Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-25, 12:00 Dylematy silnikowe
Witajcie . Z racji faktu, że w mojej obecnej Astrze 2 Kombi CNG umiera silnik muszę kupić coś nowego. I wybór padł na Dacię. Znajomy kupił Dustera z silnikiem 1,6 i po roku zagazował ( fabryczna instalacja cóż tu gadać jest droga - 10tys. najbardziej odpowiadałby mi MCV ale boję się tego silnika 900cm3. jakby nie było jest sporo wysilony zatem potencjalnie awaryjny. I pytanie jak przyjąłby gaz. Zostaje zatem Dokker bo jest oferowany z silnikiem 1,6 ale jak już zdążyłem tutaj przeczytać ten silnik też wystepuje w dwóch wersjach i jedna z nich do gazu chyba się nie nadaje... Jest teraz ciekawa oferta na Dokkera Stepway z małym przebiegiem. Silnik 1,2 i aż 110KM. Zatem też wysilony ( choć chyba nie aż tak jak tern 0,9l ). Ten 0,9 ma tylko 3 cylindry ( to też wada) a jak ten 1,2l ? Kolejne pytanie czy da sie taki silnik zagazować? Opel ma wyrok i nie wiem ile czasu mi zostało...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-12-25, 13:32
witam
1,2 Tce to silnik 4 cylindrowy. Jeśli chodzi ten jak i mniejszy 3 cylindrowy TCe 0,9 nie są nowymi konstrukcjami tylko dobrze sprawdzonymi w autach renault od kilku lat i dały się poznać jako solidne i bezawaryjne. Są na forum egzemplarze również eksploatowane z LPG i nie słychać o awariach. 1,6 SCe (pochodzenie Nissan)100 KM jest teoretycznie mniej bezpieczny na gazie ale głownie dlatego, że ma kłopotliwą i drogą manualną regulację luzu zaworowego poprzez wymianę szklanek - co w razie problemów z głowicą pochłonie część oszczędności zyskanych na tym paliwie. Tą samą jednostkę o mocy 115 KM też od dawna gazują - najpierw w Nissanach Qashqai, teraz w DD. I też nie ma informacji o padaniu głowic czy wypalaniu zaworów. Po fachowym i starannym montażu właściwie eksploatowany 150 tys powinien wytrzymać bez ingerencji. A na takim dystansie na naprawę głowicy i zaworów zarobi kilka razy. Gdybym miał wybiegać między MCV a Dokkerem, wybrałbym tego ostatniego, pomimo jego bardziej roboczego charakteru, z uwagi na dużą praktyczność i uniwersalność
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-12-25, 13:35, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-25, 13:49
Dzięki za odpowiedź. Jest teraz kilka ofert w tym jedna szczególnie mnie kusi. Dokker z Francji w wersji Stepway. Z silnikiem 1,2 110KM. Trochę podejrzane jest to, że auto ma 12 tys.km
https://www.otomoto.pl/of...y-ID6zoZiK.html
Rozumiem, ze także jest to silnik czterocylindrowy ale już Turbodoładowany.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-12-25, 14:14
TCe (Turbo Control Efficiency) w nomenklaturze francuskiej oznacza benzynowe silniki trubodoładowane. W ogłoszeniu mowa o 4 cyl. 1,2 TCe . Auto wygląda na ładne i zadbane z minimalnym przebiegiem. Wersja Stepway jest atrakcyjna wizualnie i ma nieco zwiększony w stosunku do standardu prześwit. Warto, jednak do każdego sprowadzonego (szczególnie z Francji, gdzie są droższe) podchodzić z dużą ostrożnością i w przypadku poważnego zainteresowania tym egzemplarzem odżałować kilkaset zł na dokładną weryfikację stanu technicznego, najlepiej przez warsztat aso marki. Poniżej test:
Cena vs przebieg - zgadza się sprawdź ceny takich samochodów we Francji . Sa tam droższe .
Oznacza to zazwyczaj że samochód był po szkodzie całkowitej odkupiony z ubezpieczalni i zrobiony w PL najtańszym kosztem.
Bez miernika ( i wiedzy gdzie mierzyć) nie kupuj samochodu.
Czasami wygląda idealnie ale musisz podwójnie uważać
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-25, 16:21
jas_pik napisał/a:
Oznacza to zazwyczaj że samochód był po szkodzie całkowitej
Dzięki za cenne uwagi. Sam kiedyś mialem szkodę calkowitą. Auto odkupil dealer i potem pół roku było w naprawie a kolejne pół stało na placu. W tym konkrrtnym przypadku będzie podobnie.Auto miało dzwona po roku eksploatacji...
Wracając do meritum jest jeszcze parę ofert na 1.2 75KM. Nie zalezy mi specjalnie na osiągach a na ekonomii i trwałości. Moze jednak lepsze od 0.9. Moje auto ma jeszcze z pół rroku źycia
Moźe nie warto czekać bo potem tych silników w dobrym stanie moźe nie być...
Ostatnio zmieniony przez darek.s 2017-12-25, 16:33, w całości zmieniany 1 raz
U wielu dealerów na placu stoją jeszcze Logany MCV II z silnikiem 1.2 idealnym do zgazowania.
Przykład na otomoto : https://www.otomoto.pl/of...html#ff61a00842
Pamiętaj że na takim gotowym do odbioru jeszcze możesz sporo wynegocjować w cenie .
Nie zapomnij o pozyskaniu od kogoś kuponu "Dacia Ambasador" dostaniesz za to wydłużenie gwarancji oraz bezpłatne przeglądy przez okres gwarancji .
Dawca kuponu też coś dostanie :)
Pamiętaj o tym aby kupon dać w ostatnim momencie ( wcześniej wyrwij wszystko co się da , jeśli sprzedawca będzie Ci proponował przedłużenie gwarancji odpłatnie mów że cię nie interesuje bo będziesz sprzedawał samochód za rok/dwa) . Żądaj albo obniżenia ceny albo dorzucenia za darmo innych ważnych dla Ciebie elementów.
Przelicz czy nie opłaca Ci się skorzystać z finansowania Dacii.
W moim przypadku ja się zdecydowałem na zakup 50/50 bo w końcowym rozrachunku zaoszczędziłem na tym prawie 1000 zł (bo była promocja że przy zakupie z finansowaniem Dacii - zamiast płacić za pełne ubezpieczenie ponad 2500 zł - ze względu na to że Sanderką jeździ syn który ma raptem 2 lata PJ i 21 lat ubezpieczenie jest ze zwyżkami)
Przy finansowaniu Dacii - to samo ubezpieczenie kosztowało 625 zł :)
A połowa ceny samochodu wciąż pracuje na dobrze oprocentowanej lokacie :)
PS. Mam kupon ambasadora :)
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-25, 17:45
Wolałbym MCV bo niźsze i łatwiej drabinę załoźyć poza tym zgrabniejsze. Z drugiej strony czasami potrzebny większy bagaźnik...
Rozumiem źe 8 zaworowy do zagazowania lepszy...
Ostatnio zmieniony przez darek.s 2017-12-25, 17:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-12-25, 23:50
Nie wiem jak bardzo intensywnie i w jaki sposób używasz samochodu, ale w wielu przypadkach bardziej się opłaca eksploatacja z auta z silnikiem diesla: zwłaszcza w przypadku samochodów o gabarytach i przeznaczeniu dokkera.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-26, 11:58
Fruxo napisał/a:
16 zaworowy miał hydrauliczną kompensacje luzów zaworowych, 8 mechaniczną czyt śrubki co 10-20 tyś
Śrubki to ja pamiętam z "malucha. W 93 roku kupiłem CC i tam były już szklanki hydrauliczne. Wydawało mi się, że zwykłych szklanek już się nie stosuje...Czytałem tutaj, że w Daciach trzeba po zagazowaniu szklanki dobierać co mnie trochę zdziwiło bo wszak po to są hydrauliczne regulatory aby się luz automatycznie ustawiał na taki jak trzeba. Zdarzało mi się w Oplu, że czasami na zimno stukały ale po napełnieniu olejem przestawały. I zdarzyło się tak raptem kilka razy. Jak to jest w tych silnikach Dacii o których myśle. Tzn 0,9; 1,2 i 1,6. I ten 1,2 (75 KM) wydaje się do zagazowania najlepszy. Padło tutaj stwierdzenie, że gaz do 1,2 110KM wyjdzie drogo i to zrozumiałe bo tam jest bezpośredni wtrysk. Kolejne pytanie czy da sie do tych zamochodów zainstalować instalacje 5-tej generacji tzn także z bezpośrednim wtrysku gazu i to chyba nawet w fazie ciekłej...
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-12-26, 12:20
darek.s napisał/a:
Czytałem tutaj, że w Daciach trzeba po zagazowaniu szklanki dobierać co mnie trochę zdziwiło bo wszak po to są hydrauliczne regulatory aby się luz automatycznie ustawiał na taki jak trzeba.
Zaraz, zaraz, bo już chyba jest trochę namieszane. Stary 1.6 16V (K4M) miał hydrauliczne regulatory ale nie jest montowany do nowych aut już kupę czasu. 1.6 SCe pakowany do nowych aut ma szklanki. O jakim silniku w ogóle mowa?
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-26, 13:00
arczi_88 napisał/a:
Zaraz, zaraz, bo już chyba jest trochę namieszane.
owszem jest
lysy1991 napisał/a:
Podepnę się pod temat może ktoś wie coś więcej jak to jest z tymi nowymi silnikami SCE czy rzeczywiście możliwe jest że cena regulacji zaworów po montażu lpg może sięgać 2000 zł?
taką informację otrzymałem od dealera ponieważ rozważamy w domu zakup drugiej lodgy (tata zachorował na lodzie :) ) i miała być SCE ale pani nas wyleczyła ceną regulacji zaworów i nie potrafiła powiedzieć co ile kilometrów trzeba je regulować. Pytanie jest takie czy to asekuracyjne dane Renault czy lepiej zainwestować w diesla? :)
to z tego wątku
Dlatego chciałem po kolei , który silnik do czego się nadaje i jak z eksploatacją i trwałością.
W oplu mam fabryczne CNG i po akcji serwisowej 10 lat temu z popychaczami nic nie robiłem. Teraz zaczął stukać mi na panewce korbowodowej Ryzyk fizyk wymieniłem same panewki za parę złotych ale już wiem, że na dłużej się nie przyjmą. Stąd szukam nowego auta. Póki co nie nerwowo bo stare jeszcze z pól roku może pojeździ.
Ostatnio zmieniony przez darek.s 2017-12-26, 13:05, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-12-26, 16:32
arczi_88 napisał/a:
darek.s napisał/a:
Czytałem tutaj, że w Daciach trzeba po zagazowaniu szklanki dobierać co mnie trochę zdziwiło bo wszak po to są hydrauliczne regulatory aby się luz automatycznie ustawiał na taki jak trzeba.
Zaraz, zaraz, bo już chyba jest trochę namieszane. Stary 1.6 16V (K4M) miał hydrauliczne regulatory ale nie jest montowany do nowych aut już kupę czasu. 1.6 SCe pakowany do nowych aut ma szklanki. O jakim silniku w ogóle mowa?
O starej jednostce 1,6 8v - silniku stosownym jeszcze w R19 stosowanym bardzo długo w Dacii - wydaje mi się że taki masz w stopce ( gdzie MPI oznacza mono Point injection )
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-26, 19:01
arczi_88 napisał/a:
Ja tak - mam MPI ale już tu są mieszane szklanki i hydrauliczne popychacze w jednym silniku, dlatego się pogubiłem xDD
Ja tym bardziej dlatego prosiłem o konkret , który silnik i jak przyjmuje gaz....
Na chwilę obecna z zasadzie jestem zdecydowany na "fabryczny" gaz a jest kilka ofert...
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-12-26, 19:31
Stary 1.6 16V od Renault jest idealny do gazu - ten co sam kasuje luz na zaworach ale jak chcesz ten silnik to w grę wchodzi tylko używane auto, a poza tym ten silnik nie był oferowany w Dokkerach.
Ten silnik, który mam ja - 1.6 8V, mechaniczna regulacja zaworów, też dobry do gazu ale też wyszedł z oferty, więc w grę też wchodzi używane auto.
Tak z nowych do zmówienia pozostaje wolnossący silnik nissanowski 1,6 ( ale nie wiadomo ile z oszczędności na gazie zje regulacja zaworów)
W taki razie jeśli robisz długie trasy ( skoro interesuje Cię gaz to znaczy że robisz więcej niż 10kkm/rok) to zamiast dopłacać do gazu w tej wersji to poszukać jeszcze MCV-ki z silnikiem 1,2 i ją zagazować - zrobisz to znacznie taniej niż w ASO.
Lub wybrać wersję silnikową dCi ale wyłącznie w wersji dCi90 - bo nie ma wtedy dwumasy oraz turbiny ze zmienną geometrią.Silnik odwdzięczy się naprawdę minimalnym spalaniem :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum