goswee, nie wiem czy zdajesz sobie sprawę , że w Cinquecento były montowane nie tylko silniki gaźnikowe ( 704cm i 903cm) ale i na wtrysku jednopunktowym ( 899cm i 1100cm).
zdaję sobie sprawę, ale co ma wtrysk jednopunktowy do np wtrysku bezpośredniego?
wtrysk jednopunktowy to taki gaźnik, tyle ze troszkę nowszy.
Dzisiejsze silniki są sterowane przez komputer i potrafią dopasowywać sobie kąt zapłonu do benzyny, cinquecento raczej nawet nie stało koło takiego silnika.
eplus napisał/a:
Gaźnik Aisan przebija komplikacją nawet wtryski bezpośrednie.
nie chodzi o komplikacje, tylko o efekt działania. Nowoczesne diesle komplikacją przewyższają 90% mechaników - i co z tego? co to ma do rzeczy?
w cinquecento paliwo 98 okazało się nieskuteczne. W Renault 19 też nie czułem różnicy. W fiacie Palio również 0 poprawy.
A w Loganie czuję, że silnik lepiej się zbiera przy niższych obrotach. Mie jechałem na hamownie, bo nie o to chodzi - wg. mnie efekt jest odczuwalny na tyle, że leje Pb98.
Efekt psychologiczny wykluczam, bo wlałem pierwszy raz PB98 bez wiary i nawet lekko niechętnie, na prośbę teścia. Zdziwiłem się wynikiem testu. Ponadto żonie nic nie powiedziałem, sama zauważyła, że coś jest lepiej, jak mi powiedziała, że zauważyła zmianę, to dpoiero jej powiedziałem.
Na razie to tylko wiara i subiektywne odczucia, nawet ślepej próby nie zrobiłeś. Nie musisz wcale jechać na hamownie, wystarczy że zapiszesz log na komórce z przyspieszania na III od 1500rpm do 5000 rpm. Po kilka razy na każdym paliwe. Musisz tylko pamiętać, aby obciążenie i pogoda (wiatr, temperatura i wilgotność) były takie same.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2017-11-21, 08:51, w całości zmieniany 1 raz
Pomiar na komorce.... W takich samych warunkach pogodowych i jeszcze trzeba wyjezdzic paliwo i zalac nowe.... Takie inzynierskie pomiary to mam w nosie. Odczucis mi wystarcza.
Slepa probe robilem na zonie, tak jak napisalem.
Nie spodzoewam sie wielkiej poprawy przyspieszenia, po prostu silnik lepiej pracuje, ciszej, i troche lepiej zbiera sie na najnizszych obrotach. Kosmetycznie lepiej, ale lepiej.
Nawet jesli wzrost/spadek mocy wynosi 1-2 KM to ani nikt tego nie odczuje, ani nie wplynie to na osiagi, wiec nie ma sie co napinac
_________________ Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2017-11-21, 10:20, w całości zmieniany 1 raz
Dlatego właśnie piszę o pomiarze (mikrofon, gps i akcelerometry z komórki wystarczą do tego), bez tego to tylko twoje subiektywne odczucia. A test na żonie to nie "ślepa" próba
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025 Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 815 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2017-11-21, 16:56
Koledzy, czy Wy na prawdę nie macie innych poważniejszych tematów i zmartwień. Ja leję 98 bo chcę i mi pasuje. Za granicą leję 95 bo uważam, że jest lepsza niż nasza 98 i tyle. Najważniejsze by samochód jechał do przodu, a czy ma 5 koni więcej czy mniej ..... inteligenty zrozumie. Pozdrawiam i szerokości życzę.
Dlatego właśnie piszę o pomiarze (mikrofon, gps i akcelerometry z komórki wystarczą do tego), bez tego to tylko twoje subiektywne odczucia. A test na żonie to nie "ślepa" próba
Mam w zyciu ciekawsze zajecia, niz udowadnianie innym swoich opinii, a mnie moja subiektywna opinia wystarcza.
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 410 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-22, 19:34
Jeżdze po całej Europie i jakoś nie zauważyłem różnicy w jakości paliwa (oczywiście mówimy o markowych stacjach ). Ale tak jak pisałem wcześniej możesz wierzyć w co chcesz w końcu to Twoja kasa.
Do swojego 0,9 TCE tankuję Pb95. Gdy kupowałem auto w salonie usłyszałem informację, iż w wypadku tego silnika tankując Pb98 nic nie zyskam. Potwierdzają to informacje znalezione w internecie.
Pb98 daje większą moc w silnikach, które są do niej dedykowane.
A poza tym jakość paliwa zależy bardziej od samej stacji, a nie rodzaju paliwa. Raczej unikam stacji typu "lokalna stacyjka w Psiej Wólce pana Stacha" i tankuję na "koncernówkach".
Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025 Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 815 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2017-11-28, 11:07
macgyver napisał/a:
....A poza tym jakość paliwa zależy bardziej od samej stacji, a nie rodzaju paliwa. Raczej unikam stacji typu "lokalna stacyjka w Psiej Wólce pana Stacha" i tankuję na "koncernówkach".
Kolego, "robiłem w paliwach" ponad 10 lat i nie chciałbyś wiedzieć szczegółów na temat niektórych "koncernówek". Większość z nich działa na zasadzie franczyzy, a to daje duże pole do popisu ich właścicielom, co nie zmienia jednak faktu, że są bardziej pewne niż pozostałe.
Jeśli chodzi o Dusterka to będę lał zwykłe Pb95. Natomiast w Fordzie Mondeo MKIV 2.5T, który miał robiony program w V-Tech w Krakowie (chiptunning) na hamowni wyszła znacznie większa moc i moment na Pb98, niż na Pb95.
No i dodatkowo na Pb95 kiedy się dało w palnik to trochę dławiło silnik i przerywało, a na Pb98 było super. Różnice między Pb95 i Pb98 po chipie to było około 15 koni, a spalanie było o około 1 litr niższe na Pb98.
PS. Będę też chciał zrobić chiptunning w Dusterku i wtedy sprawdzę czy Pb98 daje lepszy efekt. Robiąc nową mapę pod Pb98 da się ustawić znacznie dokładniej optymalny moment wybuchu (tak mi tłumaczono).
Jeśli chodzi o Dusterka to będę lał zwykłe Pb95. Natomiast w Fordzie Mondeo MKIV 2.5T, który miał robiony program w V-Tech w Krakowie (chiptunning) na hamowni wyszła znacznie większa moc i moment na Pb98, niż na Pb95.
No i dodatkowo na Pb95 kiedy się dało w palnik to trochę dławiło silnik i przerywało, a na Pb98 było super. Różnice między Pb95 i Pb98 po chipie to było około 15 koni, a spalanie było o około 1 litr niższe na Pb98.
PS. Będę też chciał zrobić chiptunning w Dusterku i wtedy sprawdzę czy Pb98 daje lepszy efekt. Robiąc nową mapę pod Pb98 da się ustawić znacznie dokładniej optymalny moment wybuchu (tak mi tłumaczono).
To jak beda robic mape do dusterka, to popros, zeby byl taki moment, zeby sie spalalo - bez wybuchu, silnik dluzej pojezdzi :P
Rozumiem to tak, że wybuch mieszanki jest w optymalnym położeniu, czyli sprężanie wtedy jest największe i tłok nie spręża już dalej, tylko następuje ruch w drugą stronę i siła pędu tłoka sprężając nie działa przeciw sile powstałej z wybuchu, która ma rozprężać.
Tak to rozumiem, jeśli się mylę to mnie poprawcie proszę.
Natomiast stukowe spalanie może spowodować, że wybuch jest szybciej, jeszcze zanim tłok osiągnie optymalny (najwyższy) punkt w cylindrze i wtedy siły działają przeciw sobie i moc jest mniejsza.
Prawie dobrze . Moment zapłonu mieszanki paliwowo-powietrzej następuje przed GMP (górne położenie tłoka). Istotny moment to w którym występuje maksymalne ciśnienie w komorze spalania. Spalanie chwilę trwa w związku z tym zapłon powinien nastąpić wcześniej. Paliwo z wyższym LO spala się wolniej i przy wyższych ciśnieniach ulega samozapłonowi. W związku z tym można je bezpiecznie wcześniej zapalić i uzyskać przy tym samym stopniu sprężania wyższe ciśnienie, w efekcie czego wyższy moment obrotowy. Mając tez paliwo o wyższej LO możemy też zwiększyć stopień sprężania (lub doładowania) uzyskując jeszcze więcej. Głowne niebezpieczeństo polega na tym że, jeśli taki silnik dostanie paliwo o zbyt niskiej LO, a zapłon (lub zbyt mocne spręzanie czy doładowanie) nastąpi zbyt szybko to dojdzie do samozapłonu i cićnienie zbyt szybko urośnie dodatkowo jeszce przed osiągnięciem GMP - wtedy tracimy na mocy, a elementy silnika ulegają obciążeniom większym niż przewidziane. To słychać i po pewnym czasie widać . Rozwiązaniem są czujniki spalania stukowego, które w połączeniu z ECU potrafią przyspieszać i opuźniać zapłon.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
I chodzi o to, zeby nic nie wybuchalo w ogole, ani szybciejj, ani wolniej, bo wybuchu powoduja znaczne zniszczenia i generuja ogromne przeciazenia. Ma sie spalic rownomiernie, calosc paliwa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum