Ja jestem przeczulony, bo z autopsji wiem, jakie bywają problemy z silnikami o zlej sławie. Dodge Caliber 2.0 CRD z silnikiem VW o słynnej pękającej głowicy. Olej od nowości wymieniany co 10kkm, wszystkie przeglądy w terminie. Pierwszy rozrząd przy 90kkm. Przy 150 tys pękła głowica. Przy naprawie wyszła jeszcze turbina i uszkodzony jeden wtrysk. Przy okazji nowy rozrząd. Jakby tego było mało - po kolejnych 10kkm znowu znikający płyn - uszkodzona chłodniczka spalin. Ale dalej płyn znikał. W międzyczasie 2 razy urwało wąż chłodnicy i rozwaliło samą chłodnicę. No to głowica znów zdjęta - brak pęknięć. Sprawdzenie ciśnieniowe głowicy i bloku - nie wykazuje nieszczelności. Głębsza analiza - pęknięty blok -> silnik do wymiany. Przy okazji rozsypany dwumas i znowu nieszczelność na turbinie... Na naprawy poszło więcej, jak chcę teraz przeznaczyć na tą Dacię, bo spokorniałem...
Ostatnio zmieniony przez zeneksekendhend 2017-12-12, 08:33, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-12, 10:02
zeneksekendhend napisał/a:
Ja jestem przeczulony, bo z autopsji wiem, jakie bywają problemy z silnikami o zlej sławie. Dodge Caliber 2.0 CRD z silnikiem VW o słynnej pękającej głowicy. Olej od nowości wymieniany co 10kkm, wszystkie przeglądy w terminie. Pierwszy rozrząd przy 90kkm. Przy 150 tys pękła głowica. Przy naprawie wyszła jeszcze turbina i uszkodzony jeden wtrysk. Przy okazji nowy rozrząd. Jakby tego było mało - po kolejnych 10kkm znowu znikający płyn - uszkodzona chłodniczka spalin. Ale dalej płyn znikał. W międzyczasie 2 razy urwało wąż chłodnicy i rozwaliło samą chłodnicę. No to głowica znów zdjęta - brak pęknięć. Sprawdzenie ciśnieniowe głowicy i bloku - nie wykazuje nieszczelności. Głębsza analiza - pęknięty blok -> silnik do wymiany. Przy okazji rozsypany dwumas i znowu nieszczelność na turbinie... Na naprawy poszło więcej, jak chcę teraz przeznaczyć na tą Dacię, bo spokorniałem...
W takim czymś benzynowe V6 z gazem jest najlepszą opcją.
...dokładnie - poprzednim moim autem jest Nissan Maxima (salon Polska de facto) z v6 z BRC, a piszę jest, bo do dziś jeździ nim mój brat bezawaryjnie, a auto ma na LPG ponad 150tkm
zeneksekendhend, wracając do Twoich przeżyć z Calibrem, bierz Lodgy 1,6MPi bez LPG i się ciesz prostotą, co zapewnia bezawaryjne użytkowanie..
Z rzeczy, które mi się ustało ustalić dot. auta, które mam ma oku (1.6 MPI):
Tarcze i klocki przód - zrobione w tym roku, tył jeszcze fabryczny,
Rozrząd - niewymieniony (wymiana przy 120kkm lub 5 lat = trzeba zrobić),
Opony od nowości = wymiana za sezon lub 2,
2 lata temu wymienione świece,
Blacha podobno w tych Lodgy już jest ocynkowana, ale nie w kąpieli, ale powierzchniowo, więc jakieś zabezpieczenie jest. Ten egzemplarz jest bezwypadkowy, ale miał lakierowane drzwi (bez szpachli) i ma nienaprawioną wgniotkę na klapie bagażnika (bez uszkodzenia lakieru).
Mapa zapłonu nie była zmieniana, bo klient nie zgłaszał żadnych problemów z pracą silnika - moje pytanie: czy na to kampania była jakaś, czy tylko bolączka niektórych jednostek?
Ostatnio zmieniony przez zeneksekendhend 2017-12-12, 13:59, w całości zmieniany 2 razy
A jak wygląda w ASO kosztowo temat nowych map w aucie 5 letnim/po gwarancji? I czy ten problem z odpalaniem bywa mocno zauważalny - powiedzmy, jak odpalanie diesla w głębokie mrozy na zdechniętym akumulatorze? Czy raczej na zasadzie - trzeba zakręcić 2 razy, albo na 3..5 obrotów rozrusznika, a nie na jeden?
Aha - i czy dobrze gdzieś widziałem, ze Lodgy maja Stop-Start i TPMS? Wszystkie? Czy jeśli auto nie miało dokupionego koła zapasowego, to lewarka tez nie dawali?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-12, 20:49
Jak się to zdarzało to trzeba było kręcić rozrusznikiem kilkanaście sekund żeby zapalił. Tyle że to na ciepłym silniku było więc wyczerpanie aku nie groziło. Po prostu upierdliwe i tyle.
W 1.6 MPI start stop nie było, TPMS od 2014 roku występował. Bez koła lewarka nie dawali - miałeś zestaw naprawczy.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2 TCe
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Maj 2017 Posty: 21 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-12, 22:29
zeneksekendhend napisał/a:
Powiedzcie na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie...
1.6 MPI w Dokkerze (podobne parametry, wymiary i masa pojazdu), to całkiem miły silnik w mieście (choć jesienią pali aż 10,8 l/100). Na światłach zbiera się OK, ponieważ max moment osiąga poniżej 3000obr/min, ale próba podciągnięcia na obrotach, np. by coś wyprzedzić, niewiele już daje. Odczujesz to zwłaszcza w trasie. Przed zakupem musisz się koniecznie tym autem przejechać zabierając na pokład np. 4 osoby.
Motor pracuje całkiem gładko, kulturalnie, być może dlatego, że pozbawiono go ...
2.0d w Cruzie ma chyba 360 Nm, natomiast 1.6 82KM ma 134 Nm. To zupełnie inna bajka
2.0d w Cruzie ma chyba 360 Nm, natomiast 1.6 82KM ma 134 Nm. To zupełnie inna bajka
Dokładnie 163 KM przy 3800 obr/min i maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy 1750-2750 obr/min.
Do dobrego człowiek się szybko przyzwyczaja, ale kiedyś też miałem i Hondę 1,4 90KM, więc może nie będzie tak źle.
Generalnie auto w przyzwoitym, jeśli nie b. dobrym stanie, bezwypadkowe, z potwierdzoną historią serwisową.
Z bolączek, dzięki którym utargowałem dobry rabat:
konieczność zrobienia przeglądu z rozrządem,
zaczynające się luzy na jednym drążku kierowniczym,
wgniotka na klapie,
niedziałający klakson.
A propos tego ostatniego - łudziłem się, że błaha sprawa z tym klaksonem -> bezpiecznik. Niestety bezpiecznik cały.
Klakson jest w tym aucie bardzo nietypowy - w lewej dźwigni. Może ja go źle używam? Ale po wciśnięciu końca dźwigni klakson nie działa niezależnie od tego, w jakiej pozycji jest kluczyk.
Odpiąłem przewody od syreny - miernik pokazuje, że nie dochodzi napięcie. Bezpieczniki w skrzynce pod maską też wyglądają na całe. Znany problem?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum