Wysłany: 2018-04-25, 21:10 Nierówna praca silnika na zimno - Duster II 1.6 SCe
Witam
Zmagam się od samego momentu odbioru auta z problemem dziwnego zachowania na zimnym silniku.
Po odpaleniu odczekaniu ok 20 sek. a następnie przyciśnięcia pedału gazu tak około 2200 obrotów i odpuszczeniu silnik dostaje dziwnych drgań. Na krótki moment (widać to jak ogląda się film klatka po klatce) - miga na pół sekundy pomarańczowa kontrolka "check engine" razem z komunikatem "skontroluj stop-start" i wszystko się uspokaja.
Byłem w ASO....odczytali błąd z komputera którego nie potrafią zinterpretować, nie zna go także Ranault Polska ? i skierowali zapytanie do Renault Francja, mam teraz zostawić u nich auto na conajmniej kilka dni do dalszej diagnostyki :-(.
Zamieściłem filmik jak zachowuje się silnik - około 40 sekundy widać mignięcie kontrolek...
Mam prośbę do posiadaczy nowej Dacii Duster z silnikiem benzyna 1.6 115 KM - czy mogą wykonać podobny test, ciekawi mnie czy to tylko u mnie jakaś wada ...czy efekt szybkiego wypuszczenia nowego modelu z "chorobą wieku dziecięcego" ?
Dziękuje poprawiłem. Ten efekt jest tylko na zimnym silniku ale olej nie powinien mieć tu znaczenia. ASO sprawdzało auto i zatrzymali się błędzie który widzieli pierwszy raz.... nie wiem jak działa sterowanie „ssaniem” ale może tutaj jest jakiś błąd w sofcie no i co ma do tego komunikat „skontroluj stop-start” ?
Olej nie ale elektronika jego i eco załączone (ta zielona kontrolka?) - komputer może dostaje błędne sygnały i głupieje - za dużo danych. Ale to gdybanie (kod usterki pamiętasz/znasz?).
Ta zielona kontrolka to włączony tempomat ale na wyłączonym jest ten sam objaw. ASO nie podało mi kodu usterki. Co ciekawe (i widoczne na filmie) dla testu przed odpaleniem silnika wyłączyłem „start-stop” po mignieciu kontrolki silnika i komunikacie skontroluj stop-start - system sam się uruchomił (przy włączonym stop-start podczas uruchamiania silnika- problem występuje tak samo.)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-04-26, 04:10
A jak odpalisz po nocy(zimny silnik) i normalnie jedziesz twoim stylem jazdy to dzieje sie cos?
Moja Lodgy w zeszlym tygodniu strasznie butowalem na zimnym silniku i po 4 km wskoczyl w tryb awaryjny (bez wyswietlania czeka). Zgasilem, odpalilem,przeszlo.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3966 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-26, 08:29
Czy to w jakiś sposób przeszkadza, lub w ogóle jest widoczne podczas jazdy- bez celowego czekania i wpatrywania się w zegary?
U mnie na przykład gdy odpalę zimny silnik i nie ruszę przez ponad minutę, to wskazówka prędkościomierza zaczyna sobie sama skakać w zakresie 0-10km/h. Dopiero ruszenie na choćby pół metra uspokaja wskazówkę. W czasie jazdy i postojów nigdy się to nie pojawia, więc olewam temat. Może zgłoszę na jakimś przeglądzie. W ogóle bym tego pewnie nigdy nie zauważył gdyby nie aktualizacja map, którą zalecają robić na pracującym silniku.
Czy to w jakiś sposób przeszkadza, lub w ogóle jest widoczne podczas jazdy- bez celowego czekania i wpatrywania się w zegary? :.
Przeszkadza mi to na dwa sposoby, ruszanie na zimnym silniku powoduje szarpanie w momencie zadziałania "resetu" kontrolek... silnik wtedy traci na moment moc (tymczasowo uczę się ruszać by nie przekroczyć 2 tys obrotów . Drugi powód auto ma 3 tyg - gdybym kupił używane kilkuletnie pewnie bym odpuścił....ale w nowym
Czy to w jakiś sposób przeszkadza, lub w ogóle jest widoczne podczas jazdy- bez celowego czekania i wpatrywania się w zegary?
U mnie na przykład gdy odpalę zimny silnik i nie ruszę przez ponad minutę, to wskazówka prędkościomierza zaczyna sobie sama skakać w zakresie 0-10km/h. Dopiero ruszenie na choćby pół metra uspokaja wskazówkę. W czasie jazdy i postojów nigdy się to nie pojawia, więc olewam temat. Może zgłoszę na jakimś przeglądzie. W ogóle bym tego pewnie nigdy nie zauważył gdyby nie aktualizacja map, którą zalecają robić na pracującym silniku.
.czy efekt szybkiego wypuszczenia nowego modelu z "chorobą wieku dziecięcego" ?
standard u francuza że testerami są klienci
Przecież silnik 1.6 SCE 115 nie jest wcale nowością w tym modelu. Jest to ta sama jednostka co w poprzedniej wersji, więc o jakiej chorobie wieku dziecięcego piszecie. Co do nowości , to nie tylko u Francuzów klient jest testerem. Przy wprowadzaniu nowych modeli jest tak u wszystkich producentów aut. Jak by tak nie było, to nie były by potrzebne serwisy ASO.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-04-28, 10:38, w całości zmieniany 1 raz
.czy efekt szybkiego wypuszczenia nowego modelu z "chorobą wieku dziecięcego" ?
standard u francuza że testerami są klienci
Przecież silnik 1.6 SCE 115 nie jest wcale nowością w tym modelu. Jest to ta sama jednostka co w poprzedniej wersji, więc o jakiej chorobie wieku dziecięcego piszecie.
Silnik (jako core) pewnie ten sam, kilka innych elementów wokół niego - nie ... Pytanie czy to 1:1 w całości przeczepiona jednostka z poprzedniego Dustera czy też Renault podmieniło jakieś dodatkowe elementy jak np: sterowniki których jest kilka w aucie do różnych zadań i jaki soft posiadają. W przyszłym tygodniu na kilka dni auto idzie do ASO - zobaczymy co wymyślą.
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-04-28, 19:24
Z doświadczenia podpowiem Ci, że jak będziesz zgłaszał awarię, to niech Ci zrobią ksero zgłoszenia i dokładnie opisz co się dzieje. Jeśli będziesz zgłaszał jeszcze raz, to zgłoś identycznie to samo.
Gdzie oddajesz auto??
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Aktualizacja: Auto było w ASO - po 3 dniach testów stwierdzono konieczność wymiany softu w komputerze od wtrysku. Wgrano nowy - no i jak to bywa, podczas odbioru z serwisu oczywiście usterka się powtórzyła auto wróciło na komputer i wykryto jakiś kolejny błąd komputera wtrysku.
Teraz Panowie idą dalej - i czekam za wymianą komputera w ciągu 2 tyg. mają go przesłać z Francji
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-05-12, 19:28
U mnie było tak samo. Działali póki się gwarancja nie miała skończyć A komputer z francji też do mnie jechał. Raz to nawet elektryk jechał
Do jakiego serwisu oddajesz?
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Ostatnio zmieniony przez matucha 2018-05-12, 19:30, w całości zmieniany 1 raz
U mnie także jest problem z wieszaniem się komputera jak auto jest na słońcu i się nagrzeje. jak byłem w ASO zaproponowali wymontowanie zegarów i wysłanie do ekspertyzy do Renault (przynajmniej tydzień auto miało by u nich postać) - odmówiłem i czekam na akcje serwisową.
Ostatnio zmieniony przez lisek2 2018-05-13, 15:41, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum