Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 239 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2017-12-09, 16:40 brak kierunkowskazów przy wyłączonym silniku - logan II
Cześć.Potrzebuje pilnie pomocy w temacie braku kierunkowskazów w Loganie II. Rozbierałem deskę, żeby pociągnąć przewody od termometru do licznika- musiałem niestety przełączniki kierunkowskazów/świateł i wycieraczek odłączyć i zdemontować, bo nie było szans, żeby wyciągnąć plastikowy daszek- brak regulacji kierownicy...
Poskładałem wszystko, podłączyłem, aktywowałem CLIPEM termometr. Jedynie to nie ma kierunkowskazów, awaryje są, błędów nie ma po podłączeniu CLIPA- o co chodzi???
Gdy włączę lewy lub prawy kierunkowskaz to widzę, że w programie CLIP zmienia się na obecny (jednak nie mruga), gdy zrobię test aktywny lewego i prawego to mruga. Co jest grane?
Dla mnie dziwne - jak silnik zgaśnie (z braku paliwa), to nie mogę zamigać, że zjeżdżam na pobocze! Oczywiście zapłon włączony być musi, ale praca silnika?
Holowanie to też mało ciekawe zajęcie, bo hamulce bardzo ciężko hamują bez pracy silnika - brak wspomagania.
A jak zawieszenie padnie to tylko laweta pomoże.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3654 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-10, 12:00
Mnie to w ogóle zdziwiło, że światła STOP nie działają bez kluczyka... Pierwszy mój samochód z takim rozwiązaniem
Upośledzenia kierunkowskazów jeszcze nie odkryłem- na pewno nie działają bez włączania silnika? W instrukcji jest gdzieś wzmianka żeby podczas holowania włączyć jedynie stacyjkę aby działały, ale silnik?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2017-12-11, 10:28, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2894 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-12, 07:57
No ale po co maja dzialac skoro pojazd sie nie porusza. Holowanie bez zapalonego silnika to tylko dla tych ktorzy maja zamiast rak i prawej nogi silowniki.Jak silnik gasnie podczas jazdy i nie wiemy o co biega to przewaznie wlaczamy awaryjne. Nie przesadzajcie ze to uposledzenie.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3654 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-12, 14:51
Cytat z instrukcji obsługi jak dla mnie oznacza, że elementy sygnalizacyjne powinny działać bez silnika: "Podczas holowania kierownica nie może być zablokowana; kluczyk powinien znajdować się w stacyjce w położeniu „M” (zapłon), które umożliwia sygnalizowanie manewrów pojazdu innym użytkownikom drogi (światła „Stop”, światła awaryjne itp.)."
Ale jest jak jest- przyjdzie przywyknąć
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2017-12-12, 15:06, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 239 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2017-12-16, 17:11
Jest to minus i nie ma najmniejszego sensu zaklinanie rzeczywistości. W innych nowych, obecnie homologowanych autach, te podstawowe funkcje sygnalizacyjne działają. Myślę, że jakby to wypłynęło, to byłaby akcja przywoławcza i wielki skandal, bo zwyczajnie tak być nie może- po cholerę uchwyty do holowania, zaślepki w zderzaku, skoro producent przewiduje, że jego auta w razie awarii będą się poruszać wyłącznie na lawecie... Auto holowanie, ma sygnalizować manewry i mieć włączone światła pozycyjne (z tego co pamiętam z kodeksu). W razie rozładowania akumulatora, trójkąt z tyłu, ale na pewno nie może poruszać się jadąc na awaryjnych...
Poza tym Polska to nie zdewociały zachód Europy, gdzie facet z wykręconą łapką, nie wie jak zaczepić linkę holowniczą...
Zwyczajnie przekombinowali w tym wypadku... Nie ma kierunkowskazów, ale po otwarciu drzwi zapalają się nikomu w tej danej chwili niepotrzebne kontrolki. Żenada! Zabrakło jednego "mądrego" przy projektowaniu wiazek i UCH.
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2017-12-16, 17:32, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1600 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-12-16, 21:05
Tylko jeśli hamulce nie działają przy wyłączonym silniku, czyli pewnie chodzi o hamulce pneumatyczne. http://kodeks-drogowy.org...azdow/holowanie
Nasze auta hamują i skręcają przy wyłączonym silniku.
- po cholerę uchwyty do holowania, zaślepki w zderzaku, skoro producent przewiduje, że jego auta w razie awarii będą się poruszać wyłącznie na lawecie...
Uchwyt jest właśnie po to, żeby wciągnąć na lawetę
Byłem holowany w Ibizie chyba z 15 razy na 9 lat eksploatacji... Nie wyobrażam sobie holowania po mieście bez kierunków. Skręcam w lewo, trzeba przejechać na skrajny lewy pas przez dwa albo trzy inne pasy. I niby jakim cudem takim zestawem pasy zmienić?
Jeżeli kierunkowskazy nie działają na zapłonie, a w instrukcji jest napisane, że powinny, to trzeba to będzie reklamować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum