cytat ze spiderweb.pl
"w 1.3 TCe wałki nadal napędzać będzie łańcuch. W konstrukcji zmieniło się jednak bardzo wiele: nowa głowica, nowe 6-otworkowe wtryskiwacze o ciśnieniu roboczym 250 barów (jak na silnik benzynowy to bardzo dużo) i elektronicznie sterowany zawór wastegate w turbosprężarce to tylko kilka nowości. Przy okazji jest to silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu common rail: wtryskiwacze korzystają z ciśnienia wytworzonego we wspólnej szynie paliwowej, jak w typowym nowoczesnym dieslu. "
Wejdź na youtube i obejrzyj sobie animację z tym silnikiem. Gdzie są świece ;) Silnik jest na łańcuchu ale obecnie to nie musi być zaleta.
Na filmie widać hydrauliczną kompesację luzu zaworów.
Co do GPF to benzyny mają na prawdę zupełnie inną temperature spalin, zjawisko bedzie podobne do samooczyszcznia się świec.
Na wersje z silnikiem 1.6 SCe oraz diesle przyjmują zamówienia normalnie.
Niestety, nie. Nie ma w ofercie - co tu wiadomo - Sce w wersji 4x4, a dobrze wyposażone diesle 4x4 chodzą na otomoto po ok. 80 tys. zł, czyli w cenie, którą mi trudno zaakceptować.
No masz rację z tym 4x4 , ale ogólnie to chyba wszyscy zainteresowani wiedzą, że wersje 4x4 tak samo jak i LPG będą dostępne dopiero po wakacjach. Chociaż z tego co słyszałem , zamawiać podobno można ale nie podają konkretnej daty odbioru. W sumie pisząc o silniku 1.6 SCe miałem na myśli oczywiście wersję 4x2.
wiem - czepiam się detali - no ale jest jak jest ;) ... pewnie z desperacji bo do września daleko - mam nadzieję że 1,6 nie wycofają z produkcji - chyba, że w ramach rekompensaty wszystkim co zamówili 1,6 dają 1,3 Tce
_________________ "Omne ignotum pro magni fico" - Wszystko co nieznane, wydaje się niezwykłe
wiem - czepiam się detali - no ale jest jak jest ;) ... pewnie z desperacji bo do września daleko - mam nadzieję że 1,6 nie wycofają z produkcji - chyba, że w ramach rekompensaty wszystkim co zamówili 1,6 dają 1,3 Tce
I do tego ten ladny media nav kolorowy, a u nas ikonki takie proste i blade...
Ale, ten Media Nav z Renault i te od Daci z bladymi ikonkami jak piszesz , to porównujesz już z tego nowego Dustera2, czy były takie smlade ale w poprzednich modelach Dustera, czyli PH2? Ja w tym nowym nie zauważyłem , żeby było blade tło, kamera cofania też miała dobre nasycenie kolorów.
Ale, ten Media Nav z Renault i te od Daci z bladymi ikonkami jak piszesz , to porównujesz już z tego nowego Dustera2, czy były takie smlade ale w poprzednich modelach Dustera, czyli PH2? Ja w tym nowym nie zauważyłem , żeby było blade tło, kamera cofania też miała dobre nasycenie kolorów.
Nowy Duster ma dokladnie takie samo MediaNav jak stary. Jak masz ekran startowy MediaNav, to ikony sa takie jakby "plaskie" i maja brzydkie kolory. A to samo MediaNav w Renault ma takie ladne "glebokie ikony", nie wiem jak opisać ten efekt, ale zobacz to:
Zmiana kolorystyki Dacia<->Renault jest bardzo prosta .
Np jako zmiana nazw katalogów M0 i M1 w StorageCard/System/Img
Dobrze wiedzieć, ale tutaj chodzi mi tylko o fakt, ze nawet na czymś tak trywialnym jak ładna kolorystyka Media Nav Dacia "musi byc gorsza" od Renault :D
A tymczasem chłopaki z HR zbudowali pucharowego Dustera na bazie najnowszej generacji auta.
Silnikowo to samo co ostatnio. Zawieszenie tez Reigera. Ale wygląda dużo lepiej ;)
A można gdzieś kupić tego Reignera? Klatka, czy wybebeszenie wnętrza mi niepotrzebne, ale wzmocnione wahacze i amortyzatory fajne. Ciekawe jak to jedzie po asfalcie?
To jest zawieszenie rajdowe. Dużo większy skok. Trochę sztywniejsze. Raczej nie na asfalt nie stworzone.
Jest to dedykowane zawieszenie specjalnie zaprojektowane pod Duster Cup.
Cała rajdówka kosztuje ok. 100 tyś zł. Myślę, że można to zawieszenie dostać tylko w pakiecie.
Zanim sprzedałem Dustera 2 tygodnie temu byłem w serwisie na wymianie stelaża fotela kierowcy i z ciekawości poszedłem do salonu Dacii. Powiem Wam, że nie rozumiem polityki Dacii czy też dealera w moim mieście ale na salonie stał jeden, jedyny Duster w tym darmowym granatowym kolorze i w jakiejś biednej wersji z czarnymi klamkami na zewnątrz. Wyglądał najzwyczajniej w świecie odpychająco. Jak świat światem wszystkie salony chwalą się najlepiej wyposażonymi egzemplarzami, żeby zrobić na kliencie dobre pierwsze wrażenie ale nie Dacia. W Dacii reklamują się bieda wersją... Nie kumam tego.
Pewnie został granatowy w biednej wersji, ponieważ PRESTIGE'a którego mieli podczas Dni Otwartych sprzedali. Swoją drogą ja w tym kierunku nie rozumiem filozofii Dacii. Otóż byłem w 2 salonach i miała miejsce ta sama sytuacja.
Dobrze wyposażony Prestige, którego można było samemu skonfigurować na kwotę jeśli dobrze pamiętam 63900, można było kupić w PROMOCYJNEJ cenie 63000 pln. Motyw taki, ze samochód stał cały tydzień na salonie - można było wejść, potrzaskać, popierdzieć, pokręcić wszystkim czym się da i po 17 marca, po dniach otwartych kupić go w tej PROMOCYJNEJ cenie. Ja rozumiem, że salonowego można odbierać jeszcze w marcu i nie czekać do czerwca/lipca, ale uważam że nie jest to na TYLE prestiżowy samochód, żeby kupować go od razu w dniu Premiery z rabatem tylko 900zł...Szczególnie, że przewinęło się przez niego sporo ludziów...Ta sama sytuacja w dwóch salonach. Co wiecej - Oba egzemplarze z tego co mi wiadomo zostały sprzedane 14ego marca. Wiec auto stało na salonie aż do 17ego marca....
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3971 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-17, 09:46
Nic się nie zmienia. Biorą taką wersję na wystawkę, jakich najwięcej sprzedają. Jak zamawiałem Sandero, to żaden dealer w Warszawie nie miał w salonie Stepwaya, o wyposażeniu zwykłej wersji nie ma co mówić. Bo i po co? Klient i tak przyjdzie, skonfiguruje model pod siebie i zaczeka te 5 miesięcy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum