Dzisiaj udałem się na wymianę manetki do ASO. Wcześniej problem zaczął się nasilać. Musiałem na chwilę włączyć długie, żeby po obwodach poszedł prąd (chyba), dopiero potem "łapały" światła mijania. Ostatnio nawet to nie pomagało, musiałem manetkę delikatnie przesunąć niby w ustawienie do długich, ale jeszcze przed ich fizycznym włączeniem. Wtedy świeciły mijania, lecz gdy manetka wracała na pozycję zerową wyłączały się. Dopiero gdy na wpół włączonych długich przejechałem dłuższą chwilę mogłem je wyłączyć i mijania nie gasły.
Tak czy siak mam nową manetkę. Póki co działa, choć chodzi jakby "sztywniej", ale nie aż tak, aby to przeszkadzało.
Wymiany dokonałem w ASO Pieluszyńska w Poznaniu. Kawka i 40 minut czekania i gotowe.
Jeden minus, wymienili mi ramki od tablic rejestracyjnych (zapytali czy mogą), ale w związku z tym, że tablice miałem na nity z salonu, ucięli je i resztki wpadły do klapy od bagażnika. Teraz tam gruchotają. W sumie to już tylko jeden z dwóch, bo jeden wypadł, gdy usunąłem taką gumową osłonkę. Tak czy siak nie lubię takiego niechlujstwa.
Ale manetka w sprawna i wszystko gra i buczy. Pytanie jak długo? :)
PS. Pytałem Speca z serwisu i z szelmowskim uśmiechem stwierdził, że usterka ta zdarza się dość często ;)
U mnie tak było, że nie miałem świateł mijania, a pozostałe działały tj. światła postojowe, drogowe, przeciwmgielne przód i tył, kierunki i klakson.
Więc nie była to wina sztywnego kabelka....
Po prostu styki się poprzepalały z nadmiaru prądu.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
U mnie tak było, że nie miałem świateł mijania, a pozostałe działały tj. światła postojowe, drogowe, przeciwmgielne przód i tył, kierunki i klakson.
Więc nie była to wina sztywnego kabelka....
Po prostu styki się poprzepalały z nadmiaru prądu.
No w 1300 i 1310 tak było.
Izolacja na przewodach jest sztywna jak pęknie to w tym miejscu zaczyna pracować sama miedź i dlatego pęka ze zmęczenia materiału.
Marka: Dacia
Model: Była Lodgy jest Jogger
Silnik: TCE - 110
Rocznik: 2024
Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 41 Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-02-07, 11:48 No i mam wymienioną manetkę za 36 PLN :) w ASO po gwarancji.
Coś jest w temacie bo jak napisałem meila do RENAULT/DACIA Polska, to coś tam usieli sprawdzić, ustalić z ASO - wymienili z rabatem 96% :) - 36 PLN z robocizną :)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-02-18, 19:30
Kolega cycu92 podeslal mi uszkodzona manetke. Klakson, prosta sprawa podmieniamy kabelki na miedziane i bedzie dzialac. Cala rzeszta na filmie. Manetki mozna regenerowac tylko ile to wytrzyma?
https://youtu.be/6NOKTBfhyIs
Dodam jeszcze pinout manetki, ale nie dzis bo cos mi sie podyndolilo.
20180218_101630.jpg
Plik ściągnięto 727 raz(y) 120,09 KB
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2018-02-19, 08:54, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-02-18, 20:50
Nie byly przypalone, byly wytarte.
Montaz przekaznikow na pewno im ulzy, ale czy przedluzy im zycie?.
Te manetki to masakra nawet kable z alu a nie miedzi dlatego sie lamia.
Choc moja ma juz 130 kola i dziala.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Widzisz to są oszczędności na papierze w fazie produkcji a o resztę nikt nie się martwi.
Podobnie jest w innych dziedzinach. Coś się projektuje żeby było taniej na początku a potem wyskakują ukryte koszty. Pracuję w IT i w przeszłości miałem styczność z przetargami na sprzęt.
Firma kupowała tanie drukarki bo na papierze wyglądały najlepiej. Co z tego że tusz/toner był 4 razy droższy do drukarki tego producenta niż u konkurencji gdzie drukarka kosztowała kilkadziesiąt złotych więcej? W fazie zakupu/projektu nikt nie o to nie stara żeby pomyśleć a wygra najtańsza opcja. Po 2 wymianach tenera droższa drukarka się zwracała. Oczywiście na dostawę tonerów ruszał kolejny przetarg, gdzie wygrywała firma u której trzeba było zwracać 20% tonerów/tuszów bo były kiepskiej jakości gdzie za troszkę więcej można było kupić oryginał itd itd :)
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-02-21, 15:47
shrek napisał/a:
Kolega cycu92 podeslal mi uszkodzona manetke. Klakson, prosta sprawa podmieniamy kabelki na miedziane i bedzie dzialac. Cala rzeszta na filmie. Manetki mozna regenerowac tylko ile to wytrzyma?
Identyczna w mojej Lagunie z 1998 r , przebieg 265 000 działa bez problemu - podejrzewam że różnią się tylko kablami
U mnie na gwarancji 3 manetki poszły z ASO do 100tk. Po gwarancji nowa manetka (chinka)za 80 zl chyba plus przekaźnik i 70 tk już śmiga. Poza tym całość określam jako badziewie i g...o totalne. Jak ktoś będzie miał notoryczny błąd wypadania zapłonu czyli czerwona kontrolka z zygzakiem co skutkuje gaśnięciem silnika i powymienia już wszystko co się da tzn. świece, przewody wysokiego napięcia, cewkę, czujnik położenia wału, wtryskiwacze, przekaźnik za 300 chyba i cholera wie co jeszcze to niech podjedzie do dobrego i nie leniwego elektryka, który posprawdza wszystkie kabelki w wiązkach przy silniku to może znajdzie powód wypadania zapłonu. U mnie był to niezarobiony przewód w kostce (luzem wsunięty w spinkę czy krokodyla jak ktoś woli), który z czasem był powodem wypadania zapłonu. Niestety jest to marka , która wymaga rozłożenia na części i ponownego złożenia żeby coś z tego było.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników tej marki, ostrzegam tym nowych oraz życzę dużo wytrwałości
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-08-15, 17:08
U mnie też, powoli siada manetka świateł. Objawia się to tym, że czasem podczas przejechania po jakimś wertepie ( czyli po prost od drgań) światła mijania na sekundę gasną. Zdarzyło sie mi tak np dzisiaj o 3 rano kiedy wjeżdżałem na stację benzynową. Teraz jestem nad morzem ale w niedzielę wracam i w poniedziałek jak będę miał czas wykręcę ją z auta i dam kumplowi elektrykowi aby zerknął i powiedział czy da sie coś z nia zrobić czy trzeba zamawiać nową ( zamiennik). Auto z końcówki 2014r ( data. pierwszej rej. 03.2015r), przebieg na chwilę obecna 78tyś km.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum