Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018 Posty: 164 Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-05-22, 11:52 Problem z lagowaniem komputera w nowym Dusterze
Mój nowy Duster ma już cały miesiąc i najechane 2600 km. W tym czasie zdarzyło mi się dwukrotnie taka sytacja:
1. Odpalam samochód,
2. Przez kilka sekund komputer działa prawidłowo (przełączanie między ekranami - przyciski z prawej strony kierownicy),
3. Przestają odpowiadać przyciski z prawej strony kierownicy (tylko te od przełączania ekranów komputera) - sterowanie głosem, tempomat działa bez zarzutu.
4. Problem wygląda tak: na 10 wciśnięć, może jedno działa - przełącza ekran. Jak akurat jestem na widoku średniego spalania, to dwu, trzykrotne szybkie wciśnięcie przycisku góra/dół powoduje, że resetuje się wartość (tak jakbym przytrzymał dłużej klawisz).
Wydaje mi się, że jak ostatnio to wystąpiło to miałem około 1200 km przebieg, więc zakładam, że będzie to powtarzalne - może uda mi się to nagrać.
Trwa to mniej więcej do 10 minut. Po tym czasie nagle zaczyna wszystko działać bez zarzutu. W instrukcji nic nie znalazłem, w internecie również. Spotkało kogoś coś takiego?
Powszechny problem wszystkich nowych Dusterow. Chyba wszyscy ktorzy maja nowego Dustera maja ten problem z komputerem/przyciskami. Dzieje sie tak gdy auto nagrzeje sie od slonca. Ja to juz nagralem, dzis mam umowiona wizyte w serwisie, co prawda z innego powodu ale pokaze im co sie dzieje. Zobacze co powiedza i napisze tu.
Takze nie martw sie, Twoj Duster nie odstaje od "normy"
Mam to samo, komputer się zawiesza tylko gdy nagrzeje sie w słoneczne dni. Jak jest chłodno, problemu nie ma. W serwisie nic nie zrobią, sami nie wiedzą co to. Gadałem z serwisem w Łodzi i byli wielce zdziwieni tą usterką, proponowali aktualizacje oprogramowania, jednak na razie nie mam czasu by do nich podjechać i zostawiać im samochód.
Ostatnio zmieniony przez Solnik 2018-05-22, 14:18, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018 Posty: 164 Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-05-22, 15:10
Dzisiaj, kiedy wydaje mi się, że w aucie jest dużo cieplej niż wczoraj, problem nie wystąpił. Może temperatura to tylko składowa i jeszcze jakiś inny warunek musi wystąpić?
U mnie wystapilo to gdy bylo 22 stopnie na zewnatrz, ale w srodku bylo o wiele gorecej, bo slonce mocno swiecilo. Puki co pomysl ze to przyciski sa zle zaprojektowane i jak robi sie goraco zaczynaja stykac caly czas wydaje sie najsensowniejszy. Na dodatek Powolny, zrobil maly eksperyment ktory potwierdzil ten pomysl.
Ja chetnie pojde krok dalej, wezme suszarke do wlosow i gdy auto bedzie po nocy w zimnym garazu sprobuje nagrzac przyciski. Jesli przestana dzialac, mamy winowajce.
Wlasnie siedze w serwisie, powiedzialem o tym pracownikowi ktory przyjmuje auta na serwis, stwierdzil ze nic nie wiedza bo puki co malo Dusterow wyjechalo z salonow. Powiedzial tez ze jesli problem jest na tyle powszechny ze jest opisywany na forach, na pewno dojdzie do akcji serwisowej. Coz, oficjalnie nie zglosilem problemu z tym zacinaniem dzis, bo ani ja nie mam czasu na to juz dzis, ani oni nie maja juz dzis goscia od tego typu usterek.
Wlasnie siedze w serwisie, powiedzialem o tym pracownikowi ktory przyjmuje auta na serwis, stwierdzil ze nic nie wiedza bo puki co malo Dusterow wyjechalo z salonow.
Tak btw: Dusterek > dusterek > dUsterek
Chyba ten pracownik serwisu nieźle ściemnia. Oficjalnie Duster to najlepiej sprzedający się samochód w kwietniu 2018 r. Np. po Łodzi jeździ tych samochodów jak psów, a oni nic nie wiedzą. Tiaaa, prawdopodobnie problem jest z przyciskami, ale nie mają lepszych by powymieniać, dopiero trzeba zaprojektować takie bez wady, a to potrwa.
Powolny, to co chce zrobic to tylko dla mojej a moze i innych z forum ciekawosci. Jesli bedzie tak jak przypuszczam, przynajmniej bede pewny co jest elementem powodujacym ta usterke co z kolei sprawi ze nie pozwole zeby serwis rozbieral mi niepotrzebnie auto lub bede go pozbawiony na czas diagnostyki.
Jak sam napisales, dla sadu licza sie fakty i tony papierologii, wiec luzna rozmowa na forum bedzie ich obchodzic dosyc mocno dyskusyjnie. Poza tym dlaczego mamy isc do sadu z tym od razu? Spokojnie, nie kazde aso to spycholodzy, ludzi podostaja pozamawiane samochody to aso beda mialy spam dotyczacy tej usterki a wtedy musza cos na to poradzic.
witam,
Właśnie odebrałem dustera z serwisu i muszę powiedzieć że niczego nie naprawili z wad które zgłosiłem.
W sprawie zawieszania się komputera potwierdzam że dziej się tak nadal jak tylko temperatura skoczy powyżej dwudziestu paru stopni. Oczywiście w serwisie stwierdzili że zmienili oprogramowanie jak zaleca producent ale to nie dało żadnego rezultatu jak się zresztą spodziewałem.
W moim przypadku ASO zaproponowało demontaż zegarów i wysłanie do ekspertyzy w renault. Co do przycisku - u mnie komputer blokuje się ale reaguje na przyciski w postaci skasowania stanu licznika przebiegu czyli sam w sobie działa. Na FB organizowaliśmy akcje wysyłania zgłoszeń do Dacia...odpowiadali skierowaniem do ASO i zamiataniem tematu pod dywan... Ale jak widać koledzy poniżej w innych krajach też mają ten sam problem...
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 236 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-05-23, 17:15
Ten drugi filmik jest przy temp. na zewnątrz 6 stopni. To trochę przeczy teorii o występowaniu problemu po nagrzaniu się w słońcu samochodu.
W przyszłym tygodniu odbieram swoją sztukę i liczę się z niedziałającym komputerem :/
Powolny, spoko, jak chcesz moge nic nie pisac co wyszlo z moich znachorskich metod. Jesli ma zaszkodzic ogolowi...
shin, no i zglosiles ze zmiana oprogramowania nic nie dala? Przysluguje ci reklamacja na usluge.
To niestety nie koniec moich przygód z ASO wiec na pewno będę to jeszcze wielokrotnie zgłaszał. Przedostatnia wizyta skończyła się bardzo niemiło - wiec wystosowałem odpowiednie pismo do wyższej instancji
W związku z tym, że czekam na swojego Dustera to z lekkim niepokojem śledzę ten wątek i mam pewnie głupie pytanie, ale może ktoś poświęci kilka minut i mi odpowie – jak to jest, że skoro komputer pokładowy zawiaduje tyloma sterownikami (patrz link)
http://www.komputerswiat....od-maska,4.aspx
to „wieszając się” w sposób opisany w/w wątku nie blokuje ich pracy? Czy są dwa (lub więcej) komputerów i ten od „ważniejszych” sterowników się nie zawiesza, czy też zawiesza się tylko wyświetlacz?
Ostatnio zmieniony przez maugu 2018-05-25, 07:50, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-25, 11:34
Komputer działa cały czas prawidłowo. jak jest ustawione średnie spalanie, to pokazuje, tyle, że przełaczyć nie można. Wg mnie wieszają się przyciski w kierownicy, prawe - od przełączania funkcji, bo lewe zawsze chodzą.
Wystarczy wrzucić do translatora i widać, że problem dotyczy piasty przedniej koła i oświetlenia w przypadku podłączenia przyczepy. Chcesz, to płać za tłumacza - ja nie widzę potrzeby.
Dodatkowo translator mówi, że problem dotyczy aut z VIN-ami rozpoczynającymi się od UU1.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum