Marka: Honda
Model: Jazz
Silnik: 1.2
Dołączył: 14 Maj 2018 Posty: 1 Skąd: Andrychow
Wysłany: 2018-05-14, 19:34 Silnik 1.0 SCe
Witam
Chciałbym kupić Dacie Sandero z silnikiem 1.0 73, teraz jeżdżę Hondą Jazz z silnikiem o pojemności 1.2
90 KM (66 kW) przy 6000 obr/min
114 Nm przy 4900 obr/min
4 cylindry
Ten silnik w Daci powinien lepiej jeździć w mieście + trasy do pracy (70-90 km/h).
Mam trochę pytań odnośnie tego silnika :
Kto skonstruował ten silnik Nissan? Czy to jest silnik Reno 1.2 D4F bez 1 cylindra?
Regulacja zaworowa na płytkach ma jakiś okres regulacyjny czy nie jak hydraulika?
Jak z awaryjnością tej jednostki jest się czego obawiać bo D4F był super pod tym względem.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-05-15, 07:06
ten silnik będzie się sprawował mniej kulturalnie niż 1,2 Hondy. Wyższa o 200 ccm pojemność + 4 cylinder robią swoje. Mam takiego Jazza w rodzinie, więc mam porównanie. Hondowski motorek lubi obroty ale jest cichy, pracuje bez wibracji a zmiana biegów to czysta przyjemność. A co do 1,0 - przypuszczam, że jest to jednostka montowana wcześniej w poprzednim nissanie micra. Do miasta w zupełności wystarczy, o ile ktoś nie uprawia sprintu od świateł do świateł, tylko normalnie się przemieszcza. To prosta i dość oszczędna konstrukcja, w której nie ma praktycznie co się popsuć
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-05-15, 07:13, w całości zmieniany 4 razy
Zrob jazde probna.
Silnik jest ok.
Jechalen nowym, nie mam uwag, normalny silnik, zamowilem nawet takiego logana.
Ale ze stare autko sie posypalo, to wzialem logana z placu w takim samym kolorze i wyposazenie ale 1.2.
1.0 sprawial wlrazenie ze bardziej chce jechac niz 1.2 :)
Przy 4-5 tys obr przyspieszenie jest zadowalajace.
_________________ Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2018-05-20, 00:06, w całości zmieniany 1 raz
Załóżmy teoretycznie, że taki łańcuch wytrzyma 100 000 km, wtedy pokonując w roku 20 000 km można przejeżdzić 5 lat. Po tym czasie wypada Dacię sprzedać, żeby cokolwiek rozsądnego za nią wziąć, a nie 300zł na szrocie. Nadwozie wytrzyma w stanie dobrym góra 8 lat, a potem korozja totalna.
Też mam Logana z tym silnikiem, a ponieważ przejeżdżam rocznie 10 000km, to dla mnie łańcuch może wytrzymać w granicach 60 tyś. km bo potem to jak napisałem wyżej.
Dane? Napisałem na podstawie stanu mojego egzemplarza z 2005 roku. Jakość Dacii jest niestety zjawiskiem losowym, widuję samochody z tego rocznika bez rdzy jak i solidnie skorodowane. Po prostu Ty miałeś szczęście, a ja pecha ( jeżeli chodzi o blachy, bo mechanicznie złego słowa na Logana I powiedzieć nie mogę ).
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 14 Wrz 2017 Posty: 101 Skąd: Wlkp
Wysłany: 2018-06-05, 15:13
Rusty Nail napisał/a:
Załóżmy teoretycznie, że taki łańcuch wytrzyma 100 000 km, wtedy pokonując w roku 20 000 km można przejeżdzić 5 lat. Po tym czasie wypada Dacię sprzedać, żeby cokolwiek rozsądnego za nią wziąć, a nie 300zł na szrocie.
To ile ten łańcuch kosztuje że nie opłaca się użytkować Dacii więcej niż 5 lat?
W loganie 1,4 łańcuch. Chyba coś ci się pomyliło, bo tam jest pasek na 295%.
Logan I to był eksperyment czy przyjmie się na rynku. Okazało się, że sprzedaż przerosła oczekiwania producenta.
A ja jezdzilem 1.0 i jest ok.
Nie ma sportowego zaciecia :) ale biorac pod uwage dzisiejsze ograniczenia predkosci i kary za przekroczenia w miescie, jest wystarczajacy.
Ja mam 72 km i bardzo czesto ze skrzyzowania zjezdzam pierwszy.
Inna sprawa, ze rapidem 1,4 tsi dsg zawsze zjezdzam pierwszy. Ale co z tego jak na nastepnych swiatlach znow stoimy w takim samym skladzie...
1.0 ma te istotna zalete, ze duzo szbciej sie nagrzeje zima, nie ma turbo, wiec turlanie sie po korkach nie powoduje problemow z eksploatacja nawet po wielu kilometrach.
Bol sie zzaczyna na autostradzie, jak lece sobie 150 i wiem ze to juz taki rozsadny max, a czasem chcialoby sie pogonic :)
Chyba się jakieś zamieszanie zrobiło. Nigdzie nie napisałem, że w Loganie 1,4 jest łańcuch. Odniosłem się do wcześniejszego wpisu jednego z Kolegów, który wyraził obawy o trwałość łańcucha rozrządu w silniku 1.0.
Na podstawie doświadczeń z eksploatacji Logana I jestem zdania, że wyznacznikiem trwałości Dacii jest nadwozie a nie silnik.
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2015 Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 507 Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-06-09, 17:02
Rusty Nail napisał/a:
Nadwozie wytrzyma w stanie dobrym góra 8 lat, a potem korozja totalna.
Takie podejście miałem kupując 13-letniego Golfa Ostatnio widziałem granatowe Sandero I 2008r i nie miało oznak żadnej korozji. Kupując nową Dacię czy auto innej marki to odżałowałbym 1500zł i porządnie zakonserwował całe nadwozie po odebraniu auta ze salonu: https://youtu.be/7Fu56rzfEDA Patrząc na to jak producenci samochodów zaczęli ograniczać zabezpieczenie antykorozyjne w nowych autach, to dodatkowe zabezpieczenie auta moim zdaniem znowu staje się niezbędne.
Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2018-06-09, 17:06, w całości zmieniany 2 razy
Z ta korozja to bym polemizowal. Popatrzcie na Dacie 2. O ile sie nie myle nowy model wprowadzili w 2012. Nie znalazlem ani 1 ktora nadawala by sie do dzialu zardzewiale a jako ze sam kupilem Logana dla mnie priorytetem bylo znalezienie pordzewialej Dacii.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-07-01, 21:11
na 99% ELF SXR 5W40 lub Motiro 5W40. W starszych loganach z lat 2012 - 2014 do pewnego czasu producent zalecał olej ELF SXR 5W30 ale w 2015r zmienili zalecenia właśnie na jeden z dwóch olejów podanych na początku mojego posta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum