DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-02-09, 22:46
falujące obroty - silnik benzynowy
Autor Wiadomość
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-03-02, 18:32   

Silnik krokowy/przepustnica może się przycinać (zaśniedziało przełożenie). Przeczyścić ewentualnie zostanie wymiana.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2016-03-02, 20:39   

A może to być przez świecę Od nowości nie wymieniane Mam 45 tyś przebiegu
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-02, 21:11   

na pewno wymiana nie zaszkodzi
przy koszcie 5 zł szt ....
_________________
Moje auto
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-03-02, 22:12   

Miałem podobny przypadek jeszcze w polonezie (rover). Tam właśnie zawieszała się przepustnica. Jak się dodawało gazu delikatnie to jeździł ale jak depnąłeś to ją blokowało.
Spróbuj to zrobić na postoju to zobaczysz, czy wraca, czy zostaje w tym położeniu.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2016-03-03, 17:07   

Głośniejszy ryk przy dodaniu gazu to przepalony tłumik środkowy. Falowanie dzisiaj ustało.
Czy wymianę środkowego tłumika obejmuje rozszerzona gwarancja ?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-03, 17:56   

50 % kosztów albo 60
wychodzi dopłata ok 1000 zł bo miałem to samo
_________________
Moje auto
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2016-03-03, 18:06   

hee to za 1000 niech spadają Formuła non stop miała być normalną gwarancją. Tłumik środkowy koszt to 250, wymiana 100 Też mi interes za 1000 hee
 
blondas16 


Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 75 KM LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2017
Posty: 34
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-08-27, 10:02   Logan II falowanie obrotów na zimnym silniku

Mój Logan ostatnio dostał falowania obrotów na nierozgrzanym silniku. Podczas falowania silnik chodzi jak traktor lub diesel. Po rozgrzaniu obroty stabilizują się na ok 750 rpm i falowanie ustaje. Ostatnio wymieniana była UPG oraz kompletny rozrząd. Czy może mieć to związek? Jeśli nie, to co to może być, co sprawdzić? Falowanie na filmiku.

https://www.youtube.com/watch?v=AX2uZISc-Cw
Ostatnio zmieniony przez blondas16 2017-08-27, 10:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-08-27, 11:12   

Często tak się dzieje jak niedomaga sonda lambda , do prawidłowej pracy musi mieć odpowiednie parametry , a przede wszystkim temperaturę. Stąd tez w sondach są grzałki .
Lambda jest współczynnikiem składu mieszanki, a układ sterowania na podstawie jej odczytów dobiera optymalne proporcje.
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-08-28, 08:26   

LPG fabryczna, czy dokładana? W jakim jest stanie, czy jest dobrze ustawiona i nie rozjechała map paliwowych?
Miałem takie falowanie po odpaleniu w Oplu, jak instalacja LPG źle dawkowała i zmieniła się korekta długoterminowa -- w fazie rozruchu mieszanka była o wiele za bogata do momentu rozgrzania się sondy lambda i ruszenia korekt krótkoterminowych.
_________________
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-08-28, 11:07   

niezależnie od powyższego warto sprawdzić czystość przepustnicy, o ile dawno do niej nie zaglądano.Oczyszczenie kosztuje niewielkie pieniądze i często pomaga
 
mentoch 
Zielony listek


Marka: DACIA
Model: LOGAN II
Silnik: 1,2 16V D4F
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 5
Skąd: POLKOWICE
Wysłany: 2017-08-28, 19:42   

U mnie od x czasu silnik zachowuje się podobnie.
Praca zimnego silnika po nocy:
https://www.youtube.com/watch?v=8D60iPZVG6k
Jak widać na filmie silnik na początku po odpaleniu pracuje równo w momencie jak zaczyna obniżać obroty zaczyna pracować nierówno. Jak już się rozgrzeje pracuje równo.
Praca rozgrzanego silnika z włączoną klimatyzacją:
https://www.youtube.com/watch?v=CuD21ruDaAw
Jak widać na filmie silnik po rozgrzaniu pracuje równo a po włączeniu klimatyzacji obroty nie spadają do wolnych tylko staja dęba na około 1500 obr/min. Przy wyłączonej klimie obroty spadają normalnie poniżej 1000.
Dodam że wymienione były: MAP Sensor, świece zapłonowe, luz zaworowy wyregulowany, były podmieniane sondy lambda i przepustnica z drugiego sprawnego auta - i nic nie pomaga.
Ogólnie mechanicy rozkładają ręce. Nikt nie wie co jest.
Ostatnio zmieniony przez mentoch 2017-08-29, 21:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-08-29, 12:14   

patrz wyżej - w pewnym okresie DD trudniej mi palił, potem obroty falowały. Już przy 20 tys przebiegu czyszczenie przepustnicy (samemu raczej odradzam - potrzebny jest specjalny preparat, który szybko odparuje i nie uszkodzi elektroniki) i problemy się skończyły. We francuskich 1,2 i 1,6 szczególnie eksploatowanych na krótkich dystansach dość szybko osadzają się tam zanieczyszczenia
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-08-29, 12:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
blondas16 


Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 75 KM LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2017
Posty: 34
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-08-29, 19:04   

LPG fabryczne, dobrze chodzi Ale nie ma związku z problemem bo falowanie występuje na zimnym jak jeszcze samochód chodzi na benzynę. Przepustnice czyscilem na tyle ile palcem mi się udało dojść (zdjalem dolot i wokół przepostnicy szmatka wyczyscilem tyle ile się dało. Rzeczywiście syf jakiś był Ale po czyszczeniu nic się nie zmieniło.
Ostatnio zmieniony przez blondas16 2017-08-29, 19:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
słoń 



Marka: Dacia/Renault
Model: Dacia Sandero/Trafic
Silnik: 1,0tce+LPG/1,6 DCI Energy
Rocznik: 2020/2017
Wersja: Celebration
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 287
Skąd: DOL SZ GCZ
Wysłany: 2017-08-29, 19:44   

w 1,6 MPI z LPG na falowanie na zimnym(na benie) lekarstwem jest regulacja zaworów i wymiana świec
_________________

 
sierpik 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 21
Skąd: poznańskie
Wysłany: 2017-09-24, 11:07   

Dodam, że przy 1,4 (z LPG) i takich samych objawach regulacja zaworów i wymiana świec pomogło obroty wróciły do normy, w moim przypadku jeszcze nie zapalał na zimnym, teraz zapala.
Ostatnio zmieniony przez sierpik 2017-09-24, 11:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
szymqw 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2014
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 27
Skąd: Krosno
Wysłany: 2017-12-02, 18:08   

Witam wszystkich

Czytam to forum oraz inne, ponieważ też borykam się z falowaniem obrotów. Zarówno na zimnym silniku, ale również po rozgrzaniu silnika obroty falują. ASO twierdzi że to normalne - taka przypadłość silnika. Byłem u nich dwa razy i raz wgrali softa, a drugi raz soft plus czyszczenie przepustnicy. Ale nie rozwiązało to problemu.
Czy ktoś SKUTECZNIE rozwiązał ten problem z falowaniem obrotów?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-12-02, 19:30   

Słyszałem też, że winowajcą jest sonda lambda.
 
rysiek223
[Usunięty]

Wysłany: 2018-03-23, 19:36   Falowanie obrotów na zimnym

Ostatnimi czasami ok miesiąca temu zauważyłem podczas tych mrozów które dopadły Polskę że obroty na zimnym mi falują, myślałem ze zimno nie nagrzany ok zobaczę co będzie dalej. Po ociepleniu to samo zawsze gdy odpalam na zimnym , ponowne odpalenie po przejechaniu jakiegoś tam odcinka ustają i wszystko gra. Ostatnio byłem na przeglądzie rocznym w ASO zgłosiłem problem, komputer nic nie wykrył ale przeczyścili przepustnicę i powiedzieli jak nie ustąpi to przyjechać. Stwierdzam dalej to samo jutro jeszcze wymienię filtr powietrza (ma 2 lata) i zobaczę jak będzie? Ktoś z Was coś takiego przerabiał w benzyniaku 1.2 16v?
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 946
Skąd: EL
Wysłany: 2018-03-23, 20:09   

W moim poprzednim aucie te objawy ustępowały po wymianie silniczka krokowego. Nie czyściłem go bo znajdowałem tani zamiennik. Niektórzy czyscili go u mechaników i to nic im nie pomagało.
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1975
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-03-23, 20:25   

W nowszych daciach czyli tych po 2012 roku nie ma już silniczka krokowego ponieważ przepustnica sterowana jest elektronicznie przez ECU ( nie za pomocą linki połączonej z pedałem przyspieszenia). Osobiście wyjął bym sam przepustnicę i jeszcze raz przeczyścił. Jak to nie pomoże to może być problem z sama przepustnicą albo ECU - aktualizacja oprogramowania
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 946
Skąd: EL
Wysłany: 2018-03-23, 21:07   

No rzeczywiście, moje poprzednie auto było leciwe :)
Co do faujących obrotów stabilizujacych się po nagrzaniu silnika, może warto zostawic auto w aso, by na drugi dzień, czy raczej po kilkh godzinach sami je odpalili i stwierzili usterkę. Auto jest przecież jeszcze na gwarancji.
 
Pykus 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2015
Dołączył: 10 Lip 2018
Posty: 1
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2018-07-10, 18:51   

PiotrWie napisał/a:
Darek264 napisał/a:
Mam to samo przy zimnym silniku. Objawy takie jak w dawnym gażnikowcu przy ubogiej mieszance lub przy nieznacznym przyspieszeniu zapłonu.
Doświadczalnie zmieniłem paliwo z Pb 95 na Pb 98 i o dziwo objawy nie zanikły ale wyraźnie się zmniejszyły.
Utrudnione uruchomienie występuje przy ciepłym silniku który postoi ok. 30 -45 min, objawy nierówna praca na wolnych obrotach , lekkie wypadanie zapłonów, objawy ustają po przegazowaniu silnika.
Samochód bez LPG. :-/

Jedź do serwisu prawdopodobnie czujnik temperatury. Sprawny sinik K4M powiniem zachowywać się tak samo zasilany Pb 95 i Pb 98, nawet jest dopuszczalne incydentalne nalanie PB92 - komputer wtrysku powinien skorygować parametry.
 
koko1108 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2019
Dołączył: 26 Gru 2018
Posty: 23
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-02-19, 08:25   

Chciałem odświeżyć temat bo mam dwa pytania odnośnie obrotów w silniku 1.6sce w dusterze z 2019.
1. Na zimnym silniku obroty delikatnie faluja. Na ciepłym tego nie zauwazylem ale na zimnym po odpaleniu delikatnie faluja. W ASO jeszcze nie pytalem o to ale wydaje mi sie ze auto powinno miec najnowsze sterowniki skoro jest z 2019.
2. Na ciepłym silniku obroty na luzie utrzymują sie ok 750-800 a jak wrzucam bieg "jedynke" to same rosna do 1000. Czy to normalne?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-02-19, 12:24   

Powolny popatrz na datę rejestracji i najpierw zapytaj kiedy odbierany.
Jeżeli się to prawie nakłada tzn, że soft był już wgrany poprawiony więc zostaje coś jeszcze i na pewno nie problemy z prądem ponieważ wyskakiwał by komunikaty jak np "skontroluj układ ..."
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne