Wejdź na kalulator LPG i sam ocenisz czy warto czy nie.
Bo jak zamierzasz długo eksploatować Sandero to tak - koszty zwrotu za instalację i eksploatację zwróci się za jakieś 7 miesięcy.
Silnik 1,6 16V doskonale współpracuje z LPG.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Musisz sobie to sam przekalkulować. U mnie np. wygląda to tak:
- od grudnia 2015 przejechałem 54 000
na benzyny zużyłem 473l, a gazu 6215l
przyjmując że gazu spalę ~20% objętościowo niż benzyny to 6215l gazu równa się ~5200l benzyny
za gaz zapłaciłem ~12700zł a za benzynę musiałbym zapłacić 22500. Czyli na paliwie jestem jakieś 10000 do przodu. Od tego trzeba odjąć przeglądy - na benzynie było by 1*100(drugi po 5 latach) na gazie były 2*170=340. Można jeszcze odjąć od zysków koszt wymiany wtryskiwaczy 400zł i filtrów 60zł. Czyli w obecnej chwili jestem ponad 9000zł do przodu po 50000km.
Podczas liczenia wszytko zaokrąglałem na niekorzyść LPG, dodatkowo w tych 50kkm jeździłem trochę na benzynie (autostrady w Austrii jak nie trafiłem na stację z LPG) i sposób użytkowania, czyli wypalanie LPG do przełączenia i dopiero wtedy jazda na stację i tankowanie gazu. Dało by się wycisnąć jeszcze trochę oszczędności . W Sandero które mniej pali niż Duster oszczędności będą proporcjonalnie mniejsze.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3747 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-19, 14:48
route2000 napisał/a:
Silnik 1,6 16V doskonale współpracuje z LPG.
Mogę się mylić , ale Stepway nigdy nie miał 1.6 16V tylko 1.6 8V. Przynajmniej te sprzedawane w Polsce.
Tym niemniej poza ręczną regulacją zaworów współpracuje równie dobrze.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-03-19, 16:30
Jeżeli czynnikiem decydującym mają być koszty - tak, zdecydowanie warto. Pomijam tutaj osobiste preferencje czy też obiektywne wady LPG - mniejszy zasięg, problem koła zapasowego/dojazdowego itp itd.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-03-20, 10:05
Przy obecnych cenach 95/LPG można w ciemno wstawiać i instalację za ok. 2 500 zł typu np. Lovato Smart. Od kilkunastu lat jeżdżę na LPG (dwie dacie + dwa fiaty + skoda) i nie wyobrażam sobie innego wariantu niż 95+LPG. Sprawa nadal jest bardzo opłacalna. Silnik 1.6 mpi bardzo dobrze współpracuje z LPG, regulacja zaworów jest prosta i bardzo tania.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Osobiście uważam, że nawet przy połowie tych przebiegów się opłaca :) Gaz miałem (mam) w trzecim aucie. Oczywiście są minusy gazu, ale jeśli chcesz oszczędności na pierwszym miejscu, to tylko gaz.
Przy obecnych cenach 95/LPG można w ciemno wstawiać i instalację za ok. 2 500 zł typu np. Lovato Smart. Od kilkunastu lat jeżdżę na LPG (dwie dacie + dwa fiaty + skoda) i nie wyobrażam sobie innego wariantu niż 95+LPG. Sprawa nadal jest bardzo opłacalna. Silnik 1.6 mpi bardzo dobrze współpracuje z LPG, regulacja zaworów jest prosta i bardzo tania.
No właśnie " regulacja zaworów jest prosta" zależy w jakim silniku , ale chyba nie w Dusterze 1.6 SCe 115.
Po pierwsze nie ma co mylić silników jednych i drugich.
Ja w mojej pandzie teraz już nie robię nawet 10 tys rocznie, ale zamiast tankować raz na 3 tygodnie zbiornik benzyny wydaję 100 złotych na miesiąc na LPG, a spalam średnio zbiornik benzyny na kwartał. Mam w jedną stronę do pracy około 5 kilometrów, i ponad 3/4 dystansu pokonuję na gazie.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-03-20, 17:38
jammo napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Przy obecnych cenach 95/LPG można w ciemno wstawiać i instalację za ok. 2 500 zł typu np. Lovato Smart. Od kilkunastu lat jeżdżę na LPG (dwie dacie + dwa fiaty + skoda) i nie wyobrażam sobie innego wariantu niż 95+LPG. Sprawa nadal jest bardzo opłacalna. Silnik 1.6 mpi bardzo dobrze współpracuje z LPG, regulacja zaworów jest prosta i bardzo tania.
No właśnie " regulacja zaworów jest prosta" zależy w jakim silniku , ale chyba nie w Dusterze 1.6 SCe 115.
Masz rację milordzie.
Pytanie dotyczy Sandero 1.6 mpi i moja odpowiedź przypadkiem również tego silnika dotyczy. Co do Sce 1.6 LPG to łączę się w bólu.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
15% to mało, z czystej stechometrii i uwzględnienia różnic w gęstości paliw wychodzi coś około 20%. Tak było dawniej jak można było sobie "śrubką" zubażać mieszankę.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1957 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-03-23, 20:53
wszystko zależy od komponentów danej instalacji gazowej. U mnie zazwyczaj wychodziło 15% a w dwóch swoich poprzednich autach miałem instalacje IV generacji czyli sekwencyjne
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2018-03-23, 20:54, w całości zmieniany 1 raz
wszystko zależy od komponentów danej instalacji gazowej. U mnie zazwyczaj wychodziło 15% a w dwóch swoich poprzednich autach miałem instalacje IV generacji czyli sekwencyjne
Objętościowo (czyli w litrach) ~1.2l gazu daje tyle energii co 1l benzyny. Tu nie ma czarów jak palił mniej to i dawał mniej siły niż na benzynie inaczej było by to było "perpetum mobile" wyższego rzędu.
Co do instalacji IV generacji, to samo spalanie mało zależy od komponentów (chyba że gdzieś się gaz ulatnia) bo jest sterowane z ECU za pomocą sondy. Jak błędów mieszanki nie wyrzuca to spali dokładnie tyle ile ma spalić. 15% to raczej błąd pomiarów, nie da się przecież identycznie dwa razy przejechać tak samo (normalnie jeżdżąc a nie specjalnie do pomiarów), a mając gaz nie jeździmy specjalnie na benzynie aby zmierzyć spalanie. U mnie np. regularnie pokonywana trasa KRK-WAW-KRK ma większe niż 5% różnice w ilości spalonego paliwa. A jak ktoś planuje założyć instalację to licząc bezpieczniej założyć 20% niż 15%
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 639 Skąd: Wro
Wysłany: 2018-03-31, 08:34
Robię rocznie około 25.000 km. Miałem auta z LPG, ale teraz stwierdzam, że mija się to trochę z celem. Spalanie większe o 20%, dochodzą wymiany filtrów, regulacje, droższy przegląd, częstsze wymiany świec i kabli, regulacje zaworów, zawalony bagażnik. Mając na uwadze powyższe, oszczędności na LPG sięgają max. 30%. W moim przypadku to około 200 zł na miesiąc. Pomimo tego, że nie jestem krezusem, to jednak wolę mieć auto z małym silnikiem na PB i święty spokój, a nie użerać się z LPG. Czas poświęcony na tankowanie co 2 dzień, przeglądy, regulacje itp też ma swoją wartość. Nie mówiąc, że 80% usterek o których można poczytać na forum mają auta z LPG. Po co się w to pchać jak Daczka pali mi mniej jak 6 litrów na sto?
Ostatnio zmieniony przez pixa 2018-03-31, 08:35, w całości zmieniany 1 raz
Zgadzam się z przedmówcami, mam teraz 4 auto w lpg i rzeczywiście kilka lat temu jak miałem piętnastoletnie dwulitrowe volvo w automacie ktore palilło 14 litrów lpg to na benzynie można było zbankrutować. Teraz auta palą 6-7 litrów i jest to zdecydowanie mniej opłacalne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum