DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-08-30, 08:57
Całkiem nowa dacia duster: więcej dustera niż kiedykolwiek!
Autor Wiadomość
dzekoo 


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 2.0 TCDi
Rocznik: 2005
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 22
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2018-01-31, 09:21   

Rozważam 1.5dCi i 4x4. Zamiast brać Comfort za 70900 można Essential za 65200 i zostanie 5700 na przehulanie doposażanie.

Dopłacamy 2500 do klimy, 1500 do Media Nav i 485 do kamery cofania. Razem 4485. Mamy samochód z Media Nav i kamerą cofania, tańszy o 1215 od wersji Comfort. Na plus wersji Comfort, światła przeciwmgielne (można dokupić za 300 do essential), klamki w kolorze, inna tapicerka i tylne szyby elektryczne i lusterka elektryczne i podgrzewane. Ja bym z różnicy dopłacił jeszcze 600 do podgrzewanych foteli. Mógłbym nawet zrezygnować z Media Nav, ale chcę tempomat. Także dla mnie Essential i doposażenie.

Bardzo duża dopłata do diesla. Wszystko mi się wyjaśni podczas jazd testowych.
 
zwirz 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 133
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-31, 09:30   

no i juz mamy cenniki oficjalne polskie :)

najciekawsze dla mnie:
Kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte skórą ekologiczną
szcyt oszczędności ja pierdziele...
w Sandero jest "bydlęca"
Ostatnio zmieniony przez zwirz 2018-01-31, 09:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-01-31, 09:54   

zwirz napisał/a:
Kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte skórą ekologiczną


To dziwne, żeby nie dać prawdziwej, naturalnej ekologicznej skóry tylko "skórę ekologiczną", czyli wyrób skóropodobny z ropy naftowej.
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-01-31, 10:13   

Cav napisał/a:
[quote=

No z tą możliwością jazdy po autostradzie to poleciałeś :mrgreen: , czyli co? Dusterów nie wpuszczają na autostrady ? :mrgreen: :-P


Wpuszczają niestety, ale potem wszyscy się wkurzają jak muszą się za nimi wlec.
Sam musiałem jeździć Dusterem 120 km/h i robić wstyd na kontynencie - nigdy tak wolno nie jeździłem po autostradach.
Więcej się nie dało, bo każde 10 km/h więcej powodowało wzrost spalania o jakieś kolejne 1,5l, do tego robiło się głośno i nieprzyjemnie.
Tak to już jest jak zbliżasz się do Vmax, ustawionego na poziomie aut miejskich za połowę ceny Dustera.

Oczywiście tutaj przyczyną była tragicznie krótka skrzynia w 4x4.


Nie , no bez przesady, przecież jeżdząc 120 km/h na autostradzie , nie jest się jakimś zawalidrogą, tym bardziej , że obowiązuje tam do 130km/h :), a to , że inni śmigają 170 to dla mnie nie ma znaczenia, poza tym , moja żona boi się szybkiej jazdy :) :)
Co do wzmianki o krótkiej skrzyni w 4x4 , to z tego co słyszałem krótkie są biegi chyba do 3 , potem jest już normalnie, tym bardziej na 6 która jest w 4x4. Uważasz , że ta skrzynia 5 biegowa z 4x2 jest lepsza do poruszania się na autostradzie? Pytam, bo w razie zakupu DD przewiduję wersję 4x4 chociaż po prawdzie nie zamierzam użytkować auta na bezdrożach ani w terenie, po prostu słyszałem , że lepiej się jeździ w zimie , na śliskim w deszczu i takie tam. Może podpowiesz jakie masz swoje odczucia w tej kwestii.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-01-31, 10:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
psz 


Marka: Suzuki
Model: Vitara
Silnik: 1.0 BoosterJet
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Sty 2018
Posty: 97
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-01-31, 10:27   

Na autostradzie w Polsce można jechać 140 km/h ;-) Do tego Duster za bardzo się chyba nie nadaje, ale rzeczywiście 120 km/h jest wystarczające, jeśli się jazda po autostradach nie zarabia na chleb ;-)

Ciekaw bardzo jestem, na ile lepsze wrażenia z jazdy są w porównaniu z poprzednią wersją Dustera. Ciekawe, kiedy będą możliwe jazdy próbne nowym? Byłem na jeździe próbnej Vitarą i z chęcią bym porównał ;-) Bo cennikowo Duster wygrywa bez dwóch zdań, pytanie jak wypada w porównaniu użytkowym?
 
defunk 


Marka: Peżo / Toyoda
Model: Rifter / Yaris Cross
Silnik: 1,2 PureTech / 1,5 HEV
Rocznik: 2021 / 2024
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 1027
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-31, 10:32   

jammo napisał/a:
Co do wzmianki o krótkiej skrzyni w 4x4 , to z tego co słyszałem krótkie są biegi chyba do 3 , potem jest już normalnie, tym bardziej na 6 która jest w 4x4. Uważasz , że ta skrzynia 5 biegowa z 4x2 jest lepsza do poruszania się na autostradzie?


W broszurce Duster 2 nie ma tak rozbudowanej sekcji "skrzynia biegów" jak w katalogu Dustera 1, jednak to prawda -- przełożenie 2WD na 5. biegu to 38,05, natomiast 6. bieg w 4WD to 35,27. Czyli przy określonej prędkości masz prawie 10% wyższe obroty.

Nie oznacza to rzecz jasna, że Dusterem 4WD nie da się jeździć po drogach szybkiego ruchu ;-)
_________________
(Dacia Duster 1,6 SCe, 2017-2025)
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-01-31, 10:54   

psz napisał/a:
Na autostradzie w Polsce można jechać 140 km/h Do tego Duster za bardzo się chyba nie nadaje, ale rzeczywiście 120 km/h jest wystarczające, jeśli się jazda po autostradach nie zarabia na chleb


Ja na autostradzie jestem może raz na 3 miesiące jak jadę do Krakowa, tak że, dla mnie zakup auta na trasy szybkiego ruchu nie jest priorytetem.

defunk napisał/a:
W broszurce Duster 2 nie ma tak rozbudowanej sekcji "skrzynia biegów" jak w katalogu Dustera 1, jednak to prawda -- przełożenie 2WD na 5. biegu to 38,05, natomiast 6. bieg w 4WD to 35,27. Czyli przy określonej prędkości masz prawie 10% wyższe obroty.

Nie oznacza to rzecz jasna, że Dusterem 4WD nie da się jeździć po drogach szybkiego ruchu


Ja wiem , że i z napędem 4x4 można jeździć po autostradzie, ale jednak cały czas kalkuluje i
zastanawiam się, czy warto inwestować i kupować auto z napędem 4x4 a raczej 4WD, gdy zamierzam używać głównie trybu AUTO, aby wykorzystywać go jedynie tylko w warunkach zimowych i ewentualnie deszczowych .
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 815
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2018-01-31, 11:01   Nowy Duster

Na stronie Daci pojawił się konfigurator Nowego Dustera. Można powiedzieć, że ceny zaskakują na plus gdyż w wersji podstawowej jest więcej wyposażenia nie do tej pory.

https://www.dacia.pl/samo...tml#configure/A
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
defunk 


Marka: Peżo / Toyoda
Model: Rifter / Yaris Cross
Silnik: 1,2 PureTech / 1,5 HEV
Rocznik: 2021 / 2024
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 1027
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-31, 11:03   

jammo napisał/a:
zastanawiam się, czy warto inwestować i kupować auto z napędem 4x4 a raczej 4WD, gdy zamierzam używać głównie trybu AUTO, aby wykorzystywać go jedynie tylko w warunkach zimowych i ewentualnie deszczowych


Geografia Twej miejscowości podpowiada, że czasem może się przydać...

...ale zauważ, że tak czy inaczej ok. 90% innych kierowców cały czas radzi sobie z napędem na przód ;-)

PS z napędem na obie osie po autostradzie nie pojeździsz -- tył odłącza się przy prędkości ok. 60 km/h, niezależnie od ustawienia.
Ostatnio zmieniony przez defunk 2018-01-31, 11:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2018-01-31, 11:16   

defunk napisał/a:
funyo napisał/a:
Kadjar, Qashqai (...) to jednak samochody większe i lepiej wykończone, a także sporo droższe.


Kadjar jest raptem o 10, Nissan o 5 cm dłuższy, natomiast bagażniki mają wyraźnie mniejsze. Wszystko co jest pewne, to wyższa cena ;-)

Wsiądź do Kadjara i do nowego Dustera i zobaczysz, że 10cm robi różnicę. Qashqai ma bagażnik mniejszy, ale wnętrze większe od DD, no i jakość wyraźnie lepszą...
Cytat:

funyo napisał/a:
Wersja ACCESS otrzymała w cenie elektryczne szyby, centralny zamek, o niebo lepsze wnętrze i systemy bezpieczeństwa. W tej wersji za tą cenę czapki z głów.
Wersja o 5 tys droższa Essential nic w sobie nie ma. Do tego za klimę trzeba jeszcze dopłacić.


M.in. regulowany fotel kierowcy, relingi, kanapa częściowo składana -- tego w aucie za 39 tys. nie znajdziesz. Natomiast faktycznie jest 6 poduszek i napinacze pasów.
Chyba że chodzi o to, że Access jest bez kół (w rubryce "obręcze" są tylko kreski ;-)

Ten cytat nie jest mój, proszę o więcej uwagi.

Co do cen Dustera - jakoś tak dziwnie jest, że DD w wersji Prestige jawi się tu jako fanaberia wyposażeniowo-cenowa, a przecież w jej wyposażeniu nie ma żadnych wodotrysków, a cena jest w pełni akceptowalna na tle podobnie skonfigurowanych kompaktów, bo o SUVach nie ma co marzyć - DD Prestige 4x2 SCe z wszystkimi dodatkami i metalikiem to raptem 63tys. Nie wiem, czy za tyle kupimy podobnie doposażone Megane, Astrę czy Focusa...
Ostatnio zmieniony przez funyo 2018-01-31, 11:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
gaita 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-31, 11:20   

Wszędzie widze zapis o zapasowym kole DOJAZDOWYM, to to nie jest normalne kolo?
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-01-31, 11:27   

funyo napisał/a:

Wsiądź do Kadjara i do nowego Dustera i zobaczysz, że 10cm robi różnicę. Qashqai ma bagażnik mniejszy, ale wnętrze większe od DD, no i jakość wyraźnie lepszą...


Owszem , tylko że przyrównując te modele Kadjara i Qashqaia do wersji Prestige, to ta jakość jak piszesz kosztuje ponad 23 tyś drożej a to też robi różnicę
 
defunk 


Marka: Peżo / Toyoda
Model: Rifter / Yaris Cross
Silnik: 1,2 PureTech / 1,5 HEV
Rocznik: 2021 / 2024
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 1027
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-31, 11:31   

funyo napisał/a:
Wsiądź do Kadjara i do nowego Dustera i zobaczysz, że 10cm robi różnicę. Qashqai ma bagażnik mniejszy, ale wnętrze większe od DD, no i jakość wyraźnie lepszą...


Na szczęście nie mam nadwagi, żonę mam w ogóle drobniutką, w Dusterze mieścimy się obok siebie świetnie.

Natomiast kufer, nie ukrywam, jest dla nas kluczowy, skoro nawet na 3-dniowy wyjazd potrafimy wziąć łącznie 6 par całkiem solidnych butów ;-)
_________________
(Dacia Duster 1,6 SCe, 2017-2025)
 
Bukfast 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Północ
Wysłany: 2018-01-31, 11:50   

GRL napisał/a:
Ceny poszły w górę ledwie 1-2%, a tu nagle rozczarowanie - Mikołaj nie przyjechał...
Co za ludzie...

Nie pisz głupot. Ceny nie spadły bo technologicznie DD jest nie rozwijany. Najdroższy w aucie jest silnik, w DD został ten sam.

Rozczarowanie jest z powodu braku dopasowania podstawowego wyposażenia do swoich potrzeb. Żeby mieć klimę musisz kupić Comfort.
Kpina by w dzisiejszych czasach auto nie miało klimy ani w podstawowym pakiecie ani w wyższym.
Oprócz wersji 4x4 wydatek na DD ponad 50.000 to nieporozumienie.
_________________
Czekam na DD 2018.
 
Bukfast 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Północ
Wysłany: 2018-01-31, 12:02   

defunk napisał/a:

M.in. regulowany fotel kierowcy, relingi, kanapa częściowo składana -- tego w aucie za 39 tys. nie znajdziesz. Natomiast faktycznie jest 6 poduszek i napinacze pasów.
Chyba że chodzi o to, że Access jest bez kół (w rubryce "obręcze" są tylko kreski ;-)

Za to chcesz dopłacać 5.500 : ???
–Radio
–Fotel kierowcy z regulacją wysokości
–Kolumna kierownicy z regulacją wysokości
i głębokości
–Kanapa tylna składana z oparciem dzielonym
w układzie 1/3-2/3
–Relingi dachowe w kolorze czarnym
–Stylizowane obręcze kół stalowych 16”, wzór
[/quote]
Radio 200 i relingi 500. Alusy i tak musisz dokupić

PS bez relingów:
https://www.dacia.pl/samo...exterior-colour
wygląda znacznie lepiej
_________________
Czekam na DD 2018.
Ostatnio zmieniony przez Bukfast 2018-01-31, 12:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 381
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-01-31, 12:22   

Ubolewałem i było mi smutno, że "naczelny" tester nic nie pisał...
Jednak zmartwychwstał..
Chyba nie ma rodziny, dzieci, wujka, babci... "Forumowiec" doskonały...
Ma tylko klawiaturę, myszkę i to forum... Zrozummy to, nie odrzucajmy go...

Zrozumiałem jaki błąd popełniłem kupując 2 Dacię... Jak tak mogłem?


Jednak "coś" kazało mi podejść do salonu i obejrzeć tę kupę szmelcu, ten nie samochód, to badziewie, ten bubel.

Nie jestem fanem Dustera, nigdy mi się nie podobał, ale po wczorajszej macaniu, siedzeniu (oczywiście w głębokiej konspiracji) stwierdziłem: ZAJEBISTY.
Nie wiem jak wygląda wnętrze Kia, ani "Hiundaja:, ale nowy Duster nie przypomina samochodu z 19 wieku. Cieszy oko, klima auto, brakowało tylko "wolnych rąk" (Uprzedzam, że w 8 letnim Espace z przebiegiem 260 tysięcy nie popsuło się ani razu, mimo wyprania karty...)

Jednak największą furorę zrobią 2 siłowniki podnoszące maskę Dustera. Jest moc...
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2018-01-31, 12:25   

jammo napisał/a:
funyo napisał/a:

Wsiądź do Kadjara i do nowego Dustera i zobaczysz, że 10cm robi różnicę. Qashqai ma bagażnik mniejszy, ale wnętrze większe od DD, no i jakość wyraźnie lepszą...


Owszem , tylko że przyrównując te modele Kadjara i Qashqaia do wersji Prestige, to ta jakość jak piszesz kosztuje ponad 23 tyś drożej a to też robi różnicę

Oczywiście, dlatego wcześniej pisałem, że te samochody nie mogą być porównywane z Dusterem. Z wcześniej wymienianych jedynie Vitara łapie się do takiego porównania, a i tak jest droższa.
Duster jest jaki jest, ale pozostaje zwyczajnie bezkonkurencyjny, nawet w bogatych, przednionapędowych wersjach...
 
Bukfast 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Północ
Wysłany: 2018-01-31, 12:25   

Ikarusiarz napisał/a:

Jednak największą furorę zrobią 2 siłowniki podnoszące maskę Dustera. Jest moc...

Jak nie wiele do szczęścia trzeba. Zachodnie auta 30 lat temu miały takie wynalazki
_________________
Czekam na DD 2018.
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-31, 12:30   

Widać, że na dobrą sprawę Dacię trzeba brać bez dodatkowego wyposażenia. Nie opłaca się go dobierać bo łatwo wskoczyć na poziom cenowy wyższej wersji.
Jak ktoś chce pakiet look to chyba od razu powinien brać Prestige.
Zakładam 4x4 bo takie wolniej traca na wartości.
I teraz Comfort 1,2 4x4 doposażony w pakiet look i regulacje fotela z podłokietnikiem: 69200
Prestige bez doposażania, który ma to co wyżej i pewnie jeszcze trochę: 70800.
Dla mnie większe felgi to nie wada;)
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 381
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-01-31, 12:33   

Bukfast napisał/a:
Jak nie wiele do szczęścia trzeba. Zachodnie auta 30 lat temu miały takie wynalazki


No to miałem pecha, bo w żadnym zachodnim, ani japońskim nie miałem nawet jednego siłownika.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-31, 12:46   

Bukfast napisał/a:
Oprócz wersji 4x4 wydatek na DD ponad 50.000 to nieporozumienie.

Znajdź mi jakikolwiek inny nowy z silnikiem diesla i 4x4 z gwarancją na 100kkm /3lata lub więcej który nie będzie droższy niż 15% od DD.
To są moje podstawowe potrzeby (za klimę dopłacam dodatkowo) reszta jest dla mnie mniej ważna
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Bukfast 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Północ
Wysłany: 2018-01-31, 12:47   

Ikariusz nie ośmieszaj się z tymi siłownikami.
Ryjas bardzo dobrze myślisz. 4x4 nie straci na wartości bo w tym segmencie jest przepaść cenowa u konkurencji, ale zwykły DD za 50+ to kiepski wybór. Lepiej dozbierać i wziąć Vitare.
_________________
Czekam na DD 2018.
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2018-01-31, 13:07   

Bukfast napisał/a:
... zwykły DD za 50+ to kiepski wybór. Lepiej dozbierać i wziąć Vitare.

Mógłbyś uzasadnić obie tezy?
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-01-31, 13:10   

psz napisał/a:
Na autostradzie w Polsce można jechać 140 km/h ;-) Do tego Duster za bardzo się chyba nie nadaje,


Dlaczego?
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-01-31, 13:16   

Bukfast napisał/a:
Ikarusiarz napisał/a:

Jednak największą furorę zrobią 2 siłowniki podnoszące maskę Dustera. Jest moc...

Jak nie wiele do szczęścia trzeba. Zachodnie auta 30 lat temu miały takie wynalazki


Które auta? Jakie wynalazki? Jeżdżę zachodnimi autami od tych 30 lat i w żądnym nie miałem siłowników do podnoszenia maski, dopiero w Dusterze mi się trafił (ale jeden). A może chodziło ci o dalekowschodnie (takich nie miałem, choć nieraz używałem - też nie miały dwóch siłowników, przynajmniej Mituwisi i Tojki)?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne