zakładanie gazu do SCe to "kiepski pomysł".
ten silnik (jak chyba wszystkie od nissana) nie ma hydraulicznej regulacji luzu zaworowego. Więc nie tyle eksploatacja na LPG jest ryzykowna, ile wyższe ewentualne koszty remontu zużytych zaworów. Przy prawidłowo założonej, odpowiednio dostrojonej i właściwie obsługiwanej instalacji na pewno parę lat da się pojeździć bez dokładnia
Nie zastanawiałeś się nad zakupem lodgy ale wersji outdoor ja na początku tez miałem wziąść wersje laurete po małych doposażeniach wyszła mnie 50k kierownica skóra czujniki parkowania roleta i alu 16. Natomiast za kwote 50800 mam wersje outdoor 1,6 sce i ppowiem szczerze ze to było najlepsze co mogłem zrobic lodgy outdoor wygląda naprawde super i praktycznie wszystko juz ma koła 16 navi, kierownice skóra i czujniki parkowania. Jesli chodzi o spalanie to zrobiłem nią dopiero 1,500 km i srednie spalanie mam 8 litrów trym mieszany troche miasta troche poza miastem mysle ze 100% miasto wyjdzie koło 9 litrów bp.
Mi spala gazu jak w stopce mam napisane. Dziennie do pracy mam po 7km (poza terenem zabudowanym), więc trochę benzyny idzie, zwłaszcza teraz gdy te temperatury są takie jakie są i dopiero po tych 3-4km się na gaz włącza. Powyżej 15stopniach na gaz przechodzi po kilkunastu sekundach.
Jak jest w mieście? Testowałem, wszystko zależy od tego jak duże są korki. Miałem ostatnio okazję jechać przez miasto, ale S&S się włącza i nie widzę dużej różnicy w spalaniu... tylko że u mnie w mieście dużo się stoi, albo jedzie z prędkością 40km/h, więc mocnej różnicy nie wyczułem po tankowaniu.
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2015 Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 507 Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-11-13, 16:47
michele napisał/a:
trochę benzyny idzie, zwłaszcza teraz gdy te temperatury są takie jakie są i dopiero po tych 3-4km się na gaz włącza
To masz ustawioną za wysoką temp. przełączania albo źle założoną instalację, bo mi przeskakuje po max. 1km od ruszenia po nocnym postoju. Niech zgadnę "fabryczny" gaz? :)
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2015 Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 507 Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-11-13, 16:50
kamsonowicz napisał/a:
Dziękuję wszystkim za informacje, wobec tego wiem już więcej. Na pewno gaz. :) (Stąd też m.in. dlatego nie Outdoor).
Na "fabryczny" gaz zakładany w byle jakim zakładzie nie skusiłbym się. W tej cenie cenie założysz bardzo dobry zestaw w warsztacie, gdzie mają o tym pojęcie.
Dziękuję wszystkim za informacje, wobec tego wiem już więcej. Na pewno gaz. :) (Stąd też m.in. dlatego nie Outdoor).
Na "fabryczny" gaz zakładany w byle jakim zakładzie nie skusiłbym się. W tej cenie cenie założysz bardzo dobry zestaw w warsztacie, gdzie mają o tym pojęcie.
Sugerujesz, że sprzedawca w oficjalnym salonie Renault kłamie? Twierdzi, że gaz zakładany jest w fabryce, gdzie także wykonuje się wcześniej niezbędne regulacje silnika. Plus zakładając gaz samemu tracisz gwarancję na auto.
Mi spala gazu jak w stopce mam napisane. Dziennie do pracy mam po 7km (poza terenem zabudowanym), więc trochę benzyny idzie, zwłaszcza teraz gdy te temperatury są takie jakie są i dopiero po tych 3-4km się na gaz włącza. Powyżej 15stopniach na gaz przechodzi po kilkunastu sekundach.
Jak jest w mieście? Testowałem, wszystko zależy od tego jak duże są korki. Miałem ostatnio okazję jechać przez miasto, ale S&S się włącza i nie widzę dużej różnicy w spalaniu... tylko że u mnie w mieście dużo się stoi, albo jedzie z prędkością 40km/h, więc mocnej różnicy nie wyczułem po tankowaniu.
Czyli tera jak wlacza soe po 3-4 km tzn ze pali 7l lpg i z 7 benzyny na 100 km? :D
PROMOCJA!
Jak zona jezdzila po 2-3 km do sklepu przez 2 tygodnie to samochod palil 9,5
_________________ Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2017-11-13, 17:28, w całości zmieniany 2 razy
trochę benzyny idzie, zwłaszcza teraz gdy te temperatury są takie jakie są i dopiero po tych 3-4km się na gaz włącza
To masz ustawioną za wysoką temp. przełączania albo źle założoną instalację, bo mi przeskakuje po max. 1km od ruszenia po nocnym postoju. Niech zgadnę "fabryczny" gaz? :)
Jest jeszcze jedna możliwość jego silnik nagrzewa się wolniej jak Twój. Co do gazu fabrycznego to podejrzewam, że tam jest jakieś 40-45°C.
Czyli tera jak wlacza soe po 3-4 km tzn ze pali 7l lpg i z 7 benzyny na 100 km? :D
PROMOCJA!
Jak zona jezdzila po 2-3 km do sklepu przez 2 tygodnie to samochod palil 9,5
No nie chcę być nie miły, ale czy spróbowałeś przeanalizować wyniki. Jakbyś widział, przy gazie jest 1.2Pb, przy 7.4lpg, no ale mogę się mylić wcześniej jeździłem tylko na Pb.
no skoro ktos jezdzi odcinki 7 km, z czego 3-4 km jedzie na PB a potem reszte na LPG, tzn ze mniej wiecej polowe jedzie na lpg i polowe na pb -> skoro pali 7 LPG, to smialo mozna przyjac, ze pali drugie tyle benzyny.
Ok, może tego nie napisałem, ale autem nie jeżdżę tylko do pracy :) Są weekendy popołudnia... dlatego to się przerzuca na km i na spalanie... Chciałem tylko zwrócić uwagę, kiedy się przełącza na gaz, że jest różnica przy 15st, a 0st.
Powiększa mi się rodzina i rozważam zakup lodgy. Samochód bardzo fajny, ale w wersji Outdoor wygląda zdecydowanie najlepiej.
Teraz pytanie. Czy ktoś z Was jest w stanie sensownie odpowiedzieć mi na pytanie dlaczego w wersji outdoor nie ma możliwości zakupu benzyny z LPG? Nawet sprzedawca nie jest w stanie tego wytłumaczyć.
Zostałem z problemem czy brać doposażoną Laureate +LPG czy outdoor bez LPG. Cena jest bardzo zbliżona.
Jak zależy ci na 16calowych kołach, niebieskim kolorze i paru plastikach więcej, plus skóra jako opcja to bierz outdoor. jak nie to cała reszta jest dokładnie taka sama jak w laurente
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum