Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-06, 22:55
jas_pik napisał/a:
Cav napisał/a:
Sorry, chodziło o USA, nie Anglię.
Ale wyniki są akurat zgodne z moimi prywatnymi doświadczeniami.
W Anglii trochę mniej.
Chyba coś udowadniasz na siłę .
Ani Dacia ani Renault nie są sprzedawane w USA
A bo to różnie piszą, Polacy co innego, a oryginał co innego.
Firma badająca amerykańska, ale badanie jednak dotyczyło UK, więc dobrze pamiętałem - skorygowałem poprzedniego posta.
Zresztą chodziło o sposób badania, a nie o konkretny wynik z przeszłości.
Wszystko inne, z ADAC na czele, można o kant d.. potłuc.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2018-02-06, 22:57, w całości zmieniany 1 raz
Z życiowego doświadczenia i logiki
Skoro nie zmienili napędu, płyty podłogowej, skrzyni biegów i nadwozia praktycznie też, do tego nie zmieniła się masa (czyli wygłuszeń za bardzo też nie doszło) to na co liczysz?
A widzisz i tu jesteś w błędzie. Poczytaj dobrze , i obejrzyj test na Petryn Ględzi, bo testujący to auto Pan Maciej Petryński , znany dziennikarz motoryzacyjny wyraźnie zaznaczył, że żaden element karoserii z poprzedniego Dustera PH2 nie pasuje do nowego modelu Dustera z 2018r.
Tyle że sama karoseria poza ew. niższym Cx na nic innego nie ma prawa się przełożyć.
Właśnie o to chodzi, że znowu pierdzielą że coś zmienili, ale to co zmienili, nie ma najmniejszego znaczenia w jakiejkolwiek sensownej dziedzinie.
To tylko zmiana optyczna - czyli głębszy facelifting.
A jakie to są zmiany - to widzisz na zdjęciach.
Nic nie znaczące i nawet ciężkie do zauważenia.
I tu się nie zgodzę z twoją opinią. Jaki był by sens robienia głębokich zmian w produkcie , który odnosi sukces i bije rekordy sprzedaży w dużej mierze właśnie przez wygląd. Oprócz całej karoserii, która została zaprojektowana na nowo , położono nacisk na zwiększenie bezpieczeństwa między innymi poprzez wzmocnienie podłużnic i innych części. Tego gołym okiem nie zauważysz (czytałem wywiad z inżynierem Daci , który wymieniał zmiany poczynione przy tworzeniu nowego modelu)
Co do zmian optycznych o których twierdzisz że są " Nic nie znaczące i nawet ciężkie do zauważenia" to powiem tak, że jest to zamierzone działanie. Dlaczego? Ano dlatego , że skoro poprzednia wersja a w głównej mierze wygląd zewnętrzny był decydującym czynnikiem sukcesu Dustera, to jaki był by sens tworzyć coś nowego, które nie gwarantowało by nic. Specjalnie stworzono nową karoserię, ale tak , aby była podobna do poprzedniej i rozpoznawalna z daleka , że jest to Duster. Po prostu miała zachować swoje główne walory wizerunkowe.
Przejechałem Dusterem 125 tys. km. Wszystkie naprawy wymieniłem na stronie mojego auta na Dusterklub.pl. Co się zdarzyło przez ten czas: regulacja zamka/zawiasów przednich drzwi i zamka pokrywy silnika; wymiana akumulatora; wymiana kilku elementów eksploatacyjnych w zawieszeniu; naprawa klimatyzacji (wymiana czujnika, z którym borykało się wielu) - to wszystko na gwarancji, czyli w ciągu czterech lat. Elementy zawieszenia były wymieniane po jakichś wyjazdach terenowych. Sam zapłaciłem tylko za tylne łączniki stabilizatora. Mówiąc krótko - żadnej poważnej awarii. Mam wrażenie, że rzadziej bywałem w serwisie z Dacią niż z Octaviami. W Octaviach (mieliśmy w domu i firmach kilka) mieliśmy awarie, które utrudniały jazdę (jakieś elektroniczne elementy sterowania sprężarką i przepustnica oraz koło dwumasowe). W Dusterze tego typu awarii dotychczas nie było. Uważam, że mogę odpowiedzialnie mówić, że Duster to niezawodny samochód.
Takie badania robi się np. w Anglii, ale tam Dacia nie prowadzi na pewno.
Akurat w Anglii, z racji kierownicy po prawej, mieli Dustera produkowanego w Indiach. Te z Indii rdzewieją w oczach. Co może mieć wpływ na zadowolenie klientów Pewnie po lifcie były już z Rumunii.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-07, 16:40
jammo napisał/a:
Cav napisał/a:
To tylko zmiana optyczna - czyli głębszy facelifting.
A jakie to są zmiany - to widzisz na zdjęciach.
Nic nie znaczące i nawet ciężkie do zauważenia.
I tu się nie zgodzę z twoją opinią. Jaki był by sens robienia głębokich zmian w produkcie , który odnosi sukces i bije rekordy sprzedaży w dużej mierze właśnie przez wygląd.
Twoim zdaniem.
Moim - wyłącznie przez swoją cenę, to główny jego atut.
I chyba nie zrozumiałeś, że mi nie chodziło tylko o zmiany wyglądu, ale właśnie o zmiany strukturalne - większa płyta, lepsze, mocniejsze zawieszenie, lepsze, mocniejsze silniki i przede wszystkim - skrzynia biegów przystająca do XXI wieku.
Nic z tego nie zrobiono, parę blaszek wygięto inaczej, żeby jeleniom się wydawało, że to nowe auto.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2018-02-07, 16:42, w całości zmieniany 1 raz
Dalej się nie znudziliście tym bełkotem?
Aż mi się przypomina cytat z Abelarda G.: "możliwe, że gdyby wtedy ktoś krzyknął 'pokaż d*pę', to Hitler nie najechałby na Polskę."
Marka: Ford
Model: mondeo
Silnik: 2.0Tdci
Dołączył: 01 Lut 2018 Posty: 1 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-07, 20:06
Dzisiaj miałem okazje odbyć dość długą ok 40 min jazde testowa Dusterem wersja Prestige 1.2Tce 4x2.Ogólne wrażenie to:wyciszenie na plus do predkości 130km/h ani silnik ani szum wiatru prawie nie słyszalny.Dynamika w porządku napewno nie jesteśmy zawalidrogą,lekka redukcja ok 3000rpm i sprawnie wyprzedzamy.Zawieszenie ok sprawnie wybiera dziury.przy -3 był problem z nagrzaniem tyłu auta Żona zmarzła oraz tylne fotele tragicznie niewygodne(opinia Żony )brak regulacji wysokości pasa niższa osoba ma go na szyji.Przednie fotele ,miałem problem z zajęciem wygodnej pozycji mimo regulacji kierownicy,podłokietnik nieporozumienie zadługie oparcie przeszkadza w zmianie biegów,brak schowka.System kamer bardzo fajny pomaga w ciasnym parkowaniu czy w terenie.srednie spalanie na ok 50 km wyszło 8.7 bez trybu eco i bez autostrady.Wykonanie nadal spartańskie ale nic nie skrzypiało i nie latało Na szybko to tyle
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2018-02-07, 20:50
jammo napisał/a:
I tu się nie zgodzę z twoją opinią. Jaki był by sens robienia głębokich zmian w produkcie , który odnosi sukces i bije rekordy sprzedaży w dużej mierze właśnie przez wygląd. Oprócz całej karoserii, która została zaprojektowana na nowo , położono nacisk na zwiększenie bezpieczeństwa między innymi poprzez wzmocnienie podłużnic i innych części. Tego gołym okiem nie zauważysz (czytałem wywiad z inżynierem Daci , który wymieniał zmiany poczynione przy tworzeniu nowego modelu)
.
Ciekawe jak te zmiany plus trochę więcej poduszek wpłynie na ocenę bezpieczeństwa (wyniki testów)?
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-02-08, 08:45
Prezes napisał/a:
Nijak, testy już były i wypadły podobnie jak w jedynce.
Jeśli tak to dobrze - po przeanalizowaniu poprzedniego testu jest wniosek że Dusterem można bezpiecznie jeździć zaś bardzo niebezpiecznie jest przed nim przebiegać - liczby pokazujące % ochrony całkiem dobre - utrata 1 gwiazdki za bezpieczeństwo pieszego, drugiej za brak różnych piszczących udogodnień.
Bardzo mnie to irytuje, muszę przyznać. Tak niewiele trzeba, by te piszczące udogodnienia wprowadzić i znacznie lepiej wypaść w testach NCAP. Zaraz ktoś napisze, że to słabo miarodajne, że nic nie mówi o faktycznym bezpieczeństwie, natomiast ja twierdzę, że o wiele lepiej wypadłoby to PR-owo, gdyby gwiazdki były 4, a nie 3 i postawiłoby producenta i jego flagowy produkt wyżej w hierarchii (coś na zasadzie: OK, w środku plastik fantastik, ale bezpieczeństwo jest na przyzwoitym współczesnym poziomie).
Ostatnio zmieniony przez Dracid 2018-02-08, 09:21, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-08, 09:48
Gwiazdki olewam, zawsze patrzę na obrażenia kierowcy, pasażera i dzieci. Resztę mam w 4 literach. A tu nie jest super. ale nie ma tragedii, dlatego autko zamawiam. Najbezpieczniejsze miałem Aveo (T300), bardzo dobrze wypadł na testach.
Panowie moderatorzy! Mnie już zbiera się na wymioty jak czytam offtopowe gadki Cava. To jest wątek o "nowym Dusterze" a nie "Dusterze Cav'a" i jego problemach życiowych!
Bardzo mnie to irytuje, muszę przyznać. Tak niewiele trzeba, by te piszczące udogodnienia wprowadzić i znacznie lepiej wypaść w testach NCAP. Zaraz ktoś napisze, że to słabo miarodajne, że nic nie mówi o faktycznym bezpieczeństwie, natomiast ja twierdzę, że o wiele lepiej wypadłoby to PR-owo, gdyby gwiazdki były 4, a nie 3 i postawiłoby producenta i jego flagowy produkt wyżej w hierarchii (coś na zasadzie: OK, w środku plastik fantastik, ale bezpieczeństwo jest na przyzwoitym współczesnym poziomie).
Jeżeli uważasz , że gwiazdki odzwierciedlają faktyczne bezpieczeństwo i są dla ciebie takie ważne, to zerknij na ten artykuł i zobacz, ile lepszych marek ma taki sam wynik. Na slajdach masz pokazane auta z oznaczeniem gwiazdek http://www.auto-swiat.pl/...uro-ncap/x8qe9t
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-02-08, 12:57
Mnie sygnał niezapiętych pasów z przodu w Dusterze skutecznie oduczył wożenia czegokolwiek oprócz czapki na przednim siedzeniu - wystarczyło położyć kilka kilogramów i już na zakrętach piszczało.
A gdyby były jeszcze inne - to tylko by na tym zarobili różni "magicy" którzy by je umieli likwidować - wiem bo na forum Zafiry, która w wersji C ( ja na szczęście mam B Family i mimo rocznika 2014 nie mam nawet sygnału od pasów z przodu - tylko lampkę) ma wszystko co się da mieć watki typu "jak się pozbyć..." maja dużo wyświetleń.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2018-02-08, 12:59, w całości zmieniany 2 razy
Gwiazdki olewam, zawsze patrzę na obrażenia kierowcy, pasażera i dzieci. Resztę mam w 4 literach. A tu nie jest super. ale nie ma tragedii, dlatego autko zamawiam. Najbezpieczniejsze miałem Aveo (T300), bardzo dobrze wypadł na testach.
W tej chwili procenty sa odejmowane z wyniku także za brak systemów, bo zwyczajnie pewne testy są niemożliwe do wykonania.
Generalnie 3 gwiazdki teraz to jest duży postep z 3 gwiazdkami w 2012 roku. Testy się trochę zmieniły.
Aveo miał super wynik, ale nie zapominajmy że to auto, które teraz miało by góra 1-2 gwiazdki.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-02-08, 13:53
PiotrWie napisał/a:
Dusterem można bezpiecznie jeździć zaś bardzo niebezpiecznie jest przed nim przebiegać .
tak ma większość aut typu suv. A jak jeszcze ktoś zarzuci rurę przeciw kangurom, to dopiero pieszy ma bieg z przeszkodami
A jak jeszcze ktoś zarzuci rurę przeciw kangurom, to dopiero pieszy ma bieg z przeszkodami
tego badziewia to już chyba nikt nie montuje dodatkowa, masa, szpecący wygląd i ogólnie wieś tańczy i śpiewa nie wspominając, że przed niczym to nie chroni :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum