Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 517 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-11-28, 13:13
Ja mam sandero 1,2 75KM a fiatem bravo jeździłem w lipcu przez 10 dni gdy sandero była w naprawie . 120 KM a 75 KM to jednak jest odczuwalna różnica .
Tam gdzie podczas wyprzedzania innego auta swoim bravo jesteś pewny że zdążysz wyprzedzić ,
w przypadku wyprzedzania sanderką - trzeba być ostrożniejszym w chwili podejmowania decyzji o wyprzedzaniu . Ale za to sanderka jest wyższa , wygodniejsza do wsiadania .
Bravo ma za to większy bagażnik . Przy mojej eksploatacji ; jazda na krótkich dystansach , niedogrzany silnik - sanderka latem spala 7 a zimą 8 litrów na setkę . A bravo - 10/11 litrów .
Ale za to bravo ma lepiej wyczuwalne sprzęgło , w sanderce nie wiem jak je puszczać by było dobrze . I taki drobiazg ; bravo jest od sanderki o 400 kg cięższe od sandero .
Bravo jest też dłuższe z przedu , wjeżdżając nim do garażu trzeba bardziej uważać
_________________ Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 248 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-03, 10:35
Przed zakupem oglądałem:
Tipo
301
Logan
Wszystkie z automatem lub zautomatyzowane.
Tak samo wyposażone, z tym że Tipo ma otwieranie klapy na pilota (ceny katalogowe):
Logan 46K (0.9 Easy-R)
301 53K (1.2 ETG)
Tipo 60K (1.6 Automat)
Przy czym Tipo 1.6 w automacie pali 11l w mieście katalogowo
301 w 1.2 ETG (już tego nie oferują) miało chyba 14,5 czy 15s do setki więc odpadło :) Teraz robią chyba C-Elysee 1.6 Automat ale cena 60K i trochę dużo spala PB + mało precyzyjny automat.
Jeśli chodzi o wykończenie to bardzo zbliżone są, kwestia gustu. Wygląd zewnętrzny - Dacia mi się bardziej podoba
Z blachą Dacii nie ma tragedii, ta w Skodzie jest podobnej grubości i lakier taki sam ekologiczny. Ponieważ forum dacii to także forum ludzi zdroworozsądkowych polecam przemyśleć stosunek ceny do tego co auto oferuje i się przejechać (samemu należy się przekonać czy dany silnik jest wystarczający).
Dodatkowo biorąc pod uwagę np cenę auta można pomyśleć nad finansowaniem. W moim przypadku Clio iv wygrało z Loganem MCV bo bardziej mi się podobało a biorąc pod uwagę darmowy kredyt renault na Clio to ceny obu aut były podobne (Logan w normalnym kredycie = clio w darmowym).
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-03, 16:14
Przy porównaniu cen, szczególnie w tym gorącym okresie zmiany roku, prywatnie nie brałbym tych katalogowych, a te z allegro po zniżkach i rabatach. W Dacii do ugrania powiedzmy 2 tys. w innej marce np. 10 tys. (ja tak kupiłem).
Wg. Cennika to 65K a po sprowadzeniu samochodu do tego samego wyposażenia ponad 70K
Zapewne rabat od tego będzie sporo większy niż w Dacii, jednak idąc tym torem to za 80K jest Megane a juz za 100K C5 a już za 110K Talisman a już za ...
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-03, 21:28
Rok temu zastanawiałem się czy kupić trzecią z rzędu Dacię (Logan MCV, poprzednio była Lodgy i Logan MCV I) - kupiłem, po części także dlatego, że jedyną szansę na sensowną sprzedaż Lodgy z przebiegiem prawie 250 000 km dawał odkup przez dealera - a jego warunkiem było kupno Logana) - w grze był jeszcze Peugeot 301 - ale wystraszyłem się AdBlue
przez 10 miesięcy (od lutego) zrobiłem prawie 60 000 km - i obecnie myślę o sprzedaży Dacii - może w Peugeot 301 widać też oszczędności, ale w moim odczuciu to jednak wyższy poziom
Dacia nie nadaje się do tak intensywnej eksploatacji jak moja- nie mówię że jest zła, ale nie do tych odległości które ja pokonuję - moim zdaniem ma potwornie niewygodne siedzenie z bardzo ograniczonym zakresem regulacji (nie odsuwa się dostatecznie daleko więc w długiej trasie trudno wyciągnąć nogi), brak podparcia lędźwiowego
do tego minusem jest polityka cenowa - gdy potem kupowałem małe dostawcze auto Dokker z poprzednego rocznika miał 1000 zł rabatu wobec 20 000 rabatu w Peugeot - więc kupiłem Partnera
obstawiam że na tym Loganie MCV zakończy się moja znajomość z Dacią
Ostatnio zmieniony przez Marckok 2017-12-05, 23:51, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2017-12-10, 13:05
301 ma jeszcze gorsze siedzenie to 2-3cm pianki i druty które wpijają sie w nogi i dupsko po dłuższej jeździe niż 20-30 minut, ja przez tos przedałem 301 1.2 etg, miałem mcv z 2010 roku i tam fotel był niebo wygodniejszy i grubszy.
Dwa lata temu oglądałem 301 w salonie, odpadł za brak zagłówków na tylnej kanapie i za to ze to sedan. Nie wiem dla czego nie dali hatchbacka czy kombi do wyboru. Ogólnie auto dla fanów aut trzy bryłowych, taksiarzy i weterynarzy.
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 282 Skąd: LU
Wysłany: 2018-01-10, 00:52
Moja poprzednia Primera z 2004 roku była absolutnie cudowna. Nietuzinkowa, przytulna, wygodna na długich trasach, całkiem żwawa i oszczędna. Usterek znacznie mniej niż uwielbiany przez wszystkich pasek. Po 8 wspaniałych latach szlak trafił panewki (1.9 dci). Więc trzeba było kupić szybko coś nowego. Przy 3 małych szturmowcach wybór był oczywisty.
Lodówka prowadzi się słabo, fotele ujdą, dynamika dosłownie du.py nie urywa.
Priorytety się zmieniają. Nie potrzebuję teraz mocy chociaż wyprzedza się ciężko. Za to mam tempomat i dużo czasu na oglądanie widoków oraz serdecznie wyje...ne na całą resztę. Do pełni szczęścia brakuje mi tylko automatu, podparcia lędźwiowego, automatycznego hamulca postojowego i aktywnego tempo. Oczywiście że Daćka ma swoje wady, ale każdy użytkownik w pełni jest ich świadomy i je akceptuje. I właśnie dlatego Daćka to zajebiste auto! Dlaczego ? Bo jest jakie jest, niczego nie udaje, doskonale spełnia swoje zadanie przewozu pasażerów i/lub bagażu, bo wręcz oczekuje poprawek i wprowadzania udogodnień (z którymi sobie poradzi osoba nawet średniorozgarnięta), bo jak się coś rozp.... to tak trochę jakby mniej szkoda a i naprawić łatwiej. A Dacia ma najlepszy stosunek realizowania podstawowych potrzeb do ceny.
Po 12 prawie miesiącach użytkowania mogę śmiało powiedzieć że jestem zadowolony.
_________________ Dacie radę? Tak! Damy radę!
Ostatnio zmieniony przez masterczerwi 2018-01-10, 01:08, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-10, 10:08
Ja mam takie same wrażenia po pięciu latach eksploatacji i to nawet z jeszcze słabszym silnikiem i wyposażeniem. Ale pewnie trzeba będzie zmienić niedługo na coś innego - może nowy Duster ?
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-01-10, 15:38
Ja liczę że Duster dotrwa w takiej kondycji jak dotychczas do początku 2021 roku - wtedy mam nadzieje że uda mi się zmienić prace tak że nie będziemy potrzebować dwóch samochodów - nie widzę powodu zmieniać tylko z powodu wieku samochodu który od początku miał tylko jedna awarię - i to tylko urwany przewód od trąbki w manetce - nie da sie znaleźć bardziej bezawaryjnego auta niż mój Duster.
Dorzucę swoje 3 grosze bo sam stawałem przed podobnym dylematem.
Co do Fiata Tipo - wykończenie plastiki jak Dacii. Silnik w wersji testowej po uruchomieniu głośny - dwa razy głośniejszy niż mój Sce do tego dziwnie falował. Po krótkiej przejażdżce stwierdziłem że Fiat odpada no ale to subiektywne odczucia.
Brałem pod uwagę Fabię, Ibizę i Polo. Polo (1.2 TSI) Polo odpadło ceną. Fabia - zrażony serwisem Skody ale o tym to bym książkę napisał. Z całej trójki brałbym Ibizę 1.2 Tsi ale jak się zdecydowałem to wszedł nowy model, który cenowo mnie dobił.
Oglądałem też Suzuki Baleno. Czar prysł po jeździe próbnej - układ kierowniczy-masakra-nie odbija...poczytajcie na forum
Zaskoczony najmilej relację ceny do jakości i wykonania byłem w przypadku Opla Corsy E. Gdybym nie musiał wozić wózka spacerowego w bagażniku to pewnie byłby mój wybór. Auto jest ciche, stabilnie się prowadzi a silniki to stare niewysilone a14xer (np 75 koni). Sprawdzona technologia, fajny progresywny układ kierowniczy, dobre spasowanie materiałów.
Kupiłem Dacia Duster bo: będę woził wózek dziecięcy i psa; mieszkam na wsi gdzie w czasie zimny prześwit 21 cm jest lepszy na zaspy a uwierzcie że na wsiach to sie zdarza. No i siedzę wyżej bo lubię:) Jedno co mnie dziwi to opisywanie silnika 1.6 Sce jako zamulonego...odnoszę wręcz przeciwne wrażenie....
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 282 Skąd: LU
Wysłany: 2018-01-11, 22:02
Uważam że sce jest zamulony. W domciu jest jeszcze dogorywająca N16 z 2003 roku (planowo ma zostać zastąpiona MCV). Wyposażona jest w QG15DE czyli 1.5l 16V 98km 136Nm na łańcuchu (katalogowo). Teoretycznie do setki miała ponad 13s. W praktyce między 10 a 11 sekund bez żadnych modyfikacji, także potwierdzam prawdziwość filmików z YT. Skrzynia o długich przełożeniach (na dwójce około 115-120 km/h a na trójce w granicach 160). Odcięcie przy 7000 rpm. Tak więc silnik slabszy o niższym momencie i na długich przełożeniach lepiej sobie radził z autem o podobnej masie.
Powoli dojrzewa do mnie myśl o schamowaniu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum