DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-08-30, 08:57
Całkiem nowa dacia duster: więcej dustera niż kiedykolwiek!
Autor Wiadomość
dzekoo 


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 2.0 TCDi
Rocznik: 2005
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 22
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2018-02-02, 13:18   

Prezes napisał/a:

mekintosz, dzięki za fotki. Przynajmniej wiadomo, że tylko Prestige. Ta niebieska wersja komputera to jakaś żenada.


Dzięki Prezes za zwrócenie uwagi. Można się naciąć. W salonie siedziałem widocznie w Prestige i podobały mi się zegary. W cenniku nie ma o tym słowa, w broszurze też. W konfiguratorze widać, że są inne, ale bez tego podświetlenia. Trochę lipa.
 
marcinonline 


Marka: Skoda
Model: Rapid
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 109
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-02-02, 13:22   

hohnender napisał/a:
Może uda mi się wejść z tematem dotyczącym tego wątku i przeciąć bezowocną dyskusję :)

Słuchajcie, planuję zakup nowego auta (o czym już kiedyś pisałem), bo w poprzednim się średnio mieścimy jako rodzina (2+1+1 w planach :) ). Obecnie mam Volvo S40 II, które z racji tego, że jest sedanem, jest mało pojemne i praktyczne. Dodam, że mam diesela, ale kolejne auto to musi być benzyna, bo 90% to jazda po mieście.

Potrzebuję na pewno auta wyższego. Nie dlatego, że teraz taka moda, ale dlatego, że moje weekendowe wyjazdy do rodziców/dziadków już trzykrotnie kończyły się rozbitą miską olejową (wertepy jakich nie uświadczy się na niektórych rajdach :D).
Do tego dochodzi wyjazd raz do roku na narty + 1-2 razy jakaś dalsza, wakacyjna podróż typu 1500-2000km w jedną stronę.

Tak oto doszliśmy do nowego Dustera, który wizualnie podoba mi się jak nie wiem co! Teraz pytanie drodzy Forumowicze do Was (szczególnie do tych, którzy już w nowym modelu siedzieli/testowali): czy Duster wg Was sprawdzi się dla powyżej wymienionych warunków brzegowych? Odrzucam 4x4 ze względu na małą dla mnie jego użyteczność i pomniejszenie bagażnika. Zostaje 4x2 w benzynie (nie wiem czy 1.2TCe czy 1.6SCe) z 445l bagażnikiem. Czy to wystarczy np. na zapakowanie się z 4 osobową rodziną, w tym z wózkiem dziecięcym? Poprzedni model miał zdaje się 478l - różnica niby nieduża, ale jednak wyrównująca Dustera np. z Kadjarem (którego ma mój tata i bardzo chwali). Co o tym myślicie?

Dodam, że dla mnie właśnie jedyna słuszna wersja to Prestige + koło zapasowe + metalic + klima automatyczna. Taka konfiguracja nie odstaje znacząco od standardu rynkowego (no może brak jest dwustrefowej klimy, którą mam obecnie), a cena nieznacznie przekracza 60k dla 1.6SCe.

Zastanawiam się czy dobrze kombinuję, czy Duster sprosta moim oczekiwaniom przede wszystkim jeśli chodzi o pojemność bagażnika i przestrzeń dla pasażerów (mam prawie 190cm i mocno odsuwam fotel do tyłu). A może warto poczekać i odłożyć na Kadjara/Tucsona?

Za wszelkie pomysły/uwagi z góry dziękuję :)


Jestem w podobnej sytuacji, brałem pod uwagę tylko kadjar ale teraz spodobał mi sie duster.
Myśle ze jak zapniesz dwa foteliki na isofix z tylu może być ciasnawo ale będzie dało się usiąść.
Bagażnik da radę bo masz mierzone do roletki zwijasz roletkę w pakujesz pod sufit ;)
Ja osobiscie chce prestige ale poczekam kilka miesięcy żeby salon założył mi do niej lpg więc jak na dobre ruszy sprzedaż to może ktoś sie zgodzi to zrobić ;)
Moja wersja 60200 czyli prestige + lakier+ klima automatyczna
 
Bukfast 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Północ
Wysłany: 2018-02-02, 13:46   

O co chodzi z tą niebieską wersją komputera, dlaczego żenada? Chodzi o wygląd czy funkcje?

dzekoo napisał/a:
Prezes napisał/a:

mekintosz, dzięki za fotki. Przynajmniej wiadomo, że tylko Prestige. Ta niebieska wersja komputera to jakaś żenada.


Dzięki Prezes za zwrócenie uwagi. Można się naciąć. W salonie siedziałem widocznie w Prestige i podobały mi się zegary. W cenniku nie ma o tym słowa, w broszurze też. W konfiguratorze widać, że są inne, ale bez tego podświetlenia. Trochę lipa.
_________________
Czekam na DD 2018.
 
dzekoo 


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 2.0 TCDi
Rocznik: 2005
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 22
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2018-02-02, 14:07   

Dla mnie o wygląd, ale muszę to zobaczyć na żywo. Szkoda, że nigdzie nie piszą o różnicy, zamawiasz jedno, dostajesz drugie.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-02, 14:17   

O wygląd i o wielkość. Widać na fotkach.
Na tej z niebieskim widać, że jest krótszy, względem tego na ciemnym tle w wersji z MediaNav, gdzie jest dzielony na pół. Ten niebieski jest brzydki i mniejszy, nie pasuje do niczego, szczególnie do bursztynowego radia. I chyba w ogóle do niczego w środku Dustera. I w broszurze też nie zauważyłem, co by o tym wspominali, ale może moje przeoczenie.
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2018-02-02, 14:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-02-02, 14:48   

marcinonline napisał/a:
.....
Ja osobiscie chce prestige ale poczekam kilka miesięcy żeby salon założył mi do niej lpg więc jak na dobre ruszy sprzedaż to może ktoś sie zgodzi to zrobić ;)
Moja wersja 60200 czyli prestige + lakier+ klima automatyczna

Wykonałam już kilka telefonów i wg dealerów - prestige+lpg - nie ma takiej możliwości i nikt z dealerów nie chce podjąć się wzięcia odpowiedzialności za założenie instalacji lpg (nawet wyższej generacji) w ASO lub dowolnej wskazanej firmie (nawet tej z Gliwic montującej "fabryczny" lpg). Tłumaczą to różnicą w jakości materiałów zastosowanych w głowicy (gniazda zaworów itp.) dla samochodów dedykowanych do lpg, ale, ale jak powiedział jeden ze sprzedawców istnieje duże prawdopodobieństwo, że w ciągu kilku tygodni (??) może pojawić się oferta na prestige z lpg - ponoć takie rozszerzenie oferty już praktykowano w poprzednim modelu.
 
gaita 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-02, 15:29   

kokoru napisał/a:
Premiera nowego dusterka zwróciła moją uwagę na ten model, poczytałem i nawet oglądałem już na żywo, zbieram za i przeciw, więc jak ktoś miałby ochotę rzeczowo ze mną porozmawiać, o tym czy warto czy też nie warto, może doradzić, będę dźwięczny. Koszty jakie by nie były, przy zakupie trzeba ponieść, więc chciałbym podjąć świadomą decyzję :) Zaznaczam, że nie interesuje mnie napinka, hejt czy udowadnianie swoich racji, jestem tu nowy i nie znam nikogo!!

Ogólnie, szukam auta z napędem 4WD, na dojazdy do pracy i wyjazdy z rodziną [5 osób], benzyniak, na diesla robię za małe przebiegi, żeby dopłata się kalkulowała. Zakup na kilka lat.

Zacznę może od ceny. IMO cena startowa to tylko chwyt reklamowy, można takie auto kupić, do pracy, ale nie jako auto rodzinne, brak klimy dyskwalifikuje taką wersję, przynajmniej z mojej perspektywy. Owszem jak ktoś woli, nie używa, spoko, ale dla mnie musi być. Wersja z klimą, zaczyna się od 48.900 [essential + klima]. Nadal nieźle, jak dorzucić do tego 4WD lądujemy na poziomie 55.400. I tutaj zaczynają się moje dylematy, czy nie warto dołożyć 3.200 do wersji comfort? I druga sprawa, czy nie warto rozważyć silnika TCe? Jeśli zdecydować się na oba warianty, lądujemy na poziomie 66.000, a to już całkiem sporo, tym bardziej, że osiągamy poziom cenowy konkurencji. Suzuki Vitara w podobnym wyposażeniu to kwota 69.900. Reszta marek jest dużo droższa, więc tak naprawdę mogę myśleć o tych dwóch autach.

Różnica między essential a comfort: tempomat, światła przeciwmgłowe, klima, kierownica i gałka skrzyni biegów pokryta skórą, podświetlenie schowka.

To chyba tyle, rady/sugestie?


kokoru, jestem na tym samym etapie.
Mi wychodzi tak: Essential 4x4, benzynka 1,6, + klima+ przeciwmglowe+kolo zapasowe = 56100 zl
i wystarczy. Jak dla mnie. Mozna sobie ew. dokupić hak, podłokietnik, czujniki czy co tam sobie życzysz. Ale na pewno przy takim układzie nie opłaca się dopłacać 2900 do Comfort.
 
kokoru 


Marka: Skoda
Model: Fabia
Silnik: 1,6 TDI
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 13
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-02, 16:51   

Dziękuję, że udało się jednak wrócić na właściwe tory w tym wątku.
Waski78 napisał/a:
kokoru,
Ciężko narazie wypowiadać się o konkretach jeśli chodzi o DD2 bo póki co to można sobie pooglądać w salonie, zrobić jazdę próbną czy obejrzeć filmiki na You Tube.


Przecież to nie jest zupełnie nowy model, o silnikach użytkownicy tego forum i DD 1 chyba bardzo dużo już mogą powiedzieć. Do tego dochodzi kwestia wyposażenia dodatkowego, i tu również obecni użytkownicy też wiedzą za co dopłacić warto, a za co nie, prawda?

psz napisał/a:
@kokoru Napiszę Ci tak. Moim zdaniem Duster 4x2 ma sens do ceny około 55 tys. zł a 4x4 do około 65 tys. zł. Powyżej warto rozglądać się już za konkurencją, która nie ma do siebie przylepionej łatki budżetowości.

PiotrWie napisał/a:
A ja napisze tak - na każdym poziomie cenowym Duster nie ma konkurencji, ale oczywiście na poziomie powyżej 65 tyś możesz kupić inna markę - ale niższy egzemplarz - np za cenę Diesla 4x4 benzynę 4x2 - kto twierdzi ze jest inaczej - proszę o przykłady - ale konkretne i porównywalne - np diesla z 4x4 za 75 tyś bądź diesla 4x2 z automatem za 75 - oczywiście wśród samochodów z dużym prześwitem.

Przykład ogólnie podałem jeden i innych nie ma. Cenowo jedyny punkt odniesienia to Suzuki Vitara dostępny w wersji AWD za 70 tysięcy. Z napędem na przednią oś, bodajże 61, ale to już mnie nie interesuje. Dodatkowo, Suzuki w ogóle w ofercie nie ma diesla, co dla mnie też jest nieistotne.
gaita napisał/a:

kokoru, jestem na tym samym etapie.
Mi wychodzi tak: Essential 4x4, benzynka 1,6, + klima+ przeciwmglowe+kolo zapasowe = 56100 zl
i wystarczy. Jak dla mnie. Mozna sobie ew. dokupić hak, podłokietnik, czujniki czy co tam sobie życzysz. Ale na pewno przy takim układzie nie opłaca się dopłacać 2900 do Comfort.

Trick jest jeden, otóż kilkakrotnie już przeleciała mi tutaj opinia na forum, że lepiej brać silnik TCe zamiast SCe. Liczę na to, ze ktoś w końcu napisze dokładnie dlaczego? Jeśli tak, zauważ, że 4x4 + TCe, to tylko wersja Comfort za 66 tysi. I znów jesteśmy w punkcie wyjścia DDII za 66 czy Suzuki Vitara za 70?

Dodatkowo, podpowiem co już wiem, że warto poszukać kogoś kto ma wolny kupon od ambasadora dacii czy jakoś, jest odpowiedni wątek na tym forum, w każdym razie ekstra wyposazenie za 8 stówek na drodze nie lezy ;]
Ostatnio zmieniony przez kokoru 2018-02-02, 16:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2018-02-02, 16:58   

TCe ma dobry dół przed turbo, SCe to wolnossak więc tradycyjnie trzeba go kręcić wyżej. Oba spalają podobnie +/- 1l różnicy. Przy normalnej jeździe nie warto dopłacać do TCe, osoby przechodzące z diesla z kolei będą klnąć na wolnossaka ale od tego są jazdy próbne :)

Siedziałeś w Vitarze ? Czuć też mocno że to budżetówka ale nieco wyżej jakością i montażem niż Duster. Vitara jest także mniejsza.

Osobiście mierzę w Dustera 1.6 SCe Prestige 2WD biały + koło. Bujam się często po polnych drogach i mieszkam na zadupiu gdzie taką Alfą 159 gubiłem osłony silnika więc wyższe auto się przyda ale nie jest aż tak tragicznie żeby wspierać się 4WD :)
Ostatnio zmieniony przez Ftt 2018-02-02, 17:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
marcinonline 


Marka: Skoda
Model: Rapid
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 109
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-02-02, 17:07   

Jeśli są takie plany na prestige z lpg to poczekam póki co kilka miesięcy nic nie zmieni, rapid chodzi jak marzenie 😉
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-02-02, 17:19   

Kolego Bukfast tak śledzę i staram się nie pisać ale cała niepotrzebna dyskusja i napinki wynikły od poniższego. Nie wiem czy się znasz czy nie na mechanice (silniku spalinowym) ale fizyki nie oszukasz. Jest tutaj wielu, którym ten temat jest bliski i nie pozwolą z siebie robić głupków, delikatnie mówiąc.
Bukfast napisał/a:
Audi A4 B5 1,9TDI takim jeżdżę od 10 lat. Pali średnio 5,7 - 6L bez względu na to czy jadę 90 czy 200km/h.


Jak widzisz to że ktoś jeździ dacią nie znaczy, że nie miął lepszej fury lub nią nie jeździł. Po prostu z czasem są rzeczy ważniejsze na które lepiej wydać kasę niż na szybkie auto.
Warunki na drogach też uległy zmianie i nie da się czasami dużo nadgonić. Nawet na autostradzie jak się zaczną np. ciężarówki przez parę kilometrów wyprzedzać, bo jeden drugiego nie puści i jedzie na odcince.
Ja akurat mam możliwość pojeździć amerykańcami i to audi w porównaniu do czelka SRT 6,5l i 550KM jest jak maluch do dacii. ;-)
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2018-02-02, 17:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
dzekoo 


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 2.0 TCDi
Rocznik: 2005
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 22
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2018-02-02, 17:59   

Prezes napisał/a:
O wygląd i o wielkość. Widać na fotkach.
Na tej z niebieskim widać, że jest krótszy, względem tego na ciemnym tle w wersji z MediaNav, gdzie jest dzielony na pół. Ten niebieski jest brzydki i mniejszy, nie pasuje do niczego.


Nie pasuje do niczego, ale może da się przeżyć, zobaczymy na żywo. Znalazłem film:
https://youtu.be/PxD20djGORs?t=1m32s
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-02, 19:45   

kokoru napisał/a:

Co do Vitary to chyba jedyne auto konkurencji, które w jakikolwiek sposób cenowo można porównywać do Dustera, reszta jest o wiele droższa.


Mylisz się.
Głównym konkurentem dla Dustera jest Łada Niva, do niej jest najbardziej zbliżony.
Co do Waszych wymogów, to Duster formalnie wszystkie je spełni.
Pytanie czy macie jakiekolwiek wymagania jakościowe od samochodu.

Jeśli tak - zapomnijcie o Dacii.....
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-02, 19:49   

jas_pik napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
A ja napisze tak - na każdym poziomie cenowym Duster nie ma konkurencji... diesla z 4x4 za 75 tyś bądź diesla 4x2 z automatem za 75 - oczywiście wśród samochodów z dużym prześwitem.

Potwierdzam tą opinię w całej rozciągłości . To już 4 lata i 90kkm takim dCi 4x4.
A wszelkie utyskiwania że DD nie nadaje się na autostrady potraktuj jako marketing szeptany innych marek.


Nie - to zdanie odwrotne trzeba traktować jako marketing krzyczany Dacii.
I nie brnij w to dalej, po co tracić twarz, próbując na siłę udowodnić że jednak się nadaje....
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-02, 19:51   

Prezes napisał/a:
O wygląd i o wielkość. Widać na fotkach.
Na tej z niebieskim widać, że jest krótszy, względem tego na ciemnym tle w wersji z MediaNav, gdzie jest dzielony na pół. Ten niebieski jest brzydki i mniejszy, nie pasuje do niczego, szczególnie do bursztynowego radia. I chyba w ogóle do niczego w środku Dustera.


I o tym właśnie piszę cały czas.
W Dacii jest pełno takich przypadków, że trafia do niej jakaś część od czapy, nikt się nie interesuje tym żeby użytkownik miał dobrze.

Było coś taniego na półce, to wsadzili i jest.
Wyświetlacz to pikuś, gorzej jak trafi np. na klimę, z której latem nie da się korzystać.
Dokładnie tak było w moim Dusterze, auto za grubo ponad 70 tys, a jakość rodem z Łady, klima działała dobrze, ale wiosną.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2018-02-02, 19:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
Angh 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Gru 2017
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-02-02, 20:06   

Cav sorki czytałem dużo twoich postów, ale już nie moge, jesteś tak ogarnięty pasją "opluwania Dacia" że aż mi ciebie żal... poświęcasz cenny czas na forum zamiast cieszyć się jazdą "niezawodną i jedyną słuszną marką" samochodu. Do bani takie życie....
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-02-02, 20:19   

Cav napisał/a:
Prezes napisał/a:
O wygląd i o wielkość. Widać na fotkach.
Na tej z niebieskim widać, że jest krótszy, względem tego na ciemnym tle w wersji z MediaNav, gdzie jest dzielony na pół. Ten niebieski jest brzydki i mniejszy, nie pasuje do niczego, szczególnie do bursztynowego radia. I chyba w ogóle do niczego w środku Dustera.


I o tym właśnie piszę cały czas.
W Dacii jest pełno takich przypadków, że trafia do niej jakaś część od czapy, nikt się nie interesuje tym żeby użytkownik miał dobrze.

Było coś taniego na półce, to wsadzili i jest.
Wyświetlacz to pikuś, gorzej jak trafi np. na klimę, z której latem nie da się korzystać.
Dokładnie tak było w moim Dusterze, auto za grubo ponad 70 tys, a jakość rodem z Łady, klima działała dobrze, ale wiosną.


Kolego CAV daj już spokój z tymi twoimi wywodami.Trafił ci się jakiś felerny egzemplarz i teraz na siłę starasz się zniechęcić wszystkich do zakupu Dustera. Wiadomo , że i tak każdy zrobi to, co sam będzie uważał za stosowne. Ja też mógłbym cały czas pisać o Kia Sportage , że też dziadostwo i niczym się nie wyróżnia ,ale naprawdę nie mam na to ochoty ani żadnego w tym celu. Wiadomo, że to co dla ciebie jest np. zaletą, dla innych może być wadą lub odwrotnie. Ta sama sprawa wynika ze sposobu jazdy. Każdy preferuje taki jaki jemu jest wygodny , a to , że ktoś jeździ szybko i brawurowo to nie znaczy , że inni mają się do niego dostosować. Jeszcze inna sprawa, to że ktoś myśli o zakupie Dustera wcale nie oznacza , że nie stać go na lepsze i droższe auto, może ktoś po prostu chce mieć właśnie takie auto i nic tu nikomu do tego.
Trzeba zrozumieć , że auto takie jak Duster jest tańsze od konkurencji o minimum 20 tyś zł , więc ma prawo lekko od nich odstawać technologicznie co w niektórych przypadkach może być zaletą.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-02, 20:23   

Angh napisał/a:
Cav sorki czytałem dużo twoich postów, ale już nie moge, jesteś tak ogarnięty pasją "opluwania Dacia"


Tak by było gdyby napisał choć jedno słowo nie będące prawdą.
Ale nie jest - wszystko to szczera prawda i empiryczne doświadczenia.
Ku przestrodze dla następnych jeleni, których Dacia/Renault próbuje złowić i wcisnąć im swój badziew.

I dopóki nie dostanę oficjalnego pisma z Renault, w który przeproszą mnie za (dwukrotne) potraktowanie mnie jak jelenia i wciśnięcie produktu nie spełniającego żadnych norm (nie chodzi o prawne), z propozycją jakiegoś zrekompensowania niedogodności z nimi związanych, to mam zamiar jednak przestrzegać innych przed ich produktami. ;-)

Co oczywiście nie znaczy że nie znudzi mi się jutro i nie zrobię sobie znowu przerwy na parę miesięcy, np. aż pokażą kolejnego suva - może tym razem cokolwiek w nim ulepszą, a nie tak jak teraz, że zmieni kilka plastików, pozostawiając clou samochodu na tym samym badziewnym poziomie, licząc że jeleń się złapie na nieco inny kształt plastików.

Jak Ci się nie podoba, wolisz żyć w nieświadomości i nie chcesz wiedzieć jakie naprawdę cechy posiada Dacia - nie czytaj, nie ma obowiązku.

Ale może choć jeden potencjalny klient się zastanowi i nie będzie potem musiał czytać na forum, że wady samochodu Dacia, to jego wina, bo dokładnie nie obejrzał auta przed zamówieniem, aż do ostatniej śrubki.

Mnie kiedyś takiego ostrzeżenia zabrakło, więc teraz społecznie służę dobrą radą tym, którzy oprócz niezasłużonych peanów na cześć wszystkiego co Dacia wypuści na rynek, chcieliby też jakieś obiektywnej, przeciwnej opinii.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-02, 20:26   

jammo napisał/a:
Cav napisał/a:
Prezes napisał/a:
O wygląd i o wielkość. Widać na fotkach.
Na tej z niebieskim widać, że jest krótszy, względem tego na ciemnym tle w wersji z MediaNav, gdzie jest dzielony na pół. Ten niebieski jest brzydki i mniejszy, nie pasuje do niczego, szczególnie do bursztynowego radia. I chyba w ogóle do niczego w środku Dustera.


I o tym właśnie piszę cały czas.
W Dacii jest pełno takich przypadków, że trafia do niej jakaś część od czapy, nikt się nie interesuje tym żeby użytkownik miał dobrze.

Było coś taniego na półce, to wsadzili i jest.
Wyświetlacz to pikuś, gorzej jak trafi np. na klimę, z której latem nie da się korzystać.
Dokładnie tak było w moim Dusterze, auto za grubo ponad 70 tys, a jakość rodem z Łady, klima działała dobrze, ale wiosną.


Kolego CAV daj już spokój z tymi twoimi wywodami.Trafił ci się jakiś felerny egzemplarz


Nic mi się nie trafiło - te same problemy co ja, miało wielu ludzi którzy odbierali auta w tym samym okresie.
Tyle że mieli mniej samozaparcia i szybciej pogonili złoma i kupili coś innego.

Zresztą identycznie było z poprzednim modelem Renault który miałem - też awaria na awarii, co chwilę coś, stały klient serwisu i też w końcu musiałem się gniota pozbyć po 3,5 roku.
Nie ma w tym przypadku - ten koncern robi takie właśnie auta i tyle.

jammo napisał/a:

auto takie jak Duster jest tańsze od konkurencji o minimum 20 tyś zł , więc ma prawo lekko od nich odstawać technologicznie


Oczywiście.
Np. o te 20%.
Ale tutaj jest bliżej 80% niż 20 - i na tym polega problem.
Wszystko w Dacii, każdy element, tylko udaje to czym być powinno, a nie nim jest.

Z dwoma wyjątkami - napęd 4x4 i Media Nav.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2018-02-02, 20:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
gaita 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-02, 20:47   

kokoru napisał/a:
Trick jest jeden, otóż kilkakrotnie już przeleciała mi tutaj opinia na forum, że lepiej brać silnik TCe zamiast SCe. Liczę na to, ze ktoś w końcu napisze dokładnie dlaczego? Jeśli tak, zauważ, że 4x4 + TCe, to tylko wersja Comfort za 66 tysi. I znów jesteśmy w punkcie wyjścia DDII za 66 czy Suzuki Vitara za 70?

Dodatkowo, podpowiem co już wiem, że warto poszukać kogoś kto ma wolny kupon od ambasadora dacii czy jakoś, jest odpowiedni wątek na tym forum, w każdym razie ekstra wyposazenie za 8 stówek na drodze nie lezy ;]


Jeśli Ci to pomoże, to ja nie biorę w ogóle pod uwagę TCe, jak zauważyłeś dużo drożej. I nie wiem czy lepszy jest czy nie, ale ja przejechałem na 1,6 ponad 120 tys. w trochę ponad 7 lat i nie potrzebuję nic lepszego. Wiadomo, każdemy można uświadomić jakąś potrzebę, albo ją stworzyć wręcz, to zadanie marketingowców. Ale mi wystarcza ten tańszy benzyniak.
 
Łogo 


Marka: skoda
Model: fabia
Silnik: 1.2
Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 50
Skąd: Warmia
Wysłany: 2018-02-02, 20:52   

A czym się różni silnik w wersjach skoro w Prestige nie ma LPG a w innych jest?
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-02-02, 21:05   

defunk napisał/a:
według katalogu Duster 1 ma bagażnik o pojemności 475 dm3 (wg normy ISO 3832), to nie są litry.
Dopiero katalog Dustera 2 podaje obie wartości:
- 445 dm3
- 475 litrów.


Hmmm, Nie wypada podawać tak oczywistych faktów, bo niektórzy mogą się obrazić, ale tym razem zachowam się po chamsku: 1 dm3 to 1 litr bez żadnej wątpliwości. Tego się uczy w pierwszych latach szkoły podstawowej, a przynajmniej uczyło, gdy ja chodziłem do szkoły.
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2018-02-02, 21:17   

kokoru napisał/a:

... kilkakrotnie już przeleciała mi tutaj opinia na forum, że lepiej brać silnik TCe zamiast SCe. Liczę na to, ze ktoś w końcu napisze dokładnie dlaczego? Jeśli tak, zauważ, że 4x4 + TCe, to tylko wersja Comfort za 66 tysi.

Tego nie da się tak po prostu opisać, każdy ma inne odczuwanie samochodu i żeby poczuć ową różnicę trzeba by się oboma przejechać. Generalnie TCe ciągnie właściwie w całym zakresie obrotów i to mocno, SCe dopiero dobrze powyżej 3tys.obrotów. Oczywiście można oboma jeździć dynamicznie, ale w wolnossaku wiąże się to z utrzymaniem wysokich obrotów, a to z kolei wiąże się z redukcjami biegów i większym hałasem. Jeśli ktoś lubi dynamiczną jazdę, będzie bardziej zadowolony z TCe. Tym spokojniejszym wystarczy też SCe.
Przy wersji 4x4 myślę, że SCe może być lepszym pomysłem z powodu ekstremalnie krótkiej jedynki - turbo przy tym robi się denerwująco narowiste.
Co do trwałości - długofalowo SCe może faktycznie przebić TCe, choć na razie nie ma specjalnie negatywnych opinii na temat tego drugiego.
Cytat:

I znów jesteśmy w punkcie wyjścia DDII za 66 czy Suzuki Vitara za 70?

DD2 ma TCe, a ta Vitara za 70 chyba wolnossaka. To robi różnicę...
Ostatnio zmieniony przez funyo 2018-02-02, 21:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
psz 


Marka: Suzuki
Model: Vitara
Silnik: 1.0 BoosterJet
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Sty 2018
Posty: 97
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-02-02, 21:20   

Obejrzałem dziś po raz drugi nowego Dustera a przy tym przejechałem się starym i... jestem niemal pewien, że kupię nowego :-) Różne rzeczy się tu pisze o Dusterze, ale w mojej ocenie jest to bardzo przyzwoite auto. Mam bezpośrednie porównanie do Vitary i... Vitara nie jest w niczym od niego lepsza a kosztuje kilkanaście tysięcy więcej (z porównywalnym wyposażeniem).

Zwłaszcza jeśli odnieść ją do nowego Dustera, który środek (plastiki, estetyka, zapach) ma wyraźnie lepszy niż stary. Jeśli jeszcze auto jest tez rzeczywiście lepiej wyciszone od poprzednika (w Vitarze przy autostradowych prędkościach jest taki sam hałas jak starym w Dusterze), to nowy Duster naprawdę staje się świetna propozycją. Oczywiście za pieniądze, za które jest oferowany.

Bez wątpienia jest wiele lepszych aut, ale za tę kasę według mnie lepszego nie ma, jeśli chcemy mieć większy prześwit. Dlatego nieustanne porównywanie Dustera do o połowę i więcej droższych aut segmentu SUV nie ma najmniejszego sensu. One może i są lepsze, ale na pewno nie o tyle lepsze, o ile są droższe. A wiem co piszę, bo w miniona niedzielę objeżdżałem najnowszą Kię Sportage ;-)

Jeśli ktoś robi codziennie wielokilometrowe trasy na autostradzie, to niech Dustera nie kupuje, nie do tego stworzono takie auta. No chyba że na końcu tej trasy zawsze ma bezdroże. To tak odnosząc się też do toczącej się tu dyskusji. Jeśli jednak dłuższe przejazdy autostradą masz tylko od czasu do czasu, to nie ma się czego bać ;-)

Tak w ogóle to moim zdaniem Duster ucieszy każdego, kto ma benzynę we krwi. Daje frajdę z jazdy, bo jest jakiś taki autentyczny, naturalny, nie jest przeładowanym nowinkami ciężkim klocem, który może i daje wysoki komfort, ale zarazem odcina coraz bardziej kierowcę od czucia auta. A z tego też się czerpie przyjemność. Przynajmniej ja tak mam ;-)

No i trochę zmieniłem zdanie po dzisiejszym dniu, co do cen. Jednak Duster 4x2 w benzynie jest spokojnie wart 60 tys. zł a 4x4 70 tys. zł ;-)

Poza tym silnik 1.6 Sce jest w zupełności wystarczający. Jak dla mnie ma miłą charakterystykę.
Ostatnio zmieniony przez psz 2018-02-02, 21:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2018-02-02, 21:22   

piku napisał/a:
defunk napisał/a:
według katalogu Duster 1 ma bagażnik o pojemności 475 dm3 (wg normy ISO 3832), to nie są litry.
Dopiero katalog Dustera 2 podaje obie wartości:
- 445 dm3
- 475 litrów.


Hmmm, Nie wypada podawać tak oczywistych faktów, bo niektórzy mogą się obrazić, ale tym razem zachowam się po chamsku: 1 dm3 to 1 litr bez żadnej wątpliwości. Tego się uczy w pierwszych latach szkoły podstawowej, a przynajmniej uczyło, gdy ja chodziłem do szkoły.

Niby tak, ale pomyśl - 1dm3 to generalnie prostopadłościan, zaś litr płynu możesz wlać np. do balonika. ;-)
Pierwszy wynik wychodzi z pomiaru przy pomocy prostokątnych kartoników, zaś drugi z wypełnienia całej wolnej przestrzeni płynem.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne