Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 639 Skąd: Wro
Wysłany: 2017-12-31, 11:54
Być może udało mu się tak jak mi - zamówiłem sztukę, która już była w transporcie.
Swoją drogą w 2016 (przed liftem) Sandero Open z klimą (1000 zł) bez rabatów stał 35.450, Laureate 37.450. Dwa tysiące różnicy za regulowane siedzenia i elektryczne lusterka. Jak ktoś brał metalik, to w Open był za 850 zł (ten brązowy - całkiem ładny moim zdaniem), a w Laureate 1700 zł, co zwiększało różnicę do prawie 3.000 zł
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-31, 18:00
Auto mieli na placu ale w innym miejscu. Zdecydowałem sie na gaz i zaproponowali mi BRC. Widać takie montują. Na razie zaliczkowałem połowę zapłacę przelewem reszta w kredycie.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-31, 19:18
Na gazie jeżdżę od 1995 a może nawet 1994 roku. Pierwsze Cinquecento... Wtedy nie było jeszcze torusów zamiast kola zapasowego i dostałem zwykły baniak. Ale jeździłem 10 lat. Potem były dwa Una ostatnie 10 lat CNG. Ale nie pamiętam jakie instalacje miałem ale chyba właśnie BRC. W CC to nawet trzy razy mieszacz przerabiałem bo pierwszy jaki założyli ( no cóż uczyli się) to była rurka wpuszczona w dolot gaźnika. Autem ruszałem albo bardzo delikatnie na wolnych obrotach albo z dużym gazem takie miał dziury w momencie obrotowym... Inna przygoda to świece. Reklamowali takie trzyelektrodowe do gazu to kupilem. I zaczęły się problemy. IDopiero znajomy z Czakramu powiedział, ze zadne trzyelektrodowe tylko zwykle ale z przerwą 0,5mm. Kto by wpadł na to gdy inne świece do gazu miały odstęp milimetrowy a benzynowe 0,7. No cóż gaz wymaga lepszej iskry od benzyny. Jak kupiłem tego CNG i wracałem z Niemiec to na benzynie było wszystko O.K. a na gazie jakby szarpało. Najpierw wymieniłem fajki do świec potem świece a skończyło się na cewce...
Ostatnio zmieniony przez darek.s 2017-12-31, 19:20, w całości zmieniany 1 raz
To dobrze, że założyli ci BRC to wtedy nie będziesz miał problemu z regulacją i ustawieniami pod dany silnik.
Też mam BRC i jestem zadowolony. Teraz będę musiał zmienić filtry LPG oraz świece zapłonowe, bo już zrobiły swoje...
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
BRC to dobra instalacja:) ja już na niej wale 15 rok "od kilku godzin" i polecam bo w 1,5 DOHC zero problemów, oprócz wymiany cewki i reduktor:) ale to norma po x kilometrach.
Moja zapomniała : SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU I 0 PROBLEMÓW Z WASZYMI AUTAMI.
Ostatnio zmieniony przez Angh 2018-01-01, 16:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-04, 22:06
Dzisiaj dostałem maila z podziękowaniami za zakup nowej Dacii i propozycją dodatkowego wyposażenia. jak wspomniałem z dodatkowego zdecydowałem się na gaz i czujniki parkowania z tyłu ( i jedno i drugie znacznie drożej niż na wolnym rynku...) Ale cóż gwarancja i to jest ich haczyk. Obecnie mam czujnik parkowania który pokazuje odległość od przeszkody z tyłu i to nawet dość dokładnie. To co oferują ( drożej ) tej funkcji już nie ma - w tańszej wersji tylko akustycznie w droższej ( i tą wybrałem ) paski ledowe wskazujące odległość. To co mam obecnie ma to wszystko oprócz tego wyświetlacz LED pokazujący odległość w metrach i jak wspomniałem dość dokładnie. Ale nie bardzo chce mi się demontować to co mam i zakładać do Dacii ( choć umiałbym to zrobić ) to hmm... bo gwarancja... chęci itp...
Chociaż może jest sens ( ale małżowina odradza ( o ile ma jakieś pojecie w tych sprawach - a z doświadczenia )).
W zasadzie jedyna rzecz która by mnie kusiła z tych dodatków to alusy. Ale znowu drogawo. Można załozyć inne ale znowu problem to te czujniki ciśnienia w oponach... I co Koledzy na to?
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1963 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-01-04, 22:29
Na allegro komplet nowych czujników TPMs do Dacii to koszt około 680zł. Jeżeli byś ich nie założył do felg, na zegarach będzie świeciła ci się kontrolka czujników ( możliwe że też kontrolka w kształcie spirali ale nie jestem pewien wiec nie chce wprowadzać w błąd). Podobno jest możliwość wyłączenia tych czujników w komputerze ale nie wiem jak na to gwarancja.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3967 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-05, 08:48
darek.s napisał/a:
To co oferują ( drożej ) tej funkcji już nie ma - w tańszej wersji tylko akustycznie w droższej ( i tą wybrałem ) paski ledowe wskazujące odległość.
...
W zasadzie jedyna rzecz która by mnie kusiła z tych dodatków to alusy. Ale znowu drogawo. Można załozyć inne ale znowu problem to te czujniki ciśnienia w oponach... I co Koledzy na to?
Nie wiem jak będzie w wersji "dokładanej" u dealera, ale czujniki seryjne, które występują w Dacii fabrycznie (akustyczne) radzą sobie doskonale- bardzo łatwo określić odległość od przeszkody na podstawie rodzaju "pikania", oczywiście po kilkudniowym przyzwyczajeniu się. Nie widziałbym konieczności "doklejania" na desce samochodu żadnych dodatkowych wskaźników (linijkowych, czy cyfrowych), chyba że byłby to wypasiony system obrazujący każdy czujnik osobno. Ja mam zarówno czujniki fabryczne jak i kamerę, ale zakupu kamery absolutnie nie żałuję i uważam oba elementy za doskonale się uzupełniające- kamera nie pokazuje przeszkód które są po bokach samochodu a czujniki owszem, ale z kolei kamera daje dokładny obraz wszystkiego za samochodem, łącznie z krawężnikami i dziurami w nawierzchni, o których czujniki nie poinformują.
A co do felg- sprawdzałeś czy aby na pewno masz system działający na czujnikach? Bo w moim Sandero 2017 zgodnie z naklejką informacyjną, mam system bezczujnikowy- mierzący obroty kół.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-01-05, 08:49, w całości zmieniany 1 raz
Mam czujniki cofania firmy Valeo, a wskaźnik odległości mam zainstalowany nad lusterkiem wstecznym i wygląda elegancko, nic nie zasłania, a jak cofam to tylko za pomocą lusterek, wtedy widzę na lusterku wewnętrznym co się dzieje za szybą i widzę od razu odległość do przeszkody.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
A ile tego oleju dolewają i jakie trasy pokonują. Ja nie słyszałem żeby ktoś ze znajomych dolewał oleju do tego silnika. U nas na forum też nie słychać.
Znam tylko jeden przypadek w dusterze i ostatecznie wymianie silnika 1,2Tce ale dokładnie nie znam szczegółów.
To kup sobie 1,6 SCE i LPG.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2018-01-13, 16:22, w całości zmieniany 1 raz
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 14 Wrz 2017 Posty: 101 Skąd: Wlkp
Wysłany: 2018-01-13, 22:05
Ciągłe dolewanie oleju to norma wielu niemieckich aut (i paru modeli Subaru które korzystały z niemieckich silników).
Ciesz się, że musisz jedynie dolewać, nie musisz go nigdy wymieniać. : )
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-01-13, 22:11
Czort napisał/a:
Ciągłe dolewanie oleju to norma wielu niemieckich aut (i paru modeli Subaru które korzystały z niemieckich silników).
Ciesz się, że musisz jedynie dolewać, nie musisz go nigdy wymieniać. : )
Nie wiem czy to nie efekt kupowania "10-latka z przebiegiem 80 tyś ( i 300tys "w pamięci")
Od czterech lat mamy Opla z silnikiem 1,8 o którym wszędzie piszą że pije olej jak smok a my nie dolewamy pomiędzy wymianami - tyle że jest kupiony przez nas jako nowy.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2018-01-13, 22:12, w całości zmieniany 1 raz
Oplowski 1.8 pije olej, ale jak się jeździ na wysokich obrotach, raz mi się zaświeciła kontrolka jak 3 godziny trzymałem 160km/h, ale ile go wypił to nie wiem
Skoda tsi przy predkosciach 160 + bierze nawet 100 ml na tankowanie.
Po miescie nic.
I tak ma od nowosci do teraz, czyli 90k
Stilo 1,9 jtd nie bral ani kropli po przebiegu 275 tys, nawet przy jezdzie 160-170, do konca olej ful syntetyk lany...
Jede silnik taki, a drugi taki...
Poziom oleju w kazdym silniku, czy bierze, czy nie, nalezy sprwdzac regularnie, a dolewka trwa 2 minuty
_________________ Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2018-01-14, 01:42, w całości zmieniany 1 raz
Klamka u mnie zapadł - będzie Captur. Mam 1 dzień by podjąć decyzję z jakim silnikiem. Do wyboru 0.9TCE i 1.2TCE, różnica w cenie przy niemal tych samych opcjach to 1tys. zł.
Zastanawiam się nad wyborem ponieważ tak jak o 0.9 nie czytam o jakichkolwiek problemach to przy 1.2 znajdzie się jednak trochę lektury.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum