według katalogu Duster 1 ma bagażnik o pojemności 475 dm3 (wg normy ISO 3832), to nie są litry.
Dopiero katalog Dustera 2 podaje obie wartości:
- 445 dm3
- 475 litrów.
Niby tak, ale pomyśl - 1dm3 to generalnie prostopadłościan, zaś litr płynu możesz wlać np. do balonika.
Pierwszy wynik wychodzi z pomiaru przy pomocy prostokątnych kartoników, zaś drugi z wypełnienia całej wolnej przestrzeni płynem.
Gdzie to znalazłeś? Widziałeś gdzieś "test wody"? W katalogu DD2, który ściągnąłem z polskiej strony Dacii napisano, że w wersji 4x4 z kołem zapasowym poj. bagażnika wynosi 376 dm3 norma ISO 3832, a w wersji 4x2 - 455 dm3 norma ISO 3832. I tyle.
bez wstydu posiadania znaczka na masce w postaci otwieracza do butelek
Jaki wstyd?! Ja jestem z tego dumny i trochę Rumunom zazdroszczę pomysłowości. Szkoda, że w Polsce nie wymyśliliśmy takiej fajnej marki aut, dopasowanych do zamożności i potrzeb społeczeństwa i z takim sympatycznym znaczkiem na masce
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-02, 21:50
piku napisał/a:
Jaki wstyd?! Ja jestem z tego dumny i trochę Rumunom zazdroszczę pomysłowości. Szkoda, że w Polsce nie wymyśliliśmy takiej fajnej marki aut, dopasowanych do zamożności i potrzeb społeczeństwa i z takim sympatycznym znaczkiem na masce
Żartujesz ? On jest taki rumuński jak ser francuski Technologia Renault jedynie fabryka wybudowana w Rumuni z racji mniejszych kosztów pracy.
Panowie, marka jest rumuńska, choć należy do francusko-japońskiego koncernu; nawet nazwa Dacia jest rumuńska. To dobre rozwiązanie, że i Rumuni i Francuzi mają z tego rozwiązania korzyści. Myśmy postawili na Daewoo i co mamy? Czechom też udało się zachować własną markę aut (niejedną zresztą). Nam - nie. Dlatego im zazdroszczę.
Jeszcze analizuje diesla, jeśli nie będzie dało się zamówić prestige z lpg to wezmę 1.5 dci 110 km ma 6 biegowa skrzynie, fajny moment obrotowy wiec będzie lepiej się zbierał, dopłata 10 tys zwróci się po 80 tys co myślicie o tym?
A kolega srav ciagle odnosi się do starego dustera a to wątek o nowym a on o bim gowno wie.
Mądry Cav po szkodzie.;)
Co do bagażnika - mieści się w nim 400+ litrów powietrza. Jak wiadomo, dwa litry powietrza można za pomocą pompki upakować w 1 dm3. Z bagażami idzie trochę ciężej. :) No i żeby włożyć bagaże - najpierw trzeba usunąć powietrze. :)
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2018-02-03, 09:08
marcinonline napisał/a:
Jeszcze analizuje diesla, jeśli nie będzie dało się zamówić prestige z lpg to wezmę 1.5 dci 110 km ma 6 biegowa skrzynie, fajny moment obrotowy wiec będzie lepiej się zbierał, dopłata 10 tys zwróci się po 80 tys co myślicie o tym?
A kolega srav ciagle odnosi się do starego dustera a to wątek o nowym a on o bim gowno wie.
wie czy nie wie, jednostki napędowe są takie same :)
w zasadzie to 5-biegową , chyba, że w ph3 coś zmienili (nie wierzę) ja nawet przez chwilę nie brałem opcji benzynowej
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2018-02-03, 09:10, w całości zmieniany 2 razy
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-02-03, 09:44
marcinonline napisał/a:
A kolega srav ciagle odnosi się do starego dustera a to wątek o nowym a on o bim gowno wie.
A kto ma pojęcie o nowym Dusterze ?
Wszyscy tutaj porównują do starych wersji, do swoich doświadczeń lub co by chcieli mieć, co oferuje producent.
Nikt na razie nie jeździł nim w różnych warunkach (zima, lato) i nie wie jak będzie się zachowywał, tym bardziej jak wprowadzone zmiany wpłyną na komfort użytkowania (dotyczy jednostek napędowych, wyciszenia itp.).
Zobaczymy po roku, dwóch co poprawili bo na razie same och-y ach-y (jak do na forum danej marki).
Żeby nie było nie jestem negatywnie nastawiony to tego modelu (trzymam kciuki bo to fajne auto) - sam miałem dwa przed i po lifcie w dieslu i w PB, tylko że byłem świadomy jego niedoskonałości bo za tą cenę więcej nie wymagałem.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Trick jest jeden, otóż kilkakrotnie już przeleciała mi tutaj opinia na forum, że lepiej brać silnik TCe zamiast SCe. Liczę na to, ze ktoś w końcu napisze dokładnie dlaczego?
Przerabiałem ostatnio temat silników z turbo i bez. Jak chcesz przyjemnej jazdy i sprzedać auto na gwarancji albo zaraz po to kupuj z TSC. W obecnych czasach praktycznie nikt już nie produkuje dobrych silników. Silniki z turbo są bardziej skomplikowane w konstrukcji i "wyżyłowane" awaryjność wyższa i żywotność niższa. Do tego nie wstawisz tam LPG. Powyższe piszę na podstawie lektury forów audi, gdzie ostatni dobry silnik w benzynie to 1,8T lub w dizlu 1,9TDI lub z górnej półki cenowej /kosz rejestracji/ silniki wolnossące powyżej 2L. Skoro Audi nie robi już dobrych silników z turbo to nie sądzę by Reno w traktowanej po macoszemu Daci produkowało mocne i żywotne silniki Tce.
PS Marku jest taki trafne powiedzenie, że mądry się nie odezwie, a głupi pomyśli że tak musi być. Jeżdżę swoim 1.9TDI od 10 lat i nie zauważam różnicy w tankowaniu. W trasie to auto spala ok 5,2L w mieście i autostradzie powyżej 6. Comiesięczne średnie spalanie oscyluje w granicy 6L. Nie odczuwasz w spalaniu tak jak to jest silniku Daci. Ciągle wracacie do offtopu.
W obecnych czasach praktycznie nikt już nie produkuje dobrych silników. Silniki z turbo są bardziej skomplikowane w konstrukcji i "wyżyłowane" awaryjność wyższa i żywotność niższa. [...]Skoro Audi nie robi już dobrych silników z turbo to nie sądzę by Reno w traktowanej po macoszemu Daci produkowało mocne i żywotne silniki Tce.
Po pierwsze: 1,2 tCe 130 km nie jest wyżyłowany w porównaniu do np. 2,0 TSI 280 KM. Po drugie w obecnych czasach to nie jest problem by zrobić silnik na około 300 tys km który ma 1,2 l pojemności i włąsnie te 130 KM.
Po trzecie Audi/Volkswagen od wielu lat skupia się na osiągach a nie wytrzymałości. Więc nie rozumiem dlaczego ma to być dowód na to że Renault nie umie robić mocnych i żywotnych silników?
BTW: Jak powiem, że 1,0, 1,2 1,6 to silniki Nissana to będzie lepiej?
Ostatnio zmieniony przez ryjas 2018-02-03, 10:34, w całości zmieniany 1 raz
Po pierwsze Po pierwsze: 1,2 tCe 125 km jak sama nazwa wskazuje nie ma 130 KM. Po drugie jest wyżyłowany ma 75% pojemności 1,6 i 9% więcej mocy.
Po trzecie im mniejsza pojemność silnika tym niższy komfort z jazdy. Dźwięk silnika i machanie drążkiem skrzyni biegów.
Po trzecie Nissan i Reno to ta sama 3liga aut
Po czwarte ciężko się rozmawia z fanatykami. 0 obiektywizmu.
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2018-02-03, 11:08
ryjas napisał/a:
(...)
Po pierwsze: 1,2 tCe 130 km nie jest wyżyłowany w porównaniu do np. 2,0 TSI 280 KM. Po drugie w obecnych czasach to nie jest problem by zrobić silnik na około 300 tys km który ma 1,2 l pojemności i włąsnie te 130 KM.
(...)
A silniki do ciągników siodłowych bez problemu wytrzymują 1 mln km bo nie "wyżyłowane"?
Po pierwsze Po pierwsze: 1,2 tCe 125 km jak sama nazwa wskazuje nie ma 130 KM. Po drugie jest wyżyłowany ma 75% pojemności 1,6 i 9% więcej mocy.
Po trzecie im mniejsza pojemność silnika tym niższy komfort z jazdy. Dźwięk silnika i machanie drążkiem skrzyni biegów.
Po trzecie Nissan i Reno to ta sama 3liga aut
Po czwarte ciężko się rozmawia z fanatykami. 0 obiektywizmu.
A jak Ci powiem że silnik 1,5 dCi 90 ma 100 KM to uwierzysz? Nie patrz na oznaczenie marketingowe, bo to czasami nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.
1,2 125 w Dacii to to samo co 1,2 130 w Renault. ten sam silnik.
Nie odniosłeś się do porównania z 2,0 280 km. Nawet dwa silniki 1,2 130 km nie miałyby tych 280.
Renault i Nissan to 3 liga? Hmm (własciwie Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance)
Może poczytaj:
https://en.wikipedia.org/wiki/Renault%E2%80%93Nissan%E2%80%93Mitsubishi_Alliance
Obecnie wg różnych zródeł to jest drugi lub nawet pierwszy producent aut na świecie.
Takie są fakty. Fanatyzm tu nic nie zmienia.
Dziękuję za opinie o silnikach, część argumentów do mnie trafia, dlatego skłaniam się jednak do SCe. To plus 4WD powoduje, że mogę zdecydować się na essentiala i dobrać wyposażenie do swoich potrzeb, w zasadzie w ten deseń:
gaita napisał/a:
kokoru, jestem na tym samym etapie.
Mi wychodzi tak: Essential 4x4, benzynka 1,6, + klima+ przeciwmglowe+kolo zapasowe = 56100 zl
i wystarczy. Jak dla mnie. Mozna sobie ew. dokupić hak, podłokietnik, czujniki czy co tam sobie życzysz. Ale na pewno przy takim układzie nie opłaca się dopłacać 2900 do Comfort.
Z tym, że będę musiał poczekać, bo w takiej wersji, zamówienia nie można jeszcze zrobić [konfigurator też nie przewiduje], według cennika ta wersja będzie dostępna w późniejszym terminie... ciekawe kiedy. Dodam jeszcze, że z wersją 4WD też jest coś nie halo, bo żaden salon nie ma auta z 4WD. U mnie na wsi, w salonie, który odwiedziłem, mają 3 sztuki, wszystkie 2WD i nawet pracownik miał jakiś problem w systemie przy próbie zamówienia auta 4WD.
Ostatnio zmieniony przez kokoru 2018-02-03, 11:57, w całości zmieniany 1 raz
Bylem dziś w salonie na ul.Puławskiej w Warszawie.Chciałem zobaczyć nowego DD i lipa straszna.Na parkingu 2szt i to tyle.Chciałem zobaczyć go w środku po dotykać,zobaczyć jak się siedzi.Jestem rozczarowany.Nic pojade jeszcze na Mory tam gdzie kupowałem obecny sprzet,Może będzie lepiej.
według katalogu Duster 1 ma bagażnik o pojemności 475 dm3 (wg normy ISO 3832), to nie są litry.
Dopiero katalog Dustera 2 podaje obie wartości:
- 445 dm3
- 475 litrów.
Hmmm, Nie wypada podawać tak oczywistych faktów, bo niektórzy mogą się obrazić, ale tym razem zachowam się po chamsku: 1 dm3 to 1 litr bez żadnej wątpliwości. Tego się uczy w pierwszych latach szkoły podstawowej, a przynajmniej uczyło, gdy ja chodziłem do szkoły.
Norma https://www.iso.org/obp/u...3832:ed-3:v1:en
Przewiduje mierzenie objętości za pomoca pudełek. Te sa wymienione w tabelce. To jest bodajże pudełko 20/10/5cm i jego wielokrotności.
Dm3 to faktycznie litr pojemności, ale w przypadku pojemności bagażnika wg ISO 3832 to jest de facto ilość pudelek o pojemności 1 dm3.
W przypadku normy "litrowej" robi sie nie tylę próbę wody, co sypie się kulki.
Nie wiem, czy mam rację , ale myślę , że opóźnienie w dostawie 4x4 z silnikiem 1.6 SCe może być spowodowane tym, że Polska jako ostatnia wchodzi z prezentacją Dustera. W związku z tym, w innych krajach zamówienia ruszyły dużo wcześniej , a że jest to model na który podejrzewam , że czekano z niecierpliwością więc automatycznie ilość zamówień przekroczyła moce produkcyjne. W Polsce żeby uniknąć przykładowo półrocznego lub dłuższego okresu oczekiwania i niezadowolenia klientów, postanowiono na razie nie dokładać tej opcji do oferty. Nie wiem czy tak jest, ale podejrzewam , że na pewno spłynęło im b.dużo zamówień na to auto z innych krajów np. Czechy, Węgry , Francja, Niemcy ,i być może dużo osób zdecydowało się teraz na wersję 4x4.
Bylem dziś w salonie na ul.Puławskiej w Warszawie.Chciałem zobaczyć nowego DD i lipa straszna.Na parkingu 2szt i to tyle.Chciałem zobaczyć go w środku po dotykać,zobaczyć jak się siedzi.Jestem rozczarowany.Nic pojade jeszcze na Mory tam gdzie kupowałem obecny sprzet,Może będzie lepiej.
Na Morach stoją 3 sztuki, byłem wczoraj. Czy 4x4 to nie wiem, bo mnie nie interesują takie .
Przyglądałem się środkowi, nawet ładnie, ale MediaNav na siłę doklejone wg mnie.
Nie wiem, czy mam rację , ale myślę , że opóźnienie w dostawie 4x4 z silnikiem 1.6 SCe może być spowodowane tym, że Polska jako ostatnia wchodzi z prezentacją Dustera. W związku z tym, w innych krajach zamówienia ruszyły dużo wcześniej , a że jest to model na który podejrzewam , że czekano z niecierpliwością więc automatycznie ilość zamówień przekroczyła moce produkcyjne.
Toteż ja zamierzam przeczekać pierwszy boom na zamówienia I to mimo tego, że skłaniam się jednak ku wersji 4x2. Niech się najpierw wyszaleją pierwsi klienci, napiszą coś na forum i niech producent zdąży poprawić ewentualne niedociągnięcia, jeśli wyjdą w pierwszych egzemplarzach
... im mniejsza pojemność silnika tym niższy komfort z jazdy. Dźwięk silnika i machanie drążkiem skrzyni biegów.
Czy Ty w ogóle jeździłeś jakimś samochodem z tego typu silnikiem?
Podajesz przykład Audi, czyli VW i co to ma udowodnić? Przecież to aktualnie najgorsze benzyniaki na rynku. Zwłaszcza 1.4 i 1.8TSI to porażka jakościowa.
Francuzi akurat należą do czołówki producentów aut, a już w silnikach to top. Wszyscy od nich kupują, od Forda, przez Volvo, po Mercedesa.
według katalogu Duster 1 ma bagażnik o pojemności 475 dm3 (wg normy ISO 3832), to nie są litry.
Dopiero katalog Dustera 2 podaje obie wartości:
- 445 dm3
- 475 litrów.
Hmmm, Nie wypada podawać tak oczywistych faktów, bo niektórzy mogą się obrazić, ale tym razem zachowam się po chamsku: 1 dm3 to 1 litr bez żadnej wątpliwości. Tego się uczy w pierwszych latach szkoły podstawowej, a przynajmniej uczyło, gdy ja chodziłem do szkoły.
Nie musisz być chamski, wystarczy, że pojmiesz, że akurat normy (ISO, etc.) mają to do siebie, że nie da się ich rozkminić zwykłą podstawówką. Owszem, fizyka jest prosta i 1 litr = 1 decymetr sześcienny, ale norma ISO 3832 zakłada pewien "dziwny" sposób mierzenia objętości bagażników (poniżej P.T. Koledzy objaśnili dokładniej).
To jest część tajemnicy niektórych aut -- porównywanie cyfr nic nie daje, trzeba sprawdzić metodologię.
To troszkę jak z temperaturą barwową: 3000 K to mniej niż 6000 K -- ale na kolor o niższej temperaturze barwowej mówi się "cieplejszy".
Ostatnio zmieniony przez defunk 2018-02-03, 21:53, w całości zmieniany 1 raz
Dlaczego 5cio biegową? Przeciez w wersji 2wd nie powinno być krótkiej jedynki czy to tak samo zestopniowana skrzynia jak w wersji 4wd?
Nie, w 6 biegowej jest inne przełożenie. W serwisie jak pytałem o różnicę między skrzyniami , to powiedzieli mi , że w skrzyni 6-cio biegowej , bieg 6 jest nieco dłuższy niż 5 w 5- cio biegowej. Jednak jak ktoś planuje wykorzystywać auto do jazdy głównie w mieście to polecił skrzynię 5, po prostu mniejsze biegi ma deko dłuższe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum