Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-22, 14:01 Pilot padł
No i dopadło mnie nieszczęście. Pilot przestał działać. Już nie steruje centralnym zamkiem. Sprawdzałem, nic nie nadaje, czip działa, bo silnik uruchamia. Muszę na piechotę blokować każde drzwi. Podczas jazdy blokada drzwi działa. Dotychczas żaden samochód nie wykręcił mi takiego numeru. Pilot jest cały, obudowa ok, klawisze działają, bateria wymieniona. Może jakieś porady. Szkoda ,ze Dacia daje jedynie jeden kluczyk z pilotem i chipem, zapas nie ma nic, nawet chipa. Żenada ze strony fabryki. Oczywiście, mógłbym skorzystać z salonu czy innych drogich ofert. Ale może dałoby się to obejść jakoś taniej.
Marka: Była Dacia
Model: Był Duster 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2 Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 88 Skąd: W-wa
Wysłany: 2018-05-22, 15:11
W okolicy gdzie mieszkam jest firma, która zajmuje się naprawą stacyjek, zamków, pilotów. Nie korzystałem więc nie potrafię powiedzieć czy są OK. Może Ci się przyda.
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-23, 13:06
Dzwoniłem do serwisu, owszem na zamówienie z Francyji zamawiają, koszt pilota 570zł brutto + 120 zł zaprogramowanie razem = 690 zł!
Informacja dla użytkowników, piloty nie są na żadnej gwarancji, trzeba je trzymać w puzderku na kosztowności.
No nie wiem , czy założyć nowy sterownik zamykania drzwi, koszt parokrotnie mniejszy. I tak ma się zawsze ze sobą pęk kluczy czy pilotów do bram.
Tylko gdzie ten moduł siedzi w Dusterze?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-23, 14:12
Cena jest wysoka nie tylko w ASO. W niezależnych punktach dorabiających klucze koszt dorobienia kluczyka z pilotem i transponderem do Dacii i programowanie z samochodem to też od 500zł w górę.
Ja bym się na początek dokładnie przyjrzał płytce pilota- najbardziej prawdopodobne są uszkodzenia mechaniczne (coś pękło, odlutowało się itp.). Może da się to łatwo naprawić.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-05-23, 14:14, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-05-23, 14:13
daj sobie spokój z serwisem autoryzowanym, za 1/2 tej kwoty zrobi ci to jakiś specjalistyczny warsztat
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-05-23, 14:13, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-23, 15:27
corrado napisał/a:
Potwierdzam, ja całkowicie kluczyk z zaprogramowaniem dorobiłem w W-wie za jakieś niecałe 300pln
Gdzie? Podaj namiary jak masz.
Bo wkurza mnie, że muszę się obchodzić z samochodem jak z maluchem. Obchodzić dookoła i zamykać zamki. Miałem różne samochody i żaden mi nie wywinął takiego numeru. Sto kilkadziesiąt litrów paliwa w plecy
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-05-23, 20:59
A jesteś pewny że to wina pilota? Bo ja czasem zamykam drzwi kluczem ( w Lagunie jak nigdy nie używałem to przestał działać) i jak zamykam zamek kierowcy to zamykają się wszystkie drzwi - więc może siadło Ci coś w zamku? Chyba że tylko na początku produkcji montowali ręczny centralny zamek.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-24, 07:32
corrado napisał/a:
Potwierdzam, ja całkowicie kluczyk z zaprogramowaniem dorobiłem w W-wie za jakieś niecałe 300pln
Niestety dużo zależy od rocznika i kolejnych generacji pilotów. Im nowsza generacja układu, tym dorobienie droższe.
PiotrWie napisał/a:
...ja czasem zamykam drzwi kluczem i jak zamykam zamek kierowcy to zamykają się wszystkie drzwi - więc może siadło Ci coś w zamku? Chyba że tylko na początku produkcji montowali ręczny centralny zamek.
Nie wiem jak dawniej, ale w nowych Daciach kluczem można zamknąć i otworzyć tylko drzwi kierowcy. A jeśli drzwi nie mają żadnych "bolców" do zamykania od wewnątrz, żeby zamknąć pozostałe, trzeba w każdych drzwiach indywidualnie przed zatrzaśnięciem przesunąć "zapadkę" wewnątrz zamka.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-05-24, 07:40, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-24, 08:41
Dymek napisał/a:
Nie wiem jak dawniej, ale w nowych Daciach kluczem można zamknąć i otworzyć tylko drzwi kierowcy. A jeśli drzwi nie mają żadnych "bolców" do zamykania od wewnątrz, żeby zamknąć pozostałe, trzeba w każdych drzwiach indywidualnie przed zatrzaśnięciem przesunąć "zapadkę" wewnątrz zamka.
Ale chyba przestawienie bolców w drzwiach, służy do ochrony dzieci przed samodzielnym wyjściem?
Co do pilotów to w okolicach Warszawy na razie znalazłem oferty na 500-600zł, czyli podobne do ASO. Może macie coś ciekawszego?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-24, 08:50
paul7 napisał/a:
Ale chyba przestawienie bolców w drzwiach, służy do ochrony dzieci przed samodzielnym wyjściem?
Nie o tych bolcach mowa, to zupełnie co innego- te są tylko w tylnych drzwiach. Chodzi o te umieszczone wewnątrz zatrzasku zamka we wszystkich drzwiach oprócz drzwi kierowcy. Tylko one umożliwiają zamknięcie drzwi bez użycia pilota albo zamknięcie samochodu bez podłączonego akumulatora.
A więc jeśli u siebie masz jeszcze po staremu cycki do zamykania drzwi od środka to i tak masz dobrze
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-05-24, 08:54, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-24, 08:54
shrek napisał/a:
paul7 napisał/a:
Tylko gdzie ten moduł siedzi w Dusterze?
UCH. To on odpowiedzialny jest za otwieranie i zamykanie.
Mikrostyki dzialaja?
Pilot ma mikro-styki ok, ale nic nie nadaje, mam tester pilotów i nic nie pokazuje. Zdechł na amen.
A UCH czy ma gdzieś podłączenie do odbiornika pilotów? Musi być pewnie jakiś sygnał sterujący.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-05-24, 09:05
paul7 napisał/a:
shrek napisał/a:
paul7 napisał/a:
Tylko gdzie ten moduł siedzi w Dusterze?
UCH. To on odpowiedzialny jest za otwieranie i zamykanie.
Mikrostyki dzialaja?
Pilot ma mikro-styki ok, ale nic nie nadaje, mam tester pilotów i nic nie pokazuje. Zdechł na amen.
A UCH czy ma gdzieś podłączenie do odbiornika pilotów? Musi być pewnie jakiś sygnał sterujący.
Wbudowany w srodku.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-24, 17:46
shrek napisał/a:
Wbudowany w srodku.
To jedyne obejście , zdalnie sterować przyciskiem "kłódką" , dodatkowym sterownikiem radiowym.
Ponawiam zapytanie do "Corrado" o ten warsztat z pilotami w warszawie.
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-26, 10:21
Drążąc mój temat klucza-pilota, zebrałem ciekawe informacje. Może się przydadzą. W większości przypadków uszkodzenia są mechaniczne, pomijając obudowy, w środku mamy płytkę wielowarstwową z czipem i transponderem. Uszkodzenia powstają często w samej płytce, gdzie są mikro połączenia pomiędzy warstwami i potrafią się uszkodzić. Taka sprawa nadaje się do naprawy, jeden z serwisów właśnie zasugerował takie rozwiązanie. Kupuje się używany, ale sprawny pilot np. ze szrotu, następnie podmienia się czipa/transponder ze starego. Może tego dokonać np.każdy serwis telefonów - wychodzi to jeszcze taniej. Koszty poniżej 100-200zł. Czyli, można uniknąć wymiany pilota za 600zł. Inną ważną rzeczą jest zastosowanie odpowiedniej pojemności i jakości baterii. Pilot jest dość prądożerny i mogą nie działać niektóre funkcje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum