Ja skusiłem się zamówić Dustera dokładnie za 63000 - czyli jak ten wystawowy. Rabatów łącznie wyszło na 2100. Czy to dużo, czy to mało ? Nie wiem, zgodziłem się na takie warunki. Fakt faktem muszę czekać do lipca, ale zawsze to auto nowe i nie siedziało w nim średnio po 50 osób dziennie. Mogę też powiedzieć, ze to niemal identyczna wersja jak ta promocja SALONOWA....
Ostatnio zmieniony przez Maniek27 2018-04-17, 10:40, w całości zmieniany 1 raz
Nic się nie zmienia. Biorą taką wersję na wystawkę, jakich najwięcej sprzedają. Jak zamawiałem Sandero, to żaden dealer w Warszawie nie miał w salonie Stepwaya, o wyposażeniu zwykłej wersji nie ma co mówić. Bo i po co? Klient i tak przyjdzie, skonfiguruje model pod siebie i zaczeka te 5 miesięcy.
To samo było w Krakowie, jak zamawiałem Dustera chciałem usiąść w Stepwayu - niestety nie było żadnego :)
Dzisiaj jeździłem Dacią duster 2 jakoś pół godziny. Będę się odnosił do Opla astry 5 gen jaką posiadam.
Silnik to był 1.6. Wyciszenie jest na dobrym poziomie, przy niższych prędkościach (do 110km/h) niewiele gorzej od astry. Zawieszenie dużo lepiej wybiera nierówności jednak przechyły nie są aż takie straszne jak niektórzy opowiadają. Autko się zbierać jako tako zaczyna od 3,5 tyś obr. Ogólnie za prestige z full wypasem do około 60 tyś to cena nie jest zła :D
Wysłany: 2018-05-09, 21:36 najsilniejszy silnik benzynowy w Duster
Właśnie chciałem pomału finalizować zakup Dustera z najsilniejszym silnikiem benzynowym (czyli TCe 125), gdy dowiedziałem się, że już ten silnik nie jest wsadzany do Dustera, bo ponoć nie spełnia norm ekologicznych Jewropy!
Czy wiadomo coś o jakimś substytucie? Czy będzie dostępny Duster z silnikiem o mocy rzędu 125 KM? Bo wolałbym kupić mocniejszą jednostkę...
Czyli wracamy do obyczajów komuny: tylko syrenka 104, jak się nie podoba, to na drzewo!
Nie na darmo Francja ma odbiór najbardziej socjalistycznego państwa w UE...
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 369 Skąd: KR
Wysłany: 2018-05-09, 21:57
Borus napisał/a:
Czyli wracamy do obyczajów komuny: tylko syrenka 104, jak się nie podoba, to na drzewo!
Nie na darmo Francja ma odbiór najbardziej socjalistycznego państwa w UE...
1,3 TCe od Renault ma być w trzech wersjach mocy: 115, 140 i 160 kucy. W Daci będzie pewnie 115, ale co stoi na przeszkodzie....
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Te 1.33 tce może być bardzo ciekawy silnik jak 1.4 tsi
Ja raczej przewiduje 140 i 160 tylko z automatem.
115 raczej już jest w 1.6 16v
Choć nic nie stoi na przeszkodzie aby oferować te silniki z mocą np 130 KM w daci
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-05-09, 22:24, w całości zmieniany 3 razy
kilka różnych portali polskich i zagranicznych już naisało, że 1.3TCe będzie na jesień w dwóch opcjach w Dacii 115KM (pewnie nie dla Dustera) i 130KM(to pewnie skręcony 140KM) i taki ma trafić do Dustera.
Nie obraź się ale trochę irytujące jest to twoje wysyłanie forumowiczów do wyszukiwarki Google. Akurat moim zdaniem jest to znacznie fajniejsze popytać/rozpocząć rozmowę na temat nowego silnika z nami. Jakbym miał zamiar wszystko wyszukiwać przez Google to bym się na forum nie pisał.
Po to jest forum właśnie żeby była jakaś interakcja "człowiek - człowiek" a nie "człowiek - google". Sorry za offtopa ale może na przyszłość warto to raz wyjaśnić.
Może, ale nie musi. O której wersji piszesz? Były trzy; EA211 jest ponoć całkiem ok.
Czyli jaki będzie okaże się orientacyjnie po 4-6 latach od pojawienia się na rynku, z czego te poprawione będą w miarę OK?
Pamiętam jak się pojawiły TSI, też się początkowo (na szczęście teoretycznie) do nich zapaliłem, na szczęście szybko sobie przypomniałem, że lepsze jest wrogiem dobrego.
Jeśli chodzi o Turbo benzyny to z obecnie dostępnych w miarę bezawaryjnych jakie znam to masz:
1.6 SIDI z opla 1,4 Turbo 140km
0.9 TCE Z Renault 1,2 TCE już mniej
1.4 120 KM z Fiata
1.4 TSI ea211
Więcej nie pamiętam :D
O silnikach turbo benzyna mogę trochę powiedzieć bo sam byłem królikiem doświadczalnym po zakupie auta z początku produkcji. Kupiłem sobie fabię 1.2 tsi. Uznałem że ostrzeżenia o awaryjności są przesadzone i ... po 30 tyś poleciał mi łańcuch rozrządu i silnik się rozsypał. Jak zgłaszałem w serwisie skody że łańcuch trzeszczy to patrzyli się na mnie jak na idiotę i mówili TTTM...chyba nigdy nigdzie mnie nikt nie potraktował tak jak ASO Skoda/VW. Wycieki spod obudowy rozrządu - ja im pokazuje olej a oni że to brud...PARANOJA.
Co do innych dobrych producentów turbo benzyny, do tej listy dodałbym jeszcze 1.0 EcoBoost forda i Mercedesa 1.8 Turbo chyba 156 koni i 1.2 PureTech z PSA (bardzo fajny silnik).
Jak ognia unikajcie wszystkiego co się nazywa 1.8 TSI z VW. W zasadzie unikajcie wszystkiego z VW do czasu opracowania konstrukcji EA211 - na pasku. Uciekajcie też z daleka od 1.6 THP z PSA...
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-14, 11:01
Ewolucji nie zatrzymamy. Jak się pojawił 1.2 tce to wszyscy żałowali, że nie jest to ta stara konstrukcjia wolnmossace 1.2 plus prosta turbina. Potem jakoś ledwo zdążyliśmy się nacieszyć 1.2 tce z dustera Renault wyciąga królika z kapelusza 1.3 tce. Tylko króliki się za słabo rozmnożyły i nie wystarczyło dla daci. To według mnie plama wizerunkówa marketingu daci.
Tak, a co niby Dacia ma do gadania w sprawie silników. Dacia należy do Renault i jakie Renault kazał , to takie dają. Jak Renault zadecyduje, ze do Dacii Duster idzie nowy silnik ten najmniejszy 1.3 TCe 115 KM a nie 130 czy 140 KM, to tak będzie i nic na to Dacia nie poradzi , bo to Renault wykłada kasę i rządzi .
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-05-14, 16:19, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-14, 17:10
Popatrz a myślałem, że to dacia jest sobie wybiera silniki jakie chce :)
Renault powinien znając terminy wejścia nowych norm dostosować 1.2 by przejściowo dało się je pakować do daci zanim produkcja nowej jednostki 1.3 będzie w stanie zaspokoić potrzeby Renault Daci i Nissana. Tak narobić apetyt na duster z silnikiem turbo by za moment wykastrowac katalog z tych jednostek to jakiś żart. Dobrze, że w ogóle sprzedają jakikolwiek silnik benzynowy.
Duster dobrze się sprzedaje z tym 1.6 lub 1.5 dci więc głosy niezadowolonych z takiego obrotu sprawy giną.
Teraz poczekać trzeba czy dacia dostanie przypadkiem najsłabszy z gamy 1.3 tce.
Wycofanie z oferty silnika 1.2 tce w Polsce jest działaniem czysto ekonomicznym ze strony producenta a nie z pobudek ekologicznych. W innych krajach można zamówić Dustera z tym silnikiem (np. Niemcy). Kwestia podstawowa Duster w Polsce był chyba najtaniej wyceniony spośród krajów EU. Różnica miedzy Polską a wspomnianymi Niemcami to było około 1500 euro, więc to kupa kasy w ogólnym rozrachunku. Co ciekawe szkopy na klimę automatyczną płacą 200 euro a my 1300 zł. To samo dotyczy decyzji o "wyczerpaniu puli felg maledive dla naszego kraju". Ktoś policzył w Paryżu czy Bukareszcie, że wycofa się te elementy z rynków gdzie auto ma relatywnie niską cenę by zmaksymalizować zysk tam gdzie da się więcej zarobić. Ekonomia i tyle.
Ja sądzę, że zamieszanie z tym silnikiem doładowanym 1.2 TCe 125KM, a konkretnie jego brakami w fabryce a obecnie i w sprzedaży, wyszło w Dacii raczej z innego powodu. Jak wiemy silnik ten montowany był już w Dusterze jeszcze w poprzedniej wersji PH2 i jak mi wiadomo , było nim bardzo słabe zainteresowanie, przynajmniej w Polsce. Pytałem się w salonie jeszcze w 2017r o te silniki, gdyż sam byłem już na kupnie Dustera i ciekawy byłem co to za jednostka. Wszędzie potwierdzali , że jest bardzo słabe zainteresowanie tymi silnikami, a co za tym idzie, kiepsko się sprzedają. Być może ludzie nie mieli do nich przekonania, gdyż nie każdy jest zwolennikiem turbo ładowanych jednostek i dlatego głównie ludzie wybierali wolnossące 1.6 SCe oraz diesle 1.5 DCi 110. Sądzę, że przy wprowadzeniu nowego Dustera2, nie spodziewano się, że nastąpi taki zwrot w sprawie tych silników i więcej ludzie będzie zainteresowanych zakupem auta z tymi doładowanymi silnikami. Dodając do tego ponad przeciętne zainteresowanie nowym modelem Dustera2, oraz ilość zamówień, która wpłynęła do produkcji na te auta w tak krótkim czasie, również na zachodzie, wszystko po trosze złożyło się na to, że zaczęło go po prostu brakować. Sprawa cen o których pisze wyżej kolega KliPer , jest jak najbardziej prawdopodobna. Chcąc uniknąć drastycznych podwyżek zaraz po wprowadzeniu nowego modelu, lepszą opcją dla nich , było wycofanie tych jednostek tak, aby wyjść z tego z twarzą. Świadczyć o tym może nawet obecna nieznaczna podwyżka Dustera w wersji Prestige. Nowe zmiany norm spalin tylko pogłębiły ten kryzys. Pozostaje teraz czekać, co Renault zaoferuje Dacii jako nową jednostkę do Dustera.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-05-15, 10:10, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-15, 17:50
Pewnie chcą w Polsce upchnąć jak najwięcej diesli, na Zachodzie od nich odchodzą, potem jakieś opłaty wymyślą ekologiczne
Wcześniej i tak w Polsce albo diesel albo 1.6 się sprzedawały. Słyszałem, że 1.2 od razu za granicę jechały lawetą, bo u nas taniej i jako używki z 0 km na zachód jechały.
marcinonline, jeśli będziesz sporo jeździł to można i dopłacić. Moment obrotowy przyzwoity jak na lekkie auto jakim jest Duster, a i na spalaniu zaoszczędzisz. Mi Duster 1 w dieslu palił 5,6 l/100km Duster 2 z silnikiem 1.2 TCe na dzień dzisiejszy ma średnią 7,7 l/100km. Jak stać Cię na dopłatę, to 1.6 sobie odpuść, żeby się w trasach nie denerwować.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-05-15, 18:07
Prezes napisał/a:
Moment obrotowy przyzwoity jak na lekkie auto jakim jest Duster, a i na spalaniu zaoszczędzisz. Mi Duster 1 w dieslu palił 5,6 l/100km Duster 2 z silnikiem 1.2 TCe na dzień dzisiejszy ma średnią 7,7 l/100km. Jak stać Cię na dopłatę, to 1.6 sobie odpuść, żeby się w trasach nie denerwować.
Duster 1.5dCi 4x4 palił mi średnio 7,5 - 8 l.
A ważył ponad 1400 kg (z hakiem).
Więc z tą lekkością i małym spalaniem to bym nie szalał.....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum