Sce słabo jeździ, ma 3 cylindry, ale jest tani.
0.9 tce jakoś jeździ ale cena zabija atrakcyjność jednostki.
Jak chcesz .9 lpg to zastanów się nad corsa z 1.4 lpg fabrycznym. Można dostać nówkę za 45 tys zł.
Ja powiem tak. Do miasta jak znalazł. Na trasę średnio. A po mieście z ręką na sercu uważam, ze bardzo dobre auto - a przede wszystkim pancerne i nie do popsucia tak jak turbinki.
Zależy kto gdzie jezdzi. Do miasta silnik z turbina to chyba sredni pomysl. Obroty niskie, turbina tez musi chwile odpoczac przed wylaczeniem silnika. Trasa tak, miasto nie bo zajezdzisz.
Zależy kto gdzie jezdzi. Do miasta silnik z turbina to chyba sredni pomysl. Obroty niskie, turbina tez musi chwile odpoczac przed wylaczeniem silnika. Trasa tak, miasto nie bo zajezdzisz.
Ale po co ma odpocząć jak:
1. w mieście się nie zgrzeje bo raczej obroty max do 3-4 tyś
2. ten silnik i tak ma start-stop :D
A silnik do miasta z turbiną to super pomysł bo jeździ się na momencie a nie na kręceniu silnika:
1. ciszej
2. szybciej
3. zużycie paliwa porównywalne jak wolnossące.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1963 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-06-23, 21:44
Co kto woli. Jeżeli ktoś ma kilka tyś zł więcej na zakup auta, lubi dynamiczniej przyspieszać niech bierze 0,9TCe, w przeciwnym wypadku powinien wybrać 1.0 SCe. Co do uszkodzenia turbiny w 0,9TCe to nie słyszałem jeszcze o takim przypadku. Siostra ze szwagrem w swoim aucie mają taki silnik. Powoli dobijają pewnie do 75tyś km i jak na razie jeździ a wątpię aby pamiętali o chłodzeniu turbiny. Spalanie paliwa będzie bardzo porównywalne, różnica może być do 0,5l /100km
Co kto woli. Jeżeli ktoś ma kilka tyś zł więcej na zakup auta, lubi dynamiczniej przyspieszać niech bierze 0,9TCe, (...)
O, i tu się zgodzę, kwestia ekonomiczna ma duże znaczenie ale na pewno w dzisiejszych czasach chłodzenie turbiny po jeździe po mieście przy silniku ze start-stop uważam za "ekscentryczny masochizm"...
Jeśli chodzi o sedana to jest opel astra od 48tys, drożej od logana to pewne ;) tipo za 44tys.. 43tys za peugeot 301.
Wszystko zależy kto co chce.
Lodgy/duster/mcv ciężko będzie znaleźć sensownego konkurenta.
Nie lepiej porównywać auta, do innych samochodów tego segmentu i o podobnej mocy? Czy inna marka oferuje takie, a nie inne cechy przy podobnej mocy za tą cenę?
Po pierwsze trzeba się przejechać autem z tym silnikiem. Żeby porównać. Wtedy zrozumiałe może się wydawać dopłacenie do silnika.
Proszę poczytajcie lub posłuchajcie o "chłodzeniu turbiny". To jest kilkadziesiąt sekund, wystrczy jazda po parkingu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum