Wysłany: 2018-07-18, 20:33 Szarpanie silnikiem przy obrotach pomiędzy 1800 a 2500
Witam wszystkich,
jestem posiadaczem daci duster dci 110KM, 4x4 z 2010 roku.
Około 3 miesiące temu auto zaczęło się dziwnie zachowywać. Przy dodawaniu gazu pomiędzy 1800-2500 obrotów autem dość mocno szarpie. W tym samym czasie wskazówka na obrotomierzu skacze lekko do góry i lekko w dół. Dodam że dzieje się to na wszystkich biegach poza 1. Na 1 gdy ruszam z miejsca zdarza się że samochód gaśnie. Kilka razy zdarzyło się, że podczas szarpania samochód wszedł w tryb serwisowy i nie dało się osiągnąć więcej niż 2500 obrotów. Po zatrzymaniu i odczekaniu dłuższej chwili można było jechać dalej. Następnie zaczęły zapalać się inne ikony (check engine lub woda w filtrze oleju napędowego).
Jeden mechanik wymienił mi czujnik wału korbowego - nic to nie dało.
W ASO wymienili też jakiś czujnik wału silnika (nie wiem czy to to samo co u poprzedniego mechanika) oraz posprawdzali kable. Efektu brak. Silnikiem nadal szarpie.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-07-19, 16:40
Zacznij od poczatku, bo zaraz sie dowiwmy, ze to benzyna.
Jezeli wyplulo blad woda w filtrze paliwa to nie rozumie po co zmieniac czujnik walu. Zacznij od wymiany filtra powietrza, paliwa, zczytaj bledy.
Jaki przebieg? I rok.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
dacia duster laureate 4x4 dci 110 KM rocznik 2010.
Dzisiaj podłączyliśmy dustera do komputera i jeździliśmy żeby sprawdzić jakie błędy uda się odczytać w trakcie szarpania silnika i nic. Filtry wymienią ponownie. Czekam na odbiór samochodu z ASO
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2020-12-19, 08:26
podobne objawy od nowości w 1,5dci 110KM z 2018r.
Serwis w Olsztynie jak i w Elblągu nie widzą usterki. W sumie ja zgłaszałem że silnik czasem szarpie ale ostatnio patrzę a do pedału gazu idą kable a auto ma tempomat (nigdy nie używałem nawet tego).
Czy może to być usterka elektryczna np pedału gazu?
Dodam jeszcze że wymieniłem przepływomierz powietrza i miałem wrażenie że rzadziej występował problem . Po jakimś czasie padł akumulator i po wymianie znaczna poprawa ale raz na jakiś czas opisany wyżej problem występuje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum