Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 638 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-22, 11:25
kilazz napisał/a:
U mnie też oszukuje, kiedy na komputerze zaczyna pokazywać 120-140km to zaczyna się dziwny proces, w szybkim tempie za 120km robi się 50km, a niedługo później "---", ostatnio sprawdziłem i od 120 do zabraknięcia paliwa (500 metrów przed stacją zresztą) zrobiłem ok. 40-50km.. Zazwyczaj tankuję do pełna, liczniki nie kasowane od 9kkm.
Na obliczenia zasięgu spory wpływ ma chwilowe spalanie. Testowałem z ciekawości na dystansie ~2kkm.
Taki efekt (zakładając reset przy tankowaniu) jest bardzo prawdopodobny np po przepaleniu całego baku w trasie (z niską średnią spalania) i wjechanie na oparach w zakorkowane miasto.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-07-22, 12:28
Kauris napisał/a:
Na obliczenia zasięgu spory wpływ ma chwilowe spalanie. Testowałem z ciekawości na dystansie ~2kkm.
To prawda - w przypadku "zasięgu" właśnie chwilowe spalanie ma znaczenie a nie średnie z komputera.
To w moim przypadku mam chyba jakiś "animalny model Dacii" bo na wskazaniach komputera mogę polegać
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-22, 16:55
swissman napisał/a:
w starej Dacii Logan MCV 1.5dci 68KM, gdy mi sie swiatelko reserwy zapalalo to wiedzialem ze moge przejechac jeszcze ze 100km...
I nic się nie zmieniło, jeśli masz niezgodność wskazań zasięgu między kompem a faktycznie pozostałym w baku paliwem, to jest to usterka którą da się wyeliminiować.
U mnie rezerwa zapalała się gdy rzekomo zasięg był jeszcze 120 czy 150 km, a w baku pozostała jedna kreska paliwa.
Problem został usunięty przez całkowitą wymianę zegarów, oraz oprogramowania w kompie samochodu.
Od dawna wiedziałem, że mój komp przeszacowuje zużycie. Powiedzmy od tankowania niby zużył 50 litrów, a wlewałem 48,5...49 - zawyżał rzędu 1...1,5 litra na baku. Zawsze lałem 7 litrów po odbiciu. Ale ostatnio postanowiłem wlewać dokładnie tyle, ile zameldował zużycia. dolewałem najpierw 7, potem 10 litrów po pierwszym odbiciu. Dziś zużycie wykazane od tankowania było 61,3 - wiedziałem, że tyle nie wejdzie, odbiło gdzieś przy 48, cedziłem do 60,7 i benzyna stanęła pod korkiem.
Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2016-09-02, 15:04
Witam Serdecznie,
Wczoraj zaświeciła mi się pierwszy raz kontrolka rezerwy paliwa.
W/g komputera szacowany dystans który wóz mógł jeszcze przejechać to 90 km.
Po przejechaniu 3-4 kilometrów od zaświecenia się kontrolki w miejscu przewidywanego dystansu do przejechania, pojawiło się nagle ----
Dlaczego nie schodziło stopniowo 90, 80, 70, 60, 50 km?
Czytałem na Forum w innym wątku, że kreski powinny się pojawić dopiero gdy przewidywany dystans zmniejszy się poniżej 50 km?
Tak jak wspomniałem, ujechałem góra 3-4 kilometry odkąd zaświeciła się rezerwa do pojawienia się kresek.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-02, 17:01
Wojciech-EL napisał/a:
Witam Serdecznie,
Wczoraj zaświeciła mi się pierwszy raz kontrolka rezerwy paliwa.
W/g komputera szacowany dystans który wóz mógł jeszcze przejechać to 90 km.
Po przejechaniu 3-4 kilometrów od zaświecenia się kontrolki w miejscu przewidywanego dystansu do przejechania, pojawiło się nagle ----
Dlaczego nie schodziło stopniowo 90, 80, 70, 60, 50 km?
Tak to działa, dystans pokazuje się kilka minut po zapaleniu się rezerwy.
Może w starych kompach było inaczej, w Megane 2 schodziło do 50.
W Ceedzie tak samo.
Jak dla mnie to co jest teraz, to kretynizm, jakich w Dacii pełno.
Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2016-09-03, 01:02
Cav, Kupię sobie kanister 5 litrowy, zaleję i wsadzę do bagażnika.
Jak znowu się pojawi kontrolka rezerwy, to zanotuję stan licznika kilometrów chwilowych i przekonam się ile jestem w stanie przejechać w mieście zanim silnik zacznie się dławić. Będę wiedzieć
Kiedyś miałem Swifta 1.3 GS '94.
Tam to były jaja, bo Japończycy nie wyposażyli tego wozu w kontrolkę rezerwy. Trzeba było pilnować wskaźnika. Raz mi się skubaniec zaczął dławić, ale delikatnie wciskając gaz, dojechałem do Orlenu na Wojska Polskiego w Łodzi.
Co ciekawe, w tym Swifcie mk. III wyjmując kluczyk ze stacyjki, wskazówka poziomu paliwa pozostawała na faktycznym poziomie - nie schodziła do zera
Ostatnio zmieniony przez Wojciech-EL 2016-09-03, 01:10, w całości zmieniany 2 razy
Dlaczego nie schodziło stopniowo 90, 80, 70, 60, 50 km?
Bo sposób pomiaru ilości benzyny w baku jest niedokładny, a zasięg wyliczany na podstawie dotychczasowego średniego zużycia. Powoduje to, że wynik jest obarczony dużą niepewnością, co może wprowadzić kierującego w błąd.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-03, 09:14
Wojciech-EL napisał/a:
Cav, Kupię sobie kanister 5 litrowy, zaleję i wsadzę do bagażnika.
Jak znowu się pojawi kontrolka rezerwy, to zanotuję stan licznika kilometrów chwilowych i przekonam się ile jestem w stanie przejechać w mieście zanim silnik zacznie się dławić. Będę wiedzieć
Na oko, w dieslu jest rezerwy około 7-8 l, przynajmniej wg tego co pokazuje.
Jaka jest rzeczywista pojemność zbiornika? Zabrakło mi benzyny przy spalonym 49,3 według komputera (a wskazania u mnie są zgodne z tymi z dystrybutora). Byłem przekonany, że co najmniej litr zapasu jeszcze mam, trochę mnie ta sytuacja przestraszyła, bo do 49 litrów zdarzało mi się dobijać (oczywiście nie na pustkowiu).
Pojemność zbiornika zależy od Twoich umiejętności tankowania paliwa.
Jesli polegasz na drugim odbiciu to może Cie się wlać zazwyczaj 46 litrów do pustego zbiornika . Wg moich obserwacji przy max wydatku dystybutora nastepuje to własnie w tych okolicach.
Kilka razy zdarzyło mi się wyjeżdżać zbiornik tak prawie do pustego . Jeśli w takiej sytuacji będziesz będziesz lał paliwo na przedostatnim ząbku otwarcia dystrybutora to drugie odbicie nastąpi przy 48 litrach , jeśli będziesz lał na pierwszym ząbku to wlejesz nawet 51 litrów do drugiego odbicia. Max co mi się udało wlać - lejąc delikatnie małym strumieniem od 46 litra to udało mi się wcisnąć 54 litry ( zawsze na tej samej stacji Felicity Lublin) bez przelewania.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2017-11-21, 11:47
w starym Loganie MCV dci tankowalem czasem i 63 litry diesla... i wtedy moglem przejechac te 1100 z hakiem na jednym tankowaniu... w nowym Dokkerze maksymalnie to tak 46 litrow... na tym przejade najwyzej 800km...
nie podoba mi sie to i jak do tej pory nie znalazlem rozwiazania na tankowanie wiekszej ilosci do baku...
... w nowym Dokkerze maksymalnie to tak 46 litrow...
Widocznie w Szwajacarii są bardzie dokładne przepływomierze w dystrybutorach
swissman napisał/a:
nie podoba mi sie to i jak do tej pory nie znalazlem rozwiazania na tankowanie wiekszej ilosci do baku...
Spróbuj wjechać tylnym kołem ( tym pod wlewem) na krawężnik przy dystrybutorze by się ta cześć samochodu uniosła o te 15 centymetrów- wejdzie znacznie więcej niż 46 l
Jesli polegasz na drugim odbiciu to może Cie się wlać zazwyczaj 46 litrów do pustego zbiornika
Maksimum, które wlałem to 49,42 litra, często wlewam (wlewałem, bo już się nie odważę) powyżej 48 litrów. Leję do drugiego odbicia, nie pieszczę się z tym przesadnie. Spalanie wg komputera mam niemal identyczne z tym, co wchodzi do baku.
To ile wejdzie zależy od tego ile Ci jeszcze zostało w baku
Ja juz też przewiduję aby zatankować wcześniej ,ten rekord tankowania zdarzył mi sie w czasie oberwania chmury na Lubelszczyźnie gdy wszystkie najbliższe mi stacje benzynowe w okolicach mojej hacjendy zostały pozbawione zasilania
interesujacy material... szczegolnie te rady dla samochodow z silnikami diesla...
Cytat:
szczególnie zimą właściciele samochodów z silnikiem diesla powinni pamiętać o tym, by stan paliwa w baku był odpowiednio wysoki. Wtedy mniejsza szansa na to, by wytrąciła się parafina, która może zatkać filtr paliwa i unieruchomić auto.
Gdy paliwa w baku jest mniej, to w zbiorniku, szczególnie zimą, dochodzi do tak zwanej kondensacji. W efekcie, na ściankach zbiornika może pojawić się wilgoć. - Jeżeli wystąpi woda, to zostanie ona wypchnięta razem z benzyną do filtra lub innych elementów, których przekrój jest mały
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum