Sie dowiedzialem nie tak dawno (pogloski byli i wczesniej) ze na LADA LARGUS beda instalowac silniki LADA innych modeli (11189).. No.. przeczytalem i zapomnialem, niby kierownistwo (RENAULT-NISSAN) nie dojdzie do tego..
Okazalo sie ze nie mialem racji! Tu mozna spodziewac sie wszystkiego!
A kierownictwo mozna latwo zmienic (wypie..li Bu Andersena - zatrudnili bardziej lagodnego, ktory nie odmowi, jesi bedzie powazna propozycja)
Doszlo!
Wiec historia lubi sie powtarzac.. (a ja nie!)(kabaret OTTO lat 90-ch nie latwo zapomniec!)
Kiedys z FIATem w latach 70-ch, teraz z RENAULT-NISSAN
Ostatnio zmieniony przez ip 2016-09-05, 20:45, w całości zmieniany 4 razy
Na pewno? Czy zbieżność pojemności i mocy jest przypadkowa?
A może tak przypadkowa jak podobieństwo jednego z radzieckich bombowcow do amerykańskiego.
Dla niewtajemniczonych. To była dokładna kopia. Reszta to propaganda.
Tak - jednostka pochodzi z długiej linii potomków licencyjnego silnika FIAT-a 1500, którą Rosjanie przerabiali na wszystkie możliwe strony.
Podobne motory miały w jakimś okresie prawie wszystkich koncerny samochodowe - w zależności od szczegółów rozwiązań technicznych i norm emisji tyle po prostu wychodzi z tej pojemności przy 8 zaworach (80-100 KM).
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2018-03-11, 20:34
laisar napisał/a:
1.0 SCe
Ok. Mam ten silnik. Dzis bylo cieplej na dworze dlatego w plenerze wlepiałem weń ślepia zastanawiajac sie "gdzie są wkręcone 3 świece!?"
Są tam trzy plastikowe wtyki (wygladem przypominajace zwiekszone wtyki do anteny tv), z ktòrych odchodza cienkie kabelki... To nid mogą być świece.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2018-03-12, 17:07
Bardzo dziękuję route2000. Dzisiaj doczytałem o tym na innych forach. Pierwszy raz to widzę, choć pomysł nie jest nowy.
Zapytam jeszcze - czy zestaw świec i cewek znajduje się bezpośrednio pod tymi wtyczkami? Czy raczej są one (zestaw świec i cewek) gdzie indziej umiejscowione na silniku?
Sorki za banalne pytania, nie jestem specem.
Zastanawiam się na przyszłość (za kilka lat), jak dostać się do świec. Brakuje mi podręcznika z rysunkami i legendą. Może kiedyś się pojawi na rynku polskim.
Edit; Obejrzałem dwa razy filmiki, które przedstawiłem w kolejnych postach. Na pierwszym dokładnie widać jak silnik był składany. Odpowiedź na moje pytanie jest twierdząca. Zestaw świec z cewkami znajduje się dokładnie pod wtyczkami. Do świec jest trochę utrudniony dostęp (jak spojrzeć na zdjęcia silnika pod maską), ale chociaż nie mają kabli wn.
Ostatnio zmieniony przez eio 2018-03-12, 17:42, w całości zmieniany 1 raz
Jedyna zaleta tego rozwiązania, że nie masz przewodów wysokiego napięcia (WN) tylko bezpośrednio cewka zasila świecę, minusem jest posiadanie 3 cewek, ale coś za coś. Niektóre auta mają jedną podwójną cewkę dla 4 cylindrów i przewody WN, takie mam rozwiązanie w Lodgy (silnik K7M). Jak podwójna cewka padnie to musiałbym całość wymienić, a jak padnie pojedyncza cewka to tylko wymieniasz jedną uszkodzoną i tyle.
Miałem takie rozwiązanie w Scenicu w silniku K4M - 4 cewki.
A czy utrudniony dostęp to zależy dla kogo....
Po prostu odpinasz wtyczkę od cewki, wykręcasz śrubę mocującą cewkę i wyciągasz cewkę do góry, dopiero masz dostęp do świecy, wszak jest głęboko osadzona, ale są specjalne nasadki do świec z wewnętrzną gumką, która podtrzymuje wykręconą świecę, wykręcasz je i wyciągasz świece z nasadką kluczem.
Tylko uwaga, po wyjęciu świecy z nasadki trzeba sprawdzić czy guma podtrzymująca świecę przypadkowo nie osiadła na porcelanie świecy, jeśli tak to trzeba je wyjąć i wsadzić z powrotem do nasadki, bo to jest guma od nasadki a nie od świecy.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2018-03-13, 08:49, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2018-03-13, 19:21
Jak wiele można się dowiedzieç. Maly silniczek a cieszy. Dzis z przyzwyczajenia stanąłem na lewym pasje przed krzyżówką na czerwonym. Bo była krotsza kolejka. Mocy brakło. Ale dalem radę albo raczej kuerowca z prawej zlitowal się czy coś ;)
Dostęp do zestawu (świeca, cewka, wtyczka) jest utrudniony z dwoch powodów:
1. Zestaw jest z tyłu za silnikiem. Żeby do nich sie dostac, trzeba sie połožyć na silniku. Na "szczęscie" przód Logana jest dość krotki.
2. Nad jednym czy dwoma (z trzech) zestawow jest (są) gruba rura gumowa. Trzeba ją odpiąć. Jeszcze inżynierowie zdołali wepchnąc wzdłuż zestawow wiązki elektryczne. Nie może być latwo.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2018-03-17, 17:05
Sorki że w tym temacie pociągnę wątek silnika sce 1.0. ale zżera mnie ciekawość. Na drugim filmie, do którego podałem wyżej link, w min. ok 2:20, pojawia się informacja o zastosowaniu systemu esm (Energy Smart Management). Na animacji widać że po naciśnięciu pedału gazu z akumulatora ubywa "prądu" i zasilany jest silnik (sorki za uproszczenia słowne). Natomiast po użyciu pedału hamulca w akumulatorze przybywa prądu. Czy dobrze rozumiem, że w tym silniku system odzyskuje energię z hamowania? Czy system taki stosuje się standardowo w innych silnikach?
Edit:
właśnie doczytałem o tym silniku i teraz się zastanawiam czy rzeczywiście mam go w swoim aucie. Zaczynam w to wątpić bo zbyt pieknie by wygladało. Znalazłem w sieci artykuł - http://www.imprensa.renau...ing-pleasure/en
Głowne parametry się zgadzają. Na zdjęciach tego silnika do których wcześniej zamieszczałem linki - silnik wygląda tak samo jak pod maską mojej dacii. Ale nigdzie nie znalazlem wzmianki że moje auto posiada takie cuda.
Budując silnik sce 1.0 inżynierowie inspirowali sie zdobyczami z formuły 1... Jest m.in. system esm który odzyskuje energię z hamowania i doładowauje aku, poza tym 90% max momentu obrotowego silnik otrzymuje przy 2000 obrotów per min. (teraz już rozumiem dlaczego przy tak niskich obrotach zapala sie lampka bym zmienił bieg na wyższy). Silnik jest aluminiowy (bloki i inne części) a popychacze karbonowe - DLC (Diamond-Like Carbon), i wiele innych rozwiązań. Nie dziwcie się że nie wierzę że to mam w mojej dacii.
Ostatnio zmieniony przez eio 2018-03-17, 19:38, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum