Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nierówna praca silnika na wolnych obrotach
Autor Wiadomość
klosrz 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero I
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Dołączył: 29 Maj 2018
Posty: 1
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-07-09, 11:41   Nierówna praca silnika na wolnych obrotach

Witam wszystkich.

Dacia Sandero (2010) 1,4 benzyna/gaz

Szukam porady, bo już zaczyna brakować mi pomysłów co jest nie tak.
Na początku roku wymieniłem rozrząd. praktycznie na drugi dzień silnik na benzynie zaczął nierówno pracować, natomiast na gazie nie było żadnych problemów. Jak się pytałem mechaników, którzy wymieniali rozrząd, że to nie jest powodem. z czasem, również na gazie silnik zaczął nierówno pracować. na kompie wyskoczył błąd wypadania zapłonu na drugim cylindrze. byłem u kilku mechaników i jedynie co mi naprawili, to to, że na benzynie nie pokazuje błędu, ale ewidentnie jeden (tzn. 2) cylinder nie pracuje równo. Na benzynie nierówna praca jest tylko na wolnych obrotach, a na gazie praktycznie na każdych.
A teraz lista rzeczy/czynności jakie były robione.
- czyszczenie silnika krokowego,
- wymiana kabli,
- wymiana świec
- podmiana cewki,
- czyszczenie wtrysków
- regulacja zaworów

jutro jadę do mechanika i w sumie nie wiem co ma jeszcze sprawdzić.

czy istnieje możliwość że jednak rozrząd jest źle ustawiony?
czy możliwe jest, że po wymianie rozrządu, rozjechała się mapa wtrysków?
czy warto zresetować ustawienia silnika do wartości fabrycznych?

jakieś inne pomysły?


pozdrawiam

PS gaz tzw. fabryczny, przebieg auta w dniu wymiany 89tys, teraz 93 tys.
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 815
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-09, 11:56   

Może zapłon trzeba ustawić?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3763
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-09, 12:41   

kicpra napisał/a:
Może zapłon trzeba ustawić?

A niby jak w MPI?
Lampą stroboskopową ?
Tam jest komputer sterujący i to on dobiera kąt wyprzedzenia zapłonu w zależności od parametrów pracy silnika.
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 815
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-09, 17:51   

No to rozrząd przestawiony obstawiam
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 369
Skąd: KR
Wysłany: 2018-07-09, 20:35   

Jeśli zbiegło się z wymianą rozrządu, to tu bym szukał.
Może przy okazji nie podpięli/upindolili jakiś kabelek/podciśnienie?

Edycja

Dla pewności sprawdź jeszcze ciśnienie sprężania.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2018-07-09, 20:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne