Musimy szukać mocnego wsparcia u kogoś, kto ma stosowną pozycję w odniesieniu do przedsiębiorcy, jak również narzędzia prawne do egzekwowania Naszych praw.
Może ktoś z takim pakietem akcesoryjnym by pomógł?
Czyli Dacia Duster producent Renault i nie ma tu znaczenie, że jest to marka Dacia.
Tak swoją drogą to się dzisiaj wkurzyłem,. Auto stało sobie w pracy 8 godz. na słońcu, wsiadam odpalam, oczywiście nie mogę zmienić na wyświetlaczu danych, przejechałem jakieś 7 km i zaczęło działać. Możliwe, że się chłodziło wnętrze.
Tyle, że wieczorem wymyśliłem sobie sprawdzenie MNEVO, czy czasem nie ma jakiś nowości.
Otwieram auto, odpala silnik i ...
Wszelkie dane odnośnie spalania, przebiegu od ostatniego tankowania (zawsze resetuję liczniki) skasowane.
Powiem szczerze, że zaczyna mnie to co raz bardziej irytować.
4 czerwca oddaję auto na naprawę z OC sprawcy stłuczki(najechanie z tyłu), ale jak będę odbierał to tego tak nie zostawię.
Już zgłaszałem tą usterkę przy okazji załatwiania sprawy stłuczki, więc mam podstawy.
Dodatkowo zauważyłem, że w menu ECO MNEVO nie podaje całkowitego spalania po ostatnim resetowaniu ustawień. Zresztą w ogóle tego parametru nie pokazuje.
Zażądam na piśmie, ASO ma mi to potwierdzić, że takie problemy występują, dodatkowo, zażądam bezpłatnej aktualizacji MNVEO w przypadku gdy będzie możliwość obsługi głosem. Grzeje mnie to, że w tej chwili dostępna jest tylko dla i-phona, nie wszyscy muszą kupować i-phona. Nikt mnie nie poinformował przy zamawianiu auta, że ta funkcja jest dostępna tylko dla tego i-phona.
Jeżeli koś odebrał Nowego Dustera, powinien natychmiast zgłaszać problem zawieszania się komputera i zrządzać pisemnego potwierdzenia ASO o zgłoszeniu problemu.
Zachęcam wszystkich do takiego podejścia do tego problemu.
4 czerwca oddaję auto na naprawę z OC sprawcy stłuczki(najechanie z tyłu), ale jak będę odbierał to tego tak nie zostawię.
Korzystaj z możliwości zgłaszania wraz z naprawą auta, także złe działanie MN. ASO widzi wtedy konkretna kasę, przecież wystawi rachunek ubezpieczycielowi. W innym przypadku będziesz się tylko woził z nimi...
A tak przy okazji to współczuje tej stłuczki. Nowy samochód, a już ktoś się " zagapił" w logo Daci. Załóż sobie rejestrator na tył samochodu.
Wczoraj znów się wkurzyłem tym razem z powodu szalejących obrotów. Najpierw z samego rana na zimnym silniku obroty falowały w zakresie 1000 do 1500. Kilka godzin później na rozgrzanym silniku w korku obroty skoczyły sobie na 1500 na jałowym biegu. Dla pocieszenia dziś było pochmurno i nie było problemu z komputerem.
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018 Posty: 164 Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-05-30, 06:43
Ja zwróciłem uwagę u siebie, że komputer przestaje działać dopiero jak zacznę kręcić kierownicą. Dopóki jej nie ruszę, to komputer działa OK. Oczywiście tylko jak kabina się nagrzeje.
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.3 TCe 150
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 01 Maj 2018 Posty: 127 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-04, 08:14
Ciekawe, dzisiaj dostałem informację z serwisu że ta usterka jest powiązana z wadliwym komputerem wtrysku który powoduje też błędy na zimnym silniku w nowych Dusterach. Czy podziałało będę mógł powiedzieć dopiero po naprawie.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3666 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-04, 09:30
ChrystianCh napisał/a:
...usterka jest powiązana z wadliwym komputerem wtrysku który powoduje też błędy na zimnym silniku w nowych Dusterach. Czy podziałało będę mógł powiedzieć dopiero po naprawie.
Pozostaje jeszcze bardzo prawdopodobna opcja, że nowo sprowadzony moduł nie różni się niczym od starego, poza tym że jest nowy. Na razie wygląda na to, że wada nie jest cechą egzemplarza, lecz całej partii czy serii. Czyli część może być nowa, ale z tą samą wadą.
dzisiaj dostałem informację z serwisu że ta usterka jest powiązana z wadliwym komputerem wtrysku który powoduje też błędy na zimnym silniku w nowych Dusterach.
Co ma komputer wtrysku do zacinających się przycisków to wie tylko tamto ASO, ale zobaczymy może to naprawią. Jednak, nie tylko z moich obserwacji wynika, że przyciski zacinają się tylko przy wysokich temperaturach, gdy kierownica mocno się nagrzeje od słońca (przykrycie kierownicy szmatką załatwia problem), a komputera wtrysku raczej w kierownicy się nie montuje. Wydaje się, że działają na ślepo. Mam tylko nadzieję, że nie wymienią połowy samochodu zanim naprawią ten problem.
Mam pytanie do użytkowników nowego Dustera. Na forum pojawiają się wpisy o zawieszających się komputerach w wersji wyposażenia Prestige. Nie ma za bardzo danych na temat wersji Essential, a wiadomo, że ma ona choćby inny wyświetlacz komputera pokładowego a może i nie tylko wyświetlacz.
Tak więc może jest ktoś na forum, kto ma nowego Dustera w wersji Essential i mógłby powiedzieć, czy mu się komputer zawiesza czy nie? Bo a nuż jakimś cudem tańsza wersja jest wolna od tego problemu
Na pewno wiesza się Prestige i Comfort.
Wieszają się zarówno te czarne jak i niebieskie wyświetlacze.
IMO w Essential będzie się działo dokładnie to samo.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-07-11, 12:53
Fruxo napisał/a:
to norma u francuza że wady wychodzą jak samochód wyjdzie do sprzedaży
, dlatego u nich nigdy nie kupuje się świeżych modeli
To norma u każdego producenta. Nie ma znaczenia, czy Dacia, czy Mercedes. I tak podzespoły do większości aut na świecie produkuje może 10 globalnych firm, jak Bosch i inne takie. Nie ma teraz podziału na awaryjne i mniej awaryjne marki. Kwestia tylko zastosowanych podzespołów.
A co do komputera - mi też się wiesza praktycznie od początku. Ale nie jest to dla mnie jakimś strasznym problemem. Na pewno nie zamierzam bawić się w sądy i inne takie, bo to świeży model i Renault na pewno znajdzie w końcu rozwiązanie problemu. Trzeba to tylko cały czas zgłaszać, jeśli po kolejnych wizytach w serwisie problem wciąż występuje.
A pisanie o poważnym problemie z Dusterem jest, w moim mniemaniu, nadużywaniem tego słowa. Brzmi tak jakby był to model od początku do końca źle zaprojektowany.
Nadmienię jeszcze tylko, że poza drobiazgiem w postaci zacinającego się kompa z moim autem nie dzieje się absolutnie nic. Mam już 3500 km zrobione.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018 Posty: 164 Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-07-11, 14:20
U mnie 5700 od 20 kwietnia. Procz wspomnianiego lagowania, listwa na tylnym zderzaku sie odkleja, ale z tego co czytalem to tez popularny problem, czekam na informacje, ze maja juz na stanie i jade na wymiane.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-07-11, 14:42
Bo zderzak jest wyprofilowany, a listwa nie. Mam ten sam problem, ale nie jest to problem samego auta, ponieważ listwa to akcesorium i jest montowane poza fabryką.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Przyjedź do Wrocławia - u Nawrota na przykład mają gotowy update jakiś i instalują go. Będę miał jutro okazję sprawdzić, jak działa, bo wyjątkowo autem jadę do roboty i zostawię je w słońcu.
Coś tam Cię kręcą w Wawie z tym brakiem rozwiązania, bo na niemieckim forum już też powszechnie instalują ów update.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum