Wysłany: 2018-07-06, 19:56 Co kupić? Nowa DD II czy nowy Duster z 2017 roku.
Co kupić, nowego dustera z 2017r. czy nowy model DD II z tego roku, odbiór w październiku. Zastanawiam się nad najtańszą wersją DD II benz. 1.6 lub modelem z 2017r. z tym samym silnikiem, kolor biały lub niebieski z klimatyzacją i radiem za ok. 43000 PLN. Proszę o pomoc w wyborze. Bardziej a zwłaszcza w środku podoba mi się nowszy model.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1960 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-07-06, 20:42
Duster II ładniejszy przynajmniej z przodu jak i w środku ale gdybym to ja miał wybierać między DD II w wersji golas a DD I z 2017r z lepszym wyposażeniem brałbym ten drugi pojazd. Dustery w wersji podstawowej z tego co widze na Allegro i olx w ogóle nie schodzą a ich ceny w cale nie sa jakoś strasznie wygórowane.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-07-07, 08:15 Re: Co kupić? Nowa DD II czy nowy Duster z 2017 roku.
krzysiek05 napisał/a:
Co kupić
policz, zastanów się na spokojnie, skalkuluj, szalonej różnicy estetycznej między modelami nie ma, mnie tam się bardziej podoba poliftingowa jedynka, gdzie poprawiono wiele niedoróbek początkowego modelu. Sądzę, że czynnikiem decydującym powinna być przede wszystkim różnica w cenie i wyposażenie. W normalnej eksploatacji i tak korzysta się głównie z podstawowego wyposażenia, więc płacenie za te wszystkie gadżety wydaje się mało sensowne. W swoim aucie tak naprawdę przydawały mi się: radio z USB, klimatyzacja, elektryka przednich szyb, centralny zamek, czasem gniazdko zapalniczki do podpięcia telefonu No i zimą albo poza asfaltem 4x4. Reszta była używana okazjonalnie lub (jak np w przypadku elektryki lusterek) jeden raz.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-07-07, 08:17, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1960 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-07-07, 15:07
Duster szybko traci na wartości ? Chyba nie patrzyłeś w intrenecie za ile ludzie sprzedają te samochody. Auta z 2010r czyli 8 letnie w zależności od wersji wyposażenia i przebiegu chodzą od 20 tys. Zl do ponad 31tys. .
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-07-07, 16:04
2 razy sprzedawałem Dustera i prawie zero zainteresowania.
2,5 rocznego sprzedałem za 35 tyś i tylko dlatego że handlarz po 3 miesiącach chciał wyłożyć gotówkę. Raptem 2-3 telefony.
Ludzie kupują Dacie bo tanio mogą kupić nowy samochód ale potem traci na wartości niemiłosierdzie. Tym bardzie że ani technologa, ani wykonanie ani renoma marki, nie są wstanie tego zrekompensować.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-07-07, 16:30
Ale sprzedawałeś kupionego w Polsce czy sprowadzonego? Bo jak obserwujemy tutaj to kupione w Posce schodzą szybko i w dobrej cenie, a sprowadzone - kiepsko. Ale kazdy ma swoje doswiadczenia.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-07-07, 16:43
PiotrWie napisał/a:
Ale sprzedawałeś kupionego w Polsce czy sprowadzonego? Bo jak obserwujemy tutaj to kupione w Posce schodzą szybko i w dobrej cenie, a sprowadzone - kiepsko. Ale kazdy ma swoje doswiadczenia.
Kupione w Polsce (auto pedantycznie zadbane, żadnej ryski itp.).
To jest tylko forum rzeczywistości jest zgoła inna, a dużo aut sprzedałem i nigdy nie miały takich problemów z szybka sprzedażą. Nawet nikt nie chciał przyjeżdżać oglądać auto - bo to przecież Dacia.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-07-07, 22:58
pluto napisał/a:
2 razy sprzedawałem Dustera i prawie zero zainteresowania.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-07-08, 20:08
pluto napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
Ale sprzedawałeś kupionego w Polsce czy sprowadzonego? Bo jak obserwujemy tutaj to kupione w Posce schodzą szybko i w dobrej cenie, a sprowadzone - kiepsko. Ale kazdy ma swoje doswiadczenia.
Kupione w Polsce (auto pedantycznie zadbane, żadnej ryski itp.).
To jest tylko forum rzeczywistości jest zgoła inna, a dużo aut sprzedałem i nigdy nie miały takich problemów z szybka sprzedażą. Nawet nikt nie chciał przyjeżdżać oglądać auto - bo to przecież Dacia.
A mnie się co jakiś czas różni sąsiedzi pytają kiedy kupię nowe auto bo chcieliby odkupić Dustera - choć jest 2WD. Ale to może dlatego że widzą że jeżdżę codziennie a nie stoję u mechaników jak wiele prestiżowych samochodów.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-07-08, 20:22
PiotrWie napisał/a:
A mnie się co jakiś czas różni sąsiedzi pytają kiedy kupię nowe auto bo chcieliby odkupić Dustera - choć jest 2WD.
Pogratulować sąsiadów
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Ja wybrałem DD II. Oczywiście, jest ryzyko chorób wieku dziecięcego, ale pod względem wyglądu czy wykończenia jest o niebo lepiej niż przy poprzedniej generacji.
Duster szybko traci na wartości ? Chyba nie patrzyłeś w intrenecie za ile ludzie sprzedają te samochody. Auta z 2010r czyli 8 letnie w zależności od wersji wyposażenia i przebiegu chodzą od 20 tys. Zl do ponad 31tys. .
Jak oglądałem sandero stepway'a to w salonie od ręki zaproponowali mi odkup za 20 tys. zł.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1960 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-07-09, 19:27
Piotrek721015, stare auto w salonie przy zakupie nowego zostawiają chyba tylko osoby, które idą na łatwiznę i nie chce im się bawić ze sprzedażą swojego starego auta. Poza tym nie ma co porównywać Sandero Stepway I do Dustera
Podziwiam...w każdej ale w każdej gazecie motoryzacyjnej gdzie mowa o spadku wartości za przykład podaje się Dacia Duster jako auto o najmniejszym spadku wartości...Jeśli ktoś długo sprzedaje dustera to albo dlatego że nie umie tego robić - kiepskie ogłoszenie a to też ma znaczenie, kiepskie zdjęcia...albo po prostu egzemplarz ma coś odpychającego...ale do tego nikt się już tu nie przyzna. Dustera z małym przebiegiem jestem w stanie sprzedać w ciągu 3 dni z niską utratą wartości.
Co do zakupu stary model - nowy model...sam żałowałem, że nie zaczekałem ale jak widzę ile teraz niedoróbek wychodzi to już nie żałuje...mój z 2017 jeździ bezawaryjnie-póki co
O jakich niedoróbkach Dustera 2 kolega pisze? Pomijam zawieszający się wyświetlacz komputera, bo o tym wiem a reszta? Jak kolega wymieni wszystko, to potem porównajmy też niedoróbki wersji Dustera1
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-07-10, 21:14
jammo napisał/a:
O jakich niedoróbkach Dustera 2 kolega pisze? Pomijam zawieszający się wyświetlacz komputera, bo o tym wiem a reszta? Jak kolega wymieni wszystko, to potem porównajmy też niedoróbki wersji Dustera1
W Dusterze 1 nie było niedoróbek - najbardziej niezawodne były egzemplarze z początku produkcji. Potem zaczęły się "ulepszenia"
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-07-10, 21:16
jammo napisał/a:
O jakich niedoróbkach Dustera 2 kolega pisze?
Ja też, poza wieszającym się komputerem, nie słyszałem o innych niedoróbkach. Komputer to drobiazg nie wpływający jakoś na codzienną eksploatację. Poza tym ta usterka występuje tylko jak jest naprawdę ciepło na dworze i po schłodzeniu auta mija.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Wysłany: 2018-07-11, 01:15 Re: Co kupić? Nowa DD II czy nowy Duster z 2017 roku.
krzysiek05 napisał/a:
... lub modelem z 2017r. z tym samym silnikiem, kolor biały lub niebieski z klimatyzacją i radiem za ok. 43000 PLN. ...
Ok, aktualny essential z klima i jakimś rabacikiem to koszt 48000zł.
Za 5 lat autko będzie warte ze 30k.
To o ile mniej będzie wart Duster rok starszy poprzedniej generacji?
Pięć tysięcy?
Jeżeli tak, to "katowałeś się" starszym modelem bez żadnej korzyści finansowej (pomijam 100zł tańsze ubezpieczenie).
Żeby trochę zniwelować tę różnicę będziesz musiał trzymać auto z 8-10 lat.
Warto dla tego "trochę"?
PS.
Niedawno widziałem krajowego Dustera 1.6 2WD, ośmiolatka z przebiegiem poniżej 100kkm.
Poszedł w mig za 50% wartości salonowej nówki, ustawiała się po niego kolejka.
Osobiście zdecydowałem się na ten model między innymi ze względu na śmieszny spadek wartości i nikt mi nie wmówi, że jest inaczej.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2018-07-11, 01:16, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2018-07-11, 10:54 Re: Co kupić? Nowa DD II czy nowy Duster z 2017 roku.
GRL napisał/a:
krzysiek05 napisał/a:
... lub modelem z 2017r. z tym samym silnikiem, kolor biały lub niebieski z klimatyzacją i radiem za ok. 43000 PLN. ...
Ok, aktualny essential z klima i jakimś rabacikiem to koszt 48000zł.
Za 5 lat autko będzie warte ze 30k.
To o ile mniej będzie wart Duster rok starszy poprzedniej generacji?
Pięć tysięcy?
Jeżeli tak, to "katowałeś się" starszym modelem bez żadnej korzyści finansowej (pomijam 100zł tańsze ubezpieczenie).
Żeby trochę zniwelować tę różnicę będziesz musiał trzymać auto z 8-10 lat.
Warto dla tego "trochę"?
PS.
Niedawno widziałem krajowego Dustera 1.6 2WD, ośmiolatka z przebiegiem poniżej 100kkm.
Poszedł w mig za 50% wartości salonowej nówki, ustawiała się po niego kolejka.
Osobiście zdecydowałem się na ten model między innymi ze względu na śmieszny spadek wartości i nikt mi nie wmówi, że jest inaczej.
Duster trzyma się dobrze przy sprzedaży, wbrew opinii ze to niby kiepska marka. W rodzinie D1 5 letni poszedł od ręki za 30+ tyś zł. Kupiony za 50+ tyś zł. Sporo chętnych było.
Ja nie wieżę, że Duster się nie mógł sprzedać jak był salonowy.
Ja już kilka daci w życiu miałem wszystkie od nowości i zawsze jak wystawialem na sprzedaż to po kilku dniach miałem klienta na sprawdzenie auta w salonie i sprzedawalem. A sam zamawialem następna daćke teraz mam DD 4x4.
Co do usterek DD2 to poczytajcie sobie dział techniczny tego forum...zagraniczne fora...ile autek stoi w serwisie bo zapalają się kontrolki, auto przerywa, dławi się podczas przyspieszania, dostaje drgawek...nawet czytałem o stukach zawieszenia i głośnej pracy pompy paliwa...proponuję sprawdzić na innych niekoniecznie polskich forach. Większość przypadków to znów zły program...wszystko wynika z choroby wieku dziecięcego i jestem pewien, że wszystko zostanie dopracowane ale na to trzeba czasu.
Co do utraty wartości proponuję kupić sobie tygodnik motor nr 28/2018 z 09.07.2018...reszta nie wymaga komentarza
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-07-12, 12:46 Re: Co kupić? Nowa DD II czy nowy Duster z 2017 roku.
GRL napisał/a:
Jeżeli tak, to "katowałeś się" starszym modelem bez żadnej korzyści finansowej (pomijam 100zł tańsze ubezpieczenie).
Wiem że sa różnice pomiędzy DD I i DD II ale nie widzę wśród nich takich, by jazdę DD I nazywać 'katowaniem się" Chyba trochę przesadziłeś. No chyba że ja czegos nie zauważyłem - jakiś cudownych zmian w zawieszeniu czy napędzie. Jak dla mnie oprócz trochę lepszego wyposażenia i wygłuszenia ( mi to akurat nie przeszkadza, bardzo rzadko przekraczam 120/h) największą poprawą z punktu widzenia kierowcy jest przeniesienie sterowania klimą i napędem 4WD powyżej drążka zmiany biegów. Ale nie są to tak rewolucyjne zmiany by przekonały mnie do pozbycia się bezawaryjnego DD I i wydania trzydziestu kilku tysięcy złotych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum