DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-08-30, 08:57
Całkiem nowa dacia duster: więcej dustera niż kiedykolwiek!
Autor Wiadomość
paul7 


Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1144
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-11, 10:26   

Wydaje się , że w tym modelu nie można się obyć bez kamery przedniej, a to z powodu podniesionej maski przedniej, ograniczającej jeszcze bardziej widoczność przed zderzakiem.
W swoim roczniku wstawiałem czujniki zbliżeniowe z przodu, bo już wtedy nic nie było widać. Teraz wszystko przez powiększenie kąta nachylenia szyby przedniej. Poprawiło to parametry trakcyjne i wizualne.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-11, 11:29   

paul7 napisał/a:
Wydaje się

To prawda <;
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-03-11, 11:31   

Ja uważam , że to kwestia wyczucia auta. Przesiadając się do nowego większego auta, zawsze na początku jest takie odczucie, ale z biegiem czasu nawet czujniki okazują się zbędne, co nie oznacza, że nie warto ich mieć.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-03-11, 11:35   

Na Dustera przesiadłem się z Octavii ze wszystkimi czujnikami i sądziłem, że jedną z pierwszych modyfikacji będą czujniki parkowania. Okazało się, ze b. szybko przystosowałem się do jazdy bez nich. Do dziś ich nie zamontowałem.
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-03-11, 12:07   

piku napisał/a:
d3mol3k napisał/a:
co do podłokietnika to (...) ten dostarczany z fotelem z regulacją lędźwi chyba nie ma takowej regulacji pochylenia


Warto po prostu sprawdzić, bo auta z tymi podłokietnikami są w wielu miejscach do obejrzenia i sprawdzenia.
Jeździsz z szerokim podłokietnikiem ze schowkiem? Ja jeżdżę. Nie jest praktyczny pod żadnym względem, delikatny (nie wolno się na nim mocniej wspierać), a na dodatek utrudnia dostęp do dźwignia hamulca awaryjnego , a gdy jest podniesiony - stuka się w niego łokciem podczas manewrów dźwignią zmiany biegów i utrudnia dostęp do regulacji fotela (w DD rocznik 2012). Mówiąc krótko: to kicha. Mam go bo w tym roczniku nie było półeczek na desce i to jedyne miejsce, gdzie mogę wrzucić drobiazgi, które chcę mieć pod ręką. Po 128 tys. km jest zupełnie rozregulowany, skrzypi, rusza się na wszystkie strony i nie trzyma zadanej wysokości.
Natomiast ten wąski, mocowany do fotela nie utrudnia dostępu do skrzyni. Faktycznie jest na stałej wysokości (a przynajmniej nie zauważyłem jej regulacji), natomiast pochylenie jest oczywiście regulowane. Dla mnie był bardzo wygodny, lepszy niż ten który mam.


Piszesz o tym montowanym do boku (ramy) fotela czy tego co był swego czasu montowany do tunelu w podłodze?

A tu taki fotopstryk z nowej wersji z regulacją ledźwiową:



Cav napisał/a:
d3mol3k napisał/a:


Co do uwag Cav'a - ten szary plastik dookoła media nav jest zajebisty


Gratuluję zmysłu estetyki.


To jest rzeczą gustu i upodobań. Ja mam takie. Tobie gratuluję Twojego. Każdy ma swój.
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2018-03-11, 12:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-03-11, 13:55   

piku napisał/a:
Cav napisał/a:
Sprawdzałem wczoraj - nie da się go ruszyć.

W wersji prestige 1,5 dCi ma regulację nachylenia. Może są różne wersje, a może nie zauważyłeś.


W jaki sposób ta regulacja następuje?
Pokrętłem na pewno nie, bo służy do regulacji podparcia lędźwiowego.

Nic innego nie namacałem, a sprzedawca stwierdził że nie jest regulowalne.
Jeździłem prestige, ale z 1.2 tce.

piku napisał/a:

A co do klawiszy - ten typ jest w całkiem sporej gamie aut.


A gdzie były pierwsze?
Pamiętam mnóstwo artykułów z peanami, gdy zastosowali je w nowym P3008.
Stąd moje wrażenie że był pierwszy, bo nigdzie nie napisano że ktoś wcześniej użył je w swoim aucie, a jakby to było jedno z wielu już wcześniej istniejących takich rozwiązań, to raczej nie było powodów do takiej pisaniny.

Ale nie jestem przeciwny kopiowaniu dobrych wzorców, wręcz odwrotnie, uważam że naśladowanie najlepszych to pozytywna cecha.
W przeciwieństwie do wymyślania najbardziej badziewnego plastiku, akurat w kluczowym miejscu kokpitu.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2018-03-11, 14:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-03-11, 14:34   

Cav napisał/a:
W jaki sposób ta regulacja następuje? (...)A gdzie były pierwsze?
Pamiętam mnóstwo artykułów z peanami, gdy zastosowali je w nowym P3008.


Musze zajrzeć do Nazaruków i sprawdzić auto, którym jeździłem. Ta regulacja była dla mnie ważna i jakoś to robiłem; jeśli znajdę, zrobię zdjęcie. To ważny szczegół.
Co do klawiszy - myślałem, że może masz jakieś dane, skoro tak piszesz. Ja widziałem to rozwiązanie w wielu autach (na zdjęciach), co mnie zdziwiło. Nie mam pojęcia, kto je wymyślił, ale jest praktyczne - łatwiej nacisnąć "klawiaturę" niż wcisnąć guzik w "ścianę".
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-03-11, 14:49   

piku napisał/a:
Cav napisał/a:
W jaki sposób ta regulacja następuje? (...)A gdzie były pierwsze?
Pamiętam mnóstwo artykułów z peanami, gdy zastosowali je w nowym P3008.


Musze zajrzeć do Nazaruków i sprawdzić auto, którym jeździłem. Ta regulacja była dla mnie ważna i jakoś to robiłem; jeśli znajdę, zrobię zdjęcie. To ważny szczegół.


Zgadza się, fotel ustawiam zawsze na max w górę i w takim położeniu operowanie (chyba skróconym) drążkiem skrzyni biegów nie było specjalnie wygodne.
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-03-11, 18:17   

^^ o dzięki nie zauważyłem tego

Odnośnie podłokietnika w nowym Dusterze znalazłem jeszcze takie ujęcie w stosunku do dźwigni ręcznego. No i faktycznie może być bardzo niewygodnie zaciągnąć ręczny przy tym szerszym podłokietniku z katalogu akcesorii:



I nie ma tam jednak chyba żadnej regulacji pochylenia kąta nachylenia jego prócz pokrętła regulacji lędźwiowej. Ale mogę być w błędzie.

O i znalazłem jeszcze takie ujęcie tego podłokietnika z katalogu akcesoria Duster zamontowany w Sandero (chyba) z regulacją pochylenia i pojemnikiem:

Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2018-03-11, 18:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1144
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-11, 19:18   

jammo napisał/a:
Ja uważam , że to kwestia wyczucia auta. Przesiadając się do nowego większego auta, zawsze na początku jest takie odczucie, ale z biegiem czasu nawet czujniki okazują się zbędne, co nie oznacza, że nie warto ich mieć.

Kiedyś też jeździłem bez czujników. /lata świetlne temu/
Często zdarzało mi się przodem wgnieść bramę garażową, mimo niskiej maski i długiego przodu. Cofając do tyłu, udało mi się raz złożyć znak drogowy, a nawet taką osiedlową latarnię, bo były w strefie poza lusterkami. Czujniki są potrzebne, obecne samochody robią coraz wyższe. Używam, jak tylko mogę. Więc teraz bez nerwów nawet kota nie przejadę. :lol:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3520
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-03-11, 19:45   

Cofa się zwykle do tyłu. :lol: :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-03-11, 20:22   

paul7 napisał/a:
Kiedyś też jeździłem bez czujników. /lata świetlne temu/
Często zdarzało mi się przodem wgnieść bramę garażową, mimo niskiej maski i długiego przodu. Cofając do tyłu, udało mi się raz złożyć znak drogowy, a nawet taką osiedlową latarnię, bo były w strefie poza lusterkami.


A mówiłem , żebyś kolego nie jeździł po pijaku :mrgreen: :mrgreen: ;-)
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1144
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-11, 20:59   

jammo napisał/a:
paul7 napisał/a:
Kiedyś też jeździłem bez czujników. /lata świetlne temu/
Często zdarzało mi się przodem wgnieść bramę garażową, mimo niskiej maski i długiego przodu. Cofając do tyłu, udało mi się raz złożyć znak drogowy, a nawet taką osiedlową latarnię, bo były w strefie poza lusterkami.


A mówiłem , żebyś kolego nie jeździł po pijaku :mrgreen: :mrgreen: ;-)

Wystarczy się tylko spieszyć i mieć martwe pole w lusterkach.
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2018-03-11, 21:34   

Przyciski w postaci klawiszy tzw. lotniczych zastosowano na szerszą skalę po raz pierwszy chyba w Mini, choć miały nieco inną formę.
Cav ma rację, pisząc że Peugeot wyeksponował taką formę w modelach 3008/5008 poprzedniej generacji, ale tam obsługiwały one zupełnie poboczne funkcje. Zajmowały się, mianowicie, obsługą wyświetlacza HUD. Dlatego w autach bez tego gadżetu nie ma też rzeczonych przycisków. Co ciekawe, działały one w obie strony - można było je nacisnąć lub podważyć do góry.
W Dacii działają tylko w dół, ale i tak panel sterowania nawiewami i klimą jest chyba jednym z estetyczniejszych na rynku. Do tego dobrze wykonany - pierścienie są solidne metalowe, a nie tylko malowane na srebrno.
Zgadzam się też z Cavem odnośnie estetyki (wątpliwej) ramki systemu MN - psuje ogólne bardzo pozytywne wrażenie z odbioru wnętrza DD2 (o czym już kiedyś wspomniałem).
To chyba bardziej kwestia "mydełkowatego" kształtu niż faktury.
Myślę, że szklany ekran w metalowej ramce, znany ze zdjęć przedpremierowych zobaczymy przy okazji liftingu.
Ostatnio zmieniony przez funyo 2018-03-11, 21:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-11, 21:53   

Byłem na dniach otwartych i jeździłem nowym Dusterem! :)

Jak mi się jeździło, zapytacie? :) (Nie zapytacie, ale i tak Wam powiem. :> )

Jeździłem dCi z 6-ciobiegową skrzynią i napędem na przód i nareszcie jest ciiichooo... :O Nie ma porównania z poprzednią wersją (szum od lusterek i relingów) czy moją MCVką (ryk silnika). Nie wiem, czy tak samo fajnie będzie w wersji 4x4, ale pan sprzedawca zarzekał się, że tak samo fajnie - nie tylko z okazji lepszego wyciszenia, ale i dlatego, że poprawiono przełożenia skrzyni i wyższe biegi są dłuższe.

Na pewno jest wygodniej niż w pierwszym Dusterze, porównywalnie z MCVką, a to już coś. :) Podłokietnik spoko, wreszcie nie koliduje z dźwignią ręcznego, regulacji lędźwiowej nie stwierdziłem (kręcenie gałką nic nie zmieniało) ale może nie umiem albo to była regulacja czegoś innego. :)

Mam przekonanie graniczące z pewnością, że wygram sobie Dustera na weekend (konkurs był literacki ;) i wtedy może przyjrzę się wszystkiemu na spokojnie.

Niestety, brak wersji 4x4 z automatem i śmiechowa pojemność bagażnika dyskwalifikują dla mnie Dustera, ale dla pewności zajrzałem do bagażnika i o ile lodówka nadal nie wejdzie ;), o tyle mam wrażenie, że teraz bagażnik jest głębszy - być może nawet nasz wymiocik by wszedł (dwusekundówka z Decathlonu o średnicy sporej).
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-11, 22:05   

bebe napisał/a:
o tyle mam wrażenie, że teraz bagażnik jest głębszy

Jest taki sam - mata do bagażnika od starego Dustera wchodzi do nowego idealnie.
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 359
Skąd: KR
Wysłany: 2018-03-11, 22:38   

bebe napisał/a:
Byłem na dniach otwartych i jeździłem nowym Dusterem! :)

Jak mi się jeździło, zapytacie? :) (Nie zapytacie, ale i tak Wam powiem. :> )

Jeździłem dCi z 6-ciobiegową skrzynią i napędem na przód i nareszcie jest ciiichooo... :O Nie ma porównania z poprzednią wersją (szum od lusterek i relingów) czy moją MCVką (ryk silnika). Nie wiem, czy tak samo fajnie będzie w wersji 4x4, ale pan sprzedawca zarzekał się, że tak samo fajnie - nie tylko z okazji lepszego wyciszenia, ale i dlatego, że poprawiono przełożenia skrzyni i wyższe biegi są dłuższe.


Noo Vmax, w zależności od wersji większy o 1-2 km/h w porównaniu do poprzedniej, więc postęp jest..................
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-03-12, 11:39   

bebe napisał/a:
ale i dlatego, że poprawiono przełożenia skrzyni i wyższe biegi są dłuższe.

Nie pisz takich rzeczy, bo Cav jeszcze kupi i będzie mógł narzekać po raz trzeci.

Nikt nie zauważył, że ten "miszcz" zdobywania atencji już był na jazdach próbnych nowym Dusterem?
Jemu chyba ktoś za to płaci. o.0
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-12, 11:56   

Syndrom sztokholmski :-D
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2018-03-12, 17:00   

W kwestii głośności - według najnowszego Auto Świata nowy Duster 1.2 TCe jest cichszy od Mitsubishi ASX 1.6.
Mało tego, jest też cichszy od Skody Karoq 1.5 TSi, więc chyba nie jest tak źle, bo hałas dość wydatnie wpływa na komfort jazdy. :-)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-03-12, 17:12   

funyo napisał/a:
W kwestii głośności - według najnowszego Auto Świata

i obiektywnie rzecz biorąc, DD to porównanie wygrywa - poza lepiej wyciszonym wnętrzem, jest tańszy przy maksymalnym wyposażeniu - warto pamiętać, że porównywany jest DD 4x4 z ośką ASX, ma o wiele lepsze czasy przyspieszeń na poszczególnych biegach, jest o niebo lepiej zawieszony, ma wyższy prześwit itd. Wnętrza i wykończenie tak samo plastikowe. Przegrywa w średnim spalaniu, ale tam jest wołowaty wolnossący 1,6, którego nikt nie dusi a w DD turbodoładowany benzyniak połączony z napędem na obie osie. Średnio rozgarnięty wie, że to podnosi spalanie o co najmniej 1-1,5 l w stosunku do ośki. Przegrywa też krótszą gwarancją 3 : 5 lat. Subiektywnie wg mnie DD ma o wiele ładniejszą bryłę niż ASX
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-03-12, 17:17, w całości zmieniany 3 razy  
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-03-12, 17:57   

Nowy Duster też teraz raczej będzie tylko 3 lata gwarancji .Rozmawiałem dzisiaj w salonie o pakietach Eassy Serwis i niestety w nowym Dusterze nie przewidują możliwości kupna zniżkowego takiego pakietu. Wcześniej było to możliwe w połączeniu z kredytowaniem przez Bank RSI, i było to cenowo bardzo opłacalne. Myślałem teraz o takim pakiecie 4lata/60 kkm, ale niestety, zostałem poinformowany, że biorąc nawet w kredycie musiałbyś zapłacić za 5 letnią gwarancję z darmowymi przeglądami pełną kwotę czyli , która dla najsłabszego silnika 1.6 SCe wynosi ponad 3.5 tys. zł, a nawet koło 4 tys. zł co w rzeczywistości mija się z celem.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-03-12, 18:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2018-03-12, 19:17   

Gdyby do porównania postawić Dustera 1.2 TCe 4x2 to różnice byłyby jeszcze większe - ze względu na inne zestopniowanie skrzyni hałas byłby pewnie mniejszy, podobnie spalanie. Za to osiągi lepsze a bagażnik większy. No i cena niższa.
Z jednym się nie zgadzam - ASX nie ma tak plastikowego wnętrza jak Duster - górna część boczków drzwi oraz deski jest wykonana z miękkiego tworzywa, więc tu znaku równości postawić nie można.
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-03-12, 19:46   

Co do plastików na podszybiu w Dusterce2 , to dobry tapicer załatwi wszystko, położy się skórę i będzie jak w Sportage4 :-D :-D drzwi są już z miękkiego , a resztę też da się ogarnąc :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-03-12, 19:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-12, 20:11   

jammo napisał/a:
położy się skórę

Tylko po co? Przecież to taki sam bezsens, jak malowane zderzaki - ani to ładne, ani praktyczne.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne