Dziękuję za wszystkie uwagi i komentarze, myślę, analizuję.
Nie upieram się przy Dusterze, obejrzę Sandero ale na bagażniku dużym mi zależy, wożę koty - kilka szt. w transporterkach, wyjazdy wakacyjne w 4 osoby...
na bagażniku dużym mi zależy, wożę koty - kilka szt. w transporterkach, wyjazdy wakacyjne w 4 osoby...
Pod kątem wakacji: są jeszcze trumienki na dach (których nawet nie trzeba kupować, można wynająć). Więc jeśli duża przestrzeń jest potrzebna sporadycznie -- a koty dadzą radę w tym, co Sandero oferuje -- to może jednak wystarczy?
Dobra, powiem tak, dotychczas miałam Reno Kangoo, VW Caddy, VolkswagenT4, i Duster wydaje mi się mały i ciasny. Dlatego na Sandero póki co nawet nie patrzyłam, z ciekawości popatrzę.
A w poprzednich autach przestrzeń ładowna cały czas się przydawała, jak nie koty, meble, materiały budowlane, zawsze coś jest do przewiezienia.
Na wakacyjne wyjazdy też, trumienka na dachu to nie to, dosyć to niewygodne to mi się wydaje.
Gdybym miała nieograniczony budżet to kupiłam bym sobie jakiegoś VW multivana, no ale jest poza zasięgiem teraz więc kombinuję inaczej.
Rozważam też znów VW Caddy taki max 5 letni , obecny ma ponad 11 lat i będę go sprzedawać, no ale ten Duster kusi bo jednak co nowy to nowy, no i na dziurawe drogi wszyscy polecają.
No nic myślę dalej.
Duster będzie jednym w 2 samochodów u nas, T4 zostawiamy, więc w razie większych gabarytów będzie wyjście.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3950 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-09, 14:24
Moni napisał/a:
Nie upieram się przy Dusterze, obejrzę Sandero ale na bagażniku dużym mi zależy, wożę koty - kilka szt. w transporterkach, wyjazdy wakacyjne w 4 osoby...
Jeśli bagażnik tak istotny, to faktycznie nie Sandero, ale i nie Duster...
Najbardziej użyteczny byłby tu Logan MCV w wersji Outdoor albo i Dokker.
Ale śliczna ta Lodgy. Jak urodzi mi się 3 dzieciątko, to takie coś upoluję, bo Duster będzie za mały. Wtedy Duster będzie autkiem dla mnie do roboty, a Lodgy będzie żony i rodzinnie w weekendy.
Mcv jest na prawde pakowny.
Ale dla Ciebie lodgy, odpusc dustera.
Jesli chodzi o box, to za 500 zl mozna kupic przyzwoity nowy box, mam, ale odkad mam mcv jeszcze nie uzywalem... Poprzedni bagaznik w fiacie stilo zmuszal do uzywania boxa, teraz mimo checi, nie ma sensu go montowac.
A mam dziecko i labradora, jezdzimy wszyscy razem...
Mcv i lodgy w wersji stepway sa bardzo ladne, na bank ladniejsze niz goly dyster i wszystkie vw ktore mialas :D
Marka: Renault/Kia
Model: Grand Scenic 2ph2/Ceed
Silnik: 1.9dci/1.6crdi
Dołączył: 04 Mar 2018 Posty: 16 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-05, 22:35
zeby nie powielac wątku, jutro jazda testowa nowym Dusterem, 1,2 tce 4x2. rozwazam ogolnie zakup, i rozwazam 4x4, pomiedzy 1.2tce wersja comfort a 1.6 sce w wersji prestige plus dodatki (handsfree, klima auto, grzane stolki).
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-06, 17:54
MCV albo Dokker. Obejrzyj dokładnie te 2 auta. Ten caly Stepway czy też Outdoor to tylko wizualizacja, plastiki dla bajeru więc jak w coś walniesz wszystko popęka, to nie jest wyposażenie terenowe. Dokker pojemniejszy, MCV niższy więc mniejsze zużycie paliwa.
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005 Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Sty 2013 Posty: 326 Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-03-06, 23:54
W tygodniku Motor nr 9 z 26.02.2018r. przeprowadzono test rzeczywistej pojemności bagażników różnych aut. Np. w Lodgy producent informuje, że bagażnik ma pojemność 634 litry, a po praktycznym sprawdzeniu okazało się, że bagażnik ma pojemność 717 litrów (u innych producentów samochodów bagażniki zazwyczaj są mniejsze np. Opel Zafira Tourer ma zamiast 650 tylko 394 litry).
Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: TCe 125 S&S
Rocznik: -----nie-trzeba-podawac----
Dołączył: 09 Mar 2018 Posty: 1 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-09, 17:22
Cześć, dołączę się do wątku o zakupie bo jutro idę pooglądać i może zamówię. Pytanie mam o silnik w nowym Dusterze - samochód będzie na co dzień używany jako miejski, głownie zakupy, a od święta będzie musiał coś przewieźć większego albo 5 osób. Różnica w cenie pomiędzy silnikiem SCe 115 S&S a TCe 125 S&S to ponad 7 tys. zł, czy warto zapłacić tyle więcej za lepszy silnik czy ten słabszy spokojnie wystarczy?
Marka: Fiat
Model: Panda 3 WILD 4x4
Silnik: 0.875 85KM TWINAir
Rocznik: 2021
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 37 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-01, 05:46
Ja też zamierzam kupić golasa DUSTERA, cena powala, duże pakowne auto, przewiozę coś na działkę jakieś worki palety bzdety. Obecnie mam fiata STILO 1.6 benzyna i do spalania jestem przyzwyczajony tzn jak jeżdżę delikatnie to 6.2 na trasie, jak nacisnę to 9.
Mam tylko pytania:
1.Do podstawowej wersji praktycznie nic nie można dokupić? w zasadzie w konfiguratorze są tylko relingi i koło zapasowe, nie byłem jeszcze u dilera i nie wiem czy faktycznie nie można nawet dobrać fabrycznego radia?
2.Czy golas 2018 ma instalację radiową>? tzn wpiąć obce radio i ma działać?
3.Kto robi silnik do tego dustera? obecnie mam fiata ale z silnikiem GM/OPEL i trochę narzekam na awaryjność jednostki już po tak niewielkim przebiegu
Jaka jest faktyczna różnica między wersjami dustera? ACCES ESSENTIAL? bo wg ceny to 6tys zł a specyfikacja mówi że dodano:
––System kontroli zjazdu ze wzniesienia (dla wersji 4×4)
––Radio MP3, AUX + USB, Bluetooth, sterowanie pod kierownicą, bez CD, DAB
––Fotel kierowcy z regulacją wysokości
––Kolumna kierownicy z regulacją wysokości i głębokości
––Kanapa tylna składana z oparciem dzielonym w układzie 1/3-2/3
––Relingi dachowe w kolorze czarnym
––Stylizowane obręcze kół stalowych 16”, wzór
Marka: Fiat
Model: Panda 3 WILD 4x4
Silnik: 0.875 85KM TWINAir
Rocznik: 2021
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 37 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-01, 12:10
No cóż muszę jakiegoś dilera pomęczyć, tylko 2 sztuki golasy na całą polskę są na OTOMOTO, wg specyfikacji PDF wyposażenie ACCES:
-Czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu
–Boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu
–Poduszki kurtynowe z przodu
–ABS + układ wspomagania nagłego hamowania (AFU)
–ESP + system wspomagania ruszania pod górę
–Tylne 3-punktowe pasy bezpieczeństwa
–Przednie i tylne pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi
–Sygnalizacja niezapięcia pasa bezpieczeństwa kierowcy i pasażera z przodu
–3 zagłówki tylne regulowane na wysokość
–System mocowania fotelika dla dziecka ISOFIX na bocznych miejscach z tyłu
–Elektryczne, zmienne wspomaganie kierownicy
–Ogranicznik prędkości
–System kontroli ciśnienia w oponach
–Komputer pokładowy
–Wskaźnik zmiany biegów
–Tryb Eco
–Centralny zamek drzwi zdalnie sterowany falami radiowymi
–Automatycznie włączane światła
–Światła do jazdy dziennej LED
–Instalacja do montażu radia
–Szyby przednie regulowane elektrycznie
–Szyby tylne regulowane ręcznie
–Lusterka zewnętrzne regulowane i składane ręcznie
–Kanapa tylna składana z oparciem niedzielonym
–Kierownica standardowa (bez pokrycia skórą)
–Lusterka zewnętrzne w kolorze czarnym
–Klamki zewnętrzne w kolorze czarnym
–Zestaw do naprawy uszkodzenia opony
–Stalowe obręcze kół 16”
Radia 1din z wysuwanym wyświetlaczem nie polecam, ich trwałość jest dyskusyjna, lepiej prawdziwe 2din.
Jak zależy Ci tylko na radiu, to lepiej wziąć podstawę i zapłacić elektrykowi z 500zl i Ci zrobi instalacje pod radio.
Marka: Fiat
Model: Panda 3 WILD 4x4
Silnik: 0.875 85KM TWINAir
Rocznik: 2021
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 37 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-07, 15:51
No i byłem w salonie oglądać dustera 2018 acces/essential, oczywiście cały czas mam przed oczami ceny tych samochodów: widać słabą jakość wykonania, ta klapka wlewu paliwa z blaszki, brzdąkająca przy zamknięciu, te drzwi niespasowane co egzemplarz to inne spasowanie, te uszczelki tu i tam źle dopasowane, szczelina maski rozbiega się i nie jest równa, najbardziej wqurwiające są te nieomalowane paskudne klamki (pomalowane w wersji comfort dopiero)
gril silnika brzdąka i ma luzy, plastiki na klapie i na progach tak mocno dociśnięte bez żadnej podkładki gąbkowej (co jest standardem w innych samochodach) spowoduje szybkie wytarcie lakieru w miejscach kontaktu i korozję no ale to po 6 latach w zwyż
Generalnie: nowy, duży, bardzo tani, może te tanie wersje <50tys warto brać ale dustera za >60k to bym nie dał bo owszem będzie miał nawalone wyposażenia ale jakość będzie ta sama co w wersji za 40k
Inne auta w tej cenie też nie są spasowane, chociaż ja na spasowanie w MCV nie narzekam.
Za to w nowym C3, zderzak względem błotnika jest przesunięty z 4mm, widać to gołym okiem z daleka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum