Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-18, 22:09
1.6 jeździłem Megane i bałem się wyprzedzać, stąd to nietanie szaleństwo z 1.2
Ale jak ktoś chce się tylko przemieszczać, to 1.6 mu starczy. Albo, żeby nie tracić za dużo na zakupie przy odsprzedaży.. albo jak lubi duże obroty..
Ostatnio pożyczyłem od mamy fiestę 1.3 benzynę. Większy muł niż fiat 126p
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2018-02-18, 22:11, w całości zmieniany 1 raz
Tak jak przedmówcy, też myślałem nad Sandero Stepway, ale nowy Duster robi robotę. Chyba lepiej dołożyć, albo... poczekać na nową generację Sandero Stepway
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-18, 22:52
Jak ktoś stanie prze Dusterze, to robi takie WOW. Sam się dziwię, że tak potężnie wygląda, a silnik się ledwo zmieścił pod tą potężnie wyglądającą maską.
Żeby nie było OT.
Dziś założyłem pod maską 2 szt. śmierdzidełek, tj. najtańsze kostki WC, coby zwierzynę odstraszać
W kolejnym kroku przykręcenie tablic rejestracyjnych, ale rozpędzam się powoli..
W nowym Dusterze nie ma miejsca na KUK
Nowy Duster brudzi się strasznie i cały. Masakra! Po jednaj trasie dotknąć go nie można nigdzie.
Do nowego Dustera dają lesze dywaniki, prawie podstopnicę zastępują, bo tak w 60% kryją miejsce na lewą stopę.
Ciekaw jestem jak fotel kierowcy spisze się na dłuższej trasie. Ja w moim DD 2016 po dłuższej trasie czuję wielką niewygodę fotela kierowcy (ustawiałem fotel na wszelkie możliwe sposoby).
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2018-02-19, 17:34, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-19, 23:06
Póki co mała trasa 2x120 km i jest bardzo wygodnie.
Nie pisałem o skrzyni biegów. Działa jak gdyby nie była francuska. Wszystkie biegi wchodzą bez haczenia, miękko, ale z kliknięciem na końcu. Pozytywnie mnie to zaskoczyło. Skoki mogłyby być nieco krótsze, co by się przydało jak już dotrę silnik
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 402 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-02-21, 20:25
Prezes napisał/a:
Dziś założyłem pod maską 2 szt. śmierdzidełek, tj. najtańsze kostki WC, coby zwierzynę odstraszać
Póki komora silnika jest czysta polecam spryskać środkiem odstraszającym kuny marki Normfest lub K2.
Odkąd zacząłem to stosować już się futrzaki do wygłuszeń nie zbliżały
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-23, 10:09
Póki co kostki dawały radę.
Dziś drugie tankowanie. Jazda na pierwszym baku była spokojna. Średnie spalanie z komputera 7.1 z dystrybutora 7.9
Zobaczymy jak będzie dalej.
Ze śmiesznych rzeczy, jeszcze nie miałem czasu instrukcji czytać, i używałem klimy tak, że ustawiałem pokrętłem temperaturę, a siłę nawiewu i miejsca ręcznie. Dziwiłem się, że słaby ten automat w Dacii. Taki półautomat. Ale któregoś dnia włączyłem odmrażanie szyby i patrzę, że działa jak prawdziwy automat. Pomacałem, pomacałem i się okazało, że pokrętło z temperaturą trzeba wcisnąć i to włącza pełny automat
I jeszcze jedno spostrzeżenie - samochód szybko się nagrzewa. Nie wiem czy grzałkę dodali, ale naprawdę szybko ciepłe powietrze leci. W pierwszym Dusterze to pamiętam zimą marzłem. Ale to diesel był, może dlatego. Ale też izolacja od otoczenia była raczej gorsza.
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2018-02-23, 10:34, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-27, 09:49
Dziś spotkałem się pierwszy raz z taką oto sytuacją: jechał za mną Pan w nowym Sx4 S-cross i jak ja skręcałem w lewo on mnie strąbił, zatrzymał się obok i myślałem, że coś odpadło, albo coś.. A on mi pokazał kciuki do góry (nie te środkowe, żeby nie było ) i z uśmiechem pomachał. Bardzo miłe uczucie
Podobnie jak Ty jestem (i prawdopodobnie nie tylko ja) już prawie przekonany do zmiany na "dwójkę". Jest w "jedynce" kilka elementów jak wiesz, które były nie do zniesienia.
Czy po krótkim czasie użytkowania możesz napisać czy nowy Duster Prestige :
- tak jak 1 trzeszczy i stuka wewnątrz w zimie
- ma pojedyncze "machnięcie" wycieraczkami bez spryskiwania
- kierunkowskazy przy "dotknięciu" manetki migają 3x
- jest jakieś płynne regulowanie przerw pracy wycieraczek
- więcej powierzchni szyby "zbierają" wycieraczki
- komputer wyświetla temp. zewnętrzną i wewnętrzną
- obie osłony przeciwsłoneczne mają lusterka
- oświetlenie zegarów i przycisków ma zmienne natężenie światła
- przyciski na kierownicy są podświetlane
- wspomaganie chodzi lżej - to akurat nie jest dla mnie wada
- w dole drzwi są te same "odpadające" zaślepki odprowadzające wodę
Nie jeździe testowej nie sposób wszystko sobie przypomnieć - grają rolę emocje
i "zagaduje" sprzedawca - a w Rybniku jeszcze II testowej nie ma.
_________________ "Omne ignotum pro magni fico" - Wszystko co nieznane, wydaje się niezwykłe
Ostatnio zmieniony przez mariush_78 2018-02-28, 07:36, w całości zmieniany 1 raz
Gratuluję nowego nabytku.
Tylko poczekaj aż nasz słynny kolega tu zajrzy i ostudzi Twój entuzjazm
Gdyby nie to że mój ma niecały rok to pewnie też bym się oglądał za DD 2.
- ma pojedyncze "machnięcie" wycieraczkami bez spryskiwania
- kierunkowskazy przy "dotknięciu" manetki migają 3x
- jest jakieś płynne regulowanie przerw pracy wycieraczek
- obie osłony przeciwsłoneczne mają lusterka
Wszystkie te cechy ma moja grudniowa Dusterka -- jest impulsowy kierunkowskaz, są lusterka w osłonach (prawe bez zaślepki). Jest ta sama kierownica, co w dwójce.
Przy czym oczywiście możemy dyskutować co oznacza "płynny" interwał wycieraczek, zaś pojedynczy ruch piór bez spryskiwania osiągam poprzez krótkie przytrzymanie dźwigni (dłuższe powoduje uruchomienie spryskiwacza).
defunk, chodziło o to, czy Ty masz tak, że podciągasz dźwignię wycieraczek w GÓRĘ i wycieraczka robi jedno machnięcie bez spryskiwacza.... tak jak w niektórych autach np. Ford itp.?
A interwał to oznacza indywidualne programowanie czasu pracy wycieraczki czy masz 4 stopniową regulację czasu pracy?
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2018-02-28, 10:39, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-28, 11:00
mariush_78 napisał/a:
- tak jak 1 trzeszczy i stuka wewnątrz w zimie
Nic nie trzeszczy i nie stuka. Za to przy -14 po nocnym postoju trochę pedał sprzęgła "pojękuje". Trzeba by sprężynę nasmarować, ale jest za zimno i mi się nie chce. Jak było cieplej cisza.
mariush_78 napisał/a:
- ma pojedyncze "machnięcie" wycieraczkami bez spryskiwania
Tak. Dźwignia do góry to pojedyncze uruchomienie.
mariush_78 napisał/a:
- kierunkowskazy przy "dotknięciu" manetki migają 3x
Tak, mają tryb autostradowy.
mariush_78 napisał/a:
- jest jakieś płynne regulowanie przerw pracy wycieraczek
Do dołu są chyba ze 3 ustawienia prędkości. Sprawdzę później i napiszę dokładnie.
Spryskiwacze są mgłowe, szybko działają. Tylny opóźniony, jak będzie cieplej zaworek założę.
mariush_78 napisał/a:
- więcej powierzchni szyby "zbierają" wycieraczki
Tu raczej nie. Ale szyba wydaje się mniejsza i widoczność OK.
mariush_78 napisał/a:
- komputer wyświetla temp. zewnętrzną i wewnętrzną
Komputer wyświetla tylko zewnętrzną. Wewnętrzną tylko ustawiam w klimie to się wyświetla cały czas ta sama
mariush_78 napisał/a:
- obie osłony przeciwsłoneczne mają lusterka
Moja ma, żony sprawdzę
Ale osłony są super! Długie i akurat do obudowy lusterka zasłaniają górną część szyby. Z prawie do słupka, z 5 mm zostaje.
mariush_78 napisał/a:
- oświetlenie zegarów i przycisków ma zmienne natężenie światła
Media NAV tak, a reszta nie wiem, sprawdzę..
mariush_78 napisał/a:
- przyciski na kierownicy są podświetlane
sprawdzę..
mariush_78 napisał/a:
- wspomaganie chodzi lżej - to akurat nie jest dla mnie wada
Wspomaganie leciutko, wręcz opcję city z punto przypomina. Już się przyzwyczajam, ale dla mnie za lekko się kręci. Za to pompy wspomagania nie słychać przy maksymalnym skręceniu kół, w D1 wyło.
mariush_78 napisał/a:
- w dole drzwi są te same "odpadające" zaślepki odprowadzające wodę
Nigdy nie patrzyłem, sprawdzę co tam jest
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2018-02-28, 11:01, w całości zmieniany 1 raz
defunk, chodziło o to, czy Ty masz tak, że podciągasz dźwignię wycieraczek w GÓRĘ i wycieraczka robi jedno machnięcie bez spryskiwacza.... tak jak w niektórych autach np. Ford itp.?
A interwał to oznacza indywidualne programowanie czasu pracy wycieraczki czy masz 4 stopniową regulację czasu pracy?
Ad 1) dźwignię ciągnę do siebie, co wywołuje pojedynczy przelot wycieraczek; dłuższe przytrzymanie uruchamia spryskiwacz. Ruch w górę miałem w Audi, myślę, że prościej jest lepiej (krótko -- bez spryskiwacza, długo -- ze spryskiwaczem);
ad 2) mam bodajże 4-stopniową regulację czasu pracy -- w dół, w dół, w dół. Zachwycająco nie działa, ale dla mnie jest to właśnie "płynne" (a nie zero-jedynkowe; płynnego w nieskończoność przecież nie uzyskamy, prawda?)
Prezes napisał/a:
Za to pompy wspomagania nie słychać przy maksymalnym skręceniu kół,
Bo jej nie ma (w katalogu: "wspomaganie układu kierowniczego: zmienne, elektryczne).
Ostatnio zmieniony przez defunk 2018-02-28, 11:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3788 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-28, 11:43
Na żadnym zdjęciu/filmie nowego Dustera nie widziałem manetki z regulacją częstotliwości pracy przerywanej wycieraczek- jest standardowo 3 położenia jak w innych Daciach:
-praca przerywana;
-[1] ciągła;
-[2] ciągła szybka.
Pojedyncze wahnięcie w innych markach najczęściej włącza się do góry, bo włączanie wycieraczek również jest do góry a nie do dołu. I działa tak samo jak potrójne mignięcie kierunkowskazami- lekkie przesunięcie dźwigni bez przeskoczenia w pracę przerywaną.
W Renault wycieraczki włącza się do dołu (przez 3 miesiące się jeszcze nie przyzwyczaiłem), więc pojedyncze wahanięcie też powinni zrobić do dołu a nie do góry. Bardziej intuicyjne.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-02-28, 11:47, w całości zmieniany 2 razy
Prezes, masz na dźwigni pokrętło regulacji czasu przerwy?
Sprawdź czas przerywanej pracy wycieraczki. Jak będziesz już wiedział ile to sek przerwy to zrób mały eksperyment.
Włącz na chwilę wycieraczkę i wyłącz (wajcha w dól i w górę), odczekaj dłużej niż fabryka dała np. 10 sek i włącz wycieraczkę, nie wyłączając zmierz czas przerwy, jeśli jest taki sam jak fabryczny to nie masz interwałowego czasu przerwy, a jak będzie tyle sek co sam ustaliłeś to masz interwałową regulację.
Tak miałem w Skodzie Felicja z 99 r. Bardzo fajny wynalazek, bo samemu się ustawiało czas przerwy tak jak chcesz w zależności od opadu deszczu.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3788 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-28, 14:16
Inna opcja sprawdzenia to przeczytanie instrukcji obsługi
Dowolnie programowany czas to była fajna sprawa- w Ładzie, Daewoo, Skodzie wymieniało się przekaźnik na mikroprocesorowy i tyle- stosując krótkie impulsy spryskiwaczem mieliśmy dowolnie ustawiany czas przerwy. No, ale tam wycieraczkami sterował tylko przekaźnik, teraz wszystko idzie przez główny "komputer".
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-02-28, 14:29, w całości zmieniany 1 raz
Pojedyncze wahnięcie w innych markach najczęściej włącza się do góry, bo włączanie wycieraczek również jest do góry a nie do dołu. I działa tak samo jak potrójne mignięcie kierunkowskazami- lekkie przesunięcie dźwigni bez przeskoczenia w pracę przerywaną.
W Renault wycieraczki włącza się do dołu (przez 3 miesiące się jeszcze nie przyzwyczaiłem), więc pojedyncze wahanięcie też powinni zrobić do dołu a nie do góry. Bardziej intuicyjne.
W najnowszych Renault wycieraczki działają następująco - raz w dół: tryb auto (jeśli jest) lub tryb przerywany, dwa w dół: tryb ciągły, trzy w dół: ciągły szybki. Wahnięcie w górę: pojedynczy ruch. Do siebie: spryskiwacz szyby przedniej. Obrót końcówki dźwigni: wycieraczka tył zaś obrót i przytrzymanie: spryskiwacz tył. Na manetce jest dodatkowy pierścień obrotowy do regulacji czułości trybu "auto" lub interwału trybu przerywanego (jeśli nie ma "auto").
Osobiście uważam takie rozwiązanie za wygodne i ergonomiczne.
Czy ktoś wie czy ten silnik 1,6 sce 115 KM to ten z Nissana z łańcuchem rozrządu i czy jest dynamiczniejszy od 1,6 by Renault 105 KM - bo teraz po zdjęciach w necie widzę, że jakoś inny niż mój ??? Czy coś zmieniali w międzyczasie z tym 1,6 od 2012r ? Coś gdzieś czytam ale nie potrafię nic konkretnego w tym temacie znaleźć?
_________________ "Omne ignotum pro magni fico" - Wszystko co nieznane, wydaje się niezwykłe
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum