Na filmie wygląda to wg mnie nieżle. Aczkolwiek pasy jakby kiepsko trzymają. Niepokojące jest także zsunięcie się manekina przy uderzeniu frontalnym i dalsze "zwichnięcie" karku o zagłówek.
Natomiast co mają powiedzieć właściciele C-Maxów?
I wyniki procentowe gorsze niż poprzedni Duster, aczkolwiek trochę w testach zapewnie się w tym czasie zmieniło.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-13, 20:07
ryjas napisał/a:
Proszę Cię zaczerpnij wiedzy a nie siej propagandy anty Renault. Megane, Scenic i Laguna miały dokładnie ten sam silnik. Megane przy ok. 140 km/h ma ok. 2500 obr. Podobnie Laguna. Scenic ma pow. 3 tys.
Nie wiem do kogo piszesz i o czym, ale zupełnie nie na temat.
Bo ani Megane, ani Laguna, nie mają gabarytów Scenica......
A o silniku nie było mowy, tylko o skrzyni.
Nie wiem do kogo piszesz i o czym, ale zupełnie nie na temat.
Bo ani Megane, ani Laguna, nie mają gabarytów Scenica......
A o silniku nie było mowy, tylko o skrzyni.
Do Ciebie.
Jak widzę logicznych wniosków nie umiesz wyciągnąć z mojej wypowiedzi więc Ci ułatwię.
Skoro ani Laguna ani Megane nie mają gabarytów Scenica a mają dłuższe skrzynie w tej samej wersji silnikowej to co mogło powodować konstruktorami którzy do większego gabarytowo (stawiającego większe opory) nadwozia dali skrzynię krótszą?
Odpowiem: najprawdopodobniej chodzi właśnie o to by silnik miał lżej (czyt. skrzynia miała bardziej optymalne przełożenie) w momencie kiedy opory stają się najbardziej dokuczliwe.
Ale ty pewnie znowu ni stąd ni zowąd skrytykujesz Renault lub Dacię jak w tej wypowiedzi:
"Gdyby o to chodziło, to nie było aut konkurencji, które przy podobnych gabarytach mają długie skrzynie i radzą sobie doskonale.
Ale są, więc to nie o to chodzi."
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-13, 20:23
ryjas napisał/a:
Cav napisał/a:
Nie wiem do kogo piszesz i o czym, ale zupełnie nie na temat.
Bo ani Megane, ani Laguna, nie mają gabarytów Scenica......
A o silniku nie było mowy, tylko o skrzyni.
Do Ciebie.
Jak widzę logicznych wniosków nie umiesz wyciągnąć z mojej wypowiedzi więc Ci ułatwię.
Nie da się wyciągać logicznych wniosków, z nielogicznych wypowiedzi nie na temat.
ryjas napisał/a:
Skoro ani Laguna ani Megane nie mają gabarytów Scenica a mają dłuższe skrzynie w tej samej wersji silnikowej to co mogło powodować konstruktorami którzy do większego gabarytowo (stawiającego większe opory) nadwozia dali skrzynię krótszą?
A kto może ich wiedzieć?
Może akurat taka była pod ręką, a te od płaskaczy nie spełniały wymogów zakłądanej żywotności przy bardziej obciążającym aucie?
Identycznie zrobili przecież w Dusterze, zwłaszcza 4WD - zamiast dać mu skrzynię specjalnie dla niego zrobioną i skonfigurowaną, dali byle jaki badziew zdjęty z półki dla niepoznaki zmieniając tylko główne przełożenie - bo tak taniej.
Efekt jest równie fatalny - na trasę toto się nie nadaje.
Skoro porównywalne samochody i silniki u konkurencji znakomicie sobie radzą z dłuższym skrzyniami, to znaczy że się da.
To że w Renault się nie da, to ogólnie wiadomo.
Zapewnić jakiejkolwiek jakości też się nie da, więc nie jestem zdziwiony.
Dziadowska firma to i dziadowskie pomysły i rozwiązania - niczego dobrego spodziewać się po nich nie można.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2017-12-13, 20:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1698 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-13, 23:07
Jestem za sprzątaniem. Nowy Duster bardzo mnie interesuje, a tu rozmowy o d... Marynie.
Nowy Duster nie zachwycił w testach. Wypadł w sumie gorzej, niż mój pug bez poduszek bocznych.
Ciekaw jestem, czy posiada napinacze pirotechniczne i czy były w testowanej wersji - comfort, jak patrzyłem. Do tej pory były w najwyższej, może i tym razem tak samo, bo kierowca z tych pasów wypada przy zderzeniu, jak się ogląda video ze zderzenia.
Czekam ciągle na cennik - widać Polska na szarym końcu w tym temacie..
Z wniosków z przeglądanych zdjęć i filmików na necie: nie wiem, czy kluczyk dadzą składany.. Pewnie wszędzie w demo będzie keyless.. wloty powietrza do kabiny podobnie rozwiązane jak teraz, czyli dodatkowe chwytanie liści i "śmieci" znów będzie trzeba dorobić/dokupić. Brak nadkoli plastikowych 0 trudniej to będzie wyciszać. I tak jestem napalony na nowego Dustera, ale im dłużej czekam, tym bardziej chłonę..
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 235 Skąd: LU
Wysłany: 2017-12-13, 23:52
Wg rumuńskiego konfiguratora - karta jako opcja, a skrzynia EDC dla wersji z napędem na jedną oś. Mnie najbardziej podoba się przeniesienie obsługi menu na kierownicę (i to w dwóch kierunkach).
Na filmie wygląda to wg mnie nieżle. Aczkolwiek pasy jakby kiepsko trzymają. Niepokojące jest także zsunięcie się manekina przy uderzeniu frontalnym i dalsze "zwichnięcie" karku o zagłówek.
Natomiast co mają powiedzieć właściciele C-Maxów?
Tu bym był jednak ostrożny, bo de facto aż tak tragicznie nie jest. Kurtyny w standardzie dodałyby wiele punktów i pewnie 3 gwiazdki. Punto mimo wszystko ma bardzo mocną konstrukcję. Brakuje tylko i aż dodatków.
W Dusterze to samo. Gdyby były poduchy i jeszcze trochę asystentów pewnie starczyłoby na 4 gwiazdy.
Nadwozie mimo wszystko mogłoby byc jednak mocniejsze. Wzmocnili słupek A poprzez zmianę jego nachylenia. To dużo daje. Szkoda, że nie wzmocnili nadproży na uderzenia boczne. Trochę mocno się to nadwozie gnie przy uderzeniu w słup.
To co mnie trochę irytuje to fakt, że w przypadku Kii wynik Rio przypisano także Kii Stonic
Dlaczego tego nie zrobiono przy wynikach Opla Crosslanda C3 Aircross? To też bliźniaki technologiczne.
Ostatnio zmieniony przez ryjas 2017-12-14, 11:08, w całości zmieniany 2 razy
Zaraz sie zacznie to samo co przy każdych takich wynikach czyli odwracanie kota ogonem i udowodnianie za wszelką cenne że dacia to super bezpieczny samochód, a jak argumentów zabraknie to będzie porównywanie do 20 letniego passata zlepionego z 3 .
Zaraz sie zacznie to samo co przy każdych takich wynikach...
Ale jak mam brać na poważnie takie testy gdzie Kia Stonic w podstawowej wersji wyposażenia ma 3 gwiazdki a z "Safety Pack'iem" aż 5 gwiazdek.
W czym mi pomoże brzęczyk niezapiętych pasów jak ktoś pieprznie we mnie stojącego na czerwonym?
Euro NCAP jest samo sobie winne.
Wolę na własną interpretować video z crashtestów.
I pierwsze co mi się rzuciło w oczy to brak deformacji słupka A przy uderzeniu przodem.
Póki co we wszystkich aktualnych modelach Dacii ten słupek się odkształcał.
Czyli coś musieli poprawić.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2017-12-14, 13:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-12-14, 14:42
Fruxo napisał/a:
Zaraz sie zacznie to samo co przy każdych takich wynikach czyli odwracanie kota ogonem i udowodnianie za wszelką cenne że dacia to super bezpieczny samochód, a jak argumentów zabraknie to będzie porównywanie do 20 letniego passata zlepionego z 3 .
Wręcz odwrotnie - poprzedni model miał ochrona dorosłego 74%, ochrona dziecka 78% zaś nowy - 71 i 66 - tak więc jest widoczne pogorszenie "twardych" danych.
A rzeczywiście nie widzę w jaki sposób fakt że jest dodatkowa piszczałka przy pasach z tyłu czy inna lampka podnosi moje bezpieczeństwo - pasy zapinam bo uważam to za sensowne a nie dlatego żeby nie piszczało - zresztą zwolennicy teorii że pasy i poduszki to przesąd maja zapięty pas na stałe - za sobą i nic im nie piszczy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-12-14, 15:05
może nieco odbiegnę od tematu (choć nie do końca) - dziś na interii czytałem art. dot. testów zderzeniowych. NCAP przy okazji testowania kilku nowych aut przetestowała fiata punto - nadal produkowany i aktualny model. Wg aktualnej procedury trzymał 0 gwiazdek. Czy to oznacza, że jest śmiertelnie groźny dla kierowcy i pasażerów? Więc nie patrzmy na wszystko z perspektywy samych gwiazdek...
Zaraz sie zacznie to samo co przy każdych takich wynikach...
Ale jak mam brać na poważnie takie testy gdzie Kia Stonic w podstawowej wersji wyposażenia ma 3 gwiazdki a z "Safety Pack'iem" aż 5 gwiazdek.
W czym mi pomoże brzęczyk niezapiętych pasów jak ktoś pieprznie we mnie stojącego na czerwonym?
Euro NCAP jest samo sobie winne.
Wolę na własną interpretować video z crashtestów.
I pierwsze co mi się rzuciło w oczy to brak deformacji słupka A przy uderzeniu przodem.
Póki co we wszystkich aktualnych modelach Dacii ten słupek się odkształcał.
Czyli coś musieli poprawić.
No i to co zwykle... Cała magia polega na tym że nie ocenia się wraku, a odczyty z manekinów. Kogo obchodzi czy słupek A się złamie, chyba tylko blacharza. A co do Safety Systemów to pojawia się tu kilka innych pozycji takich jak ESC, AEB, domykanie szyb przed zderzeniem, line assist i cała inna masa która ma wpływ na bezpieczeństwo. 3* pod kątem całego bezpieczeństwa jest jak najbardziej słuszne. Nawet temat zapiętych pasów z tyłu... Jakbym stał na światlach, za mną siedział 100kg facet i ktoś z pełnym impetem wpakowałby mi się do bagażnika, to zdecydowanie chciałbym żeby osoba za mną miała zapięty pas, z obawy o swój kręgosłup.
A i 3 * to całkiem nieźle w porównaniu z Punto 0 (ZERO) gwiazdek.
Ostatnio zmieniony przez czaju 2017-12-14, 15:42, w całości zmieniany 1 raz
Wręcz odwrotnie - poprzedni model miał ochrona dorosłego 74%, ochrona dziecka 78% zaś nowy - 71 i 66 - tak więc jest widoczne pogorszenie "twardych" danych.
Ale to już nie te same twarde dane co kiedyś. Inaczej się to ocenia.
Ochrona dziecka Dustera i tak wyszła lepsza niż w C-Maxie (61).
No i to co zwykle... Cała magia polega na tym że nie ocenia się wraku, a odczyty z manekinów. Kogo obchodzi czy słupek A się złamie...
Tak, może się nawet okazać, ze auto, które prawie wcale się odkształci, zabije pasażera przez zbyt gwałtowne wyhamowanie masy.
Natomiast ktoś kto obejrzał z setkę crashtestów, na pewno zauważył, że u znakomitej większości trochę droższych konkurentów słupek A i drzwi przednie pozostają bez szwanku (no chyba, że mówimo samochodach z bardzo krótką maską jak np. Yaris, który notabene uzyskał 5 gwiazdek).
Nie jest to wyznacznik, ale zakładając, że mamy do czynienia z mocnym liftingiem, a nie całkowicie nowym modelem, to coś im na + wyszło.
EDIT:
Przy okazji szukając dziury w całym (żeby racja była po mojej stronie ) pogrzebałem głębiej w statystykach i widzę, że punkty traci się również za np. brak uchwytów isofix na środkowym miejscu kanapy oraz za trudność wpięcia isofixów w fotele.
Trudność - czujecie to?
Nie wystarczy już podział "da się / nie da się".
Traci się punkty jeżeli nie uda się wpiąć bazy isofix tak hop-hyc, na już.
Wodewil i dramat w jednym...
Ostatnio zmieniony przez GRL 2017-12-14, 17:53, w całości zmieniany 1 raz
To jest nowy model bo ma nową konstrukcję nadwozia samonośnego. Lifting jest w przypadku zmiany poszycia. Tutaj mamy tylko stara płytę. Ale ta stara płyta jest wspólna dla większości aut segmentu B z koncernu Renault Nissan. (Bodajże od Clio III do teraz)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum