Tak właściwie z ciekawości chciałem się dowiedzieć, czy ktoś ma jakieś doświadczenia lub przemyślenia na temat działania trybu Eco.
Czy jest jakakolwiek szansa na oszczędności - czy to raczej bajer, żeby spełnić wymagania lub normy.
Pytam o to, bo niestety, choć za kółkiem funkcjonuję już dobrze ponad 20 lat - to niestety o oszczędzaniu paliwa wiem bardzo mało - ostatni "własny" samochód miałem bardzo dawno temu.
Teraz mam znowu - stąd to nico naiwne pytanie :)
Z góry dziękuję za odpowiedzi w stylu "trzeba być kapelusznikiem, żeby na tym badziewnym K4M dodatkowo włączać tryb eco"...
Z moich własnych obserwacji wynika, że różnicy w spalaniu nie ma absolutnie żadnej - ani w mieście ani na drodze.
Ja również nie zauważyłem różnicy w spalaniu, aczkolwiek przy przełączeniu czuć, że silnik jakby tracił nieco moc, no i klimatyzacja jakby chłodziła mniej. Ale skoro nie przekłada się to na zmniejszenie spalania to nie wiem czemu ECO nazywa się ECO ale być może nieumiejętnie obchodzę się z tym trybem.
nie warto z tego korzystać , pamiętaj że jazda na niskich obrotach oszczędza paliwo a dużo bardziej zużywa silnik . Chodzi tu szczególnie o duże obciążanie silnika np przyspieszanie .
Jeździć w przedziale obrotów 2 -3 tyś i tak jest najbardziej eco a zarazem dobrze dla silnika
Najbardziej eco będziesz jak założysz sobie podtlenek LPG wtedy właściwie żadne eco drivingi nie mają sensu
bo 2-6 złote na 100 kilometrach to żadna różnica
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-29, 20:21, w całości zmieniany 1 raz
nie warto z tego korzystać , pamiętaj że jazda na niskich obrotach oszczędza paliwo a dużo bardziej zużywa silnik . Chodzi tu szczególnie o duże obciążanie silnika np przyspieszanie .
Jeździć w przedziale obrotów 2 -3 tyś i tak jest najbardziej eco a zarazem dobrze dla silnika
Akurat na to kiedy zapalają się lampki bieg w dół i bieg w górę funkcja eco nie ma żadnego wpływu - przynajmniej tak mi się wydaje.
W obu przypadkach zapalają się przy skandalicznie niskich obrotach ;)
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-08-30, 21:00
zapalają się dobrze, jak jedziesz mocno to zapalają się później ze zmianą w górę, jak delikatnie to szybko sugeruje wyższy bieg, przy tym malutkim momencie i tak nic się nie stanie jak pojedziesz z niskich obrotów, tam pewnie przy 2 tys obr jest ze 100-120 Nm
Lampki zapalają się tak by zmienić bieg w momencie możliwe najmniejszej emisji CO2. W tym momencie zużycie paliwa wcale nie jest najmniejsze. Tryb Eco cudów nie robi. Po prostu bardziej łagodne steruje przepustnicą i wyłącza wentylatory przy pracy klimy. I tu są właśnie drobne oszczędności. Pod warunkiem że kierowca też się do tego dostosuje.
tryb ECO z moich drogowych doświadczeń dużo zmienia jeśli się chce wykorzystać pełne parametry silnika ..... tzn... z ECO są kiepskie .... bez ECO są super ... co nie dzieje się za darmo w sensie spalania . Jeśli ktoś bez ECO jeździ delikatnie to różnicy na spalaniu nie odczuje . power kosztuje
natomiast muszę potwierdzić że używanie tempomatu ( za wyjątkiem prostych długich odcinków), nie wdając się w głębsze wywody, jednak podnosi spalanie samochodu..... sprawdziłem
ps. natomiast co ten silnik robi pomiędzy 4-6k obrotów ( przy odpowiednim biegu ...) a .. to jest moment... to przy tej klasie samochodu to jest po prostu bajka ( w sensie że nie do wiary ..jakby ktoś nie wiedział )
Ostatnio zmieniony przez kakus 2014-08-31, 17:09, w całości zmieniany 6 razy
Tak się zastanawiam, czy włączanie trybu Eco w czasie wielkich mrozów ma sens i czy nie szkodzi silnikowi. Oczywiście mowa tu o zagrzanym aucie na trasie.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-01-04, 18:44
Nie no temperatura powietrza ani silnika nie ma tu znaczenia. Przecież to tylko sprawia, że auto słabiej reaguje na gaz. Używam ECO teraz, włączone non stop i nie dzieje się kompletnie nic poza tym, że rozpędza się jak nosorożec xD
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-01-04, 18:55
Odpala cały czas tak samo, czyli bez problemu, niezależnie od ECO i temperatury, nie zmieniają się obroty na ssaniu ani potem jak rozgrzany. Słowem tylko i wyłącznie na słabiej na gaz reaguje
To się go spytaj czy wie jak to działa. Jak zacznie ściemniać że silnik dostaje mnie paliwa. To wiesz że nic nie wie.
Silnik dla prawidłowej pracy katalizatora musi mieć skład mieszanki zbliżony do stejchometrycznego. Nie można go zubożyć bo to powoduje wzrost temperatury. I zupełnie zmienia skład spalin. Głównie NOx z czy katalizator sobie nie radzi za to spada zawartość innych toxyn.
Ostatnio zmieniony przez kali 2017-02-26, 23:58, w całości zmieniany 1 raz
Naczytałem się wiele. Ale nie znalazłem odpowiedzi. Czy działanie tego trybu może go coś samo dezaktywować . Zauważyłem że po kilikunastu odpaleniach sam się wyłancza. Muszę go aktywoać ponownie. Błąd czy ustawienie programowe.
Witam,
widzę że trybem ECO jest małe zainteresowanie (zapewne niewiele osób używa).
Ja mam załączony od ponad 2 tygodni, a wcześniej korzystałem z większymi przerwami.
Nie zauważyłem takiego zachowania - tj. samoczynnego wyłączenia.
W moim Loganie tak jest i uważam, że nie powinien się sam przełączać.
Nie chcę zakładać nowego tematu więc spytam tu.
Czy ktoś wie jakie parametry mają silniki w trybie Eco?
Marka: Renault
Model: Clio IV F2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 163 Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2018-07-12, 07:35
W trybie ECO masz obniżoną moc silnika (jedziesz sobie 120 i wciśnij ECO to poczujesz zdławienie silnika) oraz zmniejszoną wydajność klimatyzacji tzn.kiedyś to wnetrze schłodzi.
W trybie ECO nawiew ustalany jest na moc 2/6 w przypadku mojego Clio, i działa to sensownie do porównania z trybem AUTO gdzie po prostu wychodzi brak czujnika temperatury wewnętrznej i robi się zimno.
Swego czasu ECO się wyłączało gdy dostawało mocnego kopa w pedał gazu albo redukcja i pedał w podłogę aby powrócić do mocy nominalnej, jednak nie zauważyłem tego obecnie w swoim aucie
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3959 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-12, 07:58
W Dacii (na podstawie mojego samochodu):
-ECO wyłącza się przy gwałtownym przyspieszaniu (pedał gazu do dechy), ale po odpuszczeniu uruchamia się ponownie;
-ECO nie wpływa zauważalnie na wydajność klimatyzacji (oczywiście manualnej).
Zauważyłem podobnie, że po mocnym wciśnięciu gazy auto ożywa ale Eco się nie wyłącza.
W działaniu klimatyzacji nie ma raczej różnicy.
Nie znalazłem natomiast info jakie są parametry w tym trybie (moc i moment)?
Na pewno można zaoszczędzić na paliwie, trzeba tylko się nauczyć z tym jeździć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum