Uwolnienie nie boli kieszeni a nowe mapy są dostępne jak tylko wychodzą. Jedynie co ostatnio kuleje to to, że nie zdążyli zmienić wszystkich zdekomunizowanych ulic w PL ;)
Jak ktoś szuka aktualnych map z 2017 do uwolnionych MN, to Cała Europa lub poszczególne kraje na raty są tutaj. Strona jest uaktualniana na bieżąco, tak więc należy się spodziewać najnowszych map opublikowanych w danym momencie. W tej chwili są HERE Q3_2017 i TomTom 2017.09. Szerokiej drogi
Właśnie wróciłem z Zakopanego. Na południe od Krakowa mapa Q3_2017, prowadzi dobrze, są wszystkie drogi i ścieżki. W Tatrach także. Gorzej było w drodze powrotnej do Warszawy, "niestety" naniesiono już pewne zmiany na "S7" przed i za Kielcami. Mapa chciała mnie koniecznie poprowadzić nowymi obwodnicami , pięknie wyglądającymi na ekranie, w rzeczywistości są dopiero co wykarczowane drzewa i ubity piasek. Dobrze ,że jeszcze było widno, bo bym się zamarzył i skrócił drogę do domu W innych za to miejscach, mapa zachowała się prawidłowo i rozróżniła starą drogę od będącej w budowie. Generalnie zawsze pomocny był równolegle czuwający Yanosik i dzięki niemu nie było niespodzianek.
Wszystkie firmy robiące mapy z zasady działają w taki sposób że otrzymują od inwestora (GDDKiA) wytyczone trasy nowych dróg i termin ich otwarcia . Jeśli inwestor ( a w Polsce stał sie to już standard) nie dotrzymuje podanych na zewnątrz terminów otwarcia do ruchu odcinków to jak za to moga odpowiadać firmy mapowe. Nie sprawdzają tego codziennie lecz w mapach których data danych jest poda wierzy że inwestor otworzy tą drogę .
Po tym względem tylko AM jest lepsza bo u nich takie odcinki które w dacie wydania nie były jeszcze otwarte są zablokowane ale sam użytkownik może je odblokować gdy fizycznie droga się otworzy.
A takich przypadków przesuwania terminów otwarć w PL można liczyć na dziesiątki.
Po tym względem tylko AM jest lepsza bo u nich takie odcinki które w dacie wydania nie były jeszcze otwarte są zablokowane ale sam użytkownik może je odblokować gdy fizycznie droga się otworzy.
To jak wiem, ale niestety w MN program mapy jest okrojony i nie wszystko poprawnie odczytuje. Małe piwo jest jak się jedzie drogami krajowymi, gorzej gdy zawiedzie mapa na wsi. Ale ogólnie to mapa jest już dokładniejsza.
A do tego sa dwie szkoły można korzystać z map Here lub TomTom.
Jedna szkoła mówi że Tomtom jest lepszy inna szkoła mówi że Here - sprawdź i oceń .
Wg mojego doświadczenia od Warszawy na wschód lepsza jest Here a na zachód od Warszawy TomTom .
Można tez zrobić samemu mapy z map OSM ( ja nie wiem jak to sie robi ) ale wtedy mogą być najlepsze .
A trzecia szkoła to Automapa, tylko nie w Mn. Faktem jest ,że na zachód od Wisły jest mniej zmian na drogach. Osobiście w terenie używam OSM na phonie, bo są szczegółowe, ale do jazdy to niewygodne. Bo przecież po to mam MN. Ale jest pytanie, czy można jakoś używać na przemian TomTom i HERE , przełączając je w zależności od potrzeby? Ktoś to próbował? Czy się zaraz wszystko zawiesi?
Ostatnio zmieniony przez paul7 2018-01-06, 10:28, w całości zmieniany 1 raz
Można . W ostatnich wersjach Mediapika jest taka możliwość , gdzie jedną mapę masz w pamięci wewnętrznej MN a od drugiego dostawcy jest na pendrive.
Musisz się pobawić aby poprawnie przełączać .
A jeśli chcesz sprawdzić jak świetnie działa stara mapa OSM ( bo wg mojej wiedzy była jedna przerobiona na format FBL to poszukaj mapy nazwie Poland_83_OSM_2010.12_110210.fbl
Ktoś kiedyś gdzieś podawał sposób przerobienia map OSM na format FBL ale mnie to nigdy nie interesowało.
Podłącze się do aktualizacji. Auto z grudnia , to mapy aktualne . Q2 . Do marca mogę coś dodać niby gratis. Pytanie ile razy .Bo na dziś widzę jakieś poprawki do pobrania . Moze ktoś podpowiedzieć
To że auto z miesiąca grudnia 2017 to wcale nie oznacza że mapy masz właśnie z tego roku. Podaj dokładna datę map ( kwartał i rok)
Jaki mapy sa aktualne na Naviextras możesz sprawdzić na ich stronie dacia.naviextras.
Ja odbierając samochód w kwietniu miałem mapy Q3 popraedniego roku i do dnia zakończenia 3 miesięcznego okresy nie pojawiła się żadna atualizacja map.
W wersji "uwolnionej" masz do wyboru Q3-2107 od Here lub 09-2017 TomTom
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3600 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-28, 13:01
Wczoraj w trakcie powrotu ze Słowacji miałem MediaNav w trybie zombie. W trakcie aktualizacji stacji radiowych zawiesił się dokumentnie, nie grało radio i zestaw bluetooth, działała tylko nawigacja. Nie dał się wyłączyć przyciskiem i nie gasł po kilku minutach kiedy sterownik kabiny odcina prąd oświetlenia. Próbowałem gada wyłączyć przez wyjęcie bezpiecznika 33 ale nadal działał. Dopiero przed Radomiem wytachałem klucze z bagażnika i odpiąłem klemę z akumulatora. Ale pięć godzin bez radia fajne nie było ...
Dziwisz się ?
Bo ja nie to po prostu jest Windows - czyli od "Małego i do tego miętkiego"
W trakcie aktualizacji stacji radiowych odbywa się transmisja danych na karcie pamięci.
Karta pamięci mieści się w eNand - kości pamięci - w MN1 zazwyczaj od firmy hynix - nastapił błędny zapis i dlatego jedna z funkcji przestała działać.
Wtedy jedynym rozwiązaniem jest tak naprawdę wyłączenie zasilania.
Ale jeśli nie uwolniłeś i nie wgrałeś bezpiecznego bootloadera to często po takim przypadku MN już zazwyczaj nie wstaje.
jeśli masz bezpieczny bootloader to wystarczy mieć na jakimś małym pendrivie przygotowaną specjalną wersję NK.BIN .
Uruchamiamy wtedy MN w trybie windows za pomocą takiego NK.BIN - wchodzimy w narzędzia dyskowe i dokonujemy skanowania dysków z naprawą .
Zazwyczaj wystarczy usuniecie błędów i MN znów powinno długo pracować - do następnego wysypania się Windows.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3635 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-28, 15:07
Odbierałem Sandero w grudniu- mapy były 2015Q4.
Zaraz po zakupie zrobiłem aktualizację do 2016Q4 (były już wtedy 2017Q2 ale dla mnie niedostępne). Po około tygodniu od instalacji 2016Q4 zgłosiły mi się dopiero 2017Q2.
Nie ma podane ile razy można aktualizować- podany jest tylko 3 miesiące a więc ilość razy nie jest określona. I tak nie ma możliwości żeby w tym okresie było więcej jak 1 aktualizacja.
Od początku roku nie było żadnej aktualizacji czy poprawki, więc jeżeli coś Ci się teraz zgłasza, to najpewniej nie miałeś dotąd 2017Q2, tylko starsze.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-01-28, 15:20, w całości zmieniany 2 razy
Ok. Gdzie moge faktycznie sprawdzic wersje. Bo zgralem upade do programu. I pokazal mi ze mam do pobrania paczke. W okinkach moich map / mapa wschodnia/ winieja skroty nev. Czy mam takim razie je pobrac. Tyczy poi i czegos jeszcze. Jedno z okienek jest bez zmian. Sa trzy. W dolnym lewym rogu /toolbox/ wyswietla mi wlasnie q2. Rozumie ze to wersja mapy ktora zgralem z auta.
Nie wierz nigdy delaerowi w to co móiw - możesz wierzyć jesli da Ci coś na piśmie.
Krystian67 napisał/a:
Co do uwolnienia to tez rozumie. Tylko co znow z gwarancja.
Przecież uwolnienie jest tak zrobione że dealer tego nie zauważy w żaden sposób, zresztą czy uważasz że za odtwarzanie plików muzycznych MP3 - których nie było na wyposażeniu tracisz gwarancję na sprzet?
Twoje mp3 to nie są pliki z salonu Dacii
Odpowiem tak. Pobrałem uaktualnienie. Czyli cos sie zmieni. Z uwolnieniem jest mi trochę cięzko .To nie moja działka .Zajmuję sie muzą. Zamieszam i klapa .Mam znów pytanko. Pojawił się katalog dacia .Czy tak ma być , czy też rozpakować to na detale. A tak się nie wymądzajac , to według mnie odtworzenie formatu np mp3 , czy tego co fabryka dała nie zmienia systemu. A uwolnienie tak. Rozumie Twoje intencje. I napewno to zrobie.Ale cisnienia
na zmianę juz nie mam . Dam na razie bez tego rady. Choc napewno bedę prosiło o pomoc .
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3635 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-28, 21:53
Krystian67 napisał/a:
W dolnym lewym rogu /toolbox/ wyswietla mi wlasnie q2. Rozumie ze to wersja mapy ktora zgralem z auta.
Toolbox pokazuje wersję do pobrania (lub aktualnie dostępną) a nie wersję zgraną z samochodu. Czyli dopiero od teraz będziesz miał 2017Q2. Dotąd miałeś Q4 z 2016 lub 2015, jak u mnie.
Wersję zainstalowanych map sprawdza się bezpośrednio w samochodzie poprzez menu MediaNav.
Jak się wgrało na pendriva, to nic z tym nie robisz tylko wsadzasz go do medianav i czekasz.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-01-29, 08:24, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1,5dCi
Dołączył: 10 Lut 2018 Posty: 31 Skąd: Polska
Wysłany: 2018-02-11, 10:12 Zmiana map w MN przez Laika
Po półtorarocznym korzystaniu z Medianav z mapami z 2015 roku (bo na lepszą darmową aktualizację nie załapałem się) chciałbym to zmienić. Należę do tych użytkowników, którym nie zależy na „wodotryskach w NAVI” a tylko na dostępie do w miarę aktualnych map. Zaporowe ceny za aktualizacje zmusiły mnie do przejrzenia setek różnojęzycznych stron dotyczących tego tematu. I nie chodziło mi o potwierdzenie, bądź zaprzeczenie tezy „Cudze chwalicie, swego nie znacie”.
Posiadam zaktualizowaną do v. 8.0.5 Medianav i na tym forum znalazłem sposób na jej uwolnienie. Wiąże się to z wgraniem 3 plików a potem samodzielnej podmianie map w urządzeniu. Jako laikowi w tym temacie nie bardzo uśmiecha się samodzielna podmiana każdego pliku z osobna wykorzystując do tego jakieś tam narzędzia WinCE. Dlatego też bardzo zaciekawił mnie sposób podany na jednej ze stron rosyjskich.
Otóż autor tego forum w jednym z tematów zaprezentował prosty sposób na aktualizację map ale nie wiem czy jest on bezpieczny, Według autora tak i zostawia on małe ślady ingerencji w pliki (podobno drobne różnice sum kontrolnych plików – ale i tak nie wiem o co chodzi).
Po przetłumaczeniu i analizie tekstu, aktualizacja map według autora tego postu (Roman-RV78) przebiega w trzech krokach:
Krok 1. Pobieramy plik z Yandex (https://yadi.sk/d/LDc1S-FM3NBCVz) . Rozpakowujemy go do katalogu głównego świeżo sformatowanej (FAT32) pamięci Flash (PENDRIVE) i podłączamy ja do USB navii (Samochód wcześniej włączony, radio gra i dopiero podłączamy pamięć Flash do USB). Po chwili pojawi się okno z informacją "nie znaleziono plików multimedialnych", klikamy OK i czekamy (trochę to trwa) na pojawienie się pytanie o zezwoleniem na kopiowanie plików z navii na dysk flash USB (dwa prostokąty z opisem po rosyjsku). Należy wybrać lewy (zgoda na kopiowanie) i cierpliwie czekać na koniec kopiowania (trwa to ok 20-30 min). W tym czasie po rosyjsku są informacje co jest lub zostało skopiowane i pojawiają się kreski określające stan kopiowania (ekran co jakiś czas miga). W przypadku kopiowania map kreski wychodzą poza skale obrazu navii ale nie przejmujemy się tym i czekamy cierpliwie. Na koniec jest informacja o zakończeniu kopiowania i na dole pojawia się okienko do potwierdzenia końca. Naciskamy je i navii wraca do ekranu głównego. (niżej w moim kolejnym poście 2 zdjęcia z tego etapu) Wyłączamy samochód, wyjmujemy pamięć flash i wszystkie foldery z plikami, które zostały w ten sposób tworzone na dysku flash, należy przenieść i przechować gdzieś na komputerze lub dysku, w odosobnionym miejscu, dzięki czemu można będzie w razie potrzeby przywrócić wszystko z powrotem.
Krok 2. Pobieramy w zależności od swojej wersji oprogramowania: 6.0.3 - 6.0.4 , 7.0.5 , 8.0.5 , 9.1.1 , plik uwalniający i instalujemy go jak regularną aktualizację. Tę procedurę należy wykonać tylko raz oraz po zmianie oprogramowania układowego. Dla mojej wersji 8.0.5 plik jest na Yandex (https://yadi.sk/d/ikFVLs0B3NBCVt). Z nazwy, wielkości pliku i daty modyfikacji domyślam się, że jest to dokładnie ten sam plik co na forum w temacie Medi@pik 805 czyli uwolnienie MNEvolution soft 8.0.5 podaje Jas_pik. UWAGA: Dla innych wersji niż 8.0.5 są inne pliki. Proces przebiega dwuetapowo. Samochód włączony, radio gra i wkładamy pamięć flash. Podobnie jak w kroku 1 komunikat o braku plików mm a potem informacja o dostępnej aktualizacji. Wyrażamy zgodę. Navii aktualizuje się obrazując postęp kolejnymi prostokątami. Nie pamiętam czy dobiegły one do końca ale w pewnym momencie jest restart navii i ponownie krótko coś się aktualizuje (są znowu kreski). Po zakończenie pojawi się ekran główny i znowu informacja o dostępnej aktualizacji. Tym razem wybieramy NIE. Gasimy samochód i idziemy formatować pamięć Flash do 3 kroku.
Krok 3. . Pobieramy kolejny plik z Yandex (https://yadi.sk/d/D6EbIRqp3NBBYT). Rozpakowujemy go do katalogu głównego świeżo sformatowanej (FAT32) pamięci Flash (PENDRIVE) i uzupełniamy istniejące tam folderów własnymi plikami map, poi itp (pomoc niżej). Następnie podłączamy do USB navii przygotowaną pamięć flash (Samochód wcześniej uruchomiamy, navii załadowana i ustawiona np. na Radio). Po chwili pojawi się okno o braku plików mm (jak w kroku 1 i 2) oraz okno z pytaniem o zgodę na kopiowanie plików z napędu flash USB do navii. Potwierdzamy i cierpliwie czekamy na koniec. Po przekopiowaniu plików pojawi się okno z napisem "чтобы изменениа вступили в силу требуется перезагрузка" co w tłumaczeniu znaczy "Aby zmiany zaczęły obowiązywać, wymagane jest ponowne uruchomienie". Potwierdzamy restart. Po ponownym uruchomieniu navii ponownie pojawia się ponownie okno o zgodę na kopiowane. Tym razem anulujemy to. Wyłączamy samochód, wyciągamy pamięć Flash, odczekujemy ok. 20 s i włączamy. Zmiany powinny być już zrobione. Jeśli wszystko jest OK CIESZYMY SIĘ lub jeśli coś nie działa RWIEMY WŁOSY...
Ważne jest, to że wszystkie stare mapy i zawartość niektórych folderów jest usuwana z navii podczas kopiowania, więc należy zawsze umieścić niezbędne pliki map (obowiązkowo plik Basemap.fbl), licencji, itp oraz wypełnić zawartość niektórych folderów na dysku Flash przed aktualizacją. Folder pusty zostania skopiowany jako pusty. Licencje wziąłem te z 1 kroku.
Autor dla ułatwienia przygotowania plików aktualizujących wyjaśnia że po rozpakowaniu pobranego pliku na pendrive będą foldery, a w nich pliki. Pobrany przykładowy pakiet (jest on co jakiś czas aktualizowany ale pod innym adresem). W tym przypadku ściągnięty plik obejmuje tylko Rosję 2017Q2, jednak możemy ją usunąć (lub zostawić) i dodać swoje treści i mapy.
jas_pik napisał/a:
Pytasz sie o wielkość miejsca na mapy zapewne .
Nie polecam ładować w StoraGeCard4 więcej niż 1,8 GB map ( wliczając w to mapy i POI)
Przekroczenie tego zakresu powoduje zmniejszanie prędkości przetwarzania danych prze program nawigacyjny .
Max co można wrzucić to około 2,3 GB ale wtedy znacząco wydłuża czas wyznaczania długich tras - nie polecam
Ponadto autor dla ułatwienia podaje, że:
Folder Building --- tutaj umieszczamy pliki obiektów 3D i widoków, rozszerzenia plików 3dc i 3dl.
Folder License --- tutaj dodajemy licencje na kolejne mapy, rozszerzenia plików lyc.
Folder Map --- rzeczywista mapa, rozszerzenia plików fbl, fda, fjv, fjw, fpa, fsp, ftr w tym dla ciężarówek.
Folder Phoneme --- poprawna wymowy głosu, rozszerzenie plików ph, niekonieczne.
Folder Poi --- ciekawe miejsca, rozszerzenie plików poi.
Folder Speedcam --- kamery radarowe itp., Rozszerzenia txt, spc.
Folder Tmc --- raporty drogowe, plik z rozszerzeniem tmc, nie był aktualizowany przez długi czas, wszędzie jest taki sam.
Ponadto, jeśli chcemy, możemy utworzyć folder Dem, pliki krajobrazu (nie w pakiecie), opcjonalnie rozszerzenia plików dem.
Jeśli foldery na dysku flash są puste, to Navi wyczyści foldery o tej samej nazwie, więc powinno się je wypełnić zawartością lub usunąć z aktualizacji pamięci Flash. Niekoniecznie wszystkie wymienione foldery są potrzebne. Jakie podstawowe pliki przenosimy - patrz niżej post Jas_pik
Dzięki takiemu sposobowi aktualizacji można łatwo zaktualizować kolejne wydania kart, zastępując tylko pliki w folderach na napędzie flash USB nowymi lub powrócić do starych map, które gdzieś zapisaliśmy. Przy kolejnej aktualizacji wykonujemy tylko krok 3 i aktualizacja robi się sama. O taki sposób jako laikowi mi właśnie chodziło.
"Część nieaktualna - odpowiedzi w późniejszych postach
Inne pytania tak na szybko to: 1. Czy wszystkie mapy z tymi rozszerzeniami są potrzebne? 2. Przed resetem okna radia, potwierdzamy restart – tej czynności nie czaje, więc Jas_pik proszę o komentarz. 3. Krok 2 robimy na włączonym silniku czy wyłączonym? 4. Ci co mają zainstalowany dboot czy mogą z tej metody korzystać czy nie?"
PODSUMOWANIE
Ponieważ byłem jedynie testerem rozwiązania dziękuje autorowi Roman-RV78 i Jas_pik za udzieloną pomoc. Jeśli opis jest za szczegółowy to przepraszam ale tak ma być, bo sam zanim zacząłem tą przygodę z navii to wiedziałem tylko gdzie w samochodzie ona jest i jestem pewien, że niektórzy mają podobną wiedzę.
Tak sobie pomyślałem, że skoro krok 1. w żaden sposób nie ingeruje w oprogramowanie a tylko zgrywa zawartość folderów to można poszukać kolegę z nowszym oprogramowaniem i przenieś je do siebie. Nie trzeba wtedy szukać plików w internecie. Ponadto w moim teście wykorzystałem plik uwolnienia od Jas-pik (plik pdf z tematu o uwolnieniu 8.5.0). W tym pdf jest gdzie go pobrać i mała sugestia, do której się przychyliłem. Jeśli komuś przeszkadzają rosyjskie opisy to jestem pewny, że Jas-pik mógłby je zmienić na polskie, lecz to wymaga zarówno czasu jak i chęci. Kto potrzebuje niech GO zachęca.
Pamięć Flash była formatowana przed każdym krokiem (tym dłuższym formatowaniem).
Na koniec mała uwaga. Ponieważ nie wiadomo do końca czy to bezpieczna metoda zmiany map (mnie się akurat może udało więc nie zachęcam ani nie odradzam stosowania jej przez inne osoby) więc decydując się na nią ROBISZ TO NA WŁASNE RYZYKO.
Ostatnio zmieniony przez Jozek957 2018-02-17, 14:05, w całości zmieniany 11 razy
To jakiś automat. Ale kto to sprawdził?
Kiedyś już było o plikach i jaś_pik podawał, wystarczą podstawowe pliki map, im więcej tym bardziej zamula. Już to przetrenowałem. Włączony silnik zabezpiecza przed auto-wyłączeniem się MN w trakcie np. kopiowania plików. Wtedy na pewno - mogiła .
Wysłany: 2018-02-11, 12:48 Re: Zmiana map w MN przez Laika
Z opisu fajnie wygląda ale nie znam tego , sam kiedyś o czymś takim myslałem ale nie zabrałem się za to .
Jozek957 napisał/a:
Folder Building --- tutaj umieszczamy pliki obiektów 3D i widoków, rozszerzenia plików 3dc i 3dl.
Folder License --- tutaj dodajemy licencje na kolejne mapy, rozszerzenia plików lyc.
Folder Map --- rzeczywista mapa, rozszerzenia plików fbl, fda, fjv, fjw, fpa, fsp, ftr w tym dla ciężarówek.
Folder Phoneme --- poprawna wymowy głosu, rozszerzenie plików ph, niekonieczne.
Folder Poi --- ciekawe miejsca, rozszerzenie plików poi.
Folder Speedcam --- kamery radarowe itp., Rozszerzenia txt, spc.
Folder Tmc --- raporty drogowe, plik z rozszerzeniem tmc, nie był aktualizowany przez długi czas, wszędzie jest taki sam.
Ponadto, jeśli chcemy, możemy utworzyć folder Dem, pliki krajobrazu (nie w pakiecie), opcjonalnie rozszerzenia plików dem.
Jeśli foldery na dysku flash są puste, to Navi wyczyści foldery o tej samej nazwie, więc powinno się je wypełnić zawartością lub usunąć z aktualizacji pamięci flash. Niekoniecznie wszystkie wymienione foldery są pożądane.
Dzięki takiemu sposobowi aktualizacji można łatwo zaktualizować kolejne wydania kart, zastępując tylko pliki w folderach na napędzie flash USB nowymi lub powrócić do starych map, które gdzieś zapisaliśmy. Przy kolejnej aktualizacji wykonujemy tylko krok 3 i aktualizacja robi się sama.
Wg mnie warto wymienicać tylko mapy FBL, POI i speedcam . Pozostałe zajmują miejsce i ram czyli zwalniają działanie nawi a to są tylko wodotryski które nie są użyrteczne bo soft nie rozpoznaje nośności samachodu , jego serokości i wysokości dlatego pliki dla cięzarówek sa niepotrzebne
Jozek957 napisał/a:
O taki sposób mi właśnie chodzi ale nie wiem czy wszystko dobrze zrozumiałem i czy to bezpieczna procedura. Stąd moja prośba do Jas_pik o opinię tej metody.
Jak napisałem nie znam i nie mam czasu aby to sprawdzać
Jozek957 napisał/a:
1. Czy wszystkie mapy z tymi rozszerzeniami są potrzebne?
jw
Jozek957 napisał/a:
2. Przed resetem okna radia, potwierdzamy restart – tej czynności nie czaje, więc Jas_pik proszę o komentarz.
Nie wiem
Jozek957 napisał/a:
3. Krok 2 robimy na włączonym silniku czy wyłączonym? 4. Ci co mają zainstalowany dboot czy mogą z tej metody korzystać czy nie?
nie wiem , jesli opracja będzie dłuższa niż 10 minut to UCE może wyłączyć zasilanie MN a wtedy może się wszystko zdarzyć. Dboot jest w celu recznego uruchomienia Windowsa aby program naivi nie działał bo inaczej się nie da podmienić map
Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1,5dCi
Dołączył: 10 Lut 2018 Posty: 31 Skąd: Polska
Wysłany: 2018-02-11, 14:00
Jaś_pik - Dzięki za odpowiedź. Sam osobiście może spróbuje tej metody za kilka miesięcy gdy będę na urlopie. Forum, z którego to pobrałem wydaje się być solidne a i w dyskusjach o temacie też nie ma jakiś niespodzianek. Gdyby ktoś to jednak testował to proszę dać znać o efektach. Tak przy okazji:
jas_pik napisał/a:
Dboot jest w celu recznego uruchomienia Windowsa aby program naivi nie działał bo inaczej się nie da podmienić map
rozumiem, że wejście do WinCE kodem i próba podmiany z tej pozycji map nie uda się?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum