DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Uszkodzony mechanizm różnicowy
Autor Wiadomość
tomekh086 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Dołączył: 02 Maj 2018
Posty: 28
Skąd: Kobylnica
Wysłany: 2018-07-22, 23:14   Uszkodzony mechanizm różnicowy

Cześć
Dzisiaj przypadkiem odkryłem... no w sumie nie wiem co, że albo mam uszkodzony mechanizm różnicowy na tylnej osi (mówimy o wersji 4x4) albo nagle zaczęli montować blokadę dyferencjału...

Dzisiaj wjechałem w piaszczystą drogę. Włączyłem Lock 4x4 tak dla zabawy. Wyjeźdżając na asfalt usłyszałem pisk opony.
Podjechałem pod najbliższy większy plac. Włączyłem Lock 4x4, wyłączyłem ESC i zacząłem powoli kręcić najciaśniejsze kółka jakie się da. Autem szarpało, opony piszczały. Efekt na filmikach poniżej.
Skręt w lewo
Skręt w prawo

Tylko jeśli to jest uszkodzenie mechanizmu różnicowego to dlaczego nic takiego się nie dzieje w trybie AUTO, którego używam codziennie?
Nie bardzo wiem jak rozmawiać z ASO - auto jest na gwarancji.

A i jeszcze pytanie. Co to jest taki dziwny dźwięk (takie trajkotanie przypominające zaciąganie hamulca ręcznego), który pojawia się gdy przestaję jechać autem?
_________________

Ostatnio zmieniony przez tomekh086 2018-07-22, 23:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Datex 


Marka: Dacia
Model: Duster EXTREME
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Dołączył: 19 Maj 2017
Posty: 92
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-07-23, 01:46   

Tryb lock to spięte na sztywno 2 osie bez centralnego sprzęgła/dufra. Nie należy używać tego trybu na nawierzchniach przyczepnych, właśnie z powodu nadmiernych naprężeń w układzie przeniesienia napędu.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-07-23, 06:51   

Cytat:
Nie bardzo wiem jak rozmawiać z ASO

zadzwoń do człowieka który sprzedał ci auto niech ci wytłumaczy
 
robk1 



Marka: Renault > Dacia
Model: Laguna > N Sandero Stepway
Silnik: 2.0 > 0.9
Rocznik: 2007 > 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 78
Skąd: PL
Wysłany: 2018-07-23, 08:01   

W zakręcie każde koło pokonuje inną drogę, a więc jeśli załączysz lock-a to jeśli suma pokonanej drogi (liczba obrotu koła - koło "pojechane" na zewnątrz musi wykonać więcej tych obrotów) nie jest sobie równa to albo będą piszczeć zblokowane koła, albo coś w środku pierdyknie. W terenie nie ma objawów, bo koła przesuwają się po miękkiej nawierzchni lub w powietrzu.
_________________
Pozdrawiam
 
sebtes 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige
Dołączył: 26 Kwi 2018
Posty: 21
Skąd: Lubanie
Wysłany: 2018-07-23, 08:02   

Kolego nic nie masz uszkodzone to jest normalne.
Koła przednie robią inny promień skrętu niż tylne.
Więc koła piszczą i całe auto podskakuje.
Jak byś robił skręt o dużym promieniu to nic byś nie zauważył.
A samochody mają dwa promienie skrętu w jedną stronę zawsze bardziej koła się skręcają.

Dlatego w jedną stronę bardziej piszczy i ma większe drgania.

Jeżdnij na LOCK tylko na piachu i w terenie i ciesz się jazdą :)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-07-23, 09:49   

sebtes napisał/a:

Koła przednie robią inny promień skrętu niż tylne.


Nie do końca tak.
Skręcasz w lewo to prawe pokonują większą drogę, a skręcasz w prawo to lewe. Dlatego.
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 369
Skąd: KR
Wysłany: 2018-07-23, 10:33   

Auto nie ma mechanizmu różnicowego między osiowego. I chyba tyle w temacie.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
tomekh086 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Dołączył: 02 Maj 2018
Posty: 28
Skąd: Kobylnica
Wysłany: 2018-07-23, 11:05   

Dzięki za wyjaśnienie.
Nie wiedziałem, że istnieje coś takiego jak międzyosiowy mechanizm różnicowy. Myślałem, że każda oś ma swój mechanizm i to załatwia sprawę.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne