No właśnie, o to się pytałem sprzedawcy i w sumie sam nie wiedział. Napewno nie można przewozić dzieci na fotelu pasażera z przodu przy foteliku montowanym tyłem do kierunku jazdy, i w sumie ładnie jest to pokazane na piktogramach oraz opisane w instrukcji obslugi Lodgy (akurat mam pod ręką wersję angielską z forum):
IT IS PROHIBITED TO FIT A REAR-FACING CHILD SEAT TO THE FRONT PASSENGER SEAT UNLESS THE
RESTRAINT SYSTEMS IN ADDITION TO THE FRONT PASSENGER SEAT BELT HAVE BEEN DEACTIVATED.
rozdział 1.20.
W przypadku fotelików Recaro Young, mocujesz je za pomocą pasów przodem do kierunku jazdy, więc poki co nie widzę żadnych informacji o tym że takie mocowanie jest nielegalne/wymaga wyłączenia poduszki powietrznej.
EDIT: I jeszcze informacja ze strony policji dotycząca zmian w przepisach jakie weszły w 2015 roku. Z tego co czytam to nic nie widzę aby od strony prawnej przewozenie dziecka przodem do kierunku jazdy w foteliku na przodzie było zabronione.
W mojej instrukcji do nowej Dacii tak samo napisano.
Masz rację, przed chwilą sprawdzałem także w mojej instrukcji i w tabelce na 1.34 jest już wyraźnie opisany fotelik mocowany przodem do kierunku jazdy i na fotelu pasażera jest X czyli według instrukcji miejsce, na którym zabroniony jest montaż fotelika akurat tego rodzaju.
I tu pojawia się problem jak jeździć z 5 osobową rodziną, wózkiem i jeszcze paroma gratami gdy najmłodszy w rodzinie jeszcze musi siedzieć obok mamy . Nawet Lodgy w takim wypadku robi się mała.
Chyba jednak bez box-a Taurus Xtreme 600 się nie obejdzie.
No zostaje 3 rząd siedzeń... też mi się to nie podoba, ale z tego co widziałem, to u konkurencji jest podobnie, np. w zafirze i tak jak pisałem, podejrzewam, że to wina poduszek bocznych.
I tu pojawia się problem jak jeździć z 5 osobową rodziną, wózkiem i jeszcze paroma gratami gdy najmłodszy w rodzinie jeszcze musi siedzieć obok mamy . Nawet Lodgy w takim wypadku robi się mała.
Ano mała się robi w takiej konfiguracji, sytuację pewnie trochę ratowalaby możliwość osobnego rozkładania foteli w 3 rzędzie...
To są tzw "alukołpaki" . Na samym początku jak zobaczyłem auto myslałem że się pomylili i dali alufelgi, ale szybko się wyjaśniło że to tylko tzw stylizowane obręcze stalowe z kołpakami.
Fajnie wyglądają - kiedyś z taki się w oplach spotkałem. Nie wiedziałem, że Dacia też takie stosuje.
_________________ Przychodzi taki moment życia, że od pojemności silnika ważniejsza staje się pojemność bagażnika.
od końca sierpnia Lodgy przejechała 2500km i doczekała się paru dodatków, w zasadzie standardowych które większość Lodówek klubowych ma:
- mata do bagażnika Rezaw-plast
- dywaniki gumowe Rezaw-plast (w zestawie są na wszystkie 3 rzędy, ale ten na 3 rząd źle mi się układał z matą bagażnika więc puki co leży nie używany.
Co do oponek, zdecydowałem póki co zakupić oponki całoroczne Nokian Waterproof 195/55R16 87H i w najbliższym czasie będę chciał je założyć na obecne stalowe felgi. Jeśli okaże się że mam system pośredni pomiaru ciśnienia i nie będę musiał dokupować czujników, to może się jeszcze zdecyduję na dokupienie drugiego kompletu felg i założenie na nie obecnych letnich Continental ContiEcoContact 5, jeśli będą czujniki, to raczej nie będę bawił się w dwa komplety i letnie pójdą na sprzedaż.
Logdy dostała też bagażnik dachowy aby się pomieścić w samochodzie przy najbliższym wyjeździe rodzinnym w listopadzie. Początkowo miał być Taurus xTreme 600 ale pojawiły się wątpliwości czy zmieści się na belkę tylną Interpack Quiet Q110, więc wybór padł na Kamei 510.
Box jeszcze z folijką prezentuje się na aucie tak:
Ostatnio zmieniony przez norton1 2017-10-12, 11:46, w całości zmieniany 1 raz
Autko ma obecnie przejechało 5200 km i póki co nie ma z nim żadnych problemów.
W ostatnim tygodniu zrobiliśmy przy okazji wyjazdu nad morze test pojemności samochodu dla 7 osób oraz ich bagażu i wynik jest zadowalający. Wszystko co potrzebowaliśmy zmieściło się, ale trochę trzeba było pokombinować podczas pakowania. No i widać że Lodgy tył miała już dość mocno dociążony.
Spalanie na całej trasie według komputera 6.3l/100 przy jeździe głównie autostradą ok 110/120 km/h. Z pierwszego tankowania wyszło podobnie, a z drugiego nie wiem bo jeszcze nie zalałem po wyjeździe .
Droga powrotna to prawie 700 km w deszczu na autostradzie i muszę przyznać że bardzo dobrze sobie radziły nokiany. Zobaczymy jak się będą sprawować na śniegu.
norton1 - napisz proszę jak oceniasz belki dachowe Inter Pack Quiet Q110?
Chciałbym je zamontować raz na zawsze i pytanie o akustykę. Bardzo świszczą i hałasują na pusto?
W poprzednim samochodzie miałem belki, które realnie huczały już od c/a 70 km/h.
Tu jest niby aerodynamika skrzydła samolotu, ciekawe jak to działa.
Na forum ktoś chwalił, że cisza - a jakie jest Twoje zdanie?
Hej, w sumie to za dużo nie pojeździłem z samymi belkami bo po paru dniach montowałem bagażnik dachowy, ale zdążyłem przejechać się autostradą 200 km z samymi belkami po montażu i szczerze mówiąc nie słyszałem różnicy w hałasie z belkami i bez (prędkość przelotowa ok 120 km/h).
Jeszcze route2000 możesz się dopytać bo też zdaje się na codzień jeździ z tymi belkami.
Na zdjęciu na bagażniku rowerowym
tuż za pokrywą bagażnika leży jakaś waliza?
To jest złożona przyczepka rowerowa (nordic cab explorer). Nie zmieściła się do box-u dachowego bo w nim był zwykły wózek więc wylądowała na bagażniku rowerowym. Zabieramy ją dla starszaków jako podwózka gdy im sił braknie na dłuższych spacerach.
_________________
Ostatnio zmieniony przez norton1 2017-11-20, 11:49, w całości zmieniany 1 raz
norton1 - napisz proszę jak oceniasz belki dachowe Inter Pack Quiet Q110?
Chciałbym je zamontować raz na zawsze i pytanie o akustykę. Bardzo świszczą i hałasują na pusto?
W poprzednim samochodzie miałem belki, które realnie huczały już od c/a 70 km/h.
Tu jest niby aerodynamika skrzydła samolotu, ciekawe jak to działa.
Na forum ktoś chwalił, że cisza - a jakie jest Twoje zdanie?
To właśnie norton1 zakupił te belki jak wcześniej zobaczył u mnie w Lodgy.
Jestem z tej belki zadowolony, nisko leży i nie wystaje poza rynny auta, a własnie mi o to chodziło, bo postanowiłem umieścić na stałe i nie zdejmować (wcześniej miałem w Scenicu na stałe umieszczone oryginalne belki poprzeczne, stąd taki był mój zamiar w Lodgy).
Mają taki kształt skrzydła samolotu, że z tyłu jest już spłaszczona i nie ma jak dokonać zawirowania powietrza, a podczas jazdy tego praktycznie nie słychać (syn mi potwierdza to , jest melomanem, żona też potwierdza).
Zawsze możesz je kupić, zamontować u siebie, przetestować je na trasie i sam dojdziesz do sedna, czy słyszysz czy nie, czy to przeszkadza czy nie.
Kierowcy mają rożne gusta i wymagania.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-11-20, 11:41, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: XII 2016
Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 32 Skąd: Legnica
Wysłany: 2017-11-20, 12:34
Panowie, dzięki bardzo za odpowiedź.
Chyba zamówię właśnie ten bagażnik, bo rzeczywiście jak najmniej wystaje i z ogólnie dostępnych wydaje się najbardziej estetyczny, jeśli ma być na stałe osadzony.
Chyba zamówię właśnie ten bagażnik, bo rzeczywiście jak najmniej wystaje i z ogólnie dostępnych wydaje się najbardziej estetyczny, jeśli ma być na stałe osadzony.
Zobaczymy - na pewno dam znać.
Marek Zawadzki
No i jak? Kupiłeś ten bagażnik? Jesteś z tego zadowolony czy nie?
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Są dwa. Jedno już niedługo w sylwestra w Zrębicach, a drugie na zlocie ogólnopolskim.
Sylwester w tym roku odpada, więc z tych dwóch miejsc najbardziej prawdopodobny z mojej strony był by zlot ogólnopolski (z tego co pamiętam zazwyczaj jest w letnim terminie).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum