Wysłany: 2018-06-14, 20:51 Duster II 1.2 TCe 4x2 : uwagi po 2000km
1 - Usterka przycisków na kierownicy po prawej stronie: przyciski nie działają pod wpływem ciepła, w dni upalne jak auto stoi kilka godzin na słońcu. Zaczynają działać po 30-40min jazdy z włączoną klimatyzacją. W tym czasem nie można się dostać do informacji obecnych w wyświetlaczu w desce rozdzielczej. Zgłoszony w serwisie 10.05.2018: brak rozwiązaniu.
2 - wskaźnik ilości paliwa na pulpicie jest nie dobrze skalowany: po 150km po tankowaniu jeszcze pokazuje 100% zbiornika, gdzie przy 600km zapala się rezerwa.
3- Przeszkadzający refleks na szybie przedniej: podczas jazdy , na szyba przedniej odbija się cały przedni nawiew po szybą.
4- podczas cofania, sygnał dźwiękowy nie jest dobrze skalibrowany ponieważ jest nieprzerywany już w żółtym polu kamery cofania, zamiast w czerwonym.
5- Niekomfortowe wprowadzenie przepływu powietrza z nawiewu klimatyzacji: w regulacji brakuje możliwości ustawienia przepływuzarówno na szyba przednią i nad kierowcą;dodatkowo podczas hamowania wentylatory zwiększają swoje obroty aż jest wyczuwalny za duży hałas
6- blacha zewnętrzna przedniej maski i drzwi w kilka punktach jest nie usztywniona, można ruszać blachę palcem, nie robi to pozytywnegowrażenia.
7- Nie można wyciszyć radia kiedy jest włączona nawigacja, inaczej się wycisza nawigacja: więc jak się używa nawigacji trzeba koniecznie słuchać radia – jest to nie komfortowe
8- Niewygodny, że przy odpaleniu auto nie pamięta ustawienia dezaktywacja funkcji „automatyczne wyłączenie silnika na postoju”.
9- Przycisk na kierownicy i funkcja rozpoznawanie głosu działa tylko z smartphone z marki I-phone
10- Podczas przyspieszenie z 1 bieg do 2 , i z 2 do 3, chwilowo odczuwalny brak mocy.
11- W monitorze centralnym, zużycie całkowite paliwa jest cały czas pokazywane jako 0,0 l.
Pkt 2 normalka, nieistotne, pływak musi mieć trochę miejsca, aby opaść.
Pkt 3 kup sobie okulary polaryzacyjne, rok temu były w Biedronce po 15 zł, będziesz zaskoczony efektem. U mnie lekko zmienia się widoczność zegarów, ale są czytelne, taki efekt uboczny na różnych LCD (navi, komórka). Dodatkowo masz wgląd do samochodów jadących z przeciwka, w których wcześniej widziałeś tylko błyszczącą szybę. Fatamorgany na asfalcie też zmieniają wygląd.
kup sobie okulary polaryzacyjne, rok temu były w Biedronce po 15 zł, będziesz zaskoczony efektem. U mnie lekko zmienia się widoczność zegarów, ale są czytelne
Gorzej jeśli jakiś wyświetlacz jest ustawiony "bokiem".
Swego czasu nawigowałem się komórką, którą ustawiłem w pozycji horyzontalnej, po iluś tam kilometrach zaświeciło słoneczko, przeto założyłem (ledwie kupione) okulary polaryzacyjne -- i mi się zepsuł telefon. Przez ładnych parę minut dyskutowałem o tym z żoną (zdziwiona, że robię z niej wariatkę), po czym się dowiedziałem, że polaryzacja działa także na wyświetlacze (w sensie: że ich światło jest spolaryzowane).
Od tego czasu mam w aucie osobny komplet budżetowych okularów przeciwsłonecznych.
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 236 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-15, 22:22
ad. 11
11- W monitorze centralnym, zużycie całkowite paliwa jest cały czas pokazywane jako 0,0 l.
Przedwczoraj aktualizowałem oprogramowanie media nav z 9.1.1. do 9.1.3.
Dziś zauważyłem że to całkowite spalanie pokazujące 0 litrów całkowicie znikło z wyświetlacza. Jestem pewien że zaraz po aktualizacji ta głupia opcja była, bo specjalnie zwróciłem na nią uwagę.
Dziś już jej nie było. Cuda panie
Albo nasze dustery potrafią się łączyć z siecią bezprzewodowo
Większą prędkość nawiewu przy hamowaniu silnikiem związana jest z hamowaniem odzyskowym auta. Podczas hamowania alternator mocniej ładuje akumulator, stąd wyższe napięcie w instalacji i szybsza praca wentylacji.
ad11: zgodnie z info od pavulon78, aktualizacja oprogramowanie media nav z 9.1.1. do 9.1.3. powoduje ze całkowite spalanie pokazujące 0 litrów zniknie z wyświetlacza
ad 7- Nie można wyciszyć radia kiedy jest włączona nawigacja, inaczej się wycisza nawigacja: więc jak się używa nawigacji trzeba koniecznie słuchać radia – jest to nie komfortowe
Bo nie zapoznałeś się z działaniem MN.
Kazda funkcja ma osobno regulowaną głośność. Jesli będziesz regulował głośnść w czasie działania nawigacji - jak coś gada - to wtedy regulujsz wyłącznie głośność nawigacji ( widzisz przy pasku głośności ikonkę flagi)
Jesli regulujsz głośnośc gdy gra radio - widzisz przy pasku głośności ikonę radia
I podobnie przy słuchaniu MP3 ( ikonka głośnika)
Przy telefonie ( ikonka telefonu)
Możesz też poszukać tych regulacji w ustawieniach .
Ale pamiętaj - zapamiętuje ustawienia do poziomu 15 powyższe przywraca do standardowech 15.
Abyś przypadkiem nie ogłuch gdybyś przed wyłączeniem ustawił wiecej
Ad 1- Usterka przycisków na kierownicy po prawej stronie: przyciski nie działają pod wpływem ciepła, w dni upalne jak auto stoi kilka godzin na słońcu.
Przeczytałem, ze rozwiązanie już jest dostępne i wprowadzane przynajmniej na rynku włoskim i szwajcarskim: od 17/07/2018 klienci dostają aktualizację oprogramowania, rozwiązującą problem.
https://daciadusterclub.forumfree.it/?t=75576692&st=255
Dzwoniłem wiele razy do serwisu i odpowiedź jest taka, że czekają na informację z centrali w Warszawie i że teraz nic nie mogą zrobić.
Nie jest jednak w porządku, ż polscy klienci są gorzej traktowani.
Jeżeli ktoś ma ten sam problem, i jeszcze nie zgłosił, należy zwrócić się do serwisu. Wówczas może coś się ruszy.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-08-03, 20:34
Mam kolejne argumenty by nawet nie myśleć o zmianie Dustera I 2010 - jedyna usterka po 104 tyś - przerwany kabelek od sygnału dźwiękowego, naprawiony przez wymianę na lepszy przewód. Poza tym - wszystko działa OK
Na zawieszający się komputer jest już recepta. W Polsce też instalują. Ja już mam wgraną poprawkę i działa nawet w 43 stopniach. Można znaleźć mój post, w którym wcześniej o tym pisałem i w tamtym wątku niejaki lajo podaje konkretny numer aktualizacji.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-08-04, 15:02
Belphegor napisał/a:
Żadne auto fabrycznie tego nie pamięta. Tego wymaga UE. Dezaktywacja jest tylko doraźna.
bratanica jeździ aktualnym modelem lancii Y. Tam jest do tego guzik. Wcisnęła go godzinę po kupieniu auta. Od 2 lat nic się nie aktywowało
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-08-05, 20:23
Prawdopodobnie model był wyposażony w start-stop i homologowany przed wprowadzeniem przepisów o obowiązkowym wyposażaniu w ten system samochodów - więc też nie obowiązywał zakaz trwałej deaktywacji - początek produkcji Lancii Ypsilon II - 2011 r.
Niech ktoś napisze jak jest np w Tipo.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2018-08-05, 20:24, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum