Bardzo prosty - doliczyłem koszt nowego silnika o tej mocy , wraz z usługą jego przełożenia do Dustera.
Tak żeby zobrazować jak bardzo bezsensowne jest porównywanie nieoferowanych wersji aut, upierając się przy jakimś jednym parametrze, bez zwracania uwagi na obecność innych.
No to sorry ale chyba tej swojej pisaniny nie przemyślałeś .
To tak jakbym do swojego elektryka ( Mitsubishi iMiEV) włożył akumulator od Tesli - to miałbym zasięg 2000 km na jednym ładowaniu czyli miałbym najlepszy samochód elektryczny świata nbo o największym zasiegu a że wiem gdzie kupić taki nowy akumulator za cenę równą 1/50 ceny tesli to oznacza że miałbym samochód lepszy od tesli za 1/49 ceny ?
Koszt przełożenia to wpięcie dwóch wtyczek i przykręcenie 24 śrubek M10 i można to zrobić w każdym warsztacie - w ciągu max 4h czyli wg stawek serwisu Mitsubishi 4 rbg x 167zł= 668 zł
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-22, 18:38
jas_pik napisał/a:
Cav napisał/a:
Bardzo prosty - doliczyłem koszt nowego silnika o tej mocy , wraz z usługą jego przełożenia do Dustera.
Tak żeby zobrazować jak bardzo bezsensowne jest porównywanie nieoferowanych wersji aut, upierając się przy jakimś jednym parametrze, bez zwracania uwagi na obecność innych.
No to sorry ale chyba tej swojej pisaniny nie przemyślałeś .
Bo ponieważ?
jas_pik napisał/a:
To tak jakbym do swojego elektryka ( Mitsubishi iMiEV) włożył akumulator od Tesli - to miałbym zasięg 2000 km na jednym ładowaniu czyli miałbym [b]najlepszy samochód elektryczny świata
Jeśli dla najlepszości wystarczy największy zasięg.....
To tak jakby jedynym kryterium wyboru supersamochodu była pojemność jego baku...
I to nie ja uparłem się oceniać samochód po jednym parametrze - jest dokładnie przeciwnie.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2018-02-22, 18:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-22, 18:46
fotorobart napisał/a:
A u skąd u Ciebie pomysł, abym porównywał coś co istnieje z czymś czego nie ma?
Nie mam takowych pomysłów, dlatego piszę, że do porównania trzeba NAJPIERW zrównać wersje (choćby wirtualnie), inaczej to nie ma sensu.
Dla zobrazowania:
Ile z samochodów które porównałeś w tym zestawieniu, miało równie słabe silniki jak Duster?
fotorobart napisał/a:
Dla mnie jest to logiczne, że jeśli producent nie oferuje auta wg moich potrzeb to nie biorę go pod uwagę
Oczywiście, tutaj masz rację i nie ma co do tego wątpliwości.
Ale nie mówimy o spełnianiu czyichś indywidualnych potrzeb i zachcianek.
Mówimy o porównaniu - a tu MUSI być to samo do porównania, albo brak porównania.
Jeśli np. ktoś oferuje coś nieco innego, co jest warte zastanowienia i da się porównać - to wtedy można to zrobić i tylko wtedy.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2018-02-22, 18:46, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025 Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 811 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2018-02-23, 10:52
keikan napisał/a:
dawno się nie logowałem na to forum, ale czytając ten wątek widzę jak wiele straciłem ;)
"Ucho Prezesa" to przy tym podrzędny serial...
............. swego rodzaju niegroźne błaznowanie i chęć pośmiania się...
W jednym z postów napisał "szkoda mu marnować swój cenny czas" czy jakoś tak.. a jednak tu wciąż jest!
To chyba jakieś zaburzenie sado-maso w stylu "jak bije to znaczy, że kocha"...
Keikan - mam podobne zdanie, ale czasem warto się trochę pośmiać Ponadto przypomina mi się pewne powiedzenie, które do tego wątku pasuje jak ulał: "Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem." I to tyle w temacie.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-23, 17:37
Nargo napisał/a:
Porównując ofertę w katalogu proponuje spojrzeć na Jeep RENEGADE
Dacia jest tańsza o 25% ale Jeep ma dużo więcej ++ niż KIA
Tyle że taka wersja kosztuje nie 25% więcej niż Duster, tylko o 100% więcej.
HINT: Wersja inna niż Trailhawk nie za bardzo miałaby te plusy, za to minusów co niemiara.
Przymierzałem się w zeszłym roku do nowego Compasa (to Renegade, ale w nieco dłuższej wersji).
Drogi był jak diabli, a mimo to i tak w porównaniu do Sportage był ciasny (mniej więcej tak jak Duster) i nie oferował zbyt wiele więcej.
Do porównania trzeba by wziąć raczej Cherokee, to już zupełnie inna półka cenowa, ale dopiero wtedy byłoby to bezsprzecznie auto z większą ilością ++.
Główną zaletą mniejszych Jeepów (w wersjach cywilnych) jest głównie nazwa i znak firmowy.
Czyli coś, za co zdecydowanie nie lubię płacić.
Może jeszcze w Europie, dobry, fiatowski silnik benzynowy 1.4 TJet, ale to już wszystko.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2018-02-23, 17:39, w całości zmieniany 1 raz
Mam LR jak w stopce i Jeep jest od niego większy. Duster jest porównywalny z ferdkiem. Więc nie pisz mi proszę że porównujesz podobne samochody tylko porównujesz różne samochody.
Wniosek jest taki, że właściwe porównanie to będzie tylko Twoje.
Niestety opinia moich znajomych co się przesiedli ze Sportage do Renegade jest korzystniejsza dla tego drugiego.
_________________ Było: 126p(2002), VW Jetta 1980(2002-2004), Megane Scenic 1998 1.9 DTI (2013.04-2016.01)
VW Polo FOX 1,0 1990 (2004.10-tragicznie 2016.04)
Jest: Lodgy 1.6 SCe (2016-nadal), LR Freelander 1.8 (2017.05-nadal)
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-23, 20:48
Nargo napisał/a:
Mam LR jak w stopce i Jeep jest od niego większy.
Renegade?
No to bardzo źle świadczy o FR, nie znam auta, ale wydawało mi się, ze jest większe.
W każdym razie od Sportage, zarówno Renegade, jak i Compass są mniejsze, zwłaszcza na szerokość DUŻO mniejsze.
Jak już pisałem - kiedyś rozważałem zmianę Dustera na Renegade, ale Jeep rozczarował mnie w bezpośrednim porównaniu.
Wielkościowo, może i był podobny, ale miał zdecydowanie za sztywne zawieszenie, zderzaki które w teren się po prostu nie nadawały i generowały FATALNE kąty nadwozia, a wersje 4x4 kosztowały zdecydowanie za dużo, nawet te cywilne (od razu zastrzegę, że pod tym względem akurat, ze Sportage jest dokładnie tak samo).
Tych problemów nie ma Jeep w wersji Trailhawk, która ma dużo lepsze kąty, inne, nadające się w teren zderzaki i inny napęd.
Ale nie kosztuje 70 tys, tylko prawie dwa razy więcej - i o tym pisałem.
A żadna inna wersja nie jest godna uwagi, ani nie ma specjalnie przewag nad Sportage.
Ot zwykły dupowóz jakich pełno, tylko drogi i niezbyt urodziwy.
Compass ma dokładnie ten sam problem.
P.S.
Wersje z silnikami wolnossącymi, o ile mają mniej niż 3l, wykluczam z jakichkolwiek porównać, rozważań itd, to się nie nadaje na obecne czasy.
Więc jeśli piszę, to o silnikach z turbo.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2018-02-23, 20:51, w całości zmieniany 3 razy
Żaden z tych samochodów co wymieniłeś nie jest samochodem w teren.
Są to ..."dupowozy"... do jazdy po szosie i zjechaniu z nie na wiejską utwardzoną, żeby rybki koło stawu łowić.
Uroda to rzecz gustu.
Ty powinieneś kupić sobie monster truck'a.
A nie popierduche.
PS
Freelander już aktualnie nie jest produkowany a FR I to takie zgrabne polo wyżej zawieszone.
_________________ Było: 126p(2002), VW Jetta 1980(2002-2004), Megane Scenic 1998 1.9 DTI (2013.04-2016.01)
VW Polo FOX 1,0 1990 (2004.10-tragicznie 2016.04)
Jest: Lodgy 1.6 SCe (2016-nadal), LR Freelander 1.8 (2017.05-nadal)
Temat w zasadzie o niczym, tego się nie da czytać bo oczy wypala Raczej 99% użytkowników Dustera ma świadomość że nie kupiła suva klasy premium, jest mnóstwo fajniejszych samochodów na rynku. Jednak cena sprawia że są w stanie akceptować pewne niedociągnięcia oraz wady, ba nawet i wpadki jakościowe które zdarzają się też w znacznie droższych autach. Użytkownik Cav idzie do ignorowanych czy tam plonk jak kto woli, szkoda czasu na czytanie namolnego trollingu.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-24, 07:14
Nargo napisał/a:
Żaden z tych samochodów co wymieniłeś nie jest samochodem w teren.
Obejrzyj Trailhawki, to może zmienisz zdanie.
W każdym razie, dla mnie suv oznacza taką możliwość.
I to jedyne czego mi obecnie brakuje, fajnie byłoby znowu móc wyskoczyć w weekend na jakiś turystyczny rajd 4x4.
Inaczej jest to zwykły crossover, a tą funkcję Sportage spełnia wystarczająco dobrze - nic lepszego, a zwłaszcza droższego mi nie potrzeba.
P.S.
Oczywiście nie mówimy o ciężkim terenie i aucie wyprawowym, tylko typowo rekreacyjnej jeździe 4x4 w lekkim terenie.
Duster był w tym dobry, Trailhawk zapewne byłby lepszy, choćby z uwagi na tryb "low".
Ostatnio zmieniony przez Cav 2018-02-24, 07:15, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-25, 00:18
Cav, przejedź się Daćką v.2. 1.2 TCe 4x2. Powinna spełnić Twoje oczekiwania. Ja jestem mega zadowolony. Mega poprawne auto, jak "prawdziwe". Ponad budżetowe. A w środku lepsze niż Twoja Kia. kumpel ma, więc wiem co piszę.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-25, 08:25
Prezes napisał/a:
Cav, przejedź się Daćką v.2. 1.2 TCe 4x2. Powinna spełnić Twoje oczekiwania. Ja jestem mega zadowolony. Mega poprawne auto, jak "prawdziwe". Ponad budżetowe. A w środku lepsze niż Twoja Kia. kumpel ma, więc wiem co piszę.
Albo nie widziałeś Sportage III po lifcie w środku, albo zdecydowanie przeceniasz Dacię.
Np. gdzie Ty widziałeś w Dusterze miękkie plastiki, centralny, duży podłokietnik, albo prawdziwą skórę na kierownicy?
O niezmienionej ciasnocie przez grzeczność nie wspomnę.
Co do samego silnika - jeździłem Dusterem z takim silnikiem i napędem.
Po mieście i przy niskich prędkościach był świetny, dynamiczny i cichy.
Zwłaszcza w porównaniu do mułowatego diesla z krótką skrzynią w wersji 4x4.
Ale na trasie zdecydowanie brakowało mu góry.
Swojego i tak niskiego Vmax nie był w stanie osiągnąć.
Jak na Dacię, 1.2 tce to jest faktycznie i zdecydowanie najlepszy silnik w autach tej marki.
Ale ogólnie nie jest zbyt udany.
Kiepskie osiągi, wysokie zużycie paliwa, konkurencja bije go na głowę nawet trzycylindrowymi silnikami (np. Peugeot ze swoim 130 konnym 1.2, czy Ford ze swoim 1.0).
Do diesla 1.7 w Kii nie ma startu w ogóle, to zupełnie inna bajka.
Osobiście czekam aż Kia wprowadzi do oferty silnik 1.4 turbo, który pojawił się w i30 fastback.
To powinna być podstawowa jednostka w autach wielkości Sportage, może będzie lepsza niż niezbyt udany 1.6t, który pali jak smok i jest drogi.
Cav a tak troszkę z innej stronki tak chwalisz Kia , byłem i ogladałem ostatnio Carensa, super wyglad itd mniejszy bagaznik ale powiedzmy luz z tym. Ale przeraziło mnie jak usłyszałem ze tylnie zawieszenie leci po 30 tys. to u mnie nie wytrzymało by 10 tys.
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-25, 13:14
wieza napisał/a:
Cav a tak troszkę z innej stronki tak chwalisz Kia , byłem i ogladałem ostatnio Carensa, super wyglad itd mniejszy bagaznik ale powiedzmy luz z tym. Ale przeraziło mnie jak usłyszałem ze tylnie zawieszenie leci po 30 tys. to u mnie nie wytrzymało by 10 tys.
Nie wiem jakie zawieszenie z tyłu ma Carens.
W ceedzie nie miałem z nim problemów, w Sportage ma razie też nie.
Ale np. w Megane po 3 latach i jakichś 60 tys km, serwis chciał wymieniać w całości tylną belkę, bo zakończyła swój żywot.
Dokładnie to zakończyły go tuleje, ale twierdzili że nie da się ich wymienić, producent nie przewiduje takiej procedury.
Cav a tak troszkę z innej stronki tak chwalisz Kia , byłem i ogladałem ostatnio Carensa, super wyglad itd mniejszy bagaznik ale powiedzmy luz z tym. Ale przeraziło mnie jak usłyszałem ze tylnie zawieszenie leci po 30 tys. to u mnie nie wytrzymało by 10 tys.
Nie wiem jakie zawieszenie z tyłu ma Carens.
W ceedzie nie miałem z nim problemów, w Sportage ma razie też nie.
Ale np. w Megane po 3 latach i jakichś 60 tys km, serwis chciał wymieniać w całości tylną belkę, bo zakończyła swój żywot.
Dokładnie to zakończyły go tuleje, ale twierdzili że nie da się ich wymienić, producent nie przewiduje takiej procedury.
ja mam przejechane 110 tys i wszystko gra i huczy a wozę spore ciężary
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Cav, przejedź się Daćką v.2. 1.2 TCe 4x2. Powinna spełnić Twoje oczekiwania. Ja jestem mega zadowolony. Mega poprawne auto, jak "prawdziwe". Ponad budżetowe. A w środku lepsze niż Twoja Kia. kumpel ma, więc wiem co piszę.
Albo nie widziałeś Sportage III po lifcie w środku, albo zdecydowanie przeceniasz Dacię.
Np. gdzie Ty widziałeś w Dusterze miękkie plastiki, centralny, duży podłokietnik, albo prawdziwą skórę na kierownicy?
O niezmienionej ciasnocie przez grzeczność nie wspomnę.
CAV coś pisałeś, że Sportek III po lifcie to nieładny jest, specjalnie kupiłeś przed lifta. Przed lift, w środku nie przypadł mi do gustu. Jest tandetny dość. Ten polifcie, w środku jest rewelacyjny. Naprawdę bardzo ładny i funkcjonalny.
Nawet ten 1.6GDI jest całkiem spoko, znaczy muł okrutny, ale dość mało pali, cichy, ale jest dużo szybszy od jakiejkolwiek Daci na autostradzie. Bardzo długo się rozpędza, ale jazda 160 nie męczy.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-25, 20:58
Michał B24 napisał/a:
Cav napisał/a:
Prezes napisał/a:
Cav, przejedź się Daćką v.2. 1.2 TCe 4x2. Powinna spełnić Twoje oczekiwania. Ja jestem mega zadowolony. Mega poprawne auto, jak "prawdziwe". Ponad budżetowe. A w środku lepsze niż Twoja Kia. kumpel ma, więc wiem co piszę.
Albo nie widziałeś Sportage III po lifcie w środku, albo zdecydowanie przeceniasz Dacię.
Np. gdzie Ty widziałeś w Dusterze miękkie plastiki, centralny, duży podłokietnik, albo prawdziwą skórę na kierownicy?
O niezmienionej ciasnocie przez grzeczność nie wspomnę.
CAV coś pisałeś, że Sportek III po lifcie to nieładny jest, specjalnie kupiłeś przed lifta.
Nie.
Pisałem że nieładny jest Sportage IV.
Sportage III jest bardzo ładny, zwłaszcza po lifcie, z anteną płetwą i podwójnymi licznikami.
W Kii chyba już wiedzą że z IV dali ciała, bo już lift jej szykują.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum