Rozważam 1.5dCi i 4x4. Zamiast brać Comfort za 70900 można Essential za 65200 i zostanie 5700 na przehulanie doposażanie.
Dopłacamy 2500 do klimy, 1500 do Media Nav i 485 do kamery cofania. Razem 4485. Mamy samochód z Media Nav i kamerą cofania, tańszy o 1215 od wersji Comfort. Na plus wersji Comfort, światła przeciwmgielne (można dokupić za 300 do essential), klamki w kolorze, inna tapicerka i tylne szyby elektryczne i lusterka elektryczne i podgrzewane. Ja bym z różnicy dopłacił jeszcze 600 do podgrzewanych foteli. Mógłbym nawet zrezygnować z Media Nav, ale chcę tempomat. Także dla mnie Essential i doposażenie.
Bardzo duża dopłata do diesla. Wszystko mi się wyjaśni podczas jazd testowych.
No z tą możliwością jazdy po autostradzie to poleciałeś , czyli co? Dusterów nie wpuszczają na autostrady ?
Wpuszczają niestety, ale potem wszyscy się wkurzają jak muszą się za nimi wlec.
Sam musiałem jeździć Dusterem 120 km/h i robić wstyd na kontynencie - nigdy tak wolno nie jeździłem po autostradach.
Więcej się nie dało, bo każde 10 km/h więcej powodowało wzrost spalania o jakieś kolejne 1,5l, do tego robiło się głośno i nieprzyjemnie.
Tak to już jest jak zbliżasz się do Vmax, ustawionego na poziomie aut miejskich za połowę ceny Dustera.
Oczywiście tutaj przyczyną była tragicznie krótka skrzynia w 4x4.
Nie , no bez przesady, przecież jeżdząc 120 km/h na autostradzie , nie jest się jakimś zawalidrogą, tym bardziej , że obowiązuje tam do 130km/h :), a to , że inni śmigają 170 to dla mnie nie ma znaczenia, poza tym , moja żona boi się szybkiej jazdy :) :)
Co do wzmianki o krótkiej skrzyni w 4x4 , to z tego co słyszałem krótkie są biegi chyba do 3 , potem jest już normalnie, tym bardziej na 6 która jest w 4x4. Uważasz , że ta skrzynia 5 biegowa z 4x2 jest lepsza do poruszania się na autostradzie? Pytam, bo w razie zakupu DD przewiduję wersję 4x4 chociaż po prawdzie nie zamierzam użytkować auta na bezdrożach ani w terenie, po prostu słyszałem , że lepiej się jeździ w zimie , na śliskim w deszczu i takie tam. Może podpowiesz jakie masz swoje odczucia w tej kwestii.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-01-31, 10:17, w całości zmieniany 2 razy
Na autostradzie w Polsce można jechać 140 km/h Do tego Duster za bardzo się chyba nie nadaje, ale rzeczywiście 120 km/h jest wystarczające, jeśli się jazda po autostradach nie zarabia na chleb
Ciekaw bardzo jestem, na ile lepsze wrażenia z jazdy są w porównaniu z poprzednią wersją Dustera. Ciekawe, kiedy będą możliwe jazdy próbne nowym? Byłem na jeździe próbnej Vitarą i z chęcią bym porównał Bo cennikowo Duster wygrywa bez dwóch zdań, pytanie jak wypada w porównaniu użytkowym?
Co do wzmianki o krótkiej skrzyni w 4x4 , to z tego co słyszałem krótkie są biegi chyba do 3 , potem jest już normalnie, tym bardziej na 6 która jest w 4x4. Uważasz , że ta skrzynia 5 biegowa z 4x2 jest lepsza do poruszania się na autostradzie?
W broszurce Duster 2 nie ma tak rozbudowanej sekcji "skrzynia biegów" jak w katalogu Dustera 1, jednak to prawda -- przełożenie 2WD na 5. biegu to 38,05, natomiast 6. bieg w 4WD to 35,27. Czyli przy określonej prędkości masz prawie 10% wyższe obroty.
Nie oznacza to rzecz jasna, że Dusterem 4WD nie da się jeździć po drogach szybkiego ruchu
Na autostradzie w Polsce można jechać 140 km/h Do tego Duster za bardzo się chyba nie nadaje, ale rzeczywiście 120 km/h jest wystarczające, jeśli się jazda po autostradach nie zarabia na chleb
Ja na autostradzie jestem może raz na 3 miesiące jak jadę do Krakowa, tak że, dla mnie zakup auta na trasy szybkiego ruchu nie jest priorytetem.
defunk napisał/a:
W broszurce Duster 2 nie ma tak rozbudowanej sekcji "skrzynia biegów" jak w katalogu Dustera 1, jednak to prawda -- przełożenie 2WD na 5. biegu to 38,05, natomiast 6. bieg w 4WD to 35,27. Czyli przy określonej prędkości masz prawie 10% wyższe obroty.
Nie oznacza to rzecz jasna, że Dusterem 4WD nie da się jeździć po drogach szybkiego ruchu
Ja wiem , że i z napędem 4x4 można jeździć po autostradzie, ale jednak cały czas kalkuluje i
zastanawiam się, czy warto inwestować i kupować auto z napędem 4x4 a raczej 4WD, gdy zamierzam używać głównie trybu AUTO, aby wykorzystywać go jedynie tylko w warunkach zimowych i ewentualnie deszczowych .
Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025 Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 815 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2018-01-31, 11:01 Nowy Duster
Na stronie Daci pojawił się konfigurator Nowego Dustera. Można powiedzieć, że ceny zaskakują na plus gdyż w wersji podstawowej jest więcej wyposażenia nie do tej pory.
zastanawiam się, czy warto inwestować i kupować auto z napędem 4x4 a raczej 4WD, gdy zamierzam używać głównie trybu AUTO, aby wykorzystywać go jedynie tylko w warunkach zimowych i ewentualnie deszczowych
Geografia Twej miejscowości podpowiada, że czasem może się przydać...
...ale zauważ, że tak czy inaczej ok. 90% innych kierowców cały czas radzi sobie z napędem na przód
PS z napędem na obie osie po autostradzie nie pojeździsz -- tył odłącza się przy prędkości ok. 60 km/h, niezależnie od ustawienia.
Ostatnio zmieniony przez defunk 2018-01-31, 11:04, w całości zmieniany 1 raz
Kadjar, Qashqai (...) to jednak samochody większe i lepiej wykończone, a także sporo droższe.
Kadjar jest raptem o 10, Nissan o 5 cm dłuższy, natomiast bagażniki mają wyraźnie mniejsze. Wszystko co jest pewne, to wyższa cena
Wsiądź do Kadjara i do nowego Dustera i zobaczysz, że 10cm robi różnicę. Qashqai ma bagażnik mniejszy, ale wnętrze większe od DD, no i jakość wyraźnie lepszą...
Cytat:
funyo napisał/a:
Wersja ACCESS otrzymała w cenie elektryczne szyby, centralny zamek, o niebo lepsze wnętrze i systemy bezpieczeństwa. W tej wersji za tą cenę czapki z głów.
Wersja o 5 tys droższa Essential nic w sobie nie ma. Do tego za klimę trzeba jeszcze dopłacić.
M.in. regulowany fotel kierowcy, relingi, kanapa częściowo składana -- tego w aucie za 39 tys. nie znajdziesz. Natomiast faktycznie jest 6 poduszek i napinacze pasów.
Chyba że chodzi o to, że Access jest bez kół (w rubryce "obręcze" są tylko kreski
Ten cytat nie jest mój, proszę o więcej uwagi.
Co do cen Dustera - jakoś tak dziwnie jest, że DD w wersji Prestige jawi się tu jako fanaberia wyposażeniowo-cenowa, a przecież w jej wyposażeniu nie ma żadnych wodotrysków, a cena jest w pełni akceptowalna na tle podobnie skonfigurowanych kompaktów, bo o SUVach nie ma co marzyć - DD Prestige 4x2 SCe z wszystkimi dodatkami i metalikiem to raptem 63tys. Nie wiem, czy za tyle kupimy podobnie doposażone Megane, Astrę czy Focusa...
Ostatnio zmieniony przez funyo 2018-01-31, 11:25, w całości zmieniany 1 raz
Wsiądź do Kadjara i do nowego Dustera i zobaczysz, że 10cm robi różnicę. Qashqai ma bagażnik mniejszy, ale wnętrze większe od DD, no i jakość wyraźnie lepszą...
Owszem , tylko że przyrównując te modele Kadjara i Qashqaia do wersji Prestige, to ta jakość jak piszesz kosztuje ponad 23 tyś drożej a to też robi różnicę
Wsiądź do Kadjara i do nowego Dustera i zobaczysz, że 10cm robi różnicę. Qashqai ma bagażnik mniejszy, ale wnętrze większe od DD, no i jakość wyraźnie lepszą...
Na szczęście nie mam nadwagi, żonę mam w ogóle drobniutką, w Dusterze mieścimy się obok siebie świetnie.
Natomiast kufer, nie ukrywam, jest dla nas kluczowy, skoro nawet na 3-dniowy wyjazd potrafimy wziąć łącznie 6 par całkiem solidnych butów
Ceny poszły w górę ledwie 1-2%, a tu nagle rozczarowanie - Mikołaj nie przyjechał...
Co za ludzie...
Nie pisz głupot. Ceny nie spadły bo technologicznie DD jest nie rozwijany. Najdroższy w aucie jest silnik, w DD został ten sam.
Rozczarowanie jest z powodu braku dopasowania podstawowego wyposażenia do swoich potrzeb. Żeby mieć klimę musisz kupić Comfort.
Kpina by w dzisiejszych czasach auto nie miało klimy ani w podstawowym pakiecie ani w wyższym.
Oprócz wersji 4x4 wydatek na DD ponad 50.000 to nieporozumienie.
M.in. regulowany fotel kierowcy, relingi, kanapa częściowo składana -- tego w aucie za 39 tys. nie znajdziesz. Natomiast faktycznie jest 6 poduszek i napinacze pasów.
Chyba że chodzi o to, że Access jest bez kół (w rubryce "obręcze" są tylko kreski
Za to chcesz dopłacać 5.500 : ???
–Radio
–Fotel kierowcy z regulacją wysokości
–Kolumna kierownicy z regulacją wysokości
i głębokości
–Kanapa tylna składana z oparciem dzielonym
w układzie 1/3-2/3
–Relingi dachowe w kolorze czarnym
–Stylizowane obręcze kół stalowych 16”, wzór
[/quote]
Radio 200 i relingi 500. Alusy i tak musisz dokupić
Ubolewałem i było mi smutno, że "naczelny" tester nic nie pisał...
Jednak zmartwychwstał..
Chyba nie ma rodziny, dzieci, wujka, babci... "Forumowiec" doskonały...
Ma tylko klawiaturę, myszkę i to forum... Zrozummy to, nie odrzucajmy go...
Zrozumiałem jaki błąd popełniłem kupując 2 Dacię... Jak tak mogłem?
Jednak "coś" kazało mi podejść do salonu i obejrzeć tę kupę szmelcu, ten nie samochód, to badziewie, ten bubel.
Nie jestem fanem Dustera, nigdy mi się nie podobał, ale po wczorajszej macaniu, siedzeniu (oczywiście w głębokiej konspiracji) stwierdziłem: ZAJEBISTY.
Nie wiem jak wygląda wnętrze Kia, ani "Hiundaja:, ale nowy Duster nie przypomina samochodu z 19 wieku. Cieszy oko, klima auto, brakowało tylko "wolnych rąk" (Uprzedzam, że w 8 letnim Espace z przebiegiem 260 tysięcy nie popsuło się ani razu, mimo wyprania karty...)
Jednak największą furorę zrobią 2 siłowniki podnoszące maskę Dustera. Jest moc...
Wsiądź do Kadjara i do nowego Dustera i zobaczysz, że 10cm robi różnicę. Qashqai ma bagażnik mniejszy, ale wnętrze większe od DD, no i jakość wyraźnie lepszą...
Owszem , tylko że przyrównując te modele Kadjara i Qashqaia do wersji Prestige, to ta jakość jak piszesz kosztuje ponad 23 tyś drożej a to też robi różnicę
Oczywiście, dlatego wcześniej pisałem, że te samochody nie mogą być porównywane z Dusterem. Z wcześniej wymienianych jedynie Vitara łapie się do takiego porównania, a i tak jest droższa.
Duster jest jaki jest, ale pozostaje zwyczajnie bezkonkurencyjny, nawet w bogatych, przednionapędowych wersjach...
Widać, że na dobrą sprawę Dacię trzeba brać bez dodatkowego wyposażenia. Nie opłaca się go dobierać bo łatwo wskoczyć na poziom cenowy wyższej wersji.
Jak ktoś chce pakiet look to chyba od razu powinien brać Prestige.
Zakładam 4x4 bo takie wolniej traca na wartości.
I teraz Comfort 1,2 4x4 doposażony w pakiet look i regulacje fotela z podłokietnikiem: 69200
Prestige bez doposażania, który ma to co wyżej i pewnie jeszcze trochę: 70800.
Dla mnie większe felgi to nie wada;)
Oprócz wersji 4x4 wydatek na DD ponad 50.000 to nieporozumienie.
Znajdź mi jakikolwiek inny nowy z silnikiem diesla i 4x4 z gwarancją na 100kkm /3lata lub więcej który nie będzie droższy niż 15% od DD.
To są moje podstawowe potrzeby (za klimę dopłacam dodatkowo) reszta jest dla mnie mniej ważna
Ikariusz nie ośmieszaj się z tymi siłownikami.
Ryjas bardzo dobrze myślisz. 4x4 nie straci na wartości bo w tym segmencie jest przepaść cenowa u konkurencji, ale zwykły DD za 50+ to kiepski wybór. Lepiej dozbierać i wziąć Vitare.
Jednak największą furorę zrobią 2 siłowniki podnoszące maskę Dustera. Jest moc...
Jak nie wiele do szczęścia trzeba. Zachodnie auta 30 lat temu miały takie wynalazki
Które auta? Jakie wynalazki? Jeżdżę zachodnimi autami od tych 30 lat i w żądnym nie miałem siłowników do podnoszenia maski, dopiero w Dusterze mi się trafił (ale jeden). A może chodziło ci o dalekowschodnie (takich nie miałem, choć nieraz używałem - też nie miały dwóch siłowników, przynajmniej Mituwisi i Tojki)?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum