Auto: Dacia Logan MCV rok prod. 2017
Silnik SCe 75 16V 999 cm3
Cylindry 3; zawory 12
Zapłon iskrowy, czterosuwowy
Kod fabr. silnika B4D B4; Jednopaliwowy
Moc maksymalna: 54kW (73 KM) @ 6300 RPM
Maks moment: 97 Nm @ 3500 RPM
Typ wtrysku: bezpośredni wielopunktowy, wolnossący
Posiada ono sporo plusów i trochę minusów. Ich waga jest różna. Zależy od preferencji i gustu kierowcy.
Na razie 2 minusy ;)
- warkot silnika
- R-1234yf
Warkot silnika nie przeszkadza na krótkich trasach. Ale na długich wymaga głośniejszej muzy w radio. A ja lubię ciche tło. Po jego dźwięku potrafię już rozpoznać 3-cylindrowce w innych autach, innych marek, nawet, nawet sporych.
Co do 1234yf to bolączka wszystkich nowych aut sprzedawanych w ue :(
Co do 1234yf to bolączka wszystkich nowych aut sprzedawanych w ue :(
Wymiana czynnika R1234yf na R134a
Sposób na tańszą klimę
Mam trzyletni samochód z klimatyzacją na nowy (tzw. ekologiczny) czynnik R1234yf. Niestety, już po upływie gwarancji okazało się, że klimatyzacja jest niesprawna, prawdopodobnie od uderzeń kamieni zniszczył się jej skraplacz. W serwisie przeżyłem szok – okazało się, że nowa część ma kosztować tyle samo (ok. 1000 zł), co napełnienie klimy. Zacząłem sprawdzać w innych warsztatach i znalazłem firmę, która proponuje, że po wymianie skraplacza przez jakieś dorobione przejściówki napełni mi układ czynnikiem R134a za 120 zł, bez zmieniania czegokolwiek w klimatyzacji. Czy to może zadziałać?
Andrzej
Z doświadczeń serwisów wynika, że po wymianie nowego czynnika R1234yf na znacznie tańszy od niego czynnik R134a klimatyzacje działają poprawnie. Fachowcy twierdzą jednak, że warunkiem powodzenia takiej operacji jest to, żeby przed napełnieniem nowym czynnikiem układ został bardzo dokładnie wyczyszczony z pozostałości dotychczasowego chłodziwa i zmieszanego z nim oleju. Wynika to z tego, że do każdego z tych czynników używa się środka smarnego o innych właściwościach i preparaty te nie powinny być ze sobą mieszane. Mechanicy radzą jednak, żeby w aucie poddanym takiej modyfikacji wymienić tzw. porty serwisowe, czyli zaworki, przez które przetacza się chłodziwo (są one inne dla R134a i R1234yf) oraz nalepki informacyjne – chodzi o to, żeby podczas kolejnej wizyty w serwisie nie doszło do potencjalnie ryzykownego zmieszania czynników. Uwaga, legalność przeróbek tego typu budzi wątpliwości.
Co do hałasu (warkotu) polecam poszukać wygłuszenia grodzi od wersji dCi .
Hałas znacząco się zmniejszy wewnątrz kabiny.
Polecam tez instalację KUK-a ( a co to jest poszukaj)
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 222 Skąd: Radom
Wysłany: 2018-02-04, 11:35
Z dostępnych mi informacja aby " zachęcić " do używania nowego drogiego czynnika jest systematyczna podwyżka cen starego czynnika .... ale tak jak napisano jest to całkowicie możliwe , co więcej wszystkie uszczelnienia itp. pracują na obu czynnikach prawidłowo . w niezależnych serwisach mają przejściówki . Można to zrobić , ale trzeba już do końca się trzymać jednego serwisu i przy sprzedaży poinformować następnego nabywcę . Przy konieczności naprawy i ponownego napełnienia ma to sens ... stąd rosnące ceny starego czynnika . Poza tym bezpieczniejszy jest stary czynnik . Przy pożarze nowy czynnik uwalnia ogromne ilości zabójczych gazów które są ogromnie toksyczne. Strażacy boją się podchodzić do nowych płonących aut .. pogadajcie ze strażakami ...
Ostatnio zmieniony przez kubalonek 2018-02-04, 11:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2018-02-05, 18:16
Dzięki Panowie. O zagrożeniach związanych z nowym czynnikiem czytałem już wcześniej. Nie chciałem wymieniać nowego czynnika na stary, auto jest na gwarancji. Co do wygłuszenia grodzi jak w dCi, później poczytam. Także KUK
Liczba cylindrów nie przeszkadza w mocy. Takie mam subiektywne wrażenie. Autko ze sporym załadunkiem radzi sobie pod górki, nawet te spore... jeśli wcześniej się rozpędzę - tak jak w 1,2 dm3 4-cylindrowym. Jak nie, to w zanadrzu jest redukcja biegu. Na moje potrzeby ta moc wystarcza
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2018-02-07, 22:12
Przebrnąłem przez wątek KUKa. Odniosłem wrażenie że w ostatnich postach przeważała opinia że to nie pomaga w utrzymaniu czystości pod pokrywą. A jednak jeszcze myślałem że warto zabezpieczyć w ten sposób elektrykę (głównie akumulator) przed wodą. Często na myjni bezdotykowej ostro polewam całe auto. Nie chciałbym by woda dostała się do środka. Sprawdziłem. Czysto, pomimo kilkuset km jazdy w śnieżycy i późniejszego mycia. Jest założona uszczelka poniżej szyby przedniej, wzdłuż niej. A pod silnikiem i alternatorem zobaczyłem metalową osłonę. Może to teraz standard. Dla mnie super.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum