Z fotelami wiem że to nie problem bo w dusterze już to przechodziłem, cały ból że nie można tego zamówić z nowym autem bo jest tylko w dusterze
Chyba założę sobie to na zime
http://www.e-heko.com/pl/...e0c66.html?pa=2
Sporo osób pisze o podwyższonej sprawności. O ile procent? Bo nadal nie jest to na tyle istotna wartość żeby większość paliwa nie szla na ciepełko :) Zostaje jeszcze zagwozdka czy 0.9 powinien się szybciej nagrzać bo mały czy wolniej bo ma za mało przynajmniej o cylinder.
Coś mi się wydaje, że konstrukcyjne zrobione jest tak żeby silnik się nagrzał a użytkownicy mogą marznąć, bardziej eko. Potem dochodzi parownik od klimy co nam wychładza ciepełko :( Istnieje jakieś 0.9 bez klimy żeby sprawdzić teorię?
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2018-01-15, 19:04, w całości zmieniany 2 razy
Co do sprawności to te kilka procent widoczne między dieslem, a benzyną robi rożnicę i to widoczną.
Do tego dochodzi wcześniej wspomniane dogrzewanie bloku poźniej reszty.
ciepłe powietrze i tak jest kierowane przez parownik
Bez przesady - po 30 sekundach aluminiowy parownik się nagrzeje i już nie będzie odbierał więcej ciepła, czynnik chłodniczy przecież wtedy przez niego nie przepływa.
Z ciekawości sprawdziłem jak wygląda sprawa z ogrzewaniem w moim przypadku.
Temperatura zew -7 stopni, temperatura cieczy -5.
60 stopni temp. uzyskane po 6 minutach jazdy i 4,6 km drogi - w tym momencie z nawiewu mam już wyraźnie ciepłe powietrze.
Podczas 18km drogi do pracy silnik rozgrzał się maksymalnie do 74 stopni. Dłuższy zjazd przy hamowaniu silnikiem powoduje spadek temperatury - w moim przypadku do 58 stopni z około 70.
Clio III 1.2 nagrzewa się wyraźnie szybciej.
Tempo nagrzewania TCe mam troszkę lepsze jak w moim poprzednim aucie z japońskim dieslem 2.2 dCi.
Ostatnio zmieniony przez Datex 2018-01-16, 07:51, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2018-01-16, 08:21
Ewidentnie termostat założony przez fabrykę lipny, to samo w 1.5 dci było na mrozie przy delikatniej jeździe albo postoju i ogrzewaniu temperatura mi spadała z 2 kresek do 0. Wynika z tego że termostat się otwiera poniżej 70 C i nie zamyka, trzeba poszukać lepszego termostatu który się będzie otwierał przy 89-90C.
U mnie w firmowych fordach Transit Connect przy temperaturze poniżej minus 5 silnik maksymalnie nagrzewa się do około 70 stopni i więcej po prostu nie będzie,
Przy minus 20 wskazówka ledwie wstaje z pozycji leżącej...
Diesel...
Mam 4 sztuki każda z innego roku i w innej wersji.
_________________ Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2018-01-16, 22:38, w całości zmieniany 1 raz
Przy minus 20 wskazówka ledwie wstaje z pozycji leżącej...
Diesel...
A wlot powietrza do chłodnicy zasłoniłeś ?
Nie wszystko co "było kiedyś" było złe . Zwłaszcza w zimie.
Pamiętaj że klimat w krajach gdzie tworzone te samochody jest nieco inny niż nasz i ichniejsi konstruktorzy nie brali pod uwagę tego co u nas jest codziennością - dla nich to ekstremum które istnieje tylko w podręcznikach.
W naszym klimacie na temperatury ujemne warto zasłonić dolot powietrza - i tak nigdy nie przegrzejesz - bo układy są przewymiarowane w druga stronę aby silnik sie nie przegrzał.
Wiesz można kupić od heko za 100 zł ( ale nie do końca one sa dobre mimo że są estetyczne) a wystarczy pomiędzy grilem a chłodnicą włożenie odpowiednio dobranego sztywnego i nienamakającego materiału będzie znacznie lepsze i skuteczniejsze :)
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3971 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-18, 15:41
Swoją drogą- może jednak istnieje programowa możliwość uruchomienia opcji wyświetlania temperatury silnika na ekranie komputerka pokładowego...
Mam na myśli wskazanie temperatury w formie 4 pionowych kresek na osobnym ekranie komputerka- takie, które jest widoczne w instrukcji obsługi. Ta opcja jest zdaje się czynna w Renault Sandero na mroźny rynek rosyjski (gdzieś na YT widziałem filmik).
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1965 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-01-20, 20:55
Ostatnio zakupiłem sobie kabelek elm i dzisiaj postanowiłem zobaczyć do jakiej temperatury zagrzewa mi się silnik i ile to trwa. Wyjechałem z garażu podziemnego gdzie temperatura waha się w granicy 6 stopni C, po przejechaniu 1,3km z nawiewów leciało już letnie powietrze a silnik według programu rozgrzany był do 62 stopni C. Nie gasiłem auta, zona skoczyła do sklepu na 3 minuty i pojechałem dalej ( temperatura na postoju z 62 stopni wzrosła do 78 stopni C). Przejechałem kolejne 6km i temperatura doszła maksymalnie do 83 stopni C. Wieczorem jak wracałem do domu po przejechaniu 13km z postojem na tankowanie silnik osiągnął temperaturę 87 stopni C - dodam, że auto stało kilka godzin na dworze więc było wystudzone - temperatura zewnętrzna okolo 2 stopni C
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2018-02-13, 11:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3971 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-13, 10:58
Mały "update" po kolejnym miesiącu obserwacji przy temperaturach otoczenia -5*C÷0*C. Silnik w 90% czasu normalnej pracy utrzymuje stabilną temperaturę ok. 75-76*C. Prędkość i czas jazdy nie ma tu większego wpływu. Przy tej temperaturze obieg chłodnicy jest zamknięty- zimne przewody i zimna chłodnica. Podczas postoju z włączonym silnikiem osiąga chwilowo max. 83*C, ale najwyraźniej wtedy zaczyna już puszczać termostat (obwód chłodnicy leciutko ciepły) i temperatura spada szybciutko do tych "optymalnych" 75*C.
Taka konstrukcja i uroda- przy różnicy 10*C to nie może grzać tak samo jak silniki utrzymujące stale te 85*C. Jak widać, w przypadku TCe90, w zimę chłodnica w zasadzie niepotrzebna.
U mnie mrozy nie wplywaja za bardzo na wydajnosc ogrzewania. Noc -15,, rano wsiadam pokazuje -10 . po ok 1.5 -2 km dmucha cieplo . Z tym ze kubatura autka powoduje ze.... Moze sobie dmuchac. By nagrzac cale autko czas musi minac. Ogolnie jednak jest calkiem dobrze - nie marzne za bardzo.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3971 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-27, 09:12
Nie lubię prowadzić samochodu w ciepłych rękawiczkach a jestem "zmarźluchem" i dzisiaj przy -13*C zamiast Sandero uruchomiłem Matiza- radość z gorącego nawiewu w drodze powrotnej z pracy będzie bezcenna Rano nie ma aż takiego problemu, bo w domu parkuję w podziemnym garażu więc we wnętrzu nie jest źle (dziś +5*C).
Niestety mój nowy daciowy nabytek nie nadaje się na 10-12km dojazdy w prawdziwą zimę... Ciepło po kilku kilometrach owszem czuć- jak się przystawi dłonie do nawiewów.
Ale na trasy od 20km jest już całkiem OK.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-02-27, 09:24, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum