Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.3 TCe 150
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 01 Maj 2018 Posty: 127 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-29, 21:25
Mała aktualizacja, po kolejnych 2 tygodniach w dalszym ciągu nie wiadomo co jest nie tak z samochodem. Serwis potwierdził że usterka jest poważna i uniemożliwia użytkowanie pojazdu oraz że znane im są inne przypadki jednak najprawdopodobniej przyczyny mogą być różne. Cały czas wykonują pomiary i wysyłają dane do Francji skąd przychodzą coraz to nowe pomysły na naprawę. Poinformowano mnie również że auto prawdopodobnie trafi do głównego działu technicznego Renault w Warszawie, gdzie będzie dalej diagnozowane.
Na szczęście Kierownik ASO zachował się wobec mnie bardzo przyzwoicie i przyznano mi dzisiaj bezpłatnie auto zastępcze (nowy Captur) aż do momentu całkowitego rozwiązania problemu z Dusterem.
Ostatnio zmieniony przez ChrystianCh 2018-06-29, 21:30, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.3 TCe 150
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 01 Maj 2018 Posty: 127 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-01, 09:24
Jak na razie jestem bardzo zadowolony z Captura, jeździ się nim bardzo przyjemnie. Użytkowanie przypomina nieco Dustera, pewnie dlatego że wszystko jest w tym samym miejscu. Jeśli chodzi o porównanie to:
Captur jest ewidentnie mniejszy, jednak w środku wydaje się jakby było więcej miejsca. Szczególnie z tyłu jest zdecydowanie więcej miejsca dla pasażerów i jest też dla nich gniazdko 12V.
Jakość wykonania i estetyka wnętrza jest znacznie lepsza, auto jest na prawdę bardzo ładne w środku.
Siedzi się też bardzo wysoko jak w Dusterze, mimo że auto wydaje się niższe.
Ekran MediaNav jest mniejszy, przez to nieprzyjemnie się go używa. Być może dlatego że jestem przyzwyczajony do większego ale i tak uważam że jest za mały.
Wyświetlacz i zegary są też malutkie, nie mam problemów ze wzrokiem a niewygodnie się z nich korzysta.
Lusterka są według mnie za małe i niewiele w nich widać. Na przykład jak jadę prawym pasem na 3 pasmowej ulicy to w lusterku widzę tylko jeden pas obok, w Dusterze widać obydwa.
Bagażnik jest zdecydowanie mniejszy. Podzielono go na 2 części, górną i dolną co dodatkowo, sztucznie zmniejsza objętość. W porównaniu do Dustera jest na prawdę malutki.
Mój Duster ma 115 koni i silnik 1.6, Captur 90 koni, silnik 0.9 i turbo a auto jest niezwykle dynamiczne. Nie ma w ogóle porównania do Dustera. Można jechać nim powoli i spokojnie (tak jak Dusterem) a wystarczy wcisnąć mocniej gaz i samochód momentalnie się zbiera. Na autostradzie bez problemu rozpędza się do 170.
Spalanie jest mniejsze w Capturze, jak na razie wychodzi poniżej 7 litrów (benzyna).
Duster ma lepiej wyciszoną kabinę. W Capturze dużo bardziej słychać warkot silnika i dźwięki z otoczenia.
Captur też ma miękkie zawieszenie, jednak mam wrażenie że dziury i zwalniacze w Dusterze są mniej odczuwalne.
Jeśli chodzi o pozycje za kierownicą to wiem że sporo ludzi narzeka na nią w Dusterze. W Capturze na pewno nie jest lepsza, zajęło mi trochę żeby odpowiednio ustawić fotel a ciągle mam wrażenie że siedzę za wysoko (muszą się wychylać czasem żeby dojrzeć światła) ale jak przysunę się bliżej to jestem już za blisko pedałów. Jakoś znalazłem optymalne ustawienie ale w Dusterze na pewno wygodniej mi się siedzi.
Captur ma automatycznie składane lusterka, fajny bajer ale chyba niepotrzebny
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-07-01, 11:34
ChrystianCh napisał/a:
Jakość wykonania i estetyka wnętrza jest znacznie lepsza, auto jest na prawdę bardzo ładne w środku.
Po liftingu na pewno jest większa różnica, ale wciąż w porównaniu z Dusterem nie ma kolosalnej różnicy.
Cytat:
Ekran MediaNav jest mniejszy, przez to nieprzyjemnie się go używa. Być może dlatego że jestem przyzwyczajony do większego ale i tak uważam że jest za mały.
Ma taki sam rozmiar w obu autach, czyli 7 cali. Różni się tylko grafiką i paroma detalami w sofcie.
ChrystianCh napisał/a:
Mój Duster ma 115 koni i silnik 1.6, Captur 90 koni, silnik 0.9 i turbo a auto jest niezwykle dynamiczne. Nie ma w ogóle porównania do Dustera. Można jechać nim powoli i spokojnie (tak jak Dusterem) a wystarczy wcisnąć mocniej gaz i samochód momentalnie się zbiera. Na autostradzie bez problemu rozpędza się do 170.
Mam ten sam silnik w Capturze, ale w Dusterze mam dCi, więc moje wrażenia są zgoła inne. Captura trzeba przeciągnąć na obrotach, żeby wykrzesać z niego dobre przyspieszenie, zaś w Dusterze wystarczy lekko nacisnąć gaz.
ChrystianCh napisał/a:
Duster ma lepiej wyciszoną kabinę. W Capturze dużo bardziej słychać warkot silnika i dźwięki z otoczenia.
Z tym się zgodzę. Tylko, że przy dużych prędkościach w Capturze bardziej słychać silnik, a w Dusterze np. szum od relingów. Ogólnie tak - Duster jest cichszy.
ChrystianCh napisał/a:
Captur też ma miękkie zawieszenie, jednak mam wrażenie że dziury i zwalniacze w Dusterze są mniej odczuwalne
Oj zdecydowanie mniej. Poza tym inny rozstaw osi robi swoje.
ChrystianCh napisał/a:
Jeśli chodzi o pozycje za kierownicą to wiem że sporo ludzi narzeka na nią w Dusterze. W Capturze na pewno nie jest lepsza, zajęło mi trochę żeby odpowiednio ustawić fotel a ciągle mam wrażenie że siedzę za wysoko (muszą się wychylać czasem żeby dojrzeć światła) ale jak przysunę się bliżej to jestem już za blisko pedałów. Jakoś znalazłem optymalne ustawienie ale w Dusterze na pewno wygodniej mi się siedzi.
Mi w Dusterze siedzi się rewelacyjnie, a mam 188 cm. W Capturze też jest nieźle, ale czuć że siedzenia są inne, że wszędzie jest bliżej, więc poczucie ciasnoty jest tam odczuwalne. Z Dustera tylko gorzej się wysiada. Trzeba dużego kroka zrobić z samochodu, żeby sobie nie usyfić spodni (a nie mam progów).
Cytat:
Captur ma automatycznie składane lusterka, fajny bajer ale chyba niepotrzebny
No mi tego właśnie brakuje w Dusterze. Ma duże lusterka.
Reasumując zgadzam się z Tobą w wielu kwestiach, w niektórych mam inne spostrzeżenia. Ogólnie jestem za Dusterem.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Jeśli mogę wtrącić swoje 3 grosze. Jeździłem również Dusterem i Capturem w jednym czasie i odczucia mam takie, że silnik faktycznie w Capturze 0.9 tce jest bardzo dynamiczny w stosunku do Dustera, natomiast zawieszenie jest bardzo głośne na dziurach. Duster może uchodzić za wzór w tej materii i to nie tylko w stosunku do Captura. Jest wiele droższych aut, które Duster kładzie na łopatki komfortem zawieszenia. Porównanie silników jednak wypada blado dla Dustera, ale porównywanie jednostki wolnossącej i turbo ( nawet tak małej ) nie jest miarodajne. Captur ma elastyczność na 5 biegu 15 sekund a Duster ok 30 sek, więc komentarz jest zbędny.
Jak Captur wszedł na rynek kilka lat temu to auto świat zrobił test, gdzie stwierdzili, że ten silnik jest za słaby do tego auta, to by znaczyło chyba w tym kontekście, że Duster w ogóle nie ma silnika
Zasadniczo Duster to już dojrzała konstrukcja, która nie musi obawiać się porównań. W tym konkretnym przypadku trzeba jednak brać pod uwagę wiek Captura - to samochód generacyjnie starszy i za chwilę pojawi się jego następca.
Captur pojawił się na targach w Genewie 2011r, a do produkcji seryjnej wszedł w 2013r. Duster w 2010. Więc chyba masz na myśli porównanie Dustera II do ewentualnie wprowadzonego Captura II.
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.3 TCe 150
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 01 Maj 2018 Posty: 127 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-10, 18:13
Dostałem właśnie informacje z ASO że samochód ma bardzo poważną wadę oprogramowania komputera wtrysku paliwa. Problem ma zostać naprawiony dopiero we wrześniu. Potwierdzili też że usterka może spowodować uszkodzenie silnika i autem nie można jeździć. Jutro mam zwrócić Captura bo Renault Polska przyznało mi bezpłatnie innego Dustera II aż do momentu naprawy mojego.
Pozostaje mi tylko poradzić wszystkim u których występuje ten błąd aby również oddali swoje samochody do serwisu ponieważ grozi im poważne uszkodzenie silnika. Tak przynajmniej twierdzi ASO.
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 236 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-07-10, 18:53
ChrystianCh, W takiej sytuacji Renault Polska powinna wycofać z użytkowania dosłownie wszystkie sprzedane do tej pory Dustery z silnikami 1.6. Nie chce mi się w to wierzyć że w Twoim egzemplarzu jest wadliwe oprogramowanie, a w setkach innych w Polsce i tysiącach sprzedanych na rynkach zagranicznych rynków już jest ok. Przecież te samochody mają to samo oprogramowanie. U mnie ten spadek obrotów na zimnym silniku wystąpił do tej pory dwa razy, w ściśle określonych warunkach nie występujących w normalnej, prawidłowej eksploatacji, gdy na siłę starałem się wywołać sam ten błąd (gdy zaraz po odpaleniu ciągnąłem samochód przez kilkaset metrów na pierwszy biegu, bez wrzucenia dwójki).
To naprawdę dziwne że przy tym samym oprogramowaniu w Twoim samochodzie ten spadek obrotów i mignięcie checka występuję praktycznie zawsze. Wiesz już jakiego dustera dostaniesz? Też 1.6?
Ostatnio zmieniony przez pavulon78 2018-07-10, 18:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.3 TCe 150
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 01 Maj 2018 Posty: 127 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-10, 19:08
Też ciężko mi w to uwierzyć, skoro problemem jest oprogramowanie to wystarczy że wgrali by dobre i po sprawie. Coś mi się wydaje że moje auto będzie użytkowane do testów przy przygotowaniu nowego softu, ale tego akurat nie jestem w stanie udowodnić.
Nie mam też się za bardzo na co skarżyć, przeczytałem dokładnie gwarancję i dokładnie jest tam napisane że nie mogę żądać wymiany auta na nowe, samochód zastępczy mi nie przysługuje, nie ma żadnej wzmianki w jakim czasie producent jest zobowiązany do naprawy gwarancyjnej... Tak na prawdę mogą mi zabrać samochód na pół roku i kazać czekać. Na szczęście dostałem auto zastępcze.
Powiedzieli że ma to być diesel, jutro zobaczę jaka dokładnie wersja :)
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 236 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-07-11, 07:26
Marek1603, A jak już się pojawi ta nowa wersja softu to jaka jest procedura żeby ją wgrali do naszych aut? Wgrywają ją z automatu przy najbliższej wizycie samochodu w ASO czy woda w usta i nie ma tematu? Jak się klient nie upomni albo wcześniej nie zgłasza problemów z autem to może zapomnieć o nowym sofcie?
Jak to wyglądało w przypadku sterowania klimatyzacją o którym piszesz?
Tak to tylko WV robi, że inny soft w serwisie, a inny na drodze.
Raczej było, że kto zgłaszał problemy z klimatyzacją. Druga strona, to raczej powinna podczas wizyty w ASO wyskoczyć informacja o nowym sofcie i powinni go wgrać.
Co do softu, to też nie jest cały nowy tylko jakby uaktualnienie/łatka ale jest modyfikacja i musi mieć homolo.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2018-07-11, 07:58, w całości zmieniany 1 raz
Wczoraj podczas powrotu z Krakowa, zatrzymałem się w Tarnowie w salonie Dacii. Do odbioru auta mam jeszcze z półtora miesiąca , więc chciałem sobie trochę oko pocieszyć tym Dusterkiem a głównie podpytać w serwisie o koszty przeglądów gwarancyjnych. Jak oglądałem auto na salonie, to podszedł sprzedawca i zaczęliśmy rozmawiać . Zapytałem go, czy Dacia lub ewentualnie centrala Renault robi już coś w kwestii tych zawieszających się komputerów, a ten zrobił wielkie oczy i powiedział , że pierwszy raz o tym słyszy. Pytał się więc , co to jest za problem , co się robi w tym wyświetlaczu , więc jak mu trochę nakreśliłem temat, to powiedział, że w tych autach testowych jeszcze się z tym nie spotkał , a żaden z klientów , którzy dotychczas zakupili u nich nowego Dustera nic takiego nie zgłaszał. Ciekawa sprawa, albo faktycznie nie wiedzą w centrali nic o tym problemie, albo po prostu rżnął przy mnie głupa.
Albo tak mało Dusterów sprzedają, albo ich demo jeździ tylko jak jest chłodno.
Nie wiem , mówił, " że stoją te auta na polu w słońcu i nic się nie dzieje, mogę panu teraz pokazać" cha,cha, ale wczoraj to raczej nie było upałów , tym bardziej, że wracałem już koło godz. 17
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-07-11, 15:31
Nikita_Bennet napisał/a:
byłem w dealera przejechać się dusterkiem i na pytanie o zawieszanie się to samo usłyszałem - pierwszy raz słyszą.
A może faktycznie nie ma problemu z wyświetlaczem
Swoją drogą taka mała wpadka nie powinna być kosztowna do usunięcia, tym bardziej że większych uwag eksploatacyjnych Duster II jak na razie nie uświadcza.
W zamian pewien zostaje niesmak
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum